Keresés

Részletes keresés

Medve85 Creative Commons License 2 napja 0 0 237841

Szia! Ha csak felkenődés van a hengeren, akkor polírozás után egy Meteor vagy Aip dugattyúval jó lehet. Én nemrég keltettem életre egy 350-est, az is meg volt kozmáltatva, de a henger menthető volt. Kapott egy Aip dugót, és teljesen használható lett, nyersen 10 bár volt a kompresszió, de ha összekopik, akkor lesz az még jobb is. Az olcsó kínai hengerszettet szerintem felejtsd el.

Előzmény: kis Zombi. (237838)
Lajoshh Creative Commons License 2 napja 0 0 237840

Ha sikerült tönkretennie a 350-est akkor én akksisat

Javasolnék neki 😉😁

Előzmény: kis Zombi. (237838)
citera Creative Commons License 3 napja 0 0 237839

Nem írták a márját. A kép alapján lehet Hairun, mert fekecselt a felülete. ha ez igaz, akkor kell bele AIP dugattyút venni, mert a saját dugattyúja alulméretes, nagyon laza illesztésű, helyből túlkopott méretű, A henger használható. Ilyen a Hairun hengerszett.

Előzmény: kis Zombi. (237838)
kis Zombi. Creative Commons License 3 napja 0 0 237838

Fél OFF

 

Ismerős megragasztotta a Stihl FS 350-es kaszáját. Henger is kapott, dugattyúnak vége. S Olcsó utángyártott hengerszettel mire számíthat ? Teljesítmény, élettartam. Vagy ezek csak arra valók, hogy eladásra összerakják vele a gépeket ?

 

https://kertmotor.hu/product/stihl-fs120-fs300-fs350-henger-40mm/03-030000-0985

 

 

Mit javasoltok, utángyártott hengerszett, vagy inkább a beteg hengerbe  meteor dugó, caber gyűrű ? Anyagára nagyjából ugyanannyi.

kis Zombi. Creative Commons License 3 napja 0 0 237837
Előzmény: kis Zombi. (237836)
kis Zombi. Creative Commons License 3 napja 0 0 237836

Ma megjött a YATO 1,1 pico vezető, és a lánc is. Vezetőt faragni, fúrni kellett, hogy jó legyen az MS 170-re, lánc 45 szemes volt, abból is ki kellett venni egy szemet. Ugyanaz a gyalufoga, mint az 1,3 nak, a vonószem viszont sokkal kidolgozottabb.

 

 

OFF

 

Képet még nem engedi feltölteni, azt írja túl nagy.

 

 

 

 

citera Creative Commons License 3 napja 0 0 237835

Ez a videó tisztába tette a kérdést.

Előzmény: ''csiga (237832)
citera Creative Commons License 3 napja 0 0 237834

Gyerekkoromban édesapám egy Pannónia motoros csiligával járkált, egyszer megtörtént, hogy bemelegedett a gép, jelezte a hőmérő is, le akarta állítani, de gyújtás nélkül is tovább ment a motor. Lehet hogy alacsony volt a hőérték, ezért felizzott az elektróda?

Előzmény: citera (237833)
citera Creative Commons License 3 napja 0 0 237833

Tehát akkor itt az a cél, hogy a különböző hőfokra tervezett motorokban a gyertya hőmérséklete ugyanannyi legyen?
Ha ez nem stimmel, akkor az elektródahézag nem stimmel majd.

Ezek szerint akkor abból, hogy milyen hőértékű gyertyát ajánl az adott gépbe a gyártó, lehet következtetni az tervezett üzemi hőfokra? Ugye ha jól értem magasabb hőmérsékletre tervezett motorhoz nagyobb hőelvezető képességű gyertya kell, ahhoz, hogy a gyertya ugyanolyan hőmérsékletű legyen a melegebb motorban, a hőérték  számértéke ekkor nagyobb.

két dolog jut eszembe erről:
Ha másból nem, ebből lehet következtetni hogy milyen magas lobbanáspontú olaj kell a benzinbe, csak a hőérték számérték - lobbanáspont megfeleltetést kell tisztázni.

Ha kiherélem a katalizátort egy kipufogóból, akkor megváltozhat a gyertya szükséges hőértéke, mégpedig lejjebb megy. Ekkor tehát a gyártó által ajánlott gyertya hőérték nem érvényes.

Mik a tünetei annak, hogy nem megfelelő a beszerelt gyertya hőértéke? van olyan tünet, ami kizárólag erre a hibára enged következtetni?

Előzmény: ''csiga (237832)
''csiga Creative Commons License 4 napja 0 0 237832

Régen az Isolator gyertyára rá volt írva, hogy 175, 225, 260, stb... ( Télen a Simsonba pl 225-öst tettünk, nyáron, főleg ha mentünk a krossz dombokra, akkor 260-at)  Az NGK, Bosch, Champion  betűkkel jelöli. Kisgépnél az NGK BPMR7A gyertya jelölésnél a 7-es a hőérték.

 

 

 

 

A hőérték= hőelvezetés

 

Számított érték. Egy nagyobb fordulatúés nagyobb teljesítményű gépben nagyobb hő keletkezik egy alacsony fordulatú, kis teljesítményű gépbe kevesebb.

 

 

Minél nagyobb ( hosszabb) a belső kerámia szigetelés a gertya menetes részén, annál kevesbb hőt ad le a hengerfej felé.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rövid videó, jól szemlélteti:

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Hhz6aA9MyOY&ab_channel=NiterraEMEAGmbH

 

 

 

 

Előzmény: citera (237831)
citera Creative Commons License 4 napja 0 0 237831

Az jutott eszembe, hogy a gyártó által ajánlott gyertya hőértékéből esetleg lehet következtetni, hogy milyen lobbanáspontú olajat kell választani?

Apropó, hőérték. Nem egészen értem. az elv talán az, hogy az elektródahézag az üzemi hőfokon annyi legyen amennyi kell, az elektróda szárának anyagával és hosszával, a kerámiatok anyaga, és méreteivel lehet ezt variálni. Nade hogy a hőérték számjelzése hogyan függ össze a motor névleges üzemi hőfokával, az nincs meg. Tehát a hőértéket jelző számból hogyan áll elő a motor jellemző üzemi hőfoka?
ha egy gyertya a kezemben van, hova van írva a hőértéke? honnan tudom, hogy mennyi? általában egy márkajelzés, esetleg típusszám van rajta, más nem. Honnan tudom ,hogy jó-e a gépembe?

Előzmény: ''csiga (237808)
citera Creative Commons License 4 napja 0 0 237830

Én még nem szedtem szét, de volt egy gyanúm, hogy talán mégsem katalizátoros, mert nem láttam izzani, továbbá láttam füstölni bizonyos szituációkban. Azért a gép melegedési hajlama megingatta bennem ezt a gyanút.

Előzmény: A nyulon tul (237820)
''csiga Creative Commons License 4 napja 0 0 237829

Szóval 148-as viszk indexe és a lobbanáspontja is jobb, 154C fok.

 

 

Előzmény: ''csiga (237828)
''csiga Creative Commons License 4 napja 0 0 237828

Véletlenül a 4 literest linkeltem, természetesen  van 1 literes is: https://www.arukereso.hu/motorolaj-c3678/motul/710-2t-1-l-p47004026/#

 

 

pont ugyanúgy 11 cSt 100 C fokon, mint az Elf, de magasabb a viszkozitási indexe, ( 154, Elfnek :143) tehát jobb minőségű az

 

alapolaj: https://azupim01.motul.com/media/motulData/DO/base/710_2T_en_FR_motul_20210312.pdf

 

 

 A huszon-harminc éves gépeknél  fordulhat elő szimering probléma.

 

Igen, az Elf némileg jobb, mint a HP Super és olcsóbb is.

 

 

 

Előzmény: kis Zombi. (237827)
kis Zombi. Creative Commons License 4 napja 0 0 237827

Szia János 

 

4 l nekem sok, szerintem évi 1-1,5 l olajbőven elég lesz. Másik dolog, hogy a 710- és az már észter alapú, és hígabb mint az elf. 

 

Mi számít modernebb gépnek, ami már bírja az észter alapú olajokat ?  12- 15 éves Stihlek már szeretik ?

 

Ahogy kivettem az Elf jobb mint a Stihl HP super, olcsóbban, és az minden gépembe mehetne.

 

 

Előzmény: ''csiga (237823)
Kam678aro Creative Commons License 5 napja 0 0 237826

Rendben.Köszönöm!

Előzmény: ''csiga (237825)
''csiga Creative Commons License 5 napja 0 0 237825

Szia!

 

Ha a kupakot rendesen visszazárod rá, naptól, (nagy) melegtől távol tartod, 3 évig biztonsággal használható.

 

 

Előzmény: Kam678aro (237824)
Kam678aro Creative Commons License 5 napja 0 0 237824

Szia.

Felbontva, fénytől védett, télen fűtött helységben hány évig áll el ez az Elf moto 2tec olaj?  Az a helyzet hogy nem sokat használom a fűrészt, lehet jobb lenne csak a 100ml olajat vennem.

Előzmény: ''csiga (237823)
''csiga Creative Commons License 5 napja 0 0 237823

Igen, erre gondoltam:    https://www.arukereso.hu/motorolaj-c3678/elf/moto-2-tech-1-l-p251280371/

 

 

Érdemes ránézned erre is: https://www.arukereso.hu/motorolaj-c3678/motul/710-2t-4-l-p47004065/

 

 

 

Van endoszkópos ( Aldi-Lidl akcióban volt) kamerám, de nem annyira nagy a felbontása  sajnos. Egyébként hasznos cucc.

Előzmény: kis Zombi. (237822)
kis Zombi. Creative Commons License 5 napja 0 0 237822

 

 

Szia János

 

Erre az olajra gondoltàl ? Van tőbbféle 2 T is az Égnek.

 

OFF

 

Félreértettél. Endoszkópos kamerát kérdeztem, amit mondjuk a gyertya helyén be tudsz dugni a hengerbe.

Előzmény: ''csiga (237800)
gigabursch Creative Commons License 5 napja 0 0 237821

No, viszont egy "saját" sztori.

 

 

 

Kedves jó sokadik szomszédomnak van egy Husqi 135(?) R fűkaszája.

Néhány fröccsel a fejében bele is tankolta a tiszta benzint!

Meg is ragadt, úgy ahogy az a nagykönyvben van megírva.

 

Irány a szakszervíz => Komplett javítás 170 eFt, inkább vagy végy egy újat 210 eFt-ért, garival

 

Mindenesetre voltak olyan kedvesek, hogy a beragadt dugót apránként kiütötték a motorból.

A dugón lett is egy erős kopási csík (hogy ez a beragadás előtt vagy után keletkezett, azt nem tudtam megítélni.)

 

 

Nézem, nézem a szétszedett gépet, na, most akkor ezzel mit lehet tenni?

Mert a drága jó szomszéd megkérdezte, hogy most akkor ezzel a kacattal mit lehet csinálni, kuka?

Mondom, azt semmiképp se, mert a motoron kívül minden jó, legfejlebb veszel rá egy nóném blokkot, és összebizgeráljuk.

Aztán kérdi, hogy: -- tudnék-e valamit csinálni vele?

- Szabad a vásár? Mert garanciát nem vállalalok!

- Szabad! Rosszabb már úgyse lesz.

 

Nézem a dugót, fekete ragacsos szar van rajta. Kérdem mégis! Milyen olaj volt benne? Tiszta benzin! Na de előtte? Mit tudja ő, a lovardában adták neki... Mivel ott építőiparos gépek vannak (döngölőbéka és társaik) ezért már sejtettem, hogy valami nóném 2T-s trutyit használt.

 

Akkor lássuk a hidegzsíroldót!

4-5-ik fújásra-sikálásra kristálytiszta lett minden.

Mondjuk a beégett szar olaj kimosódott a csapágyakból is, fémtiszta lett minden.

Utána szépen elkezdtem a Stihl HP ultárval (az van nálam) finoman átolajozni => Hurrá, pörög, forog.

A dugókból kivettem a gyűrűket, kipucoltam őket. A dugók hornyait is.

Összerakáskor csak nem akar az egész összecsúszni.

Gyűrűk le, próba így.

Még így se.

Nem tudom milyen indíttatásból  de a dugón a blokkot elkezdtem forgatni (még mindig gyűrűk nélkül - és elegendő olajjal) és így szép lassan egyszercsak engedett és becsúszott, majd a dugó körbetekerhető volt a blokkban.

Utána ki, gyűrűk fel és cupp, máris minden a helyén

Szépen összetekertem mindent, összeépítettem a vasat.

 

A gyertyája valahol elkallódott, újat vettem bele, aztán gyí, próba.

Nos, egy kicsit sok volt az olaj benne a műtét okán, szóval az első fél percben egy IFA is elbújhatott volna, de utána a járása kisimult.

 

Eztán két napon keresztül, kb 8-9 órában nyélgázon hajtottam. Stihles 1:50-es benzinnel

Bírta. Visszaadtam a szomszédnak.

 

Kérdezte mennyivel tartozik?

Mondtam adj egy 25-öt, mert vettem bele új gyertyát is, de garancia továbbra sincs!

Kérdi, hogy akkor a szervízben ugyanígy miért nem tudták megoldani?

Azért, mert arra a munkára felelősséget is kell vállalni, ha kell, akkor bíróság előtt is. Az meg ennyibe kerül.

 

 

 

Konklúzió?

A beégett szar 2T olaj "bekaramellizálódása" mentette meg a kikéküléses szétgésétől, mert hamarabb megragadt

A 2T olaj mocska meg síma WellDone zsíroldóval jól kezelheő.

 

A nyulon tul Creative Commons License 6 napja 0 0 237820

Nem birtam ki, felkoncoltam a kipufogot. Kati sehol, csak lemez. Ugy tunik hechteknel is vannak evjaratok, vagy ki tudja, lehet csak mikor mi kerul a kezuk ugyebe. Talaltam szilvalekvart is valami gasket seal feliratu tubusban, azzal zartam vissza; meg mukodik.

Hatha valakin ez segit majd egyszer: ez a gyari hecht 163 kipufogo a mutet elott 420 gramm volt, es a kipufogocso belso atmeroje olyan 14-15 mm, nem mertem ki precizen.

Felhivnam a figyelmet arra, hogy eszerint akadalymentes kipufogoval, es 15-os karbival sutottem meg a gepet. Szerintem vilagrekord...

Es hogy befejezzem az off aradatot, atgondoltam, az olaj valoszinu a Motul 710-es lesz. A 800 az en felhasznalasom mellett szerintem sok, a gep foleg igy kifaragva felgazon is bivalyeros. Igazsag szerint ha megtortenik a gyepesedes, nem lesznek mar cserje tovek es nem kell mar kes, visszalepek 52ccm-re vagy talan lejjebb is.

Mindenkinek koszonom a segitseget!

Előzmény: citera (237818)
citera Creative Commons License 6 napja 0 0 237819

ne feledd, hogy itt kínai gépekről beszélünk, aminek a katalizátór nélkül is van elég gondja, nem kell mégegy. pl a Hecht 163 állítólag 2 évig bírja profi használatban, és ennél a típusnál igen gyakori a besülés. ezek régebben futott típusok nem feltétlenül átgondolt újraszabásával születnek, eredetileg katalizátor nélkül tervezett gépek. Nem láttam még kínai katalizátoros gépet, ami igazán jó lett volna, míg pár ilyen kiherélés után már lettek használható kínai gépeim. Lombszívó, láncfűrész, fűkasza.

Előzmény: gigabursch (237817)
citera Creative Commons License 6 napja 0 0 237818

kb 10x10x2 cm a szivacs. Kifelejtettem egy nagyon fontos előnyét: nagyon könnyen, gyorsan és szerszám nélkül kivehető a szivacs, továbbá egyszerű alakja miatt kivágható autósboltban kapható benzinálló szivacstáblából.
A kipufogó kimenet méretére nem ismerek szabályt, nem tudom. logikusnak tűnik, hogy inkább nagyobb legyen a szívónyílásnál, mivel több gáz megy ki, mint be.

Előzmény: A nyulon tul (237816)
gigabursch Creative Commons License 6 napja 0 0 237817

Tudom, hogy kedvencetek a kati kibarkácsolása, azonban kellően sok kaszát ismerek erdészeti gyakorlatból amik 4-5 év masszív használattal sem a hő miatt mentek tönkre, hanem ennyi üzemórával egyszerűen csak elfáradtak.

Szóval ezt a műtétet továbbra is feleslegesnek tartom.

Előzmény: ''csiga (237805)
A nyulon tul Creative Commons License 6 napja 0 0 237816

Igen, az 1e48f-et hasznalom en is. Ha nem szombaton akartam volna menni a telekre felebol kijon a kitt, es meg a dugo is gyarilag farigcsalt. Csak hat harom het lett volna a szallitas, nem ket nap. Mivel a szombatom atalakult, kicsit banom is hogy nem ez lett.

A kipufogoval meg gondolkodom hogy lenne jobb (ez inkabb "raer"), de gondolom ugysem birok majd magammal es szetszedem ami van.

A tippet a szurore koszonom. A szivacs meretet meg meg tudnad irni, hogy jobban lassam az aranyokat? A gyarin a lyukat kapasbol 15mm-re faragtam, de a szivacs felulete fel sem merult hogy tenyezo. Nalam amugy nem kopott ki, helybol biciklibelsovel tuningoltam.

Apropo, lyuk. A gyari kipufogon ha azt kipakolom sem lesz nagyobb. Jol gondolom hogy ez is akkora illene legyen mint a mindenkori karbi torka?

Előzmény: citera (237814)
citera Creative Commons License 6 napja 0 0 237815

A katalizátor herélés tényleg nem olyan nagy ügy, a sarkokat fel kell vágni a pici gyorsfordulatú multifunkci csiszolóval, van hozzá vágókorong, majd harapófogóval frankón ki lehet hajlítani. ha kiherélted, visszahajlogatod, viszonylag tűrhetően meg lehet csinálni egy sima kombinált fogóval. Az eresztéket kend be kis szilvalekvárral, ami majd beleég és letömíti, nem fog szelelni, természetesen vigyázva, hogy ebből bentre ne jusson.

Na már ha nem veszel inkább gödörfúró kipufogót, vagy kínából fojtatlant.

Előzmény: A nyulon tul (237810)
citera Creative Commons License 6 napja 0 0 237814

ezt tudtam produkálni, remélem látható, hogy miről van szó

Előzmény: citera (237813)
citera Creative Commons License 6 napja 0 0 237813

Előzmény: citera (237811)
citera Creative Commons License 6 napja 0 0 237812

Előzmény: citera (237811)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!