Amúgy az átmenő-forgalom növekedése, amíg nincs teljesen kész kissé túl van lihegve: Budakalászon akkor sem mennek át a budai és szentendrei autósok, a pilisi falvakból, esetleg Esztergomból esetleg többen erre jönnek le, de emlékeim szerint az Esztergom-Budapest kamionforgalom ne túl jelentős és ha mégis van, inkább Szentendre fele jönnek, mint hegyet másznak.
Nekem nagyon tetszett, hogy a Levegôt meg a társait milliós illetékekkel kínálták meg. Úgy olvastam, annyira becsináltak tôle, hogy még Demszkyt is megkérték, járna közben, hogy ne kelljen kifizetniük, és akkor megígérik, hogy metróügyben nem akadékoskodnak többet. Nesze nekünk szilárd elvi meggyôzôdés... :-))
Semmi nem tiltja, hogy valaki a demokráciában szűklátókörű legyen.
Szűklátókörűen is érvényesítheti a szűklátókörű jogait. Szabad hülyének lenni.
Mert ez a demokrácia.
Én inkább szűklátókörűségnek nevezném, nem demokráciának. Nem világos, hogy az ottani lakosok, mint kvázi kisebbség ténylegesen milyen érdeksérelmet szendvednek a többség számára előnyös hidépítés okán. Az autópálya és a híd nemcsak hátrányokkal hanem előnyökkel is jár a környékbeliek számáre. Jó ideje úgy tűnik hogy nem a tényleges hanem az irreális követelések uralják ezt a területet.
Elöljáróban: nem vagyok bp.-i és nem vagyok egy demonstráló típus.
DE: ha volna, aki megszervezi, hogy Bp. határait addig útlezárva tartja (mint a taxisblokádnál: mentő, tűzoltó, kaja mehet, amúgy se ki, se be), egészen addig, amíg a vonzáskörzet lakosai falba nem kezdik verni saját fejüket, illetve agyon nem verik saját vezetőiket és az LCs-t (jó ötlet az a kidobolás :), bizony mondom, pár éjszakát szívesen eltöltenék a 11-esen parkolva.
Érdekelne, hogy ezek szerint a települések szerint most hol megy át az a forgalom, ami az M0-ra menne? Repülnek a teherautók, vagy Esztergom és Budapest között úszva közlekednek?
Végülis nekik lehet, hogy fontosabb a nyilvánosság, mint az "eredeti" céljuk. Ha így van, én is szívesen hasítanék belőlük 10x10 cm-t:-) Elvégre még akár engem is akadályozhatnak tevékenységükkel a gyorsabb haladásban.
Részarányt ne is mond! Itt a megyében legalább 50-100 ezer hektár van, amit évek óta nem művelnek, de tulajdonosa sincs, illetve ilyen részarány tulajdonosa van.
Tom, hogy kénytelenek régészkedni, de elintézhették volna már tavaly nyáron.:)
(Jut eszembe vagy nyolc éve ki volt téve a város szélén a tábla, hogy itt régészeti ásatás folyik, mert erre fog jönni az M3-as:DDD)
Az folyik, hogy az Nemzeti Autópálya éppen ügyvédi irodát váltott, és emiatt tavaly ősz óta álltak a dolgok. Meg szerintem most kb. számtalan helyen folyik hasonló előkészítés.
Meg még nem intézték el, amelyik telken művelési ág változást kell engedélyezni.
Tod házon belül a legnehezebb mindig elintézni valamit.:(
Szerencsére csak három olyan telek tulajdonos van, akit éppen nem találnak.
Ne háborgassatok ezzel az útpályával. Pont úgy van, mint mikor 150 éve a vasút a telkeket kerülgette. M3-ason két évig ment a huzavona, hogy merre menjen Polgártól, oszt ráfogták a természetvédelem okaira. (Többek közt ennek is köszönheti Fidesz, hogy két éve nem nyerhetett Nyíregyházán)Most meg két év alatt úgy készítették elő, hogy végre elkezdték építeni -na még csak Nyíregyháza elkerülőt, meg 8 kilométeres útpálya szakaszt-, de húsz helyen még régészkednek, és vagy harminc telket még nem sajátítottak ki.
De itt amint a pénz összejönne, hirtelen eltünne az egész oszt vakarhatná a fejit a sok Józsibá'. Legföljebb odahümmögnének neki hogyaszongya a tőzsde veszélyes üzem, maga nem tutta?
Akkor kapsz cserébe egy jó kis történetet a vasútról a megboldogult Monarchia és Horthy idejéből:
Egyszer azt mondta nekem gazdaságtörténet órán a tanerő az egyetemen, hogy ő márpedig meg tudja mondani, hogy miért van az, hogy némely vasútvonalakon két, egymástól mondjuk 18 kilométerre lévő települést 20 kilométeres vonal köt össze. Azt mondta, hogy azért, mert amikor ezek a vonalak épültek (a fent említett időben), 20 kilométernél rövidebb vonalra fajlagosan kb. feleannyi támogatást adtak.
Természetesen nem a támogatási módot változtatták meg, hanem hosszabb vonalat építettek.
Mindez csak Ürömről, meg a vasútról jutott eszembe. Ismét bizonyítást nyert, hogy a hülyeség hely-, idő-, kor- és pénzfüggetlen:-)
A 80-as években papíron kijelöltek egy nyomvonalat. Ha akkor megépül, és a településen vezet át (ad absurdum), a lakosság - ismerve az akkori állapotokat - szó nélkül szíjják az áldást.
Ha azt a területet (önkényesen?) beépítették, ez azt jelenti nem gondolták komolyan a tervet! Hány váltás volt már azóta? Ki adta ki az első építési engedélyt arra a területre? Csak az érdekesség kedvéért. Ma, kész tényekkel kell szembenézni!
Egy szerződést fel lehet mondani, annak összes következményével (lásd kártérítés stb.) de egy belső jogszabály alól az arra kötelezett nem húzhatja ki magát, mrt úgy gondolja, hoyg az rá nem vonatkozik, mert csak.
Miert ne vonhatna ki? Megteheti, es viseli a kovetkezmenyeket.
De mivel nem építettük meg, ezért tárgyalás volt, ami után kártérítést kell fizetnünk a szlovákok felé. Nos?
Mivel az onkormanyzat epitesi engedelyeket adott ki a nyomvonal teruletere, ezert targyalas kovetkezett, ahol az onkormanyzat szamara kedvezo iranyba tudta tolni a terveket. Nos? (talan az allamot kepviselok rosszul targyaltak, de ez nem irhato az onkormanyzat rovasara)