Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

motoni Creative Commons License 5 órája 0 0 67619

Mi a helyzet a kereskedésekkel ?

Vállalnak-e garanciát arra, ha azt állítják, hogy beázásmentes ?

.......mert az apróbb-nagyobb egyéb bajok,  fék, csapágy, elektromos gondok javíthatók, de korhadt váz miatt felújítani egy lakót gazdaságtalan.

Szóval nem egyszerű ez. Magánszemélynél mit tehetünk  ? Pereskedni ?

Hiszen elég csak beírni az adásvételibe, hogy megtekintett állapot,

 és buktuk, ha nem értünk hozzá.

 

Előzmény: tsalis (67618)
tsalis Creative Commons License 8 órája 0 0 67618

Hali, mint írtam mi is most vettünk és nézegettem a német oldalakat sőt mivel öcsém kint él meg tudta volna nézni, nyelv ismerettel alkudni és megvenni is és mégis itthon vettünk, igaz én az alsó szegmensből válogattam, de ott egyáltalán nem volt még észrevehetően olcsóbb sem sőt inkább ami kinézett valahogy még drágább is na meg az, hogy a fényképen mi látszik és valójában miképp fest annak ahogy tapasztaltam az utóbbi időben nem sok köze van egymáshoz. A hazahozatal ha drágább a cucc igazából belefér ha annyival olcsóbb mert ahogy néztem amennyiben  magam hozom haza akkor attól függően milyen messze van 100-250000 a honosításra nekem ügyintéző 200000-et mondott amit ha magam oldok meg akkor 160-180000 körül van így ez miatt a plusz miatt sem kint vettük. Ami angolt néztem az mind csúful beázott volt, nekem volt rossz tapasztalatom a favázzal (simán öszeszakadt az előző basteiünk pedig kívül tök jó állapotban volt, de egyszer kiszakadt az ajtó és akkor derült ki, hogy mindenhol elkorhadt a váz, a végén már amikor a kitámasztókat tekertem az egész test hajlott/csavarodott amikor meg keréken állt a hátulját a földön húzta) ezért minden ajtót kinyitottam, szőnyeget felhajtottam amit még nem parkettáztak le tehát ahol csak lehetett megnéztem és csak egynél amit megvettünk nem találtam beázást.

Előzmény: motoni (67611)
dokeee Creative Commons License 9 órája 0 0 67617

Én is szerettem, a legnagyobb gond velük, hogy rengeteg hulladékot behordtak. Az ajtó kempingben lényegtelen, parkolóban meg kényelmesebb, ha az út szélén állsz meg, akkor nem szerencsés, de velem ez sosem fordult elő, hogy ott ki akartam nyitni a lakókocsit.

Előzmény: motoni (67615)
BiharyG Creative Commons License 12 órája 0 0 67616

Bár eredetileg egyáltalán nem állt szándékomban reklámozni, de a Balatonról eszembe jutott (siófoki vagyok): szeptembertől eladó lesz egy szép 460-as Hobby :)

Előzmény: motoni (67615)
motoni Creative Commons License 13 órája 0 0 67615

Én is úgy láttam, hogy az angol lakókocsik kényelmesebbek,  esztétikusabbak. A dugaljakon kívül nem tudom, mi okozhat problémát, ha netán cserélni kell bármit az elektromos rendszerben.......vagy a  gázban, vagy bárhol.....

Mindenféle csavarkötés esetleg nem metrikus ? 

Árban is kedvezőbbek, valamiért mégis tartok az angoltól...

Szóval......nézegetem a mobile.de-t is, itthon lemaradtam egy szép TEC-ről, valahol a Balaton környékén volt, későn láttam meg, gyorsan elkelt.

SajtFondue Creative Commons License 15 órája 0 0 67614

Az ajtaja a túloldalon van (az út fele néz), ez max csak egy kényelmi különbség. 

Előzmény: Atis57 (67613)
Atis57 Creative Commons License 16 órája 0 0 67613

Szia!

 

Az az angol dugaljak cseréje nem egy akkora összeg , A többi része meg pont jó ....

 

Szerintem,-- biztos van másik vélemény is.

Előzmény: motoni (67611)
BiharyG Creative Commons License 17 órája 0 0 67612

Az Eriba márkanevet főként a Touring sorozat miatt tartja meg a Hymer, arról el tudom képzelni az alu vázat (de ez az árában is meglátszik). Retró kinézet, nagyon cuki forma, de kényelmetlenül kicsi, és főként aránytalanul drága. De nem ördögtől való a fa váz, az összes többi lakókocsi évtizedek óta elvan vele, max vásárlásnál kell figyelni a beázásra utaló nyomokat, mert az viszont tényleg az ellensége.
Angol vs. európai lakókocsi: régi és örökös vita. Az angol lakókocsik általában jobban alkalmasak (lennének) életvitelszerű tartózkodásra: nagyobb fürdőszoba, külön zuhany, sütő a konyhában stb. Viszont az elektromos hálózata is angol szabványú, alkatrész is macerásabb hozzá. Saját tapasztalat: pont tavaly sétáltuk végig az egyik legnagyobb horvát kempinget, és egyetlen (!) angol lakókocsit láttunk, de annak is alibije volt, angol rendszám :) 

Előzmény: motoni (67611)
motoni Creative Commons License 20 órája 0 0 67611

Sziasztok !

Pár hete kezdtem el lakókocsit keresgélni.

Úgy látom, hogy a németországi kínálatokban olcsóbban kapok jobb állapotút, mint itthon egy lelakottat. Tudom, tudom, utazás, honosítás költségei, stb., de mégis inkább a külföldről behozott felé hajlok.

Van pár szép Eriba, ami tetszik. 

Valaki pár kommenttel korábban utalt arra, hogy minden lakókocsi favázas.

Úgy tudtam, hogy a Hymer/Eriba nem az.

 Segítsen valaki, mi az igazság.

A másik ..........az angol lakókocsik sokkal kedvezőbb árúak.

Mik a hátrányok, megéri-e egyáltalán ?

Szép napot mindenkinek ! 

Bicajos2021 Creative Commons License 5 napja 0 0 67610

Hogy legyen információtok - Vértesszőlős, raktárbázis, éjjel-nqppali, kártyás ki-be léptetés!

Előzmény: Bicajos2021 (67609)
Bicajos2021 Creative Commons License 2024.04.23 0 0 67609

Üdvözlet Mindenkinek! lakóautó vásárlás előtt állunk, Tatabányán keresek tárolási lehetőséget!Ötlet? Köszönöm - PPJL

BiharyG Creative Commons License 2024.04.22 0 0 67608

Gratula, sok szép élményt hozzá! :)
A kemping-boltokban csak óvatosan, könnyen elcsábul az ember...

Előzmény: tsalis (67607)
tsalis Creative Commons License 2024.04.21 0 0 67607

Na elhoztuk,  egy bürstner club, nem nagy, nem fiatal (91'-es) ellenben azokhoz képest amiket láttam drágábban is hihetetlen jó állapotban van mindenféle beázás legkisebb jele nélkül mondjuk 18 éve egy tulajé volt itthon és garázsban tartották ami látszik a külsején és belsején is, minden úgy mükszik ahogy gyárilag kell. Mondjuk előző héten ahogy feltette a jófogásra rá 1 órára elsőként hívtam, de mire másnap megnéztem már volt rá jelentkező aki megnézte és rögtön megvette volna alku nélkül, de mivel én előbb hívtam ugyanilyen feltétellel nekem adta oda (a másik vevő nem  csak üzleti fogás volt részéről mert közvetlen utána tudtam én is megnézni).

Előzmény: BiharyG (67606)
BiharyG Creative Commons License 2024.04.16 0 0 67606

Sok sikert, majd mutasd meg :)

 

Előzmény: tsalis (67605)
tsalis Creative Commons License 2024.04.16 0 0 67605

Úgy fest sikerült találni egy takaros darabot, elvileg szombaton hozzuk el.

Előzmény: tsalis (67604)
tsalis Creative Commons License 2024.04.14 0 0 67604

Megnéztem ma 3 lakót, hááát lehangoló, beázáshegyek persze szakszerűen javítva. Az ABI-hoz lehet alkatrészt kapni? 

_cseszo Creative Commons License 2024.04.10 0 0 67603

Köszi ezt én is megtaláltam, komplett példány elérhető az angoloknál. Amúgy jelenleg egy külső akkutöltőt ráeresztve tudom tölteni, csak én szeretem a berendezéseket javítani ha lehet. Most szereltem fel egy movert amihez azért izmos állapotú akku kell tehát a töltés fontos. Egy kapcsolási rajzzal könnyebben boldogulnék de reméljük anélkül is . Köszi

Előzmény: Atis57 (67595)
tsalis Creative Commons License 2024.04.10 0 0 67602

Az a bajom, hogy nem látok a burkolat alá megbontani meg kevesen engedik.:) Akkor marad az apartmanozás, de már unjuk ezért került képbe megint a dolog, na majd meglátjuk, a német oldalakon sem találtam elfogadhatót 3000€ környékén.

Előzmény: BiharyG (67599)
Gab0013 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 67601

Köszőnőm' A tipus kúlönben Hobby Excelent 420T 1996.

Előzmény: BiharyG (67598)
Lugosi béla a vámpír Creative Commons License 2024.04.09 0 0 67600

Egy autóvillamosságis 20 perc alatt beköti neked egy külön csatlakozóval az autóról a munka aksi töltését.  Nem egyet hanem kettő csatlakozót  dugsz össze akasztáskor ennyi az egész nekem két éve így működik  Menet közben tölti a munka aksit  Sőt ha estére kevés a delej akkor csak beindítom az autót és máris működik minden  egy óra járatás után a munka aksi is majdnem teljesen feltöltődik.

Előzmény: Gab0013 (67596)
BiharyG Creative Commons License 2024.04.09 0 0 67599

Azon agyalunk, hogy 8 év után újra lakókocsit vennénk viszont amennyit rászánunk (1.2m körül) annyiért általában beázottakat láttam és ezért kérdem, hogy van olyan amelyik nem fa hanem fémvázas

 

Favázas mind. De amelyik nem ázott be, 30+ évesen is tökéletesen használható, csak az ilyet sokáig kell keresni (és alaposan megnézni). 
Én 1M kitűzött céllal kezdtem lakókocsit keresni pár éve, aztán 2,4M lett a vége :/

Előzmény: tsalis (67597)
BiharyG Creative Commons License 2024.04.09 0 0 67598

Találok-e valahol segítsèget az elektromos rendszerhez. Leírással bekötèsi rajzokkal. Szeretnèk berakni egy legalább 100-as munkaakksit, ami pillanatnyilag nincs benne, sőt ahogy látom S helye vagy bekötèse sincs. Normál esetben a lakó működik 220-ról ès 12-ről (a vontatóról) is. Nos èn szeretnèm, ha mind a kettőről tölthető lenne az akksi.

A pontos típus sokat segítene, de főleg a trafó/elektromos központ típusa. Előfordulhat, hogy van akku csatlakozási lehetőség, olyankor a töltést is megoldja. Ha nincs rajta ilyen, akkor sem lehetetlen, csak a 12V-ról töltés lesz macerás (a vontató jármű pótkocsi csatlakozója nem fogja bírni). 
Egy primitív, ugyanakkor zseniálisan egyszerű megoldás a következő: fogsz egy pótkocsi aljzatot, mint ami az autón is van; bekötöd a megfelelő pontokra az akkuból jövő 12V-ot, és felszereled valahová a vonóháromszögre. Amikor megállsz, kihúzod a csatlakozót az autóból, és átdugod ebbe a frissen felszerelt aljzatba, ott a lakókocsiban az áram. Az akkura meg fel tudsz rakni egy 230V-os töltőt; ha van parti áram, tölti az akksit.

Előzmény: Gab0013 (67596)
tsalis Creative Commons License 2024.04.09 0 0 67597

Üdv. Azon agyalunk, hogy 8 év után újra lakókocsit vennénk viszont amennyit rászánunk (1.2m körül) annyiért általában beázottakat láttam és ezért kérdem, hogy van olyan amelyik nem fa hanem fémvázas? Adriákat néztem na meg ilyesmiket, bastei-el jártunk úgy, hogy teljesen elkorhadt a váz mire rájöttünk pedig beázás sem volt. Esetleg ha valaki tud hasonló árban elfogadhatót az jelezze, előre is köszönöm.

Gab0013 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 67596

Sziasztok! Vègül sikerült egy jó lakót találnunk. Úgy tűnik minden rendben van vele, de majd az èlet eldönti, hogy valóban jó döntès volt-e. :) Amiben a segítsègeteket kèrnèm: Találok-e valahol segítsèget az elektromos rendszerhez. Leírással bekötèsi rajzokkal. Szeretnèk berakni egy legalább 100-as munkaakksit, ami pillanatnyilag nincs benne, sőt ahogy látom S helye vagy bekötèse sincs. Normál esetben a lakó működik 220-ról ès 12-ről (a vontatóról) is. Nos èn szeretnèm, ha mind a kettőről tölthető lenne az akksi. Nem áll távol tőlem az elektromosság, de nem vagyok szakember. Előre is köszönöm!

Atis57 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 67595

Szia!

 

Csak ennyit talált a "barátunk"....

 

https://nationalcaravanbreakers.co.uk/caravan-power-management-system-pms5crv-power-supply-battery-charger-conversion

 

A töltőt könnyű cserélni,-- javitani ? A felkészültségtől/gyakorlattól függ.De a bizti hibát Te is megtalálhatod..(egy próbalámpával is )

 

A gázbojler szikráztató ? nézd át tüzetesen (érintkezés, por,pókháló,elmozdulás , rozsda )áramellátás?

Előzmény: _cseszo (67593)
_cseszo Creative Commons License 2024.04.09 0 0 67594

_cseszo Creative Commons License 2024.04.09 0 0 67593

Sziasztok! Nincs valakinek véletlenül Carver Power Management PMS5CRV egységről kapcsolási rajza? A töltőáramkör nem működik bár a kapcsoló kapcsolásakor a jelzőfény kigyullad. Ugyanez az effektus a bojler kapcsolásakor is: nem ad szikrát de a ledek világítanak. 

dokeee Creative Commons License 2024.04.06 0 0 67592

Mennyibe kerül egy ebéd egy étteremben?

Előzmény: feanorthegreat (67591)
feanorthegreat Creative Commons License 2024.04.06 0 0 67591

Sziasztok, nem tudjátok véletlenül, hogy nagysárendileg mennyi a havi casco egy lakóautóra? köszönöm

Gab0013 Creative Commons License 2024.04.06 0 0 67590

Köszönöm!

 

Előzmény: BiharyG (67589)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!