Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2024.01.24 0 0 142

A tegnapi képen az újabb vihar UK -nál. A magyarországi terület még "sima", nálunk magasabb a légnyomás (H).

 

Törölt nick Creative Commons License 2024.01.17 0 1 141

Igen tudjuk. A legmagasabb típusa MiG-15 volt. Néhány írásán érződik Exupéry hatása,

sőt, szép emléket is állít neki, de az adatok hamisak. Arról viszont nem tehet, mert amikor írta,

még nem találták meg a roncsokat ...stb,  a valóság egész más volt. De azért jók a novellái.

 

Simóné Avarosy Éva írásai remekek, de rövid novelláit (cikkeit) nem gyűjtötték össze, így azok elvesztek.

 

Dr Hegedűs Dezső próbálta összeszedni a hazai emlékeket, de sajna idő előtt elment .....

 

Létezik pl még a Bánhidy vagy a Steff könyvek, mind értékesek ...

 

Valójában irodalmi értékben "A madárember" dobogós első 3 hely, mert nem csak a szakmának szól.

A magyar történelem egy parányi része és egyben a magyar repülés történetének is része, így együtt

a magyar irodalom egyik ikonikus könyve. Még senki nem tudta "überelni" (pedig jó lenne :-)

 

 

Előzmény: XANTIi (139)
XANTIi Creative Commons License 2024.01.17 0 0 140

Vagy ez is nagyon jó:

Tobak Tibor: Pumák égen-földön.

XANTIi Creative Commons License 2024.01.17 0 0 139

Javaslom Zsombok Tímár György könyveit. Maga is vadászpilóta volt.

Előzmény: Törölt nick (138)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.17 0 1 138

Kellemes meglepetés volt találkozni itt Kvasz András nevével, köszönet.

Könyv is van róla:

 

Müller Péter: A madárember

 

Az író "vette a fáradságot" és elment vitorlázórepülni, hogy írása minél hitelesebb lehessen ...

mást ugyan nem olvastam tőle, de ez remek. A repülésről írni lehetetlen, talán Exupéry az egyetlen,

de ez a könyv a hazai reptörténelem ikonikus regénye lett.

Előzmény: Csaba5 (5)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.16 0 0 137

Az alábbit a "szerencsétlenség" oldalra szántam egy témához, de mivel ott szép csöndben

"nincs jogom", átcsúszott ide a bejegyzés. A reporvosin a szemészeten látókör vizsgálat is van,

hogy mennyire szűk, illetve széles, talán ellátnak errefelé is ... vagy nem.

(miért tartja titokban egy "moderátor", hogy "xyz kitiltva az írásból", szégyenli ?)

Előzmény: Törölt nick (136)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.16 0 1 136

Idézet egy valódi Pilóta írásából (H.L.)

"Pszichológus? Kb. 20 évvel ezelőtt, amikor még a MALÉV-nél repültem mint hivatásos pilóta, a vállalat a balatonlellei üdülőjében szervezett nekünk kötelező részvétellel foglalkozást, egy pszichológus hölgy és férfi közreműködésével. Ez kb. két napig tartott, de a vége felé a hölgy sírógörcsöt kapott, és kirohant a teremből. Nem bírta a terhelést. Na ennyit a pszichológusokról!
Ha valakinek lelki problémája van, akkor vegye elő az Evangéliumot és olvassa el. Biztos vagyok benne, hogy megtalálja a lelki békéjét."

(azoknak is, akik fórumozva számítógéppel "osztják az igét" a repülésről, és így torz képet festenek a

  repülő társadalomról a Nagyérdemű felé. A magyar repülés története, már több mint 100 éves ......)

Előzmény: Törölt nick (135)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.09 0 1 135

Az internet a sznobok paradicsoma.

A sznobság önmagában nem baj, legalább érdeklődik, ha nincs is mélyebb ismerete, és nem érti az egészet.

De előfordul, hogy már "szakértőnek" érzi magát a begyűjtött adathalmaza birtokában és el kezd oktatni, értekezéseket írogatni ....stb. Volt ennek beteges verziója is, vki régebben ennek hatására fel akart szállni egy B747 -el, mert azt hitte, hogy az menni fog. Időben elfogták.

Törölt nick Creative Commons License 2023.09.10 0 1 134

Tudomásul kell venni, hogy a repgépvezetés megtanulása csak a megfelelő kiképzés útján megy.

A számítógép nem repülés, hanem játék a szobában. Ne tévesszen meg senkit, hogy az igazi

szimulátor mint eszköz, be van építve az iskolai kiképzésben mert költséghatékony és a kritikus

helyzetek szimulálása megoldható, de a kiképzés legfontosabb része maga a valódi repülés.

Akit érdekel a repülés, látogasson ki a hozzá legközelebb eső sportrepülőtérre tanácsért.

Ha nem, akkor le kell mondani róla, nem kötelező, van sok más érdekes tevékenység is ............

A "Condor2" vitorlázórepülő verseny-program viszonylag jól közelíti az életet, segít azoknak,

akik már aktív vitorlázórepülők, jó játék lehet a rossz időjárás miatti kényszer szünetekben,

de repülni megtanulni azzal sem lehet, csak egy oktatóval a gépben a levegőben, sehol máshol.

 

 

Előzmény: wolf_y (128)
B7378 Creative Commons License 2019.06.27 0 0 133

Nem tudom, lehet-e linket küldeni kereskedelmi cégről, ha lehet, akkor bemásolom, de megtalálod őket a neten. Egész pontosan József Attila utcaként vannak. 

És hivatkozz rám :)

Előzmény: B7378 (132)
B7378 Creative Commons License 2019.06.27 0 0 132

Szia, 

 

Javaslom a Deák téren a repülőgépszimulátort. 

Ott a szim kezelői CPL srcok, mindegyik repül, csak gíűjtik a gyakorlatot, hogy nagy céghez mehessenek dolgozni. 

Előzmény: wolf_y (128)
vasutTOM Creative Commons License 2012.06.02 0 0 131

Hátha valakit érdekel:

Eladó a Mester Kiadó gondozásában megjelent "Világ repülőgépei" teljes sorozata!

Irányár: 45000 Ft.

Érdeklődni publikus e-mail címemen lehet!

Törölt nick Creative Commons License 2012.03.15 0 0 130

Három óra alatt nem, hogy repülni de biciklizni sem lehet megtanulni rendesen.

Előzmény: wolf_y (128)
_Hypo_ Creative Commons License 2008.10.16 0 0 129
Pontosan mi erdekel?
Előzmény: wolf_y (128)
wolf_y Creative Commons License 2008.07.01 0 0 128

Hali mindenkinek.

 

Új vagyok itt a fórumon és hát "problémám" a következő:

Pár éve repültem először ( úgy kellett feltuszkolni a gépre) de azóta valami

megváltozott és ha lehetne csak folyamatosan repülnék!! Mivel időközben kiderült,

hogy ez a pilóta dolog rettenetesen irreális dolog számomra az ára miatt, építettem

egy szimulátor gépet és azon nyomulok. Elhatároztam hogy ott magamtól megtanulok repülni. Minden utánajárásom ellenére azért rengeteg kérdés akad a fejemben ami még megfejtésre vár de azért már egy airbus a321-el megy a Debrecen-Ferihegy útvonal :)) Csak megint jött a gond, hogy tovább kellene lépnem.

Szóval a kérdés: keresem azt az embert aki már valódi pilóta és természetesen pénzért ad nekem egy két három órát a repülés rejtelmeiből. Most azt érzem hogy mindenféleképpen meg kell tanulnom repülni még ha soha nem is leszek pilóta!!

cuban8 Creative Commons License 2008.02.10 0 0 127
hi.
többminden függő, de 4-02 hónap (attól függ mennyire érsz rá)
és 1-2,5 milla (attól függ min tanulsz)
röviden
Előzmény: boudin (121)
kAos Creative Commons License 2007.12.20 0 0 126
Kosz az infot, kijavitottam!

Mellesleg ha az ember atkapcsol "muholdas" uzemmodban es razumol, kiderul hogy a kifutopalyatol azert jonehany meterre van a pont, de onnan mar latni azt, ezert ezt nem birizgaltam. :-)
Előzmény: rolsky (125)
rolsky Creative Commons License 2007.12.19 0 0 125

 

Nyíregyházán a beton pála nem 600m*20m hanem 1000*20m, a füves pedig megszűnt. Persze a füvet is lehet használni, csak az nem pálya hivatalosan.

Előzmény: kAos (124)
kAos Creative Commons License 2007.12.19 0 0 124
Ideje egy kicsit felhozni ezt a forumot is. Ezert, akit erdekel: egy on-lany Magyarorszag reulos terkep. Firefox-szal jol mukodik, de ha nem, megjegyzeseket, javitasokat, javaslatokat, stb. szivesen latok (nem biztos, hogy teszek is veuk akarmit :-))

http://flying.redey.net
FGR Creative Commons License 2006.06.29 0 1 123

Sziasztok,

örömmel számolok be nektek arról, hogy szeptemberi megjelenéssel új film a láthatáron. A Ferihegy titkai alkotógárdája most a pilótafülke titkaival ismertet meg benneteket, a szokott módon, tehát egyszerre lesz közérthető a film mind a szakmai közönségnek, mind az érdeklődő laikusoknak is.

A Boeing 737 NG normál üzemeltetésén kívül olyan helyzetekkel ismerkedhettek meg, melyeket élesben - szerencsére - nem nagyon láthattok: hajtóműtűz V1 előtt, V1 után, hajtóműleállás-újraindítás cross-bleeddel, mindkét hajtómű leállása, leszállás álló hajtóművekkel(!), wheel well fire, utána SYS B (hidraulika) meghibásodás alternate flaps. Speciális helyzetek: oldalszeles leszállás (40 csomó!) CAT III leszállás 0 látás mellett, átstartolás.

Extraként két gyönyörű és érdekes megközelítés és leszállás teljes procedúrával Innsbruck és Madeira repterére.

Két kiváló szakember, Horváth Péter (HOP Peti) és Földes Ádám hidegvérét és imponáló szaktudását csodálhatjuk a nem egyszerű helyzetek megoldása közben.

A filmből képek, letölthető előzetes látható itt:

http://www.flightlevel.hu/pilotafulke/

Külföldi, nem magyarul beszélő ismerőseiteknek, barátaitoknak meg ezen az oldalon ajánlhatjátok figyelmükbe a leendő filmet:

http://www.flightlevel.net/cockpitsecrets/

  
BJani Creative Commons License 2006.05.12 0 0 122

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9054954&la=54800490

 

Olvasd el az utolsó 50hszt, és nézd meg a linkeket.

Előzmény: boudin (121)
boudin Creative Commons License 2006.05.12 0 0 121

Sziasztok.

 

Teljesen kezdo vagyok ebbe a pilota ugybe.Megmondanatok hogy Mo mennyi idobe es mennyi penzbe kerul egy PPL engedely?

szabipilota Creative Commons License 2006.03.28 0 0 120

Egy kedves Bp-i, illetve környékbeli versenyzőt keresek aki tudna nekem kölcsönözni egy Z43-as kézikönyvet az összes vonatkozó ismeretanyaggal, tanulás céljából. Az írást magyar és angol nyelven vagyok képes befogadni (a téma eredetéből kiindulva esetlegesen előforduló cseh és orosz nyelvekkel sajnos nem bírkózik meg a kommunikációs interface-em ;-)

Örülnék nagyon, ha megoldható lenne a tananyag beszerzése. Előre is köszönöm,

Szab.

 

 

 

Serok Creative Commons License 2006.01.18 0 0 119
Pilóták és pilótajelöltek!

Kicsit átalakítva, de friss tartalommal újraindult a Madárszemmel oldal!

Ha valakit érdekel, kattintson ide:

.::Madárszemmel::.
széles tamás Creative Commons License 2006.01.09 0 0 118

+ modellel nagyonrepülős :-)

 

szerintem

Előzmény: szabipilota (85)
Serok Creative Commons License 2006.01.08 0 0 117
Rendben! :)
Előzmény: kAos (116)
kAos Creative Commons License 2006.01.07 0 0 116
Hogyne, en is orulnek, meg elmehetunk repulni is. :-) En Londontol kb egy orara lakom eszakra, es egy orara nyugatra dolgozom. Ha majd aktualis lesz, kuldj egy uzenetet, megirom a telefonszamom, stb. Ha mar nincs meg a mail cimem, a web lapomrol is tudsz kuldeni uzenetet.
Előzmény: Serok (115)
Serok Creative Commons License 2006.01.07 0 0 115
Most tervezem, hogy kimegyek Londonba dolgozni. Talán februárban kezdek. Megdumálhatunk valamikorra egy találkozót! Örülnék neki! :)
kAos Creative Commons License 2006.01.06 0 0 114
A felenk tovabbra is Anglia. Nem hozol/viszel erre gepeket? A repulesbe amugy benne vagyik, barhol, es barmilyen geppel is legyen! :-)
Előzmény: Serok (113)
Serok Creative Commons License 2006.01.03 0 0 113
Na várjunk...

A "felénk" az most éppen mit jelent? Zalakaros? vagy... ?

Szívesen találkoznék Veled/Veletek. És repülhetnénk is. Habár most nem kedvez az időjárás, te lassan jön a tavasz :))

(Gombkötő... tudom, tudom. De a repüléshez, meg ahhoz a törékeny kis emberhez a Szitakötő jobban illik! :) )

(Bocs Szilárd, ha olvasod! :)) )
Előzmény: kAos (112)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!