Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sickboy Creative Commons License 2004.04.07 0 0 48
Az baj. Sajnos elképzelhető, hogy velem is ez fog történni. :-(
A többi típus egy Sedan méretéhez képest nem éri meg az árát. Most vegyek Seicento-t vagy Swiftet? Rájöttem, amennyi pénzem van, abból ugyan mást is vehetnék - vagy egy igen fiatal Swiftet...
Előzmény: Az Utolsó Európai (47)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2004.04.07 0 0 47
Igen.
Előzmény: Sickboy (44)
Sickboy Creative Commons License 2004.04.06 0 0 46
Nos, én mindkét esetnek látom előnyeit és hátrányait. Javaslom, olvasd el a TotalCar idevágó írását. (Nem emlékszem hol van, de érdemes megkeresni, az autóvásárlás szempontjairól szól.)

De akár tulajjal beszélek, akár kereskedővel, vannak szempontjaim:
1. Az általam hozott szakértő átvizsgálja az autót.
2. Alkudni lehessen valamennyit
3. Tesztvezetésre legyen mód

Ha a fenti három közül valamelyiket nem engedik meg, már megyek is tovább, függetlenül attól, hogy tulajdonos az illető vagy sem...

Előzmény: gaspars (45)
gaspars Creative Commons License 2004.04.06 0 0 45
A Ford Fiestáról mi a véleményetek? Elég aranyos kisautó, viszonylag jó áron.

Egyébként szerintetek hol érdemes használt autót venni? Kéz alól magánszemélytől (mert olcsóbb), vagy kereskedésben (mert talán átvizsgált és jobb állapotúak vannak ott)?

Sickboy Creative Commons License 2004.04.05 0 0 44
A jelek szerint nem nagyon vagy eltelve a saját verdádtól. :-) Kényszerből vetted a Swift-et?
Előzmény: Az Utolsó Európai (43)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2004.04.02 0 0 43
Próbálok hozzátenni valamit a képhez...:-)

Szóval volt Twingóm, jelenleg Swift Sedan-om van, és a családban több Punto is akad (volt I. és van II. generációs is). Ezekről néhány szó:

- Ha rangsorolni kellene, messze a Punto a legjobb, mint autó. Ehhez hozzávéve, hogy nekünk az összesen 4 Puntoval az évek során semmi problémánk nem volt, mindenképp ezt tartom a legjobb választásnak. Persze, használtvételről lévén szó, a kockázat nem kicsi, mert akadnak belőle igen reménytelen állapotban lévő példányok is, kívülről észrevehetetlenül.
Nálunk mindegyik Punto nagyon takarékos annak ellenére, hogy kettő folyamatosan városban járkál és mindegyik 80 lovas (a régi pedig egy 75 ELX volt). Én adnék egy esélyt a típusnak, biztosan lehet találni márkakereskedésben is 1-2 példányt, amin beszámításkor végeztek állapotfelmérést (ez azért lehet jó esély, mert beszámításkor a kereskedőnek nem áll érdekében jobb színben feltüntetni a gépet, mint amilyen, sőt... Úgyhogy a kísérő papírokból sok minden kiderülhet).

- A Twingo szintén remek kis autó volt, belső tere tágasabb a Punto-énál, a csomagtere viszont jóval kisebb. Nem tartom sokkal rosszabbnak a Punto-nál, talán csak annyival, hogy a kínálat meglehetősen szűkös és csak 3 ajtós létezik. Viszont jó ksi hangulatjavító extrák vannak hozzá, mint pl. ponyvatető...:-)

- Swift: igénytelen igásló, viszont ez eddig az egyetlen autóm, amiben annak ellenére vakon bízom, hogy már 130 ezret futott. Sugárzik róla, hogy nem hagy ott az úton, mert nincs, ami elromolhatna benne...:-) Fogyasztásban egyáltalán nem akkora bajnok, mint mondják - nálam 7 liter az átlag -, igaz, szaladnia kell hegyen-völgyön s autópályán elég sokat, s én olyan vagyok, hogy előzök, ha lehet. Úgyhogy ez lejjebb is szorítható. Az áttételezése iszonyúan hosszú; megszokást igényel, hogy 100 alatt kár ötöst kapcsolni, 70 alatt a négyesnek sincs sok értelme.
Primitív spórolási ösztön és a régi tervezés miatt sok a bosszantó tulajdonsága a gépnek, amiket szokni kell. Ilyenek pl. a pirinyó és amúgy is rosszul ütemezetten törlő ablaktörlők, vagy hogy nincs a tompítottnak visszajelző fénye, nem jelzi az ürülő tankot fénnyel, vagy az, hogy az oldalsó ablakok és a hátsó szélvédő állandóan koszosak, mert a kocsi saját ablakmosója összefröcsköli őket. 3000-es fordulat felett a motor nyers hangon ordít, 3000 alatt pedig úgy halott, ahogy van, főleg klímával. Bár ezt a fordulatszámot nem könnyű elérni vele...:-)
A csomagtartó nagy, de kevésbé könnyíti meg az életet, mint az ember gondolná, mert méretes tárgyak nem férnek bele; inkább sok kicsivel vagy képlékeny formájúval lehet jól boldogulni.
A fenntartás: szerintem meglepően drága, ha tartja az ember a 10 ezer km-es szervízciklust. (A fiatalabbaké 15 ezer km, ha jól tévedek.) Nekem 10 ezrenként majd' 40 rongyba kerül az autó szervizeltetése. Ettől pl. a Bravom jelentősen olcsóbb volt...:-))

Sickboy Creative Commons License 2004.04.02 0 0 42
A Puntot nem ismerem csomagtartóilag.

A SuzukiSwift-ből igazán csak a Sedan-nak van csomagtartója, ami elég nagy, igen sokat elnyel. Ha én Swift-et vennék, nálam csak a Sedan jöhetne szóba!

A Twingot tapasztalatból ismerem. Akkor csomagtartója van, amekkorára éppen szükséged van. A hátsó üléssor tologatásával, esetleg az ülések felhajtásával ezt te döntheted el. (5 személyes Twingot még nem láttam.)
Egyszer felhajtottuk a két hátsó ülést és az első kettőt kicsit előrébb húztuk. Ketten ültünk elöl az autóban, a hátunk mögött meg egy felnőtt biciklit(!) pakoltunk be!! Le akartam fotózni, csak nem volt nálam gép. :-) De lehet, hogy a fotó kedvéért mégegyszer megcsinálom! :-)

Viszont ha a Twingo hátsó sorát nagyon előrehúzod, oda már csak 2 kisgyerek fér be.

Előzmény: gaspars (41)
gaspars Creative Commons License 2004.04.02 0 0 41
Nekem is a Twingo a szimpatikus, bár most vettem észre, hogy csak 4 személyes? Bár láttam 5 személyest is hirdetni, csak gondolom az nem variálható. Igazam, van?
Olyan kocsit szeretnék, aminek a csomagtartójába azért lehet pakolni is. Ilyen szempontból hogy sorolnátok ezeket a kis-autókat (Suzuki, twingo, punto, stb.)?
Előzmény: Sickboy (34)
Sickboy Creative Commons License 2004.04.02 0 0 40
Igazad lehet, mert a Punto a Clio-val egy kategória, a Twingo egy lépcsővel lejjebb van. De azért nagy ám!

Nem is akarom én szapulni a Fiat-ot, nekem összeségében tetszenek (az Albea nem annyira), de megmondom őszintén - és ez talán meglepő lesz - hogy ha megengedhetném hogy új Fiatot vegyek, az a Multipla lenne! A kintről csúnya autó teljesen lenyűgözött belül, amikor beleültem. Kifejezetten élmény volt!

Nade maradjunk a földön, 1 millió forintért mit lehet kapni 5-6-7 éves autók közül, ez volt a kérdés. :-)

Összefoglalva a választék kb. ez:

Citroen Saxo
Daewoo Lanos
Daewoo Matiz
Daewoo Tico
Fiat Punto I.
Hyundai Accent
Kia ?
Opel Corsa
Peugeot 106
Renault Twingo
Suzuki Swift

Előzmény: lilalo12 (39)
lilalo12 Creative Commons License 2004.04.02 0 0 39
Benyelte az index a hozzászólásomat.
Szerintem a brava/bravo jobb, bár kétségtelen, hogy a punto a legnépszerűbb.
SZVSZ punto nagyobb.
Azért tessék figyelembe venni, hogy én fiatőrült hírében állok. Most egy 14 éves tiput használok.
Előzmény: Sickboy (38)
Sickboy Creative Commons License 2004.04.02 0 0 38
Ha dárágán akarják adni, az inkább jó jel, hiszen akkor valószínűleg magasabb a piaci értéke, ami a típus kedveltségét és megbízhatóságát akarja jelenteni (legtöbb esetben).
Egyénként annak ellenére, hogy több ismerősöm panaszkodott a Puntora, többen azt is mondták, hogy a Punto a legkafább Fiat az összes közül, úgyhogy én nem zárkózom el előle. Bár a Twingo SZVSZ nagyobb.
Előzmény: lilalo12 (37)
lilalo12 Creative Commons License 2004.04.02 0 0 37
Az I-es első körből, a II-es az utolsó körből való. Lehet benne valami.
A másik, elég drágán akarják adni a használt puntokat az újhoz képest.
Előzmény: Sickboy (36)
Sickboy Creative Commons License 2004.04.02 0 0 36
Lehet, hogy ez csak urban legend, de azt mondják, hogy a Punto-ból egy nagyon jó és egy nagyon rossz szériát gyártottak. Ha az első körből valót fogsz ki, kiváló autó lesz, ha nem, akkor baj van.
A PuntoII-esre is igaz ez.
Persze minden típusból lehet ócskát kifogni, bár pl. Toyotából egy esetre sem emlékszem.

Szerintem olyan autót kell venni, amit szeretni tud az ember és ha alaposan átnézi, be is válhat márkától függetlenül.
Mivel használt autóról van szó, azért bölcs dolog arra is gondolni, hogy előbb-utóbb kell majd szervizbe menni, ha másért nem, a kopó alkatrészek miatt...

Előzmény: lilalo12 (35)
lilalo12 Creative Commons License 2004.04.02 0 0 35
Az asszonynak már a 2. puntója van. Nekünk ilyen olajfojás, üzembizonytalanság problémánk soha sem volt velük. Minden autóból van sikertelen darab, még a németből is.
A punto I 7 éves volt, mikor eladtuk, volt benne 120000 km, szelepdekni, olajteknő tömítést cseréltünk benne összesen. 60000-től volt nálunk. Azt én hjtottam a legtöbbet.
A punto II-ről nagyon nem tudok mondani semmit, 1 éves, 10000 km-rel. 60 lovas, légkondis. Nem szaggatja az aszfaltot, de autópályán, 130+légkondi, képes 6-6.5 literrel menni. (2 felnőtt, 2 gyerek +cuccok)
Előzmény: Sickboy (34)
Sickboy Creative Commons License 2004.04.02 0 0 34
Ha ez a három a lehetőség a számodra, akkor feltétlenül a Twingo-t ajánlom. Gondolhatod, hogy miért. :-)

Szóval, csak 3 ajtós van belőle, talán ez a legnagyobb hátránya, bár hozzá lehet szokni. Viszont a formája ma is korrekt (tíz év alatt gyakorlatilag hozzá sem nyúltak), a teljesítménye és fogyasztása korrekt. De ami a legelképesztőbb: egyszerűen hihetetlen tágas, mivel a hátsó üléssort is lehet mozgatni benne. Ha teljesen hátratolod, kicsi csomagtered lesz, viszont a lábtér akkora mint egy Opel Omegában! Nem viccelek! Ha pedig előrébb húzod, akkor óriási csomagtartót kapsz. Mikor mi kell, te döntheted el!
Ezen kívül az üléseket nem csupán osztottan lehet dönteni, de mindkettőt fel is lehet emelni és az első ülések mögé felhajtani. Ekkor olyan lesz a Twingo, mint egy kishaszonjármű. Szerintem töltsd le a TotalCar Twingo tesztjét, ott láthatod is az elmondottakat!
A Punto-ról én is sok rosszat hallottam, a Corsát nem ismerem, de tényleg drágább, mint a többi. Viszont az biztos, hogy nem ennyire variálhatóak, a Twingo ugyanis mini-egyterű. Egy 7 éves példányt megkapsz 750.000-900.000 között, a felszereltségtől függően.
Nekem semmi bajom nem volt a sajátommal, csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni. Sajnos összetörték. :-(
Valószínűleg megint Twingo-t veszek helyette.

Előzmény: gaspars (33)
gaspars Creative Commons License 2004.04.01 0 0 33
Sziasztok!

Én is egy max. 7 éves kis autót szeretnék venni, kb 1 milláért, de igazából nem tudom, mit érdemes. Esetleg van olyan Topic, ami a használtautókat taglalja? Ha nincs, akkor itt is megkérdezem, hogy szerintetek mi jöhet számításba?
A Twingo nekem bejön, bár 5 ajtós lenne jó (van egyáltalán?), és a Punto is jó, de arról nem sok jót hallottam. A Corsa is rendben lenne, de kissé drágább az előzőeknél. Mindenesetre egy pár évig nem szeretném, hogy gondom legyen vele. Szóval várom a vélemyéneket!

Sickboy Creative Commons License 2004.04.01 0 0 32
Összetöretése előtt a 6 évesen vásárolt Twingomban is ennyi kilométer volt. Jól is ment, nem volt vele semmi baj.
Előzmény: Herbie_ (29)
I.Blasius Creative Commons License 2004.04.01 0 0 31
Pedig a városi autóknál nagyon gyakori a kis futásteljesítmény. Jó példa erre a húgom lassan 4 éves 206-osa. Van benne 20 ezer km, pedig 4 éve nem ült BKV-ra, mindenhova autóval megy, lényegében a lákásából sem mozdul ki autó nélkül. Volt vele 3 külföldi túrán is, ha annak az 5 ezres távját levonjuk, lényegében évi 3500-4000 km-t autózott.

Igaz, ha üzemórában mérnék a kocsija futásteljesítményét, akkor már látszódna, hogy ezt a távot annyi üzemóra alatt tette meg, mint egy országúton hajszolt kocsi a 100 ezret.

De volt a családban olyan autó is, amivel anyám minden nap dolgozni járt, mégis 6 év alatt futott 40 ezret.

Előzmény: Herbie_ (29)
BLASIUS Creative Commons License 2004.03.31 0 0 30
Pedig elég sok ilyen van. Házunk előtt folyamatosan áll 2 Suzuki és egy Astra, amik hetente 1-2-szer ha mennek. Idősebb emberek autói, messzire se mennek. Ilyen kocsik jellemzően ebben a kategóriában vannak.
Előzmény: Herbie_ (29)
Herbie_ Creative Commons License 2004.03.31 0 0 29
Évi 18-20 ezer km nem sok.
Én meg azokban nem hiszek ahol 40-50 ezer van egy 5 éves autóban.
Előzmény: Sickboy (26)
Herbie_ Creative Commons License 2004.03.31 0 0 28
Nem véletlen írtam, hogy "már akinek".
Az egyém lassan 6 lesz 125e km-el, de nem adnám, se egy Twingoért, se egy Stiftért.
Előzmény: Lator (27)
Lator Creative Commons License 2004.03.31 0 0 27
Herbie_

Egyetértünk, bár nálam 100e km nem számít brutális futásmennyiségnek. Ezek az autók kb. 300ezret mennek el nagyobb gond nélkül, tehát, ha valaki évi 20ezret tesz bele, akkor elég sok évig lehet még használni.
Az utazási konfortját pedig össze sem lehet hasonlítani egy stift-el.

Twingo-t is vezettem, az sem rossz, de annyira nem tetszett, mint a Xsara.

Üdv: L

Előzmény: Herbie_ (25)
Sickboy Creative Commons License 2004.03.31 0 0 26
Ja, persze az is szempont, hogy ne legyen benne több millió km. De ha viszonylag nem régi (kb. 5 éves), akkor ez azért nem jellemző. (Legalábbis az általam eddig látottak alapján.)
Előzmény: Herbie_ (25)
Herbie_ Creative Commons License 2004.03.31 0 0 25
Az a baj (már akinek), hogy azokban a Xsarákban amelyeket ennyiért adnak, bizony 100e+ körüli a futás. Egyébként maximálisan egyet értek, mivel nekem is az van csak 1.6-os.
Előzmény: Lator (23)
Sickboy Creative Commons License 2004.03.31 0 0 24
Köszönöm mindenkinek a lelkisegély-szolgálatot. :-) Most már végképp nem tudom mit döntsek. Elemezve a hozzászólok beírásait, eddig a legtöbben a Renault-Lanos-Felicia triumvirátust ajánlottátok.
Szeretném kipróbálni ezeket a cuccokat, csak igazság szerint az idő sürget: mivel az autóm most próbáljuk totálkárossá minősíttetni, ez foglal le. Viszont pár hét múlva vissza kell vinnem a kikölcsönzött Matizt, aztán ha addig nincs autóm, lehet gyalogolni az egész családnak. :-(

Sajnos 1.6-os autót nem akarok venni, szerintem jóval több a fenntartása. Kövezzetek meg, de engem a motorteljesítmény nem annyira érdekel, nem száguldozni akarok a kocsival, csak A-ból B-be normálisan eljutni, anélkül hogy megállna velem az út szélén.
A legendákra egyre kevésbé adok, úgyhogy az új Ladán, a Kia egy-két modelljén kívül az összes többi típusról meggyőzhető vagyok.

Az Opel Corsa nem rossz ötlet, bár nem tudom hogy 5-6 évesen kapok-e 1 milla körülit, ezt kétlem. De mindjárt megnézem a használtautó kínálatot.

Ja, és ha valakinek van eladó autója, ami megfelel a követelményeimnek, ne fogja vissza magát!

Lator Creative Commons License 2004.03.31 0 0 23
Sziasztok!

Szerintem még szóbajöhetne egy Citroen Xsara 1,4i-is.
1,2M-tól lehet kapni, kényelmes, jól megy, jól fogyaszt és nem a lábad a gyűrődőzóna.

Mondom ezt úgy, hogy nekem nem ilyen autóm van, nem vagyok elfogult a típus iránt, csak ültem benne, vezettem és nekem tetszett.

üdv: Lator

BLASIUS Creative Commons License 2004.03.31 0 0 22
Lehet, hogy kicsit kilóg a határokból, de a B Corsa? Opelhez ha kell alkatrész könnyen, olcsón beszerezhető. Amúgy is megbízható. Nagy benne a hely kisautó létére. Menni is tudnak kevés benyából.
Alejandro DeSilva Creative Commons License 2004.03.30 0 0 21
Sot, ha minden igaz, az a motor lenyegeben meg az NSU fejlesztes, a harmincas evekbol...
Előzmény: pkri (20)
pkri Creative Commons License 2004.03.30 0 0 20
Felicia jó választás lehet értéktartás szempontjábol,de szerintem igen karcsu benne az a 30 éve kitalált hangzatos MPI motor,ez a moci va a farmotorosokba csak más hengerfejjel,azért is harmatos a lóerő.
Daewoo-hoz alkatrész orba szájba van .
Bp 13,ker csángó utca hatalmas készlet az utolsó alátétig olcsó árak de sokminden csereszavatos az F Asztmával.
1,6-os Lanosokat és az 1,5 sx modelt( sedánt) Koreában rakták össze hibátlan megbizható olcso autó.

Ja és nem azért dicsérem mert az ablakalatt Lanos parkól.

Nissan Sunny 1.4 16V Lekvárt hajtok..1992-es

Herbie_ Creative Commons License 2004.03.30 0 0 19
Pont azért néztem be, hogy említsem a Feliciát, de I.Blasius ugye már megetette.
Nálam futott egy 30e km-t. Egy indítómotor bendix behaláson kívül csak a kötelezőkre volt szükség.
Lagalább próbáld ki az említett autókat, ne a legendákra alapozz!
Előzmény: Sickboy (8)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!