Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

XNC Creative Commons License 2024.03.24 0 0 35

Ólom-vlies másnéven AGM vagy magyarul felitatott üvegszálas. Jó hozzá.

Előzmény: MC Pite (32)
XNC Creative Commons License 2024.03.17 0 0 34

Na én meg nem a hatékonyságában kételkedtem, hanem azt nem tudtam, hogy mennyi idő kell neki hogy hasson. (A leírásban csak annyi volt, hogy "lassan hat".)

.

Állítólag legalább 3 hét kell neki.

Előzmény: Lézervédelem (31)
warti88 Creative Commons License 2008.09.22 0 0 33

Anteris, akkor te tkp. nem a ventit akarod az akkura kötni, hanem alapjáraton lekapcsolni - vagy korlátozni - a töltést, azaz lekapcsolni - vagy korlátozni - a generátor gerjesztését. így alapjáraton, mert nincs töltés, az akkut merítenék a fogyasztók. ezt elektronikai bűvészkedéssel meg lehet oldani.

 

csak...: az akkumlátor nem szereti, ha merítgetik-töltögetik, inkább azt szereti, ha jól tele van, ezért tölt a generátor mindig. (ez a mai autóakkukra vonatkozik. plusz néhány új autó már lekapcsolja a töltést, de ne azokhoz hasonlítsunk.) nekem egy ideig rossz volt a generátorom, alapjáraton nem töltött, fordulaton töltött. sima városi közlekedésben, az állások miatt gyönyörűen lemerítette az akksit. tehát ha bűvészkedsz, olyan elektronikát építs, amely egy bizonyos töltöttség alatt mégsem kapcsolja le soha a gerjesztést.

Előzmény: Törőlt_nick (24)
MC Pite Creative Commons License 2008.09.22 0 0 32
Üdv!

Nem találtam (még) infót arra, hogy spirálcellás akksit milyen hatásfokkal/eredménnyel lehet regenerálni szulfátlanítós töltővel, és hogy a folymatos használatra való regenerálók (amik 15 secenkétn 80-100A-es impulzusokat löknek vissza) mennyi 'kompatibilisek' a spirálcellásakkal illetve a modern autók (picasso) mennyire szeretik/észreveszik-e.

Ugye a spirálcellás a bélés miatt kevésbé szulfátásodik, nem tudom hogy mennyivel nehezebben verődik le a szulfát...

Tudnátok ötletet adni hogy ennek hol tudok utánajárni?

Köszönöm a segítségteket!
Lézervédelem Creative Commons License 2007.12.01 0 0 31
Engem is érdekelne a téma; valóban igaz-e, hogy ez a szulfátlanító készülék képes megakadályozni az akkumulátor szulfátosodását, illetve a szulfátos akkumulátort valóban képes-e regenerálni ez a szerkezet. Állítólag képes arra is, hogy az akkumulátorból kivett töltésmennyiséget nagyáramú impulzusok formájában visszajuttassa, ezáltal megakadályozza a szekunder szulfátréteg kialakulását. 
Előzmény: zöldember (29)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.15 0 0 30

Miért baj az, ha valaki spórol a fékbetét árán, és a benzinen, ha azzal a másikat egyáltalán nem hátráltatja (hiszen csak azért előz meg nagy gázzal, hogy után lefékezzen előttem a piros lámpánál)?

 

Milyen hülyeségekre pazarolják a szót egyesek. Ha épp sietős a dolgom, eléd csusszanok és kész, ennyi. Inkább ne gondolkodj azon, hogy mások mit miért csinálnak, úgylátszik nem nagyon megy ez neked...

 

Sokszor leszek azon kurva ideges, hogy szépen gurulgatok a lámpáig motorfékkel, közben megelőz jobbról egy csomó barom, aztán visszajön elém, hogy aztán a pirosnál várakozzunk együtt még vagy egy percet. Az ilyet szoktam utána dühömben a zöldre váltás után 30 centiről "tolni", hogy ha olyan nagy pofája volt a piros előtt, haladjon már, amikor tényleg lehetne.

Jaja, vagy szépen ottmaradsz állva, egy távolodó folt leszel a visszapillantó tükörben... (és látom, hogy régi hozzászólás, de mindegy).

Előzmény: I.Blasius (21)
zöldember Creative Commons License 2007.02.11 0 0 29

Sziasztok.

Földmunkagépes vállalkozásomban elég sok akksit használok, jő lenne ha tovább taratnának. Olvastam erről a szulfátlanító készülékről. Szerintetek ez egy faszság és sima akksi töltőről van szó, vagy tényleg meghosszabítja az akkuk életét. 

Snakeins Creative Commons License 2007.02.11 0 0 28
Hahó!

Nem találtam másik akkus topikot, újat pedig nem akartam nyitni, de van egy problémám, aminek a miértje nagyon érdekelne, hátha tud rá valaki választ:

A kocsimban egy öregnek tűnő noname 55Ah-s aksi van, aminek a negatív kapcsát úgy fél éve néhány hét alatt bolyhosra lepi el at oxidréteg.
A pozitívon is gyanúsan sok az oxidáció - nem is emlékszem, volt-e olyan autóm, aminél a +kapocs oxidált volna, de az biztos, hogy ilyen vastag réteget, ami cirka két hónap alatt képződik a negatívon, még sehol nem láttam.

Mi okozhatja? töltésprobléma, vagy egyszerűen csak öreg az aksi?
Janibacsi Creative Commons License 2003.09.18 0 0 27
Asszem ezzel be is zarhatjuk a topicot azt hozzateve, hogy a problemat talan az alapjarat gyari ertekre torteno visszaallitasa orvosolna.

Jano

p.s: Hangszigeteles:a karpitozas alatt talalhato korben az egesz kocsiban, jo vaskos, de laza anyagbol. Ez szepen kizarja a futomuzajokat, motorhangot, mifene. Egyebkent nem duborog, tenyleg nem hallani bent semmit:o)

Előzmény: hzolee (25)
Törőlt_nick Creative Commons License 2003.09.17 0 0 26
>"Szoval lehet meg kellene javitani a lukas kipufogot"

most vettem rá újat (legalább is hátra)

>"befoltozni az elrohadt, kilukadt kasznit"

mennyélmá, az én autóm olyan szép, hogy amikor múltkor megálltam a szépművészeti múzeum előtt kereket cserélni, mindenki rohant oda autogrammot kérni! :) (tényleg csicsás!)

>"felujitani a hangszigetelest"

na ez érdekes! Azt hogy kell? meg miféle hangszigtelés???

na én azért kiváncsi lennék arra a motorhangra. Biztos vagyok benne, hogy találnák rajta fogást, csak már hozzászoktál a dübörgéshez! Tudod, a szelektív hallás. :))

Előzmény: Janibacsi (22)
hzolee Creative Commons License 2003.09.17 0 0 25
hi

(1) a generátor főkábele és az akksisaru galvanikusan össze van kötve, tehát akárhonnan veheted a venti tápját, meg fogja húzni a generátor áramát.

(2) alacsony fordulat káros hatása? nincs elég olajnyomás, ellenben mivel a motor már talán nem is jár egyenletesen, jó sokat kapnak a csapágyak...

persze van olyan autó amelyiken egyik sem igaz, de ne elméletezzünk... ha a T. Topiknyitó alapjáratát egy hűtőventi lehúzza 300-zal, akkor az nem ilyen fajta, hanem valami régiség mint az enyém. amire pedig (1) és (2) is igaz!

üdv
z.

Törőlt_nick Creative Commons License 2003.09.17 0 0 24
Miről beszél bátyám??

Há kend aszt hiszi, ho a hűtőventélátor nem a generátorho van kötve, hanem toronyiránt mingyá rá az autóelemre??? No kend is nagy kópé lehet bíz, mer vagy szándékkal űz csúfot belőlem, vagy hijján van kendnek az esze, mer az még a Mári néni is tudhassa - penig neki fataligán kívül igen nem volt más jármű a kezei közt - ho álló motorgépné az autóelembül jön az áram, de ha mán megindult, akko villanytermelő ganarátorbúl!

Előzmény: Janibacsi (22)
Janibacsi Creative Commons License 2003.09.17 0 0 23
Nem a 100m faj, hanem amikor valaki pl enyhe lejton kiteszi uresbe a gepet, vagy amikor mar akkor gurul es lassul, amikor mar reg piros es ha rendesen haladna epp a zoldre erne oda... Es a _baj_ az, ha valaki a forgalmi szituaciot leszarva, csak a sporolas jegyeben vezet...

Jano

Előzmény: I.Blasius (21)
Janibacsi Creative Commons License 2003.09.17 0 0 22
No vegre egy ember akinek feltunt, hogy amit anteris(!!) mester(?) meg akar csinazni, azt a gyar mar reges regen megtette:o))

Alapjaratra visszaterve: nekem '85-os gepem van. Gyari 950-es alapjaraton nem hallod bent a motor hangjat, lehuzott ablakkal sem(pedig most csorog az egyik szelep). Szoval lehet meg kellene javitani a lukas kipufogot, befoltozni az elrohadt, kilukadt kasznit, felujitani a hangszigetelest es nem a motoron tekergetni... Ez a modszer kb. olyan mintha viaszt ontenel a fuledbe, csak akkor nem novelned a karosanyagkibocsatast feleslegesen:o)

Jano

Előzmény: dane (20)
I.Blasius Creative Commons License 2003.09.17 0 0 21
janibácsi!

Neked miért fáj az, ha valaki kigurulással spórol, amikor tőle 100 méterre épp pirosra váltott a lámpa?

Sokszor leszek azon kurva ideges, hogy szépen gurulgatok a lámpáig motorfékkel, közben megelőz jobbról egy csomó barom, aztán visszajön elém, hogy aztán a pirosnál várakozzunk együtt még vagy egy percet. Az ilyet szoktam utána dühömben a zöldre váltás után 30 centiről "tolni", hogy ha olyan nagy pofája volt a piros előtt, haladjon már, amikor tényleg lehetne.

Miért baj az, ha valaki spórol a fékbetét árán, és a benzinen, ha azzal a másikat egyáltalán nem hátráltatja (hiszen csak azért előz meg nagy gázzal, hogy után lefékezzen előttem a piros lámpánál)?

Előzmény: Janibacsi (2)
dane Creative Commons License 2003.09.17 0 0 20
Hello Anteris !!

Szerintem vagy én nem értelek rendesen vagy alapjaiban rossz az ötleted , mert a hűtőventi így is a az akkura van kötve "közvetlenül".
Ha egyből az akksira kötnéd a venti pozitívját ugyanott lennél mint most.
A megoldásod az lenne külön akksin lenne a venti és azt a generátor csak emelt fordulaton töltené.
Kenés alacsony fordulaton azért rosszabb , mert a kisebb áramlási sebesség miatt nőnek a résveszteségek , és nem egyenes arányosság szerint!
Remélmem érthető voltam...

Előzmény: Törőlt_nick (-)
Törőlt_nick Creative Commons License 2003.09.17 0 0 19
Hja, a zöldkártyás rém! Igaz csak a kapuig szokott tartani a beállítása, mert 10 méterrel odébb már tekerem is vissza a keveréket. Tudom, hogy nem illik, de hadd ne szakítsam már szét a motoromat szétsoványított alapjárati keverékkel azért!

"már ö gyengélkedik, vagy kicsi a kompresszió a mociban és ezér esik a fordulat terhelve. Több oka is lehet."

szerintem ez így mind együtt.

Előzmény: LanciasEmber (17)
Törőlt_nick Creative Commons License 2003.09.17 0 0 18
off
jé, ez meg hogy ment el? Észre sem vettem!!!
Az még hagyjám, de még azt sem tudom, hoyg mit akartam írni! :)
on

Előzmény: Törőlt_nick (16)
LanciasEmber Creative Commons License 2003.09.17 0 0 17
Nincs azzal baj hogy "1,3as öregecske". Sokkal könnyebb bármit is csinálni rajta, mint az új agyon elektronikázott csodákon. Ott mindenér szervíz, és nehéz tízezrekbe kerül. :(

Az lehet, hogy füllre még jó amit tekersz, de majd jö a "zöldkártya time" és akkor, csúnya ember majd beujjaz a kipufiba egy szondával. És egy BIG csavahúzóval KIMÉLETLENÜL visszaállít mindent. Ugyanis a tetves gépe visitani fog. Örülj ha nem. Sajna a papírt meg ö adja, és nem enged. :(

Ha a generátor (egy izmosabb fogyasztóval) +fogja a motort, akkor ott lehet más baj is. Pl. már ö gyengélkedik, vagy kicsi a kompresszió a mociban és ezér esik a fordulat terhelve. Több oka is lehet.

Szóval óvatosan tekergetni. Nna.

Előzmény: Törőlt_nick (14)
Törőlt_nick Creative Commons License 2003.09.17 0 0 16
Abban nem vagyok biztos,
Előzmény: LanciasEmber (15)
LanciasEmber Creative Commons License 2003.09.17 0 0 15
Anteris

Ez borzasztó egyszerü:
Az olajpumpa az üzemi nyamását az elöírt fordulatszámon csinálja. Ha kisseb a fordulat, kisebb a nyomás, romlik a kenés.

....Ha már ennyire az alapokhoz kell visszamenni??? :)))

Előzmény: Törőlt_nick (12)
Törőlt_nick Creative Commons License 2003.09.17 0 0 14
Lanciás szőr,
Amit írsz, hogy belülről kapcsolgatják a ventit, azt ismerem, igaz ott egészen más okból került megvalósításra az ötlet (pl. skodákon a pikpakra felforró víz miatt és hasonló) és gyanítom, hogy nem is úgy ahogy én gondoltam ki. Még annyit mentségemül, hogy egy 1.3-as öregecske - bár nem szar azért - motor megérzi ha betámaszt neki a generátor, ezért is gondoltam, hogy megkímélném ezzel is motort egy plusz terheléstől.

alapjárat:

már írtam volt alant, hogy csak addig veszem vissza amíg semmi rendelleneset nem észlelek a motoron: nem billeg, nem fullad, semmi gyászos esemény nem történik vele.

A többire meg annyit, hogy ebben a gépben meg akkor van computer amikor viszem a pécémet a szervízbe! :) Szóval tényleg van lehetőség egyéni dolgokat belevinni. ez néha jó máskor meg baklövés.

Előzmény: LanciasEmber (13)
LanciasEmber Creative Commons License 2003.09.17 0 0 13
Anteris

Ahhh köszönöm. :)

Akkó írok még okosakat.
Szal nálunk van aki +csinálta ezt a kapcsolót. De csak azért, mert rossz volt épp a högomba a hütöben, meg a gyújtáskulcs kihúzása után leáll a venti. A kapcsolóval viszont, a radiátor gomba inzézte a leállást. Szal van értelme de ésszel.

Alapjárat
Szóval a gyári fordulatra van kitalálva a dolog. Ha nagyon elveszel belöle akkor fullad a motor. Ha karburátoros, ha injektoros akkor is. Ugyanis az alpjárati légfuvókát folyton "figyeli". Szal befolyással lehet ez a menet közbeni fogyira is.

Hogy értsd: Pl. a katalizátoros gépeken, ha elhuny a lambda szonda - ami a computernek jelet ad - akkor elöször fullad a motor (nyomod és nem megy) vagy pedig kormolni kezd mint állat, mer a buta gép önti be a benzint ami nem ég el!!! Viszont frankón eldugul a kat. vagy a kipufogó. Mert nem elöírtak az értékek az optimális égéshez. Szal több a kár mint a haszon.
Ha a géped nem kat.os, akkor is elmásznak a jó értékek ha nem is érzed most. És amit nyersz a réven (csendes alapjárat) elvesztheted a vámon (fogyi növekedés, romló gyorsulás, pörgethetöség). Mellesleg kopott gyertyákkal is lehet csúnya motorzajt csinálni.

Maradhatok???

Előzmény: Törőlt_nick (10)
Törőlt_nick Creative Commons License 2003.09.17 0 0 12
Okés, én nyitott vagyk mindenre. Magyarázza már el valaki akkor _szakszerűen_, hogy miér nincs normális kenése az autónak alacsonyabb fordulatszámon! Tényleg érdekelne és ha meggyőző akkor aszerint ténykedek a jövőben!
Előzmény: Eclipseboy_ (11)
Eclipseboy_ Creative Commons License 2003.09.17 0 0 11
Anteris!

Lehet, hogy nem a többiekkel van baj, hanem.... ?

Tudod, mint a viccben, amikor a rádióban bemondják, hogy egy ember a sztrádán szembe megy a forgalommal.

Én szoktam járni egy 83-as fejlesztésű dízelmotorral szerelt terepjáróval. Na az hangos tud lenni, mégsem jut eszembe, hogy letekerjem az alapjáratot.

Ha majd viszed a kocsidat motorgenerálra, mert 500-as fordulatszámnál nem volt kenése és beállt, akkor majd jól fog jönni a benzinen megspórolt pénz.

Törőlt_nick Creative Commons License 2003.09.17 0 0 10
Okosakat nyugodtam írhatsz, azzal semmi baj nincs, még ha fikázós stílusban is, nem úgy mint Jani bátyánk, aki berohant ide embereskedni, miközben annyi infóval sem szolgált, mint amennyit a macskámból ki tudnék pofozni!
Előzmény: LanciasEmber (8)
Törőlt_nick Creative Commons License 2003.09.17 0 0 9
na végre egy normális ember! :)

puha,

a vízhűtés nem tudom mennyire szenvedne csorbát, mert bár igaz, hogy lassabban cirkulálna, de kevesebb hő is termelődik csökkentett fordulatszámon. Az olajnyomás már inkább próbléma lehet, kár hogy nem mutatós az olajórám, többet tudnék mondani. Viszont nem agyatlanul viszem le az alapjáratot - egyesek feltételezése ellenére is (a nagytudású janibácsi úgye! :))- , hanem csak addig a határig amíg normálisan jár a motor.

"Szerinted az jó?"

Öszinte legyek? Nem tudom. Erről is szólhatna ez a topic ha nem szállták volna meg elsőre semmi infóval ne mszolgáló de annál nagyobb arcú egyének (Janibácsi pl.)

------------------------------

Egyébként elhatároztam, hogy most már csak azér is megcsinálom brahiból is ezt az átkötést és ha elkészült színes fotók egész sorozatával prezentálom majd az egybegyűlteknek, hog miként is fest a rendszer!

Úgy hogy Janibá, szerettel várlak majd a bemutatóra!

:))

Előzmény: puha (3)
LanciasEmber Creative Commons License 2003.09.17 0 0 8
Anteris

Olvasva az olajipari kirándulásodat is, meg a trágár (4es számú) leveledet itt, nem csodálkozom.

Hangos motor, vagy nem hangos:
Esetleg ajánlanám, a levegö szívó rendszer (karbis?), és a gyújtás egységek pucolását. Lancsákon NAGYON csökken a motorhang ettöl.

Megleplek: :)
A nem fiatal (86os) kiadású autókon, kevés az elektronikus vezérlés a motorhoz. Ezért tudsz ennyire állítgatni. Akár egy 10 éves gépen, ilyet már nem lehet. Letilt, rángat.

Viszont a gyári elöírástól durván eltérni az alpjárattal azért nem érdemes, mert folytod a motort. Tökéletlen lesz az égés az meg teleköpködi a kipufogót (dugulhat?). Továbbá a környezetvédelmi vizsgán, úgyis a gyárira tekerik vissza az alapjáratot, mer égtelen CO-d, vagy CH-d is lehet. Na osszam még az eszet, kiscsillag.

Előzmény: Törőlt_nick (7)
Törőlt_nick Creative Commons License 2003.09.17 0 0 7
Lanciás mester, annyira azért ne nézzél már hülyének, hogy direktbe kötném a motort! AZért, mert nem részleteztem a teljes szerelési technológiát, korrektül lenne az megoldva.

Majd ha neked is 86-os motor lesz a tető alatt, é solyan vágyad ébred, hogy a "kurvaanyját, de hangos ez a geci vazzeg!!" akkor gondolj majd erre a topica!

Amúgy meg örülök, hogy ennyi rohadt okos ember van itt a fórumon!
Azért azzal még meglephetnétek, hogy miért káros a motornak az alacsonyabb fordulatszám? (amikor úgye a surlódás is nagyságrenddekkel alacsonyabb)

Szóval?

Előzmény: LanciasEmber (6)
LanciasEmber Creative Commons License 2003.09.17 0 0 6
"egy kicsit túlzásnak tartom azt a 30 ampert" ....najó akkor legyen 15-20. (nálam 25ös a biztije)
Nem az a lényeg, hogy mennyit megy, hanem hogy biztostékolás nélkül nem szabad bekötni fogyasztót direktben, mert tüzveszélyes!
Épp a múlt héten mutatták a Sat1 ótósmagazinban. ...kb. 3 szikrától (elöidézett zárlat, mert nem volt olvadóbizt.) úgy gyulladt fel a járó motor mint a pinty. (pedig nem zaporozsec volt)

" de igen tudom utálni, amikor linkre dübörög és fölöslegesen zabál a motor ácsorgás közben" ...

Miért mid van? V10es Viper?

Szóval Janibacsi-nál árnyaltabban fogalmazva, ez az alapjárat "kihasználás" nálad valami fóbia?
Ha nincs gond a kocsival, csináljunk!!!! Hajrá. Valami mocskos politikustól halottam egy ide vágó tézist: "Hülyének lenni, állampolgári jog."

Ámen

Előzmény: Törőlt_nick (1)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!