Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vidi313 Creative Commons License 2010.11.27 0 0 38406

"Valószínűnek tartom, hogy éppen a nagypapás stílus okozza a problémát".

 

Szerintem ezeknél a mai számítógépes vezérlésű korszerű négyütemű benzinmotoroknál  (bár ezalatt elsősorban a saját kocsim i-DSI motorját értem) semminemű ilyen problémát nem okozhat egy "nagypapás" vezetési stílus. Sőt ez a motor kifejezetten erre épül. "Lásd az 1,4-es már kicsivel az alapjárat fölött adja a max. nyomatékot. Tehát pl. a gyertákon még ilyen vezetési stílus esetén sem látható semmi elváltozás. Ezért van a komputer. Az is eldöntendő  persze, ki mit nevez nagypapás vezetésnek. Én pl. ebbe a kategóriába sorolom azt is, aki az 50 ill. 90km/h sebességhatárt szigorúan betartja 5. sebességfokozatban. Amikor így használom (bár ebbe ma már autópálya kivételével mindenki bele van kényszerítve), a közel 9 év használat alatt soha semmi probléma nem jelentkezett.

(az igaz nem vagyok napgypapa stílusú vezető.)    :)

Előzmény: gyanta ati (38405)
gyanta ati Creative Commons License 2010.11.26 0 0 38405

Valószínűnek tartom, hogy éppen a nagypapás stílus okozza a problémát. Néha nem ártana jobban meghajtani a motort!

A helyedben először kivenném a gyertyákat, és alaposan megtisztítanám őket.

Előzmény: Metcal (38404)
Metcal Creative Commons License 2010.11.26 0 0 38404

     Sziasztok!      Segítséget  , tanácsot kérek , ha találkoztatok hasonló jelenséggel.

4 éves 1.4 Lsi   30 000 km-el , nagypapásan vezetve.  Mostanában mintha rángatna a motor , mintha 1 henger nem menne.

Alapjáraton a tompítottat (vagy a szellőzést) felkapcsolva morgás-zörgés a motor felől. Alapjárat fordulat kb. a szokásos.

Kisebb fordulatokon menetben is érezni az egyenetlenséget. Indulásnál hajlamos a lefulladásra.

Egy éve hasonló gondok voltak , a motor körüli elektromos csatlakozókat mozgatva megszűnt.

Most ezekre nem reagál , bár lehet hogy pont azt nem húztam le ami a hibát okozza.

Valamilyen jeladó vagy vezérlő kábelcsatlakozó kontakt hibájára gondolok , de nem találom.

Ha van ötltetek megköszönöm.

gyanta ati Creative Commons License 2010.11.24 0 0 38403

Nem próbálod meg a Jazz javítási kézikönyv utasításai alpján? Ott lépésről-lépésre leírják, mit kell tenni. Persze elég bonyolult...

Előzmény: számkukac (38400)
gyanta ati Creative Commons License 2010.11.24 0 0 38402

Ez biztos nem jön össze. Ózdi vagyok.

Előzmény: számkukac (38400)
Ptom71 Creative Commons License 2010.11.24 0 0 38401

Akkor tehát a szerelő neve: Lánczos Péter

Tel.: 20/325-6676

 

Nyugodtan mondhatod, hogy egy másik jezestől kaptad a telefonszámot, akinek segített.

 

(Kíváncsian várom, hogy megoldódik-e a problémád.)

Előzmény: Ptom71 (38399)
számkukac Creative Commons License 2010.11.24 0 0 38400

XVI. kerületben. De Pest megyében is bárhová elmennék egy megbízható szerelőhöz. Az a kettő, akinél eddig voltam, nagyon becsületes jó elektromos szerelők, de a műszerfal lebontását nem merték vállalni, mert nem tudják mi a trükk, hogy ne sérüljön meg. Voltam a kerület "legnagyobb" elektormos szakijánál, de neki is csak önbizalma volt, tapasztalata nem e téren. Mind azt mondták: a Honda nem szokott elromlani, ezért tudtak még gyakorlatot szerezni. Megjegyezném azért, ezelőtt 11 évig dél-koreai autóm volt, az sem látott szerelőt.

Előzmény: gyanta ati (38396)
Ptom71 Creative Commons License 2010.11.23 0 0 38399

Sajnos a névjegykátya a gyárban maradt, így csak a guglin talált telefonszám van.

KER-BONT KFT

 FISKÁLIS U.170.
8000 SZÉKESFEHÉRVÁR , FEJÉR
Telefon: 22 / 505- 975

 

Egyébként az én autóm nem indul annyira nehezen, ill az E85 miatt indul nehezebben.

Nálam a fő probléma a riasztó távirányító elem lemerülése volt.

Előzmény: mr.jazz (38392)
gyanta ati Creative Commons License 2010.11.23 0 0 38398

Jelentem: kiégett a White Hammer. 9000km-t bírt,1290Ft-ért. Ha összevetem a Tungsram Megalight-tal, (ráadásul az nem Testsieger) ami 7000km-t bírt 3990 Ft-ért, látható, hogy a Hammerel négyszer olcsóbban világíthatunk.

gyanta ati Creative Commons License 2010.11.23 0 0 38397

Haverok szintén szóvá szokták tenni. Panelban lakom, nem kell a füvet nyírni.

Előzmény: kifli (38395)
gyanta ati Creative Commons License 2010.11.23 0 0 38396

Köszönöm a bizalmat! Úgy látszik, én lettem itt a kendácsoló ezermester... Nem szedtem még szét Jazz-műszerfalat, más típust már igen. Úgy vagyok az ismeretlen dolgokkal, mint József Attila az órával. Ő teljesen apró darabokra szétszedett fogadásból egy drága órát, hogy majd össze is tudja rakni. Pedig szegény nem a műszaki tálentumáról lett híres. Sikerült is neki, csak egy alkatrészt nem a megfelelő helyzetben tett vissza, ezért nem indult el az óra. Egy órás megigazította, és hibátlanul működött.

Hol laksz?

Előzmény: számkukac (38394)
kifli Creative Commons License 2010.11.23 0 0 38395

de sok időd van:)

Előzmény: gyanta ati (38391)
számkukac Creative Commons License 2010.11.23 0 0 38394

Segítséget szeretnék kérni szerelő ügyben - ki tudna ajánlani olyan szerelőt, aki nem márkaszerviz, de szét tud szedni (és összerakni) egy Honda Jazz műszerfalat, mert már csinált ilyet? Azért van rá szükség, mert valszeg a gyermek bedugott egy toll kupakot a szellőzőn, ami leesett a leghátsó, legalsó dobozba, és emiatt az ablakra fujás nem működik, mert megakasztja a lamellákat. Két villanyos szerelő szétszedte már a kesztyűtartó felöl, de mindketten arra jutottak, le kell bontani az egész műszerfalat. Frankón összerakták az autót, gondolom, gyermektelen pasi tervezte :-)

Gyanta Ati- vállalsz ilyet?????  Egyelőre, hogy reggel nem zúzmarás az ablak, nincs gond, légkondival esőben is tökély, de ha fagyni fog, 20 percig nem tudok majd indulni.

mr.jazz Creative Commons License 2010.11.23 0 0 38393

Az elöbbi hozzászólászom, a honda jazz hidegben nem indul, vagy nehezen indul hozzászolásom után született válaszra, az én válaszom! :)

 

Tud valaki nekem szerelőt írni, aki az első vezető ülés problémámat meg tudná oldani?? A probléma az, hogy erősen mozog a vezető oldali ülésem! Fejér megye - Székesfehérvár - Érd vonalában keresnék szerelőt!

 

előre is köszi!

 

 

mr.jazz Creative Commons License 2010.11.22 0 0 38392

Szia!

 

Neked is ugyanez volt a problémád az autóddal??

 

Nagyon megköszönném ha megírnád a szerelő számát!

 

köszi!

 

üdv: Imi

Előzmény: Ptom71 (38284)
gyanta ati Creative Commons License 2010.11.22 0 0 38391

Ma vizsgázott a ventilátor, szakadó esőben. Igaz, egyedül ültem a kocsiban, de annak ellenére sem párásodtak az ablakok, hogy direkt nem kapcsoltam be a fűtőventilátort! Az egyik kicsit hangos, álló helyzetben lehet hallani, de menet közben egyáltalán. Beépítek még egy kapcsolót, hogy ne menjen, ha nem muszáj.

Előzmény: BekeToni (38390)
BekeToni Creative Commons License 2010.11.21 0 0 38390

A négy dugó nem véletlen kerülhetett oda. Azt elkerülendő, hogy a hátsófal merevítő bordái közé terelődjék a légáramlás. Igaz arra is talál kijáratot a vontató szem mellett, de a cél inkább az volt, hogy a kivezető légzsalukhoz áramoljon. Ezt abból gondolom, hogy a ragasztott habanyag egy csatornát képez oldalra. Az eredeti elképzelés gyengén teljesít, - ezért a párásodás.

 

Ügyes kivitelezés. Tetszik a két csavaros rögzítés és a perforáció is szépen sikerült.

Ha túl nagy huzatot csinál, akkor egy 10Kohm-os 1W-os potit javaslok beépíteni, feszültségosztóként.

Azzal szépen be lehetne állítani és a működési zaj is csökkenthető. Ennek a ventilátornak 19,3 l/s a névlegese...

 

Előzmény: gyanta ati (38385)
gyanta ati Creative Commons License 2010.11.21 0 0 38389

Nem vagyok egy feladós-belenyugvós típus:)

Előzmény: almacsiga (38387)
Jazzig Creative Commons License 2010.11.21 0 0 38388

Tavaly vennem kellett új lapátokat, az eredetiek 3 év tökéletes munka után elszakadtak, nem is volt olcsó amit vettem, kínai 2 eFt/db. Sose törölt rendesen, mindíg igazgatnom kellett, hol fönt, hol lent nem törölt. A lapát ez a modern aeroblade, szerkezet nélküli fajta. Idén nyáron meg elkezdett nyikorogni, vagy inkább síkíííítani. Azt nem lehet elképzelni, ha törlök egyet, még a gyalogosok is összeesnek az utcán a visításától.

Olyan, mintha ragadna az üveg, lemostam már mindennel, samponnal, ablakmosó sprével, alkohollal, üvegtisztító folyadékkal, ecettel, de ugyanúgy nyikorog rajta a lapát. Talán a gumiél kenődik föl rá, az lehet? vagy zsírozzam meg az üveget, hogy ne csikorogjon :-) ?

Láttam boltban Bosch-t 6 eFt-ért.

Előzmény: számkukac (38383)
almacsiga Creative Commons License 2010.11.21 0 0 38387

Nálad aztán nincs akadály :-)))

Előzmény: gyanta ati (38386)
gyanta ati Creative Commons License 2010.11.21 0 0 38386

gyanta ati Creative Commons License 2010.11.21 0 0 38385

Készen vagyok ezzel is. Komolyan mondom, néha elcsodálkozom a Honda mérnökein! Először is, amint a képen látható, négy nagy átmérőjű furat vezetné el a levegőt az utastérből, mivel a műanyag burkolaton kivágott szellőzőrostély ide irányítja. A burkolaton szivacs szigetelést is elhelyeztek, a levegőt ide irányítandó. Ez esetben vajon miért volt levakdugózva mind a négy furat???

Miután ezeket kiszedtem, és ketten esőben elutaztunk Kassára, láthatóan jóval kisebb mértékben párásodtunk, még hátul is.

Gondoltam is rá, hogy feleslegesen furkáltam ki a műanyag idomot. Mindegy, így biztosan még jobb lesz.

Előzmény: BekeToni (38377)
gyanta ati Creative Commons License 2010.11.20 0 0 38384

Biztosan a lapátodban, esetleg a feszítőrugódban van a hiba: a gyári is és az utólag vett aeroblade is tokéletesen töröl.

Előzmény: számkukac (38383)
számkukac Creative Commons License 2010.11.20 0 0 38383

kézifék témában: 5 ezer kilométeresen vettem, kézifék 85%-os volt, simán elindul behúzott kézifékkel, ha nem totálisan van felhúzva. Csak a legvégén fog, de ott minden lejtőn. Tárcsafékes. Engem speciel zavar, hogy ennyiért, mint amennyibe kerül, nincs még egy fokozat az első ablaktörlőn (3 kevés) vagy lenne fokozatmentes. Az ablaktörlő meg csak előttem nem töröl rendesen, bal alsó sarokban semmit, mintha jobbkormányos maradt volna...

számkukac Creative Commons License 2010.11.20 0 0 38382

Segítséget szeretnék kérni szerelő ügyben - ki tudna ajánlani olyan szerelőt, aki nem márkaszerviz, de szét tud szedni (és összerakni) egy Honda Jazz műszerfalat, mert már csinált ilyet? Azért van rá szükség, mert valszeg a gyermek bedugott egy toll kupakot a szellőzőn, ami leesett a leghátsó, legalsó dobozba, és emiatt az ablakra fujás nem működik, mert megakasztja a lamellákat. Két villanyos szerelő szétszedte már a kesztyűtartó felöl, de mindketten arra jutottak, le kell bontani az egész műszerfalat. Frankón összerakták az autót, gondolom, gyermektelen pasi tervezte :-) Párom elsőre másfél órát szentségelt, mire kicserélte az egyik első izzót. Második már gyorsabban ment.

R_ick Creative Commons License 2010.11.20 0 0 38381

CVT váltó olaj csere

Elméletileg szelephézag ellenőrzés (bár az én szervizkönyvembe 100.000-nél van írva.

Ha már van 3 éves akkor fék és kuplung olaj csere.

Előzmény: calamites (38380)
calamites Creative Commons License 2010.11.19 0 0 38380

40.000-es szervízben mit cserélnek a sokásos olaj, szűrő, egyebeken kívül? (a gyertyákat is tudom)

 

 

eotvoskuna Creative Commons License 2010.11.19 0 0 38379

Szia!

123000 km, csak én vezetem, de a szokásos dolgokon kívül (olaj, gyertya, fékbetét, 4db izzó) semmi bajom nincs vele.

Amióta tavaly volt egy kis nézeteltérésem egy őzzel, és javítani kellett a kocsi elejét, azóta mintha a légkondi nem lenne tökéletes (de az is lehet, hogy ezt csak pszichésen érzem), meg valami rezonanciát érzek 1800-2000 fordulat között (minden sebességi fokozatban), de ez most a hideg idő beköszöntével megszűnt. Szóval ezek csak a javításnak tudhatók be, de egyébként az autó tökéletesen működik. 

Előzmény: kisfo (38362)
Labdacs Creative Commons License 2010.11.19 0 0 38378
BekeToni Creative Commons License 2010.11.17 0 0 38377

Meg lehet ezt csinálni szépen is. A jobb oldalra befér egy 80-as keretes ventilátor, balra meg 50-es.

Táplálás a helyzetjelzőről, opcionálisan csatlakozó és kapcsoló is beépíthető, persze ez csak koncepció.

Talán a rács a legnyavalyásabb. Nem tudom hogyan lehet szépen ívre hajlítani, hogy ne nagyon menjenek el a furattávolságok.

 

 

Előzmény: gyanta ati (38375)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!