Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

streetsta Creative Commons License 2003.01.21 0 0 8
Még nincs képem, de elmesélem, oszt döntsetek:
Vaddisznó 1: Ford Transit, 1983 (még csőrös), hátul duplakerekes futómű, elöl tárcsás, nagy féknyerges, merevtengelyes futómű, hosszú, enyhén magas, belül minimál-lakóautó felszerelés, matt, szürke terepfoltos festés... Most lakatolódik, de tavaly télen is avval járkáltam, ha lehetett (meg egyébként is szívesen): elakadás sosem volt, a kétezres motorral normálisan lehet vele gurulgatni, és senki nem vitatkozott velem az utcán, nem volt olyan köcsög, aki miután félórája indexelek, kéreckedek nem engedett be. Illetve egyszer, kiszállt rábaszott a géptetőmre egy kábeldarabbal -amitől az behorpadt, de istenbizony nem lett tőle sírógörcsöm-, aztán amikor meglátta, hogy gázt adok, visszapattant a vén dízel Datsunjába, és elkezdett menekülni. Én meg utána, a nyócker szűk utcáin kergettem, és csak az Üllőire kiérve autók között lámpánál lógott meg. Én meg nyúl voltam, és a többször kínálkozó alkalom ellenére nem toltam meg hátulról rendesen. Igaz, nem szerettem volna azt látni a visszapilantómban, amit ő...

Vaddisznó 2: Ford Capri, 1979, 2,3 V6, merev hátsó híd, laprugók, karburátoros, nyomatékos V6, pingpong-asztalnyi géptető, mattfekete, 205/65R13 kerekek, persze hátul a hajtás (lehet is csapatni vele rendesen). Felszereltségében persze minimál, de őt sem kell sajnálni, nem félek, hogy a parkolóban nekibasszák az ajtót, vagy kulccsal öszekaristolják. Pontosan ezért is vettem, mert a Transit a méretei miatt szállításra kell, a másik autókában pedig túl sok munka van ahhoz, hogy nyugodtszívvel használjam a mindennapokban (különösen így télen).

Az autóápolás tőlem nem esik távol (akik ismernek, húztak is eleget a folytonos mosási-polírozási hülyeségem miatt), de egész egyszerűen megfizethetetlen a nyugalom, amit egy ilyen jószággal való közlekedéskor érez az ember (persze, műszaki áthidalnivalók akadnak, mert az előző tulajok nem tartották a jószágokat szinten, de nálam ez is az élvezetek közé tartozik -leszámítva a zuhogó hóesésben való kardáncserét...)

Streetsta

glbtech Creative Commons License 2003.01.21 0 0 7
Csatlakozom, az a finom amikor a kivul szakadt regi szoci auto alazza az uj tucat"csodakat". Nekem piszkosul tetszik, jo kemeny futomu, spartai de celszeru belso, ez meg parosul egy uvolto allat ( de nem igenytelen ures cso ) hangjaval, es kiraly. Regebben nagyon elveztem a dolgot, jopar kis versenybe sikerult belelovallnom ujautos csavokat/csajokat azzal hogy azok a bevagasok, szabalytalan elozesek nem jottek ossze ugy ahogy szamoltak, mert tettem rola. Nyilvan nem egyszer szamoltam el magam en is az ellenfel valasztasanal, de belefer... :-) Nekem ez egy Skoda-ban testesul, de nem olyan baro mostanaban, mert sokakat elrettent a bukocso, amig nem volt sokkal tobben probalkoztak. :-)
Előzmény: bbm514 (6)
bbm514 Creative Commons License 2003.01.21 0 0 6
AZ a vaddisznó amikor egy olyan öreg géppel repesztesz, amiről mindenki azt hiszi, hogy köhögős nagypapi autója. Én s100assal nyomom. Látnotok kéne a pofákat.. VADDISZNÓ hang(amikor 110 nél rakom 4.be, egy csapágyas flex semmi ehhez képest), VADDISZNÓ oldschool feeling, És lealázott legoautósok(értsd: új kocsik műanyagból) Meg ha majd átmegy műszakin áprilisba...NA AZ LESZ A VADDISZNÓÓÓ!!
bbm514 Creative Commons License 2003.01.21 0 0 5
Öreg autó VADDISZNÓ
Fefe_2108 Creative Commons License 2003.01.21 0 0 4
Még mindig nem tudom pontosan definiálni ezt a vaddisznó-dolgot, de a belinkelt Niva biztosan beletartozik a kategóriába :)
Nyugati vasakról írhatnátok, oroszokat elég jól ismerem... 70-es, 80-as években biztos sok ebbe a topicba illő nyugati verdát is gyártottak, csak ennek a nagy részét alig ismerjük (ismerem). Mostanság sajnos nyugaton alig van gyár, ami felvállalná, hogy az aktuális divattól jelentősen eltérő autót gyárt. Azért egy Land Rover Defendert elfogadnék, az (a TotalCar cikke alapján) még most is autó.

Astra: az nem dicsőség, ha nem tudtad normálisan karbantartani a kocsidat :) Aki nem akar foglalkozni a kocsijával, az vegyen olyat, amivel nem kell annyit foglalkozni (vagy járjon busszal). Erre az Astra jó, a nicked alapján gondolom, azt is vettél. Ladát meg nem fikázni. Én sem fikázni akartam az Astrát, csak hát az tényleg nem az a kategória, amiről itt szó lenne elvileg.
A belinkelt képeket köszi, de ladás körökben elég közismertek, nem okoztál meglepetést :) Mondjuk a topicba beleillenek. Igaz, a külső fotó egy kicsit szocreál giccs, de azért jó :) A beltér meg szerintem abszolút korrekt. Pláne, ha egy Astráéhoz hasonlítjuk :)

De NE csináljunk Lada fikázó/védő topicot (sőt semmilyen fikázót), azt szeretném, ha minden ideillő típus szerepelne itt! Olasz autósok, hol vagytok már? :)

Előzmény: Lniva (3)
Lniva Creative Commons License 2003.01.20 0 0 3
Sziasztok!

Hát igen, kinek mi a vaddisznós.Nekem erre a kérdésre szeretett Lada Nivám ad választ, és szerez általában igen nagy rajongótábort megjelenése színhelyén.Már egy picit lett azóta alakítva, visazont nincs frissebb képem , csak ezt tudom beszúrni..Szegény amugy most eladó.
Döntsétek el Ti, mennyire vaddisznós.

Sziasztok!

AstraF16v Creative Commons License 2003.01.20 0 0 2
Kívül

Belül

AstraF16v Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1
Nekem volt egy 2107-esem 2 évig. Összesen kb. 700000.- kárt okoztam vele (végül 180k-ért adtam el). Igazi vaddisznó volt, értsd:

-10-12 liter/100km
-1000000 katalizátoros autónál magasabb károsanyag-kibocsátás
-ordenáré hang
-vajszín "törtfehér" (de a szarbarna se volt ronda) -minden mosás közben megszínezte a vizet
-hígfosbarna kárpit (persze kiszakadva, ezért letakarva kék-szürke-piros üléshuzattal + kötelez? golyós hátmasszírozó)
-60-as kormány
-Sztálin elvtársra méretezve: ideális testalkat=bal kezed és mind a két lábad rövidebb, mint a jobb kezed.
-mechanikus ablakemel? üzemeltetése nagyobb nyomatékot igényelt, mint amit a motor tudott
-minden árokból kijött magától
-gépi mosás csak es?kabátban
-télen hideg
-nyáron forró és büdös
-mindent le lehetett vele törni
-rozsda mindenhol, ott is ahol nem, de ott a vajszín alatt

Néha nagyon hiányzik, f?leg akkor, amikor a legszívesebben fosra törném az elöttem satuzó disznók szemétládáját. :)))

Mihaszna Zullott Naplopo Creative Commons License 2003.01.20 0 0 0
Vaddiszn0 :)



Előzmény: Fefe_2108 (-)
Fefe_2108 Creative Commons License 2003.01.20 0 0 topiknyitó
Kinek mond valamit az, hogy egy autónak olyan „vaddisznós” feelingje van? Számomra enélkül nem autó az autó, de mégsem tudnám pontosan megfogalmazni, mit is jelent ez. Még az sem biztos, hogy pontosan ugyanazt értem ez alatt a kifejezés alatt, mint mások. Szerintem nagyon sokat érne, ha ezt összeírnánk, óriási hiánypótló lenne az autók karakterének szavakba önthetősége terén.
Egyértelműen nem csak a motor teljesítményéről van szó. Volt már alkalmam egy 147 lovas Lanciát vezetni (sajnos a pontos típusára nem emlékszem, 94 körüli évjárat volt), hát az sehol sem volt „disznóság” terén egy valamirevaló Zsigulitól. Negatív etalonként talán az 1.4-es régi Astrát említhetném :)
Ami biztosan szerepet játszik benne: mai átlagnál valamivel keményebb felfüggesztés (talán nem létszükséglet, de biztos ad a feelinghez), hörgő motorhang, gyors gázreakció (régi karburátoros kocsik előnyben), kemény szilentek, minden herkentyűn (pedálok, kormány, váltóbot) erős „feedback”. Mindehhez nálam csak valami szép oldschool szögletes karosszéria társulhat, de ez már végképp ízlés kérdése, így ezt nem sorolnám ide.
Mint nagyrészt ladás körökben mozgó Lada-tulaj, mindezt defaultból az orosz vasakhoz kapcsolom, de nyilván nem lennék elégedetlen egy Ferrarival sem :), csak a nyugati típusokat alig ismerem. Talán a régi olasz autók lehetnek ilyenek (Alfa, stb.), esetleg még egy-két régi német.
Örülnék, ha minél többen tudnátok mondani igazi, ízig-vérig „vaddisznós” feelinget adó kocsikat. Az első tőlem nyilván a VAZ-21**, sőt akkor már inkább *AZ-*1** :) Ezen belül jöhet bármi a legolcsóbbtól a legdrágábbig, származási országtól függetlenül. Ha valaki pont egy olyan Kia típust tud, amit nem szabad kihagyni, hát ne kíméljen :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!