Tudtommal a kxh is volt már kint de le is tolta a safety cart a telepre. Helyközibe, kálozra kellettek volna ott tudnak vigyázni a buszokra, helyibe nincs gazdája ezeknek
Hát, igen, ez a volános lét egyik hátulütője Magyarországon - alig különül el a kétféle tevékenység. (Persze ezt más szempontból lehet előnynek is tekinteni.)
Nálunk Bács megyében a legtöbb (ha nem mind) gazdás, itt inkább a helyköziben járatással van a baj. Túl fapadosak hozzá, egy Soltvadkert-Kiskőrös út se kényelmes ezeken az üléseken.
Sőt, az SGY rendszámúak még csak négyévesek. Épp a múltkor lepődtem meg, hogy mennyivel jobb állapotúak, mint itt nálunk a NAY-ok. Persze így nem meglepő. :)
A napokban viszont utaztam egy ex-agglós MAN-nal, hát... ha mind olyan, akkor azokat már inkább sehova, ha lehet. Az agglóban hajtottam őket (bár nem sokat), de még ahhoz az állapothoz képest is iszonyat lelakott volt ez a darab most.
Szólókból gondolom az ex-agglos LIon's Cityk lehetnek, bár azok már 10 évesek, illetve ha BKK-sok, akkor a jövőre lejáró szerződésű NAY rendszámú Arrivás LIon's Cityk jöhetnek szóba (a PDN-ek idén még csak 7 évesek lesznek).
Csuklósból passz, se Érden, se a BKK-nál nem tudok 8 év körüli csuki MAN-ről. Amiket a BKV bérelt, azok már mind tizenévesek voltak, azok közül a PXZ-k már egy ideje Miskolcon vannak az MVK-nál.
Sziasztok, több fehérvári söfőr beszéli már hogy 8 év körüli MAN szólók és csuklósok jönnek fehérvárra. Vagy érdiek vagy bkksok, erről valaki hallott valamit?
A 186 hsz ommal oszt ugyan mi volt a gond? Mostmar ha egy A betűt írok ide, azt is kiszeditek, drága moderátorok?? Látom 2024 ben az igazságot leirni bűn... Ugyanolyan szánalmas ez a fórum is, mint bármely másik.
Sajnos láttam már ilyen esetet, mint a végén írsz. A ciki az volt, hogy az egyébként jellemzően 80-90%-ra töltött busznál próbálkoztak ezt eljátszani, ami ráadásul álló utasokat nem szállíthat, hiába mezei elővárosi járat (Tempo100-as kocsival szokta kiadni Népliget). Várhatták a következő buszt, fél óra múlva, mivel csak a csoport fele fért volna fel.
A 2000-es évek első felében még lehetőség szerint volt rugalmas megoldás, én is mentem a Széna térről Tinnyére, Tökre, csoportban utazva. Beugrott most egy kellemetlen eset is - a Balassagyarmat-Budapest járattal készültünk hazajönni egy táborozás végén, a 22-es főúton lévő egyik megállóban vártuk a járművet. Igénybejelentésünket nyugtázták, abban a tudatban vártuk a 16:36-os indulási időpontot, hogy számítanak a csoportra. Utólag már nem megállapítható, hogy mi adtunk le rossz időadatot ami aztán átment a rendszeren, vagy nekünk javasoltak téves időpontot, lényeg az, hogy olyan járathoz mentünk ki, ami aznap (szombaton) nem járt. Ez ott esett le, mikor a megállóban megnéztük a táblát, amikor nem akart jönni a busz. Egy órával később volt a következő, mobiltelefon ekkor még senkinél nem volt (1998 az év, ha jól emlékszem), így nem is tudtunk értesíteni senkit (külterületi megálló volt). Végül a menetrend szerinti járaton végigálltuk az utat az Árpád hídig...
Aztán valami megváltozott, és az utóbbi évtizedben már inkább olyan történetekkel találkoztam, ahol egy 20 fős, 10-20 kilométeres utazásra szóló igény esetén is már a különjáratot javasolták, ami többszörös összegbe került volna. Így a folyamatos negatív megerősítéssel eljutottunk oda, hogy a csoportok vezetői ma már nem veszik fel a telefont, inkább odaállnak az induláshoz, lesz ami lesz alapon.
Van a dolognak mostanában egy olyan oldala is, amit csak az tapasztal, aki az oktatásban benne van. Sokszor csak annyi vehető le, hogy ha a csoportos utazásból konfliktus van, akkor a pedagógus kolléga hülye/felelőtlen/arrogáns, stb. Gyakorlatban én azzal szembesülök, hogy ha program van, nem az már a módi, hogy 30 tanulónak azt mondjuk hogy jöjjenek, akkor szinte biztosan jönnek is - hanem az alábbit kell végigjátszanunk:
- nem jön, mert csak (szülő majd leigazolja),
- a szülő odaviszi/elhozza őt,
- később jön/korábban megy,
- nagyobb tanulók esetén előfordul, hogy majd ő odamegy autóval
Erre még rárakódik a korábbihoz képest más díjszabási rendszer, ahol nem mindenkinek ugyanazok a kedvezményei, jogosultságai, így a jegyváltásnál is már gondolkodás van. (Ha én holnap bejelentek egy csoportot Budapestről a Velencei-tóhoz vonatra, már előre tudnom kellene több napra előre, hány embernek lesz aznap országbérlete, hogy csak egy példát hozzak).
Ilyen szemmel, még ha azt a kollégát én sem nagyon értem meg, aki nagy távolságú utazáshoz odaállít bejelentés nélküli csoporttal, azt már sokkal inkább, aki két tucat tanulóval egy rövid távú utazásnál nem bonyolítja túl a saját életét.
Még most, az egyesített volánbuszos időkben is előfordul(t?) olyan, hogy "másodrészt" kér és kap egy csoport, ami megállás és átszállás nélkül elviszi őket egy kis vidéki célpontra.
Meg olyan is, hogy 40+ főt bejelentenek jóelőre, és a válasz, hogy oldják meg a menetrend szerinti busszal.
Az akkori fejlettségi fokon a személyes kontaktus sok mindenen átsegített.
kellet egy jó munkakapcsolat a buszvezető és vezénylője valamint az éppen aznap ügyeletes diszpécser lány között.
Előfordult, hogy Aradról visszafelé jövet, Kecskeméten a forgalmista azzal fogadott, hogy ne menjek tovább mielőtt onnan tőle telefonon nem beszélek a budapesti diszpécser lánnyal.
Jó.
felhívtuk.
Azzal kezdte, hogy másnapra nincs pozsonyi járatra buszvezetője.
Rávágtam, hogy OK.
Annyit mondott : Imádlak.
S ennyi elég volt.
Utána mondta, hogy akkor viszont ott Kecskeméten fejezzem be a menetlevelet, zárjam le.
S onnan helyettem egy nem létező szellem hozta fel a Budapestre az Arad-Szeged-Kecskemét-Budapest buszt...........................:-))
Így törvényesen is belefért, hogy a hétfő-szerdai Bp-Arad-Bp közé keddre belefért egy Bpest-Pozsony-Bpest is.
Ilyeneket tudtommal ma már nem enged meg a rendszer.
1980 körül, és később is ez bevett gyakorlat volt.
akkoriban az osztálykirándulások zöme még Volán különjárati buszokkal, vagy közület (vállalati, szövetkezeti, egyesületi) buszokkal történt.
De előfordult már akkor is az amit írsz, hogy egy osztályfőnök egyszerűen megjelent a Volánbusz pénztárnál és kért 40 diák jegyet ide vagy oda.
ritka volt de volt.
a ritkát úgy értem, hogy havonta csak párszor.
Az iskolai szünetekben többször.
Májusban pedig 1001-szer.........................:-))
Budapestről legtöbbször :
- Hollókőre, holott akkor még nem is volt oda közvetlen járat,
- Nagyvillámhoz,
- Lajosforráshoz,
- Szilvásváradra,
- stb.
ilyenkor az volt a belső szabály, hogy az elővételes pénztáros nő kiadta a kért jegyeket de azonnal értesítette a menetrendi osztályvezetőt (egy emelettel feljebb.) és Ő intézkedett másodrészről.
nem szerették ha a menetrendszerinti járatra felszállt 30 diák plusz kísérőik és utána még a napi utasok is.
Ebből mindíg csak baj, panasz származott.
Amíg volt szabad kocsi a garázsban addig már 25 diákra is inkább adtak másodrész kocsit.
D-L és K-F főnökök még tovább mentek.
Soxor elkérték az iskola címét és azt mondták, hogy a gyerekek és kisérőik ne jöjjenek be az Engels térre, vagy a Stadionokhoz, hanem majd a busz kimegy az iskoláikhoz és onnan elviszi őket oda ahová kérték.
Ha időben volt az elővétel akkor a vezénylés tudta ezt személyzettel (buszvezető) követni.
Ha későn volt a jegyvásárlás, indulás előtt 1-4 nappal, akkor a diszpécser lányok elővették saját/magán kisokosaikat (mindnek volt) és felhívták azokat a buszvezetőket akiknek volt otthon telefonjuk, illetve azt a kevés létszámú buszvezetőt aki forgalmi besegítőként bedolgozott a Volánbusznak.
Ilyen esetekben mindenki ment mindennel, mert össze-vissza párosították az embereket a szabad buszokkal.