Teljes mértékben egyetértek!
Azt hiszem a politikusokra hiába is várnánk. Nekünk kéne az árkot betemetni! Persze miután minden politikus már benne lenne! :-))
Támogatom!
M.
Ps. csak összekéne szedni, legalább schlagwortokba tartalmat. A körítés már megy!
Aztán egy ilyen nyilt levél után kezdődhet valami érdemibb lépés is!
Az utóbbi években sokan írtak mindenféle ügyben mindeféle leveleket, amit aztán aláírtak mindenféle okos emberek.
Mi lenne, ha - árokbetemetési gesztusként IS - írnánk egy nyílt levelet, aláírna soksok autós (köztük közismert személyek is MINDKÉT "oldalról") és minden napilapnak eljuttatnánk?
Gondolom, akad a környéken jól, tömören, velősen fogalmazó emberke, miránk meg csak a munka könnyebbik része jutna: az aláírás.
Fel kell végre nyitni az emberek szemét:
AZ ÖSSZES "KÖZSZOLGA" MINDEN ÚRI MAGAMUTOGATÁSÁT MI FIZETJÜK!!!
Csatlakoznek a "mozgalomhoz". A benzin ketszer annyiba kerul mint amerikaban, de a minosege hatso-mongoliai. Az utakert tobbet fizetunk mint a svajciak, de a pesti utcak burkolata nem Zurichet, hanem inkabb Mogadishut idezi. Es akkor jonnek, hogy ize, bocsi, egy picit meg tobbet kene fizetnetek... Valamit tennunk kell!
Anarchiáról szó sincs. Azonban nem ártana, ha közteherviselésről alkotott elképzeléseket az illetékesek újragondolnák. Valamint az sem ártana, ha a birkának nevezett nép, azaz mi, az asztali hőbörgés helyett tennénk valamit. Pl. felhívni a figyelmet arra, hogy nekünk ez így nem megfelelő.
Szívesen tankolnék szlovákiában, de egyrészt céges benzinkártyáim vannak, másrészt meg a kormány erre is gondolt már. Jól leértékelete a forintot, hogy mondjuk a korona 5.80-ról felment 6.30-ra, hogy ne érje meg annyira kijárni. De azt mondom, ha ugyanannyiba is kerül, aki teheti ne tankoljon itthon.
5letnek jó! A hatályos magyar jog tudomásom szerint a géprjámű üzemanyagtartájában lévő benzin behozatalára ad lehetőséget, plussz 40 L, ami nem számt kereskedelmi mennyiségnek.
M.
Valóban nem akarunk politikai kérdést csinálni belőle. Legalábbis nem kéne belekeverni minde egyéb pol. felhangot. Kizárólag a gépjárművezetőket érintő problémákról lenne szó, és majd esetleg tett.
A másik. Kovács Kázmér az Autóklub jogásza probálkozik a jog lehetőségeivel. A nehezítések, további áremelések csak részben jogi kérdés. Inkább morális.
M.
Ha veszel egy 2.3-as dízel Sierrát, akkor gazdag vagy, és fizethetsz
25.850 Ft-ot eredetvizsgálatért (egy 1.0-ás Fiat Panda fel ennyire lenne munkaigényes?)
29.XXX Ft-ot vagyonszerzési illetéknek (mer' gazdag vagy)
8.000Ft új forgalmi és törzskönyv
25-35 ezer Ft-ot első negyedéves kötelezőnek
Ez egy százas.
Irreális hogy 1.500ccm felett drágul minden, ez olyan mint az szja-ban a legmagasabb sáv, ami civilizált országokban valóban a gazdagokat sújtja, nálunk meg gyakorlatilag midnenkit.
Amúgy lenne egy komoly javaslatom: Mindenki, akinek a lakhelye közelébe esik határ, az tankoljon külföldön. Egy darabig az is, akinek esetleg ez egy kis pluszköltséget jelent: hosszabtávon ezzel meghátrálásra tudjuk szorítani a kormányt.
1.) Tetszettek volna nem ezt a .............. bandát ültetni a nyakunkba tavaly. De ez nem politikai topic...
2.) Van egy Autóklub, amelynek én is tagja vagyok. Egyszer a nyafogás helyett mozduljon már, hirdessen tüntetést, mozgalmat stb. Legalább egymillióan lennénk a Kossuth téren! :)
Tovább drágul az autózás A súlyadót és a benzin jövedéki adóját is emelné a PM
2003-07-30 18:25:12
A Pénzügyminisztérium tervei szerint jöv?re húsz százalékkal n?ne a gépkocsik után fizetend? súlyadó mértéke. Az érdekképviseletek a tervezett drágulás mértékét elfogadhatatlannak tartják. Ráadásul a tervek szerint a benzin jövedéki adója is n?ne, méghozzá literenként 3 forinttal.
Idén a gépjárm?tulajdonosok kocsijuk után száz kilónként nyolcszáz és ezer forint közötti összeget fizetnek. A tavaly elfogadott módosítások szerint 2004-t?l egységesen ezer forintra n?tt volna ez az összeg. A pénzügyminisztérium mostani el?terjesztése szerint viszont jöv?re félévenként egységesen 1200 forintot kellene fizetni száz kilogramonként. A szaktárca a lépést az önkormányzatok pénzügyi helyzetének javításával indokolja, a súlyadó egészét ugyanis továbbra is ?k kapnák.
A Magyar Autóklub az inflációval egyenl? mérték? emelést tartana elfogadhatónak, de a tervezett húsz százalékos drágulás szerintük igazságtalanul nagy terhet ró az autósokra.
A pénzügyi tárca szóviv?je, Máté Dániel szerint a jelenlegi elképzelés csak tervezet, a szakmai szervezetekkel ezután egyeztetnek. Az viszont biztos: ha a tervezett drágulás életbe lép, jöv?re egy Suzuki Swift tulajdonosának félévente akár több, mint 3000 forinttal, egy Opel Astráénak több, mint 4000 forinttal kellene többet fizetnie.
A járm?tulajdonosokat az is megviselheti, hogy a benzin jövedéki adóját literenként három forinttal tervezi emelni a minisztérium - igaz, a gázolajé literenként öt forinntal csökkenne.
Na hát pont erről van szó!
Elgédetlenek vagyunk azzal, hogy a kormányzatok nyakló nélkül, évről évre egyre fokozzák a gépjármű tulajdonosok terheit.
- súlyadó
- átírási költségek
- törzskönyv
- eredetiség vizsgálat
- kötelező felelősségbiztosítás
- parkolási díjak
- autpályadíjak
- "zöld" kártya
stb.
Ezzel szemben egyre rosszabb útviszonyok, kátyúk, bukkanók. Idegörlő ügyintézések az okmányirodákban. Rendőri visszaélések, és korrupció. stb.
Szeretnénk összegyűjetni mindent, amiből elég volt, és polgári engedetlenségi mozgalmat indítani. Hangsúlyozni szeretnénk, hogy mindent csak törvényesen megengedett eszközökkel, a jobb és bal pol. irányzat kizárásával. Egységesen és egységben kell fellépni!