A régebbi lakómnál, ez a függöny tartót kerékpárbowden házzal helyetesítettem, és a végébe tekertem két kis képkeret tartó csavart, nekem tökéletesen bevált.
Nálad tényleg necces a tartó, élőben látnánk, biztos kilehetne rá találni valamit, mert látom tényleg, csak centiken múlik, hogy beférjen.
Jó az a hűtő csak én ki akarom dobni...., mikor nagyobb meleg van akkor meghal..., pedig már a hűtő bordáját is hűtöm ventillátorral... // ahol kell - lehet // ,de amikor a külső hőmérséklet 26- felett van... lehet ez vizszintesen , varázsszó ráolvasva..., akármi.... drasztikusan csökken a hatásfoka.... nagy nehéz dög...
Azt kizártnak tartom, hogy a hűtő szellőzéséhez ne legyen egy alsó (bemenő) és egy feljebb elhelyezkedő (kimenő) nyílás is. Egyébként rohadtul feltorlódna a hő, ha nincs aktív légöblítés.
Az a "függönypálca"...az valójában egy köpenyes-rugó, amit két szem közé feszítenek ki.
Lakókocsisoknál lehet kapni különböző méretben - de faragható is.
Úgy értem, hogy hosszabból lehet rövidebbet csinálni. Fordítva is lehet, de szerényebb eredménnyel :-)))
Sajna ujabb kocsiknál ezt az elektronikát nem érdemes kikerülni,mert akkor tulterheled mondjuk a világitás rendszert és akkor ott okoz gebaszt.
Mindenképpen érdemesebb 13 as aljzatot felrakatni és ahhoz esetleg venni egy átforditót,hogy sima magyar szabványos futót is tudj vontatni.
Nekem 7-es aljzatom van és 13-ra átforditót használok. Nagyon nehezen tudtam olyat szerezni,hogy a 12 volt is átmenjen az átforditón,sőt a hűtő 12 voltját is át kellett tenni másik sarura,mert az eredetileg a 13-as csatiba a másik kapcsolt pozitivről kapja az áramot.
Hát igen. Ez bajság. Próbáltad 90 fokkal elforgatva talán annyit enged a nyomáscsökkentő csöve is. Nem tudom mennyi lehet egy ilyen bontott műanyag ház,de a kényelemért esetleg megérné cserélni,addig meg marad a külön szállitgatás,csak az vadkempnél utszélen igen macerás.
A hűtőrácsot elnézve neked az egyik a hűtésé a másik a kicsi pedig a gázrész kéménye.
Ha jól műkszik akkor nincs semmi ha esetleg nem akkor alulra is be lehet vágatni egy olyan szellőzőt. Vagy ventillátor.
Crvoyager: A fogantyút már én is néztem, de roncsolás nélkül nem tudom levenni. A kis ablakon reluxa van jól látod. :-) Fektetve elférne a palack, de akkor meg a vizes tartályt nem tudom hova tenni. :-( A hűtőmnek én is úgy látom, hogy egy szellőzőrácsa van, de GPS azt mondta, hogy a mellette lévő 2 rács is ahhoz tartozik. Majd leszedem és megnézem, bár nem hinném, hogy bármit is látni fogok ott. Vagy esetleg te tudod, hogy mi az a másik 2 szellőzőnyílás? Itt van pár kép a dobozról:
Temprás: Köszi a képet. Most látom, hogy neked nem a vonóháromszögön van a doboz, hanem a bódé elejébe van beépítve. Azért jöhet a többi kép is, hátha látok valami okosságot, ami nekem is jó lehet. :-)
Iszugy: Nem lesz probléma ezzel a töltéssel? Ha kicsit utánaszámolunk, akkor az 5 kg-os palackba kb. 8,9 litert, a 2 kg-os palackba pedig 3,6 litert szabadott volna tölteni. Ez összesen 16,1 liter. Te belenyomattál 21,68 liter gázt. Kérdés, hogy mennyi mehetett a kabátodba? :-DDD Ne érts félre nem a pénzen variálok mert örülök, hogy végre meg vannak töltve, hanem azon aggódok, hogy ha felmelegszenek a palackok mikor bejön a jó idő, nehogy felrobbanjanak. A PB gáz hőtágulása ugyanis 10 °C-onként kb. 4%. Ha van mérleged, akkor megtennéd, hogy leellenőrzöd a teljes súlyokat? Az alu palackon tuti, hogy rajt van az értéke, hogy mennyinek is kell lennie. Ha több, szerintem ki kéne engedni a felesleget, még mielőtt baj nem lesz.
bandit61: A targoncapalackon én is gondolkoztam, de hamar el is vetettem a dolgot, mert egyrészt nehéz maga a palack, másrészt elég macerás lenne összehozni a csatlakoztatását. Ezek ugyanis gyorscsatlakozóval vannak ellátva, tehát nem menetesek.
De egyébként állítva is lehet őket használni.
Egy másik kérdés: Ilyen függönypálcát hol lehet venni? A praktikerben próbáltam, de ott úgy néztek rám, mint egy marslakóra. Elképzelésük sincs, hogy miről beszélek.
Tündiék szilveszeteri találkozóján hál istennek mindenkinek el bírtam intézni itt Kiskőrösön a palack töltést!
Viszont a jó kis meleg vízben beszélgettünk a kollégákkal erről a dologról,és valaki felvetette,hogy a targonca palack is megoldás lehetne,mert egyrészt nem nagy méretű a palack,aztán lehet befektetni a tárolóba,mivel a targin is fektetve van,és LPG anyag van benne ami köztudott,hogy hidegben nem fagy le olyan hamar,mint a háztartási PB!
Nekem már 2 autómon volt 13-as csatlakozó, szabvány szerint bekötve.
Mivel a régi 7-es lett átalakítva és kiegészítve 13-asra, így 2 óra alatt megvolt a bővítés.
Akksitól nem vittünk semmilyen plusz vezetéket, hanem a fő biztosítéktáblánál akaszkodtunk rá a fő betápkábelre. Az innen hátravitt plusz vezetékek természetesen plusz biztosítékokat is kaptak.
A mostani autómon nincs még horog, így a komplett szerelésre ( 13 pólusúval ) egy fél napot mondtak. Vagy egy délelőtt, vagy egy délután. De fél napba mindenképpen belefér.
Az egyszerűbb, univerzális elektro-bekötőszettel szállított horgok felszerelésekor plusz ezt építik be:
Mivel én egy olyan horgot szeretnék, amelyiknél nem kell lökhárítót vágni és amiből semmi sem látszik ha leveszem a kampóját, így a drágább horgok közül kell választanom.
De a drágább horgok között már találni olyat, amelyikhez típusspecifikus elektroszettet adnak. Így nem kell megvennem a fent linkelt elektronikát.
Ha itthon nem találom meg ezt olcsóbban, akkor valószínű innen veszem meg ezt a horgot:
A régi verdákon egy horgot bekötni az a legbutább villanyszerelői melók egyike volt csak. Mindenre rá kellett hekkelni egy-egy vezetéket, bekötni az aljzatba - oszt jóccakát.
A mai, kompjuteres-csodáknál már minimum magfizikus-diploma kell egy ilyet bekötni - meg laptop - rajta egy min. 4 ezer eurós, gyári szoftverrel - és legalább 2 DVD-nyi dokumentáció is az adott típusra - ami viszont soha nem egyezik a konkrét kocsival, amit odaviszel.
Szóval agyrém lett már ez az egyszerű művelet is - főleg akkor, ha a kocsi nincs egyáltalán előkészítve a horogra. Ezt azért nem árt megvizslatni ott a csomitartóban - mert volt rá példa, hogy ott lapult a csati - csak senki nem tudta.
Ja ,lassan kezdődik de majdnem mindig csúszik egy fél órát,mert eddig darts világbajnokság volt élőben,most meg snooker.
Halleluja !
Más...
Hogyha "szűz" autóra akarok szereltetni horgot meg 13-as aljzatot az szerintetek olyan nagy meló ?
Mármint az elektronyos része érdekelne. Azt mondta a vill. szerelő hogy min két nap,mert hozni kell mittom én hányas kábelt az akksitól meg ilyenek. Nem is beszélve valamilyen bus-terről.