Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kneissl Creative Commons License 2020.03.16 0 0 313
kneissl Creative Commons License 2008.09.28 0 0 312
Megvan a legtöbb 2009-es Év Autója jelölt

Hogy melyik új modell lesz a 2009-es Év Autója, november 17-én derül ki.

Huszonhét 2009-es Év Autója jelölt már megvan, de szeptemberre 35 fölé gyarapszik a várományosok száma. A kritériumuk között ugyanis benne van, Év Autója jelölt csakis az a típus lehet, amely a szavazás idején legalább öt európai országban kapható és várhatóan évi 5000 darabot értékesítenek majd belőle.

Az 58 tagú nemzetközi zsűri dizájn, komfort, biztonság, gazdaságosság, kezelhetőség, teljesítmény, funkcionalitás, környezetvédelem, sofőr elégedettség és ár szempontjából vizsgálja a pályázó autókat. A műszaki innováció és az ár/érték arány különösen sokat számít az értékelésnél. Hogy melyik új modell lesz a 2009-es Év Autója, november 17-én derül ki.

Íme a jelöltek listája:

Audi A4
Audi Q5
BMW X6
Chevrolet HHR
Chrysler Grand Voyager
Citroen Berlingo/Peugeot Partner
Citroen C5
Dacia Sandero
Dodge Journey
Ford Kuga
Honda Accord
Hyundai H1
Hyundai i10
Jaguar XF
Jeep Cherokee
Lancia Delta
Mazda6
Mercedes-Benz GLK
Mitsubishi Lancer
Opel Agila/Suzuki Splash
Renault Kangoo
Renault Koleos
SEAT Ibiza
Skoda Superb
Subaru Forester

A végleges listában minden bizonnyal benne lesz majd az Alfa MiTo, a Ford Fiesta és a Volkswagen Scirocco is.
SzaboZE Creative Commons License 2005.11.08 0 0 311
Erről ennyit, azóta sem tartotta senki érdemesnek hozzászólni ehhez a nevetséges választáshoz :DDD Jövőre majd a dacia nova nyeri el a címet :)
Előzmény: kneissl (310)
kneissl Creative Commons License 2005.07.24 0 0 310
A Škoda Octavia Combi elnyerte „Az év legszebb autója” címet

A Cseh Köztársaságban az év legszebb autójának választották a Škoda Octavia Combit. A Brno-i Autószalon hivatalos megnyitójának előestéjén a Prima TV által közvetített gálaest élő közvetítésén döntöttek erről a nézők. A szavazásban 426 373 néző és internet használó vett részt.

A Škoda Octavia Combi összesen 46 084 szavazattal lett az első. A további helyezéseken a Ferrari F430 (24 542 szavazat), a Peugeot 407 SW (21 670 szavazat), a BMW 6 (21 313 szavazat), a Brabus SLK K4 (19 025 voks) és a Volkswagen Passat (18 084 voks) osztozott. A versengésben összesen 32 autómárka vett rész.

„Az év legszebb autója” cím nem az első díj, amit az új Octavia elnyert. 2004 novemberében Milánóban egy építészekből, kritikusokból és művészekből álló nemzetközi zsűri a megtisztelő „A világ legszebb autója” címet adományozta a Škoda Octavianak. A Cseh Köztársaságban pedig a „2005-ös év autójává” választották, valamint megkapta a „Nemzeti Dizájndíjat” is. „Az év autója” címet kapta az Octavia Finnországban, Litvániában, Bulgáriában, Szerbiában és Montenegróban valamint Ukrajnában is. Németországban az „Arany Kormánykerék” díjat, Angliában pedig a „2005-ös év családi autója” címet sikerült megszereznie. A Škoda Octavia az „Auto 1” verseny cseh futamát is megnyerte valamint az „Auto 1” Európa-fináléján a technikusok kategóriáját fölényesen megnyerve összesítésben a 2. helyet szerezte meg.
kneissl Creative Commons License 2005.05.11 0 0 309
Megduplázta tavalyi győzelmét a Subaru Legacy Németországban, ahol 2004 után az idén másodszor is elnyerte a középkategóriás összkerékhajtású személyautók legjobbjának járó díjat.

Az Auto Bild alles allrad, 72811 eladott példányszámával Európa legkelendőbb, összkerékhajtású járművekről szóló folyóiratának számít. Az évről évre meghirdetett szavazáson az idén 34 195 olvasó adta le voksát, és 2004 után másodszor is a Subaru Legacyt jelölték a középosztályú összkerékhajtású személyautók kategóriájának első helyére. A japán modell olyan jeles versenytársakat utasított a 2. és 3. helyre, mint az Audi A4 quattro és a Mitsubishi Lancer Evo.

2005. március 14-én, pontosan 16 évvel és négy hónappal a gyártás 1988 novemberi beindulását követően, gördült le a szerelőszalagról a hárommilliomodik Subaru Legacy a japán Gunma Yajima üzemében. Az olvasói választás kétszeres győztese a negyedik Legacy generációhoz tartozik, amely 2003 októbere óta van jelen a piacon.
kneissl Creative Commons License 2005.01.21 0 0 308
Bocs, a lead kétszer van benne...
Előzmény: kneissl (307)
kneissl Creative Commons License 2005.01.21 0 0 307
hihi: A Skoda Octavia elnyerte "Az Év Autója 2005." díjat Finnországban 2005.01.18. kedd, 03:22 A szoros verseny ellenére "Az Év Autója 2005." megmérettetésen választották a legjobbnak. A versenyre nevezett 25, új fejlesztésű autóból az új Skoda Octavia kapta a legmagasabb pontszámot (27), és olyan versenytársakat utasított maga mögé, mint a Toyota Prius (23 pont), a BMW 1 (17 pont), az Opel Astra (16 pont), és a Fiat Panda (13 pont). A szoros verseny ellenére "Az Év Autója 2005." mMegmérettetésen választották a legjobbnak. A versenyre nevezett 25, új fejlesztésű autóból az új Skoda Octavia kapta a legmagasabb pontszámot (27), és olyan versenytársakat utasított maga mögé, mint a Toyota Prius (23 pont), a BMW 1 (17 pont), az Opel Astra (16 pont), és a Fiat Panda (13 pont). A díjat minden évben a legjobbnak odaítélő Tuulilasi nevű lap Finnország vezető autós magazinja. A zsűri pedig elismert autós újságírókból állt. Az új Skoda Octavia ezzel folytatta az előző generáció sikereit, amely ugyanezt a díjat nyerte el, még 1998-ban. Emlékezetes, hogy tavaly a hazánkban tavaly ősszel bevezetett új Skoda Octavia számos nemzetközi djíat begyűjtött már, a legismertebbek ezek közül: "Az Év Autója 2004-ben Szerbia és Montenegroban", "Arany Kormánykerék" Díj (Németország), "A Világ Legszebb Autója 2004" (Milánó)
kneissl Creative Commons License 2004.11.19 0 0 306
Szerintem is célszerűbb valami "forradalmi" de legalább technikai újítást díjazni, mint hogy hol nagyobb a lábtér 2 centivel.
Előzmény: sidespin (305)
sidespin Creative Commons License 2004.11.15 0 0 305
én mindent 1bevetve örülök neki, bár valahol ez is az olajlobbi minél további működésének kedvez, de jelen helyzetben minden kimozdulás a holtpontról pozitv, már ami a környezetszennyezést és a becsontosodott motortechnikát illeti.
Előzmény: kneissl (304)
kneissl Creative Commons License 2004.11.15 0 0 304

A hibrid hajtású Toyota fölényes pontelőnnyel győzte le hétköznapibb vetélytársait. A Prius az idei Év Autója szavazás döntőjében 406 pontot szerzett, míg legerősebb vetélytársa, a Citroën C4-es 267-et, a harmadik Ford Focus II 228-at, az Opel Astra 180-at, Renault Modus 151-et, a Peugeot 407-es 135-öt, az utolsó helyre szorult 1-es BMW-t pedig mindössze 83 ponttal jutalmazta a zsűri. A Toyota Prius előző generációja 2000-ben még csak a harmadik helyre volt jó az Alfa 147-es és a Ford Mondeo mögött, de úgy tűnik, a tágasabb karosszéria, a kiforrottabb, erősebb hibrid hajtómű és letisztultabb forma azokat a zsűritagokat is meggyőzte, akiket négy éve nem bűvölt el a hatékony és környezetbarát benzin-elektromos hajtáslánc.

 

Forrás: Totalcar.hu

kneissl Creative Commons License 2004.10.20 0 0 303

A Zorigón írták:

 

A 32 "versenyzőből" az első kör után már csak hét pályázik az Év Autója 2005 megtisztelő címre, a második forduló november elején lesz.
Végeredmény november közepén


[origo] biztosítás

Casco, kötelező: válassza a leg- jobb biztosítási ajánlatot!


Tovább>>>


A szakújságírók a Fiat Pandát választották tavaly (azaz 2004-re) az Év Autójának, az idei választáson azonban már biztosan nem nyer az olasz autógyár. Megtartották ugyanis az első fordulót, a zsűri 58 tagja a 32 jelöltből hetet tartott érdemesnek a további küzdelemre.

Az Idea kiesett, versenyben maradt viszont az 1-es BMW, a Citroën C4, a Ford Focus, az Opel Astra, a Peugeot 407, a Renault Modus és a Toyota Prius. A második körre november elején kerül sor, a szakíróknak akkor 25 pontot kell szétosztania a döntősök között.


Ha valaki ellenérzéseket táplál valamelyik modell iránt, megteheti, hogy egyetlen pontot sem ad rá, egy autót viszont maximum tíz egységgel lehet jutalmazni. Minden egyes döntést írásban meg kell indokolni, a végeredményt november közepén hirdetik ki: a győztes 2005-ben az Év Autója lesz.

A verseny szubjektív véleményeken alapul, hiszen kategóriák nincsenek. A "döntnökök" simán le vagy felpontozhatnak egyes modelleket, de természetesen törekszenek az igazságos versenyre. Figyelembe kell venniük például az ár/érték arányt, az újdonság erejét, s nem utolsó szempont a forma és kényelem sem. Csak olyan autó vehet(ett) részt a szavazáson, amelyet a szavazás pillanatában legalább öt európai országban árusítottak már, és minimum évi 5000 példányban gyártanak.

SzaboZE Creative Commons License 2004.06.15 0 0 302
323 :P
Előzmény: thomee (301)
thomee Creative Commons License 2004.06.14 0 0 301
301 : en nyertem :-PP
Előzmény: SzaboZE (300)
SzaboZE Creative Commons License 2004.06.14 0 0 300
300 :D
Type-R Creative Commons License 2003.12.23 0 0 299
egy rövid megjegyzés ehhez a mindent elsöórő objektív díjhoz:
láttam a video felvételeket a brigádról akik döntöttek.
a nemzetközi szaktekintélyek között volt egy rakás neves német színész meg színésznő is, aki a riportban már úgy fogalmazott hogy üvöltött hogy szaktekintélyek....
na ennyit erről a parasztvakítás díjról.
kneissl Creative Commons License 2003.12.23 0 0 298
Ma hirdették ki a Kínai Év Autója 2004 választás eredményét. A Népi Kínában idén bemutatott 30 típus közül egy 17 tagú, elsősorban szakújságírókból álló zsűri választotta ki a Mazda középkategóriás modelljét. A Mazda6 számos más külföldi eredetű modellhez hasonlóan nem importtermék, hanem helyben készül, a FAW Car Co. és a Mazda vegyes vállalatánál. A tervek szerint a gyártás teljes felfutása után, 2005-től évi 200 ezer autó készülhet a közös üzemben, de már az idei évben 80 ezer Mazda6 találhat gazdára Kínában.
moPPom Creative Commons License 2003.12.11 0 0 297
kneissel!
Az "Amerika-közi Autós Újságírók Szövetsége” egyébként a 2004-es Év Autójának a BMW új 5-ös sorozatát választotta. Ezen a rangos versenyen az amerikai kontinens 16 országának (Észak-, Közép- és Dél-Amerikából egyaránt) legnevesebb újságírói szavaztak, a legszigorúbb szakmai szempontok szerint, a 2004-es Év Autójáról.
-Biztos nem ezek az újságírok szavaztak a Paliora.
Üdv. Pom
Előzmény: kneissl (295)
moPPom Creative Commons License 2003.12.11 0 0 296
a Micsu EVO VIII is az év autója az USA-ban.

kneissl Creative Commons License 2003.12.10 0 0 295
Hírszerkesztő
A Fiat az idén tarolt a díjkiosztókon, és a sorozatnak úgy látszik, még nincs vége. A brazil újságírók az idén a nemrég bemutatott felújított Fiat Paliót választották 2004 autójának. A Palio a VW Foxot (helyi típus), a Honda Fitet (nálunk Jazz), a Citroën C3-ast és a Toyota Corollát előzte meg. A Fiat típusai egyébként már korábban is igen jól szerepeltek az brazil Év Autója választásokon: a Palio előző generációja 2001-ben, a Stilo 2002-ben viselhette a megtisztelő címet.
kneissl Creative Commons License 2003.12.10 0 0 294
Közben eszembe jutott hogy ezek alapján minden olyan gép eleve hátránnyal indul amibe már korábban beépítették azokat az újításokat amiket a pizzafutiba csak most tettek be.
Előzmény: kandur_bando (291)
SzaboZE Creative Commons License 2003.12.10 0 0 293
Kb olyan mint a divatbemutató :) Azokat a ruhákat sem sokan hordják :))))

SzaboZE

Előzmény: moPPom (292)
moPPom Creative Commons License 2003.11.25 0 0 292
Az Auto Motorból az idézet
"Műszaki megoldásokat tekintve egyik szerkezet sem számít járműtechnikai áttörésnek."Akkor mi ez a díj?
kandur_bando Creative Commons License 2003.11.22 0 0 291
igen igen ! Így egyszerűbb lenne de mivel csak egy maradhat a végén:)) így az év autója választáson is egy kocsinak kell nyernie ennyi.
Az pedig az amelyik ugye a saját kategóriájához képest a legnagyobb fejlődést produkálja a legjobb áron...
Előzmény: kneissl (290)
kneissl Creative Commons License 2003.11.21 0 0 290
Itt legalább kategóriák vannak:

2003. november 20. 16:45
Hírszerkesztő
A német Bild am Sontag által 1976-ban alapított Arany Kormánykereket négy kategóriában osztották ki, de emellett díjat kapott az Év Embere és az olvasók szavazatai alapján egy közönségdíjat is kiadtak. A legkisebb kategóriában a Citroën C2-t találta a legjobbnak a 20 tagú zsűri, a második a Mazda2, a harmadik a Lancia Ypsilon lett. A középkategóriában - ahol a C és a D szegmens autóit együtt értékelték - az ötös Golf előzte meg az Audi A3-ast és a Toyota Avensist, míg a luxusmodellek között az ötös BMW-t követte a Jaguar XJ és az Opel Signum. Külön értékelték az egyterűeket, itt a VW Touran kapta a díjat megelőzve a Ford C-Maxot és a és az Opel Merivát. A közönségdíjat a Mercedes CLK Cabrió kapta, míg az Év Emberének a GM felvirágoztatásán munkálkodó Bob Lutzot választották. Az Arany Kormánykerék zsűrije nem csak újságírókból áll, ahogy ez más hasonló díjak esetében szokásos: az autókat egy vegyes társaság értékeli, amelyben autóversenyzők éppen úgy előfordulnak mint hétköznapi sofőrök. A szervezők a nemek egyensúlyára is ügyelnek, így az idén egyebek között meghívták Németország leghíresebb női autóversenyzőjét, a Dakar-győztes Jutta Kleinschmidtet is.

kandur_bando Creative Commons License 2003.11.21 0 0 289
Na akkor már közelítünk egymáshoz az álláspontunkal. Már csak odáig kell eljutnunk hogy az adott modellt a kategóriájában értékeljük. És a saját kategóriájához képest fölmutatott legnagyobb előrelépés legyen a legfejletebb technikailag nem pedig az a típus ami akár sok technikai és csemegét vonultat fel azonban kategóriáján belül vajmi kevés előrelépést produkál az átlaghoz képest.

Tehát lefordítva a Panda óriási előrelépés technikailag de CSAK egy matíz alto stb típushoz képest. És ez a technikai szakadék jelen esetben nagyobb mint ami egy A6 egy E class és az 5-ös BMW között létrejött.

Előzmény: kneissl (288)
kneissl Creative Commons License 2003.11.20 0 0 288
Hát énnálam lennének alapdolgok, pl jó, biztonságos és csendes futómű, és egyéb "autó" dolgok, illetve az egyéb "autóhoz köthető" csillivillik.
Az első ülés fejtámlába épített LCD displayt nem értékelném, mert az nem az autózás tartozéka...
Tehát a Maybach nem lenne előnyben...
Előzmény: kandur_bando (287)
kandur_bando Creative Commons License 2003.11.20 0 0 287
A díj meg nem úgy szól hogy " Az év legjobb ár/érték arányú autója" hanem "Az év autója".
Ez alapján én nem is nézném az árat, csak a tartalmat, a technológiát, az újításokat, komfortot, kidolgozás minőségét...

Tehát a Bugatti/bentley/Rolls/Maybach stb márkák között dőlne el az év autója verseny?!?

Egyébként mi a technológia mik az újjítások meg a kidolgozás minősége szerinted? Vagy inkább úgy tenném föl a kérdést hogy technológiailag melyik a fejletebb amelyik autóba beleraknak minden marketing bizbazt (esőérzékelő navigáció stb) de a futóműve a fékjei a zajszintje kb a 15 évvel ezelőtti szintet üti meg vagy amelyik autóban a zajszintek a fékek a futóművek mind mind egy addíg abban a kategóriában ismeretlen szinvonalat képviselnek. Na melyik?

Előzmény: kneissl (286)
kneissl Creative Commons License 2003.11.20 0 0 286
Nem, erről szó sincs! Én is mindig az árcédulát nézem másodiknak, már mint akkor, ha elsőre tetszett az autó.
Csak én nehezen tudnán hogy mit hasonlítsak össze egy Micrán és egy BMV5-ön.
Az általam felsorolt 3 dolog mindegyikben van...

A díj meg nem úgy szól hogy " Az év legjobb ár/érték arányú autója" hanem "Az év autója".
Ez alapján én nem is nézném az árat, csak a tartalmat, a technológiát, az újításokat, komfortot, kidolgozás minőségét...

Előzmény: kandur_bando (285)
kandur_bando Creative Commons License 2003.11.20 0 0 285
Na pont ez a bajom hogy a fogalmakkal nem vagyunk tisztában. Attól hogy "csak" a legolcsóbb nem jó az ár-érték aránya. Ha azonban az ár és az érte nyújtott szolgáltatás viszonya a szolgáltatás felé billen akkor beszélhetünk jó ár-érték arányról. Nem akkor ha valami a legolcsóbb de 0 szolgáltatást nyújt. A ti gondolatotok szerint csak az az autó nyerhetne amibe a legnagyobb-legkorszerűbb motor legtöbb extra legtöbb innováció stb kerül. Az meg hogy ez kiba drága kit érdekel...
Előzmény: kneissl (284)
kneissl Creative Commons License 2003.11.20 0 0 284
Nem kell védeni a bömöst, de az ár érték arány gumicolstok.
Ezzel az erővel mindig a legcsóbb autó nyerhetne, hiszen mindegyik négy keréken önhordó karosszériával otto motorral megy...
:-)
Előzmény: kandur_bando (283)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!