Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sure Creative Commons License 2024.02.15 0 0 1630

A "régi" és az új egymás mellett, talán utoljára. A Picanto sokkal egyedibb és az igazat megvallva jobban tetszik, mint az utóda, ha lenne benne tempomat és bele tudták volna hajtogatni az 1.5 T-GDI-t, még biztos, hogy hosszú évekig fel sem merülne, hogy lecseréljem. Imádom, nagyon jól fekszi az utat a feszesebbre hangolt futóművel+195/45/16-os papucsokkal, bár rosszabb minőségű utakon bizony nem túl komfortos, az 1.2-es 84 lovas szívómotorral még mindig nem igazán nevezhető "sportosnak", de nincs is alulmotorizálva, az üléspozíció a 172 centimre teljesen jól beállítható és hosszabb távokon sem kényelmetlen. Tökéletesen, szolgált 83000 kilométeren át, vele jártam haza Magyarországra havonta-másfél havonta, voltam vele Ausztriában kétszer és Németországban is párszor (a leghosszabb utam Bonnba vitt vele)

sure Creative Commons License 2024.02.06 0 0 1629

Már a második generációs is elég jól nézett ki, szerintem még ma sem teljesen elavult dizájn. Én Toyota Yarist akartam venni '19-ben, aztán valamelyik szomszédnak megláttam a 2-es Picantóját valami frankó metálbarna színben, mondom jé, ez mennyire jól néz ki. Aztán mikor rákerestem arra, hogy Kia Picanto, nyilván a GT Line képeit dobta be elsőként, mondtam fvck Yaris, nekem ez kell, nem baj, ha ugyanannyi pénzért "kevesebb" autót ad cserébe.

 

Ha nem rontotta volna el a Kia a facelifttel teljesen a kocsi karakterét mind az elülső dizájnnal, de főleg hátul a nyomi kamu kipufogóvégekkel + nálunk már nem is árulják az 1.0 T-GDI-vel, csak 1.2 manuális meg automata váltóval, akkor lehet, a következő autóm is ez lenne megint.

Előzmény: DJ Szegecs (1628)
DJ Szegecs Creative Commons License 2024.02.06 0 1 1628

Mennyire az előnyére változott ennek a típusnak a formavilága, esztétikuma a régivel összehasonlítva…

Előzmény: sure (1627)
sure Creative Commons License 2024.02.05 0 0 1627

Amennyit beszámítás esetén kínáltak érte, annyiért nem fogom elherdálni, akkor már inkább megtartom még akár pár hónapig, meglátom, mennyire könnyű vagy nem magam eladni.

 

Ma ugyanott állt a piros Pikachu és ez alkalommal a telefonom se hagyott cserben :)

 

Előzmény: sure (1626)
sure Creative Commons License 2024.01.27 0 0 1626

Ma végre sikerült egy másik Picanto mellé parkolnom (piros első generációs), csináltam is képet, de a nyomi telefonom nem mentette el valamiért. :(  Helyette itt egy szilveszteri kép egy müncheni mélygarázsból :)

 

Decemberben betöltötte a negyedik életévét és a 80 ezredik kilométerét, imádom és elégedett vagyok vele, de lassan elkezdem keresgélni az utódját. Ha betölti a 100 ezer km-t, a kutyának se fog kelleni, mert "milyen sokat futott", most még talán értelmes összegért lehet eladni vagy beszámíttatni.

 

 

Real Putyur Creative Commons License 2023.04.01 0 2 1625

Megoldódott a probléma…

Szerelőnk talált valahol egyet, bontóban.

 

Köszönöm a segítséget!

Előzmény: Real Putyur (1621)
Real Putyur Creative Commons License 2023.03.16 0 0 1624

Köszönöm a tippet, utánanézünk!

Előzmény: sure (1623)
sure Creative Commons License 2023.03.15 0 0 1623

Próbáld meg esetleg ebben a fácsés csoportban: KIA Picanto Club Hungary | Facebook

Előzmény: Real Putyur (1621)
sure Creative Commons License 2023.03.15 0 0 1622

Üdv, be van még kedvencelve a topik, de sajnos nem tudok segíteni / válaszolni :(

Előzmény: Real Putyur (1621)
Real Putyur Creative Commons License 2023.03.15 0 0 1621

Szevasztok!

 

Nem tudom, jár-e még ide valaki...

 

Probléma a következő: kellene a vezetőülés baloldalán levő hosszú kar, amivel az üléslap magasságát lehet állítani (valami ostoba erőművész letörte).

 

Első generációs Picanto 2008-ból, tehát a facelift után - nem tudom ez mennyire számít.

 

Látott esetleg ilyet valaki, akár újonnan, akár bontóban?

Valami más, hasonló alkatrész más típusból jó-e rá?

(Alternatív megoldásként 3D nyomtatáshoz file is megfelelne.)

R. Scherbotsky Creative Commons License 2022.06.16 0 1 1620

Pont ilyen faceliftes GT állt tegnap a szomszéd ház elött, csak grafitszürke színben. A piros kiegészítö csíkok valami 400 euró körüli áron kínált feláras csomagban voltak, nagyon kell szeretni a kisautót ahhoz, hogy ezt valaki kifizesse (persze lehet, hogy ajándék volt a dealertöl vagy valami bemutató autót vettek meg, amire ezeket is felrakták). Optikailag szerintem a facelift eröltetett hatású, az eredeti dizájn egységesebb, harmonikusabb volt. Szívesen kipróbálnám a kettös befecskendezésü ezrest, hogyan megy a korábbihoz képest. 
Az enyémnek tavaly elengedtem a kezét, 66 ezret mentem vele, egy rossz pisszenése nem volt, nagyon szerettem.

Előzmény: sure (1619)
sure Creative Commons License 2022.06.13 0 0 1619

2.5 év alatt először láttam GT Line Picantót a cseh utakon, igen ritka madár a Picanto errefelé amúgy is. Volt mosolyváltás meg hüvelykujj a Kóbor János kinézetú sofőr meg a csaja részéről is elhaladáskor :)

Marha jól néz ki feketében is a piros betétekkel, csak kár, hogy a faceliftet (szerintem) eljellegtelenítették kicsit az elülső "kopoltyúk" áttervezésével / sima fekete műanyag alkalmazásával, hátul meg a kamu kipufogóvégekkel.

 

Ezen volt valami (valószínűleg) extra házi optikai tuning is, az ajtók kontúrjai valami piros anyaggal körbeonva, extra piros csík az elülső fényszórók meg a rendszámtábla fölött, továbbá extra GT Line embléma a C-oszlopon.

 

 

A sajátommal pont ma, ezen a trippen léptem át a 43000 km-t, egyelőre továbbra is öröm-bódottá, imádom!

Curiosity Killed The Cat Creative Commons License 2021.10.03 0 0 1618

A típust a MOL Limo flottából ismertem meg: elsőre megtetszett, kézre állt minden, nekem bejön a konzervatív műszerfal, kényelmesek az ülések, és elfér a hosszú lábam. (Igaz, ilyenkor mögém már nem fér be senki, de mivel egyedül, vagy max. 1 utassal használom, így ez nem probléma.) A tükrök nagylátószögűek, - ez is tetszett.

 

Magamnak az alapváltozatot vásároltam meg, mert arra volt zseton. A kézi váltót meg kellett szokni, mert elkényelmesedtem az automata váltós MOL Limo-k használata során. A kuplung kissé máshol fog, mint az általam korábban használt, kézi váltós kocsiknál. Az elején ebből volt pár lefulladás, de hamar megtanultam használni. 

Az 1.0-s szívómotor városban nekem teljesen elegendő, a havi 1-2 alkalommal levezetett 2 x 100 km-es távon pedig úgy vettem észre, hogy kb. 110 km/h-s tempónál érzi jól magát. Nem száguldásra való, de nem is arra vettem. Klíma-fűtés megfelelő.

A gyári hangszórók valóban nem high-end minőségűek, ezeket később lehet, hogy cserélni fogom majd.

Szóval a "szerelem" még mindig megvan. 

 

Negatívumként a pótkerék hiányát, ill. a gyári mankókerék horror árát tudnám felhozni, ill. azt, hogy a márkaképviselet nem sok hozzáadott értéket tett az értékesítési folyamathoz...

Én a "szállítás alatt van" státusz alatt arra gondoltam, hogy már egy tréleren utazik valamelyik szomszédos ország autópályáján, és napokon belül itt lesz. A valóságban ezt azt jelentette, hogy le van gyártva, és Dél-Koreában a gyár udvarán parkol, ahonnan majd hajóval szállítják valamikor. Végül a saját maguk által megadott legvégső szállítási határidőhöz képest is egy hónappal később érkezett meg. Nekem jól esett volna, ha mondjuk kéthetente egyszer felhívnak, hogy épp hol tart a szállítás, és a forgalmi rendszámot sem a biztosító által kiküldött kötvényből tudom meg. Az érdeklődő leveleimre mondjuk hamar válaszoltak, csak szerintem elvárható lett volna, hogy ezt maguktól tegyék meg.  

 

Előzmény: R. Scherbotsky (1617)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2021.10.03 0 0 1617

Hello,

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=149079985&t=9108522

 

Van kedved írni pár sort, hogy melyik verziót vetted és hogy vált be, mennyire szereted?

 

Üdv,

R.S.

Előzmény: Curiosity Killed The Cat (1616)
Curiosity Killed The Cat Creative Commons License 2021.10.03 0 0 1616

Sziasztok! Új Picanto-hoz (JA) nem adnak pótkereket, a teljes méretű abroncs pedig nem fér be a csomagtartóban kialakított helyre.

A keskeny, ún. mankókerék forgalmazásával gumis műhelyek nem foglalkoznak, a márkaképviselet pedig horror áron kínálja (70-100.000 Ft).

Ti hogyan oldottátok meg ezt a kérést, vagy vállaljátok a rizikót, hogy egy rossz helyen szerzett defekt esetén marad a tréler?

Jófógáson találtam hirdetéseket, de alig olcsóbbak, mint a gyári, és nem vagyok benne biztos, hogy tényleg jó a típusra, vagy csak valami táblázat alapján írták, hogy Picanto-hoz is alkalmas.

Ketrin69 Creative Commons License 2021.03.22 0 0 1615

Sziasztok! Van egy 2019-es Picantom, 1,25-ös, 84 lóerős. 

Az a problémám, hogy egész egyszerűen nincs benne erő. Ennek a pici kocsinak ezekkel a paraméterekkel egy harapós kis fürgegyíknak kéne lennie (nyilván nem aszfaltszaggató), de még egy kisteherautó is gyorsabb nála. Tohonya, néha mintha fulladozna, torpanna elinduláskor, gyorsításkor. Sokszor még a padlógázra sem reagál. Kia szervizben bele se szagoltak, kiolvasták, nincs hibaüzenet, nem tudnak (akarnak) vele mit csinálni. 

Elvittem több szervizbe is, csak hogy nézzék már meg (bele egyelőre ne nyúljanak, mert ugrik a garancia). Mindenhol az volt a válasz, hogy érezhetően le van fojtva, de nem lehet vele mit csinálni, mert hát az Euro6...

Egyedül akkor érzem benne azt az erőt, amit elvárnék, amikor beindítom, és elindulok hideg motornál. Akkor harap, mint egy krokodil! De ahogy egy hangyaf..sznyit is melegszik a motor (tudomis én, 1km), már átmegy tohonyába. Induláskor felszív 25-30 litert, az átlagfogyasztása is 6,7 liter körül mozog, a hirdetett 4,5 - 5-tel szemben. 

Van-e valamilyen tippetek, hogy mit lehetne csinálni vele, vagy egyáltalán mi lehet a gond??

A kocsi gyenge, mint a harmatos libaf..s, a 16 éves 60 lóerős skodám ugyanezt tudta... Már megbántam, hogy lecseréltem.

 

sure Creative Commons License 2020.12.11 0 0 1614

Eleinte nálam is így volt és ugyanezt a módszert alkalmaztam.

Lekopogjam, akármit is csináltak vele, egyelőre megszűnt a jelenség. Majd vasárna kiderül, megyek haza, a D1-es autópálya majd "levizsgáztatja"... :)

Előzmény: R. Scherbotsky (1613)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.12.10 0 0 1613

A bö 3 év alatt nálam is elöfordult vagy kétszer, hogy a bal hátsó ablak zörögni kezdett. Ici-picit mozdítottam rajta (egy pillanatra meglöktem a gombját) és elmúlt. Amikor utána visszahúztam, nem zörgött tovább.

Előzmény: sure (1611)
sure Creative Commons License 2020.12.09 0 0 1612

A kovid miatt az október 30-i gumicsere időpontomat is november 20-ra kellett halassza a szerviz, mert volt megbetegedés náluk is. Ott  tároltatom a "pneu hoteljükben" a téli gumikat, garzonban lakom, nincs hova tennem őket. Az előző kocsim szettjei édesapám garázsában pihentek szezonon kívül, és egy oroszlányi gumisnál csináltuk, általában együtt, a téli-nyári cseréket. "Boldog békeidők..." :(

 

Itt a cseheknél elvileg november 1-től kötelező a téli gumi, de nem kellett a városon kívülre mennem, Magyarba ugye szeptember-október-novemberben nem tudtam menni, meg nem is havazott és extrém hideg sem volt :), így szerencsére annyira nem érintett érzékenyen.

Előzmény: sure (1611)
sure Creative Commons License 2020.12.09 0 0 1611

A rezonáló jobb hátsó ablak ügyében jó fordulat történt. A téligumi-cserénél nem vállalták, hogy megint ránéznek, de időpontot sikerült kirugdosnom belőlük a probléma kivizsgálására, a szervizfőnök nondta, lehet, 2-3 napig ott kell hagyni a kocsit, mert ha alkatrészt kell esetleg rendelni blablabla, oké, tegnap ott hagytam az autót, ma már el is hozhattam. A hazaúton, meg utána voltam egyet bevásárolni is, nem hallottam zörögni az ablakot, úgyhogy remélem, pont került az ügy végére. A munkalapon azt írják, nem jött elő náluk a probléma, de a kocsi átvételekor azt mondta a szervizes fazon, hogy belenéztek a mechanikába, átnézték és meghúzták a csavarokat, izéhozé - gariba vállalták végül (felajánlottam, hogy fizetek érte, csak csinálják meg), lesz@rom, ha a zörgés tényleg megszúnik. Ja, meg hogy vegyem fel videóra, ha megint előjön. Próbáltam, nem jön át. Az a baj, hogy direkteben azt a szerelőt, aki majd dolgozna a kocsin, nem lehet elvinni (most már a kovid miatt még a munkafelvevő embert sem) és megkérdezni, ha a te autódon párezer km után így zörögne az ablak, arra is azt mondanád-e, hogy a hiba nem jött elő.

Előzmény: sure (1603)
prs Creative Commons License 2020.11.07 0 0 1610
Patrix Creative Commons License 2020.11.06 0 0 1609

Sziasztok! Valaki betudna linkelni egy kèpet amin lehetne látni hogy melyik az a tipikus csavar ami kiszokott lazulni a főtengely vègèn?? 2006 kia picanto. Előre is köszönöm!

st81 Creative Commons License 2020.10.29 0 0 1608

Üdvözletem!

 

A családi első generációs picanto-n szeretném a központi zárat reparálni, azonban nem találtam meg a módját az első ajtó ablakemelő karjának leszedésére. Aki szedte már le, legyen szíves ossza meg velem a módját, mert a karbantartási útmutatóban csak az elektromos ablakemelősről van ábra.

 

Előre is köszönöm! 

sure Creative Commons License 2020.08.21 0 0 1607

Igen, valószínűleg  inkább csak fájt a f4szuk melózni vele

Előzmény: Adm (1604)
Norbert Nemes Creative Commons License 2020.08.21 0 0 1606

Meg egy kérdésem lenne

Ha nincs baja az autónak érdemes e szetszedni a MAP szenzort egy takarításra? Összerakás után beadja hibának? 110000km van benne de még takarít a nem volt. 

 

Norbert Nemes Creative Commons License 2020.08.21 0 0 1605

Sziasztok, 

2004es picanto benzinszűrőt merre találom? Hátsó ülések alatt néztem de az a szivattyú. Egybe lenne építve? Képeket láttam a neten azok alapján nem egyértelmű. Van műanyag és a hagyományos papírszűrős. Alá nézve az autónak nem találok semmit

Adm Creative Commons License 2020.08.21 0 0 1604

"- igen, ezt is értem, hogy szét kéne bontani hozzá az ajtót, és mivel ez garis javítás volna, így ingyér."

 

Tévedés, a garis javításokat az importör kifizeti a márkaszervíznek.

Előzmény: sure (1603)
sure Creative Commons License 2020.08.20 0 1 1603

Ahogy pár hozzászólással alább fenyegetőztem, íme pár szó az eddig eltöltött ~13000 kilométerről a topik tárgyával.

 

A Jó:

 

-Tetszik, még mindig, nem kevésbé, mint amikor rákívántam.

 

-A 172 centimhez könnyen megtaláltam az ideális üléspozíciót, nem hiányzik a hossztengely mentén is állítható kormány. AZ 500 km-es magyarországi hazaútjaimon sem fáradok el / kapok gerincfájást jobban másnap reggelre, mint néha az Almerában. Sőt, mióta megvan, nem kaptam még hétfő reggelre gerincfájást. Persze lehet, hogy csak nem aludtam úgy el még azóta a hátamat, mindenesetre a sofőrülésben a kényelemre nincs panaszom.

 

-Az anyósülésen és a hátul utazóknak sem, bár 3 utassal még nem, csak 2-vel tettem meg nagyobb távokat. Egyszer még márcusban, már a lockdown kitörése után kellett egy barátom csaját Brünnből Prágába költöztetnem, már tavaly le lett zsírozva, ezt 2 körrel oldottuk meg, ami 4x200 km-t jelent két napra lebontva. A csomagtartó és a negyedik ember helye cuccokkal volt megpakolva. A másik alkalommal 2 ember (nálam kisebb csaj az anyósülésen és a kb. 170 centis/70 kilós pasija hátul), mérsékelt mennyiségű holmival, 500 km-t. Az egy darab "repülős bőrönd" szépen élére állítva pont befért a csomagtartóba + fért még mellé csetresz, egy kisebb hátizsák meg a csaj anyukája által pakolt kaja - kábi egyheti teljes élelem :) - utazott a negyedik utas helyén.

 

-Kézre áll és kényelmesen elérhető minden, egyetlen dolog amit meg kellett szoknom, hogy az ablaktörlő kapcsolója pont fordított irányban működik, mint az Almerában. 

 

-Az 1.25-ös motor 84 lóereje mindenre elég, ami a vezetési stílusomhoz, morálomhoz és a megoldandó feladatokhoz szükséges. Vásosban kettes-hármasban tudja szedni a lábait ha kell, autópályán az óra szerinti 130-140 km/órás utazót tudja tartani és ott még van kis tartalék, 130-nál 3500-at forog a motor és nem zavaróan hangos. Városban 5.6-6.4 l/100km-t fogyaszt, autópályán 130-nál 6.8-7 körül, de ez inkább csak becsült érték, a sok 80-as korlátozás miatt Prága és Brünn között, mire hazaérek, 6.0-6.4-es fogyasztásaim vannak.

 

-A fékek jól fognak, eleinte kicsit túlságosan is "harapósnak" éreztem őket, de gondolom mostanra már "bekoptak" illetve én is megszoktam a korrekt adagolást.

 

-A manuális klíma jól hűt, az 1-es és 2-es ventillátor fokozatok elegendőek, a hármast és négyest nagyon ritkán, álló helyzetben nagyon felmelegedett utastérnél az út elején kell csak használni.

 

-Ebben csak az alap rádió van, de jól működik, az USB csatlakozóról gond nélkül olvas pendrive-ot és FAT32-es külső vinyót is, a Bluetooth stabil, nem vettem még észre, hogy eldobta volna a telefonnal a kapcsolatot. Kis basszust meg magasat ráadva elfogadhatóan szól.

 

A Rossz:

 

-Már kezd rutinná válni, de húsz indításból egyszer elfelejtem kikapcsolni a stop-start rendszert. Nem bánnám, ha a leállítás előtti utolsó állapot lenne az alapértelmezett, de gyanítom, nincs  ilyen stop-startos kocsi egyik gyártónál se.

 

-Rezonálnak az ablakok, illetve a jobb hátsó kifejezetten zörög, és kis mértékben mozog is a keretben. Leginkább teljesen felhúzott állapotban. Sajnos ez Kia (és nem specifikusan Picanto) betegségnek tűnik, a "Kia rattling windows" kifejezésre keresve volt olyan, akinek orvosolták gariban szervizben, volt, akinek nem. Nekem sem, de erről a "Csúf" bekezdésben.

 

-A kuplungpedál benyomásakor, de nem mindig ugyanazon a ponton, az elején 10-ből kb. 7-8-szor, egy pici kis "klikk" hang és lábon érzetre ugyanez volt érezhető (nem tudom másképp leírni), de nem mindig ugyanazon a ponton. Mintha a bowdenen (vagy hidraulikus ennek a kuplungja?) lett volna egy kis röccenet, és ez valahol valamibe néha beakadt volna. Mostanra megszűnt a jelenség.

 

-Nem tudom, az előző jelenséghez lehet-e köze; főleg pár napnyi állás után indítva, amíg nincs teljesen bemelegedve a motortér, egyesben indulva a kuplung csúszáspontjánál néha daráló hangot hallani (szerintem ezt emlegetik a Kiás fórumokon mint "clutch judder", mindenféle típusnál). Ilyenkor visszanyomom és picit nagyobb gázzal, leheletfinoman engedem fel, vagy a rázkódás jelentkezésekor felkapcsolok kettesbe. Eléggé egészségtelennek tűnik a jelenség meg a hangja, illetve lábon is érezni, nem "bakkecskézés", hanem inkább az ABS "visszarugdosásához" hasonlít, de nem a kipörgésgátló, finoman indulva is jelentkezik, és nem is villan fel a műszerfalon a visszajelzője, illetve kifejezetten csak hideg motornál, az első pár percben/kilométeren jelentkezik.
Sajnos nem könnyű reprodukálni, néha pár nap állás után sem csinálja, néha meg este leállítom, reggel meg ott a jelenség.


és a Csúf (olyan nagyon azért nem ;) ):

 

-Megvolt az első olajcsere/kötelező szerviz, nem akartam kicentizni a 15000 kilométert, illetve ki tudja, mikor tör ki megint a vírushelyzet és esetleg mindent bezárnak megint. Az egy dolog, hogy egy liter motorolaj áráért annyit számolnak fel, amennyiért 5 litert lehetne venni - értem én, hogy egy márkaszerviz nem depó diszkont, csak az 5x-ös szorzó kicsit azért túlzásnak tűnik, ez Magyarországon vagy Hollandiában is így megy? De titkon azért bíztam benne, hogy a két apró jelzett probléma közül legalább az egyikkel érdemben foglalkoznak, a munkalapra fel is vették. Azt sejtettem, hogy a kuplung nem fogja a hibát produkálni - "vegyem fel videóra ha megint csinálja", oké, tiszta sor. (egyébként azóta nem jött elő, pedig elvileg nem csináltak vele semmit). Az ablakkal meg elhajtottak hogy hát plasztik, és hogy evvel nem tudnak mit csinálni, blablabla - igen, ezt is értem, hogy szét kéne bontani hozzá az ajtót, és mivel ez garis javítás volna, így ingyér. Ezzel azért még teszek egy kört, akár másik szervizben, és akár fizetek is, ésszerű árat a javításért ha kell, illetve majd ha esetleg kiesik/beesik, akkor bizonyosan foglalkoznak vele.

 

Ez az ablak-dolog nem olyan nagy ügy, ennél nagyobb baja sose legyen a gépnek, csak azért csalódás kicsit, mert minden review a kocsi összeszerelési minőségét dicsőítette, és lehet, hogy csak én fogtam ki egy "péntek délutános" műszakban összeszereltet.

sure Creative Commons License 2020.08.06 0 0 1602

Ja és a kék színűn a "négylevelű lóhere" felnik voltak :), illetve cápauszony-antennája volt.

Előzmény: sure (1601)
sure Creative Commons License 2020.08.06 0 0 1601

Voltam otthon Magyarban július közepén, és megint 2 Picantót is láttam, az egyiket Móron, a körforgalomnál a parkolóban állt, vagy Alice Blue vagy Celestial Blue színű, élőben nagyon szép volt, Budapestre menet pedig valahol az 1-es úton szemből jött egy Pop Orange színű, két fehér csíkkal, az a kombó is marha jól nézett ki. A magyar Kia konfigurátor szerint a fehér és az Alice Blue nem feláras színek :)

Előzmény: R. Scherbotsky (1598)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!