Keresés

Részletes keresés

grálizidor Creative Commons License 2018.08.16 0 0 309

IX. Gergely és Honorius, a korát megelőző inkvizíció két harcosa...

Carolus58 Creative Commons License 2013.07.02 0 0 308

Jogos felvetés. By the way próbáltam rákeresni I. Ferdinánd titulatujára és ott nem szerepel, miközben bátyja, V. Károly használta, sőt egy ideig még (Mohács után!) Ferdinánd mellett ő is használta a Magyarország királya címet. Bár életében nem járt ő Magyarországon és nem viselte a magyar koronát. Nem néztem meg még ugyanezt 1556 után, de az a sanda gyanúm, hogy könnyen lehet, hogy csak a spanyol-Habsburgok kihalása után viselik a magyar Habsburg uralkodók ezt a címet. A wikipediás cikk szerint 1703-tól. Erre szerintem te is utaltál korábban.

Előzmény: Törölt nick (305)
Carolus58 Creative Commons License 2013.07.02 0 0 306

És innetől kezdve pontosan látszik, hogy mennyire igazad volt abban, hogy ködevészet a kedves olvtárs korábbi hozzászólása:

 

"A franciák nagyon ki voltak akadva, és ez is hozzájárult ahhoz, hogy a monarchiát meg akarják szüntetni.

Ebbe a körbe tartozik az is, hogy a magyar király II andrás óta Jeruzsálem királya is. Ez is hozzájárult ahhoz, hogy a magyar királyságot meg akarják szüntetni."

 

Abszurd gondolat...  

Előzmény: Törölt nick (304)
Carolus58 Creative Commons License 2013.07.02 0 0 303

hosszú időn keresztül párhuzamos követelések voltak az európai uralkodóházban. Itt szépen le vannak vezetve a különböző koronák követelései és részben nyomonkövethető is, hogy dinasztikus házasságok révén milyen más dinasztiákra szálltak át a követelési jogok, egészen a jelenig bezárólag.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/King_of_Jerusalem#Claimant_kings_of_Jerusalem_.281291_until_today.29

 

Párhuzamosan létezett egymás mellett magyar, különböző Anjou, Valois, Savoyai, Trastamara és Habsburg egyaránt.

 

 

Előzmény: Törölt nick (301)
Szabler Creative Commons License 2013.07.02 0 0 300

Tévedsz. Csak képzeled, hogy ennek a cikknek a legfőbb érve az antiszemitizmussal való vádaskodás. Ezzel szemben a legfőbb érve az, hogy tényszerűen megvilágítja az 1903-as pápaválasztás valós hátterét, rámutat az a köré font összeesküvés-elméletek tarthatatlanságára, továbbá - áttételesen - annak a felvetésnek a képtelenségére is, hogy a magyar királyt valamiféle örökös vétójog illette volna meg a pápaválasztás kapcsán. 

Előzmény: Törölt nick (297)
Carolus58 Creative Commons License 2013.07.02 0 0 299

Bocsánat, egy kis finomítás.

 

Jeruzsálem királya címet jóformán az jelentős középkori királyság fejedelme viselte, ami nem dinasztikus alapú, hanem inkább szimbolikus kérdés volt egy keresztény kultúrkörben

 

A magyar Anjouk, a nápolyi Anjouk, mindkét spanyol Trastamara ház (Aragón és Kasztília egyaránt), a spanyol-Habsburgok, az osztrák-Habsburgok stb. mind viselték ezt a címet.

 

 

Nyilván nem is kell túl sok mindent beleképzelni a títulusba, végképp azt nem, amit az előző hozzászólásból lehetett kivenni, hogy esetleg a magyar királynak valami egyedi viszonya lett volna a jeruzsálemi királyi címmel.

Előzmény: Törölt nick (294)
Carolus58 Creative Commons License 2013.07.02 0 0 298

Nem értelek, ennek a feltételezésednek mi köze van a pápaválasztás nemzetközi joggyakorlatának a megváltozásához? A tény, attól tény maradt és elég pontos jogtörténeti választ kaptál a te általad felvetett gondolathoz...

 

Előzmény: Törölt nick (297)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.02 0 0 297

Bagatur már belinkelte azt a cikket, amire én is hivatkoztam volna

 

Miért is nem lepődöm meg, hogy te is egy olyan cikkre hivatkoztál volna, amelynek a legelső és legfőbb tudományos érve az antiszemitizmussal való vádaskodás több, attól teljesen független témával kapcsolatosan?

Előzmény: Szabler (296)
Szabler Creative Commons License 2013.07.02 0 0 296

Hogy micsoda???

 

Bagatur már belinkelte azt a cikket, amire én is hivatkoztam volna, és ez alapján is világos lehet, hogy miért alaptalan a magyar korona örökös pápaválasztói vétójogáról képzelegni.

Előzmény: Törölt nick (291)
Mindenki egyéni, én nem. Creative Commons License 2013.07.01 0 0 293

Mariano Rampollát, 1903-ban, Ferenc Jóska.

A franciák nagyon ki voltak akadva, és ez is hozzájárult ahhoz, hogy a monarchiát meg akarják szüntetni.

Ebbe a körbe tartozik az is, hogy a magyar király II andrás óta Jeruzsálem királya is. Ez is hozzájárult ahhoz, hogy a magyar királyságot meg akarják szüntetni.

 

 

Előzmény: Törölt nick (292)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.01 0 0 291

Az álnok pápaság mindezt nem nézte jó szemmel....

....ez a két hatalom eleve a magyarsággal szembeni szövetségre volt predesztinálva....

 

ennek azért van legalább annyi alapja, hogy a magyar koronának vétójoga volt (van) a pápaválasztásnál, (ennek minden következményével együtt)

Előzmény: Szabler (288)
Szabler Creative Commons License 2013.07.01 0 0 288

Nem videó, csak hangfelvétel. Majd egy órát végighallgattam belőle. Kiváncsisággal vegyes mazochizmusból. :)

 

A legfontosabb megállapítása, hogy tatárjárást a magyar hadtörténelem egyik legfényesebb fegyvertényeként lehetne felmutatni, ha ezt a "hivatalos oknyomozó" történetírás nem hazudná el tőlünk. Hiszen Mongóliában is tananyag, hogy a Dzsingisz kán és hódító utódai csak egyetlen ízben szenvedtek katonai vereséget, mégpedig itt, a Kárpát-medencében!

 

Szó esik még arról, hogy az ötödik keresztes hadjárat volt a keresztes hadjáratok történetének legsikeresebb katonai vállalkozása, II. András fehér lovon és dicsősége teljében vonult be Jeruzsálembe (hiszen nem véletlenül vette fel a Jeruzsálem királya titulust!), majd hazatérte során mindenki az ő kegyét kereste, Kis-Örményország királyától a szeldzsuk szultánig mindenki az ő családjával szeretett volna dinasztikus házasságot kötni.

 

Az álnok pápaság mindezt nem nézte jó szemmel. Szántai szerint II. Andrást a Szentföldön háromszor akarták meggyilkolni, mégpedig nem ám iszlám terroristák... A pápák mesterkedésének további bizonyítéka Dzsingisz kánnak Dávid királyként, a kereszténység és a Szentföld megmentőjeként való korai felmagasztalása. Ez ugyanis nem jóhiszemű tévedés volt, hanem egy alattomos terv része, hogy a kárpát-medencei és a tárim-medencei magyarságot (az utóbbi volt Szántai szerint Magna Hungaria) összefogni akaró IV. Bélát a pápaság nyugatról, Dzsingisz kán pedig keletről harapófogóba vonja. Nem véletlen, hogy Róma címerállata és Dzsingisz kán nemzetségének totemállata is a farkas, ez a két hatalom eleve a magyarsággal szembeni szövetségre volt predesztinálva.

 

Tovább nem ragozom.

 

Annyit még hozzátennék, hogy Szántai előadása általam hallott részében semmiféle új vagy eddig eltitkolt, de általa napvilágra hozott forrásra nem hivatkozott.

Előzmény: Törölt nick (287)
Szabler Creative Commons License 2013.07.01 0 0 286

De te ebből mit szűrtél le? Tömören nem tudnád összefoglalni?

Előzmény: Legmegnevezhetetlenebb (285)
Legmegnevezhetetlenebb Creative Commons License 2013.07.01 0 0 285

Itt van....

 

És már nyilvánvaló is lesz, hogy miben is tér el a kincstári történelemszemlélettől, amit iparilag plántált belénk a Habsburgoktól a szovjeteken keresztül a globalistákig minden gyarmatosítónk.

 

http://www.youtube.com/watch?v=TB5C_YpAAPQ

 

 

Szabler Creative Commons License 2013.07.01 0 0 283

A tatárjárás kapcsán mi az a "elhallgatott" tudás, melyek azok a "kellemetlen" információk, amit Szántai Lajos "kiásott"?

Előzmény: Göncölszekér alvázszáma (282)
Göncölszekér alvázszáma Creative Commons License 2013.07.01 0 0 282

Az "alter" világ tele van "sötét ármányokkal"

 

Sajnos nem csak az "alter" világ van velük tele.

Épp a mostani amerikai lehallgatósdi, vagy a hazugságokra épülő háborúk a bizonyítékai annak, hogy az amit ma politikának hívunk, és tegnap történelem volt, ugyaúgy manipulált adathalmaz.

 

Szerintem semmi baj nincs azzal, hogy ha a történelmi eseményeket több, különböző kontextusban is megismerhetjük.

 

És valóban kellemetlen lehet hogy azok mindenhatóága is megkérdeőjelezhető, akik egész pozícióikat arra tették fel, hogy a mindenkori politikai elvárásokhoz igazítsák a történelemszemléletet.

 

 

Előzmény: Törölt nick (281)
Szabler Creative Commons License 2013.07.01 0 0 280

A Julianus barát és a napkelet felfedezése c. kötet bevezető tanulmányában Győrffy György így ír:

 

"Mint két emberöltővel korábban, most is a mohamedánokkal hadakozó keresztesek szereztek az ismeretlen keleti hatalom támadásáról tudomást. 1216-ban a pápa Pelagius albanói püspököt, legátusát és az akkoni püspökké kinevezett Vitryi Jakabot bízta meg azzal, hogy hirdesse meg a keresztet. Az új keresztes hadjáraton a II. Endre után felvonuló németek Egyiptomban próbálták a mohamedán erőkkel felvenni a harcot, s 1219-ben sikerült is Damietta városát elfoglalniuk. A mohamedán túlerővel folytatott reménytelen harc során, az 1221. év elején röppent fel a reményt adó hír, hogy János papkirály utódja, Dávid király – aki nem volt más, mint Temüdzsin, azaz Dzsingisz kán – keletről megtámadta a mohamedánokat, tönkreverte őket, és közeleg a Szentföld felszabadítására. E hír birtokában lelkesítette Jakab prédikációiban a kereszteseket, egyszersmind Pelagius, Jakab és más résztvevők III. Honorius pápához, Lipót osztrák herceghez, a párizsi egyetemhez és egyházakhoz írt levelei nyomán gyorsan elterjedt Dávid király legendája Európában. A legenda terjedésére jellemző, hogy III. Honorius az „örömhírt”– Pelagius és Jakab leveleinek kivonatát – körlevelek formájában tüstént tudatta a franciaországi érsekekkel és a külföldi egyházakkal. Feljegyezte azt Trois-Fontaines-i Albericus is évkönyvében az 1221. évnél, s megerősítette a hírt a jeruzsálemi templomosok hasonló tartalmú levele birtokában.

 

Albericus évkönyvéből tudjuk meg, hogy az első kiábrándító hírek az 1223. évi Kalka menti csata után Magyarországból érkeztek Franciaországba. Elmondja a krónikás, hogy Dávid király vagy fia a Magyarországon túl fekvő Kunországot és Oroszország végeit lerombolta, öt hétig tartó győzelmes csatája után sok szörnyűséget művelt; s többek szerint nem is keresztény, nem is mohamedán. Megjegyzi azt is, hogy Dávid király népét a magyarok és kunok tatároknak (Tartanos) nevezik, s ezek Damietta eleste után visszatértek hazájukba, s a róluk táplált remények szertefoszlottak.

 

Kiábrándító hír máshonnan is érkezett. 1224-ben Ruszudani grúz királynő írt levelet a pápának, amelyben mentegette magát amiatt, hogy nem tudott segítséget nyújtani a Damiettánál harcoló kereszteseknek. Országát feldúlták a tatárok, kihasználva azt a tévhitet, hogy keresztényeknek tartják őket. A tatárok támadás előtt keresztet vitettek maguk előtt, a megtévesztett grúzok pedig nem féltek tőlük, hanem mint keresztényeket fogadták őket. A csalódás hírét Albericus azzal erősíti meg, hogy a tatárok Nagy Örményországban sok egyéb gonosztettük mellett negyvenkét püspököt öltek meg."

 

 

Előzmény: Szabler (278)
Legmegnevezhetetlenebb Creative Commons License 2013.07.01 0 0 279

 Prekoncepciózus kérdésed volt, csak, hogy mehessen a prédikáció és kimondhasd az ítéletet.

 

Nem is állsz túl messze a valóságól.

Végülis IGAZ az Új Dávid Király, de valahogy kikopott az idők során.

Amiben tévedsz, az az, hogy ez nem az én itáletem, hanem egy egyeseknek kellemetlen tény.

 

Szerintem nem kellene a történelemben szégyenlősenk lenni a dogmák vakargatásában...

Különösen a könyvnyomtatás felfedezése és monopolizálása óta, a hazudozás intézményesíthetővé válása óta igenis nagyon fontos a kritikai szemlélet.

 

 

Előzmény: Törölt nick (277)
Szabler Creative Commons License 2013.07.01 0 0 278

Szántai kiásta ezt a "hálistennek" majdnem elfelejtett Dzsingisz kánt mint Új Dávid Királyt

 

Ezt azért nem kellett annyira "kiásni."

 

A Hóman-Szekfű-féle Magyar Történetből idézek:

 

"Freisingeni Ottó egykorú elbeszélése szerint a gabalai püspök hozta Rómába a hírt, hogy túl Örményországon és Perzsián, a távoli keleten valami János uralkodik, aki papja és királya nesztorianus hitű keresztény népének. Ez a János pap Samiard perzsa királyt megtámadta, Ekbatanát elfoglalta s miután döntő győzelmet aratott, a jeruzsálemi egyház segítségére indult, de a Tigris-folyón nem tudott seregével átkelni s visszatérésre kényszerült. A püspök küldetésének eredményeként keletre indult második keresztes had vezérei már abban a tudatban szálltak harcba, hogy kelet felől is remélhetnek segítséget a hatalmas szeldsuk szultánt legyőző Presbyter Joannes-től, aki – úgy hírlett – Mánuel császárt már levéllel, később III. Sándor pápát követséggel is felkereste. János pap és fia, Dávid király ez idő óta egy századon át volt a nyugati keresztények legendás reménysége és bizodalma a kisázsiai törökséggel vívott elkeseredett küzdelemben.  Pedig a szeldsukok keleti tartományait meghódító Acsisz korozmin sah nem volt keresztény. Fia, Mohamed Takas, 1193-ban Togrul perzsiai szultán fejét birodalma meghódítása után Nasireddin kalifának küldte el hódolata jeléül. Mikor pedig ez vonakodott Bagdadot uralma alá bocsátani, a mohamedánok siita szektájához csatlakozott és annak vezéreként harcolt fiával, az 1200-ban trónralépett Mohamed Kotbeddin sahval együtt a szunnita kalifa ellen. A gabalai püspök elbeszélése nem is Acsisz sahról, hanem szövetségeséről, Jeliu-Ilej karakitán gurkánról szólt, kinek seregében keresztény kerait-mongol csapatok is harcoltak.

 

A keraitok a XII. század elején tértek át a keresztény hitre. Margus kerait uang-kán 1102 táján János bagdadi nesztoriánus pátriárkától kért a korasszáni metropolita útján térítőket és mikor a pátriárka két papja megérkezett, népével együtt megkeresztelkedett. Bizonyára ő vagy egyik fia kapta a térítőket küldő főpapról a János nevet. A történelem Presbyter Joannese minden jel szerint Margus kerait kán vagy fia, Kurdják Bojruk – a kerait hatalom kiépítője – volt, Dávid király pedig Kurdják fiával, az ugyancsak keresztény Togrul kánnal – a kínaiak Tuluj uang-kánjával – látszik azonosnak, akit a tatárok öltek meg, mint a nyugati legenda Dávid királyát. A karakitánok 1140. évi harcaiban résztvevő keraitok Margus kán fiának törzséhez tartoztak s így valóban János pap emberei voltak."

 

...

 

A tatárok perzsiai győzelmének hírét nyugaton diadalújongással fogadták, mert Togrul kerait fejedelem bukásáról mitsem tudtak s az ő hatalmát megdöntő Dzsingisz-kánt vele – a legendáshírű Dávid királlyal – azonosították. A keleti kereszténységről, János pap és Dávid király hatalmáról félszázad óta keringő hírek alapján úgy hitték, elérkezett a Szentföld megváltásának nagy pillanata, mikor – a régi jóslat szerint – egy nyugati és egy keleti uralkodó meg fogja dönteni a pogányság hatalmát.

 

Pelagius szentföldi pápai követ és Jakab akkoni püspök boldogan jelentették a pápának, hogy Dávid indiai király, a régóta várt szabadító megérkezett keletről és borzasztó csapást mért a szeldsuk hatalomra, elfoglalta Perzsiát s már közeledik a Szentföld felszabadítására. Várták, hogy – a jóslat nyugati uralkodójának szerepében – Frigyes császár is hadbaszálljon a török hatalom megdöntésére. A császár fel is vette a keresztet, de mire 1227-ben hadbaszállt, már elhervadt a keleti keresztények reménysége. A Dávidként üdvözölt Dizsingisz-kán hazatért, perzsa földön maradt hadai pedig nyugat helyett északnak fordultak s a pogányok helyett a kaukázusi keresztényeket, majd Európába hatolva, a kúnokat és oroszokat támadták meg. Georgia királynője és az örmény király saját határaik védelmét voltak kénytelenek előkészíteni s a hiába várt szövetséges nyugatra kalauzolása helyett még a maguk seregét sem tudták a török ellen küldeni. Az oroszországi szomorú eseményekből kiderült, hogy barátok helyett keresztényirtó kegyetlen pogányok, a pokol – tartarus – nevére emlékeztető tatárok – tartari – érkeztek Európába. Mikor pedig Batu-kán 1231-ben a Kelet két virágzó keresztény országát – Georgiát és Örményországot – pusztította el és hajtotta pogány igába, megjött a végső kiábrándulás is. János pap fia, Dávid király meghalt, írták a tudósok, még 1202-ben ölték meg tatár alattvalói s birodalma romjain a maguk pokoli uralmát építették fel. A keresztény Togrul-kán 1202-ben vagy 1203-ban bekövetkezet bukását és halálát – mert az értesítés kétségtelenül erre céloz – három évtized multán az egész keresztény világ megsiratta, de még mindig akadtak hívői a presbiterlegenda távolkeleti hatalmas keresztény birodalmának s ezek hitét csak az 1241. év eseményei, majd Piano del Carpini és Rubruk Vilmos tatár földről hozott hiteles értesítései tudták megdönteni."

Előzmény: Göncölszekér alvázszáma (274)
Legmegnevezhetetlenebb Creative Commons License 2013.06.30 0 0 276

Ezek szerint érdemi hozzászólásra nem futja...

 

Végülis az történt, hogy a kincstári szemléletbe homokszem került és arra lennék kiváncsi, hogy kinek mennyire csípi a szemét.

Igaz, úgy tűnik, van egy logikusnak tűnő alternatív koncepció a tatárjárást illetően.

És az is kidomborodik, hogy a mindenkori politikai korrektség évszázadokon át átitatja ezt a történelmi eseményt is.

 

De hát a politikai korrektségtől még soha senki nem várta el, hogy egyben az igazságot is képviselje... A PC mindent felülír.

 

Előzmény: Törölt nick (275)
Göncölszekér alvázszáma Creative Commons License 2013.06.30 0 0 274

Attól, hogy nem vetem el azonnal Szántai gondolatait, még nem biztos, hogy a Habsburgok nem okoztak legalább annyi kulturális kárt az országnak mint anyagit.

De függetlenül attól hogy ez a Szántai kiásta ezt a "hálistennek" majdnem elfelejtett Dzsingisz kánt mint Új Dávid Királyt , meg a tatárok összehasonlító leírását, még még van alapja a dolognak.

Nekem az az érzésem, hogy ha valaki egyből forrásfikázással kezdi, akkor ott valami takargatni való van.

Mindenesetre a tatároknak nagy segítségére lehetett az Ószövetség hódításaik során, különös tekintettel Kánaán elfoglalására.
Ne felejtsük el, hogy Kazária meghódítása után közelebbről is megismerhették a júdaizmust, ezért nem tűnik túl légbőlkapottnak a gondolat.

Három szegény szabólegény Creative Commons License 2013.06.30 0 0 272

De igen...

Aztán utána néztem és elszórtan találtam alátámasztó információkat.

 

És mint tudjuk, a mai történelemszemlélet a Habsburgok felé lejtős, szeretném tudni, mit lehet még ebben a témában előásni.

 

 

Előzmény: Törölt nick (271)
Három szegény szabólegény Creative Commons License 2013.06.29 0 0 270

Ki tud valamit erről az Új Dávid Királyról, ahogy Dzsingisz kánt várták?

Meg hogy a tatárok olyan könyvekből olvastak, ami zsidó betűkkel voltak írva, és úgy néztek ki mint a szaducceusok?

 

Meg a vonakodásról, Nyugati meg a pápai  részről a segítséget illetően?

Currus Creative Commons License 2013.01.18 0 0 269

Sziasztok!

 

Zalaszántó helytörténetét kutatom. Sajnos eddig nem találtam hitelt érdemlő forrást arról, hogy a környékben vagy a településen járhattak egyáltalán a tatár-mongol sereg fő vagy mellék ága 1242-ben. Kizárólag közvetett utalások említik a tatárjárást a faluval kapcsolatban. Találtam még egy-két hipotézist is, amelyet megerősíteni vagy megcáfolni eddig nem tudtam. Kérem a segítséget abban, hogy hol tudnék ennek utána nézni, de ha konkrét dolgot tudtok  a környékről a településről az akkori évekből, akkor azt kérem, osszátok meg velem. Sajnos nem tudok kimozdulni… Ezért ha esetleg online adatbázist vagy forrást ismertek a tatárjárás itteni fejleményéről kérem írjátok meg azt is.  Köszönet előre is.

                                                                                      

 

(Utalás) A hatalmas Tadeuka (Tátika) nemzetség Tadeuka (Tátika) nevű tagja feltehetően még a tatárok bejövetele előtt építethetett magának egy korai erődítményt (alsó-várat) a Tátika (Warod/Várad) hegy tövében. Innen, a később alsó-Tátika nevű várból kiindulva fosztogatott, és pusztította Zlaudus későbbi veszprémi püspök birtokai között számon tartott Szántó (Zantho) falut. 1241-1242. évek között a tatárjárást követő zűrzavaros anarchiában Zlaudus akkori pozsonyi prépost Szántó birtokát fosztogatta és pusztította a Tátika nemzetségből származó II. Tátika (Thadeuka/Tadenka) és 80 márka kárt okozott.  Szántó birtok korábbi pusztítása miatt királyi döntés értelmében Zlaudus egyházfő megkapta az alsó- Tátika várát.

 

1248-ban IV. Béla a tatárjárás tapasztalatai alapján elrendelte az alkalmas helyeken történő kővárak építését. Ennek segítségére kőbányákat nyittatott. Zlaudusnak is engedélyezi, hogy erős (felső) kővárat építsen a Szántó felett emelkedett Várad hegyén. A ma is látható Tátika vár (maradványának) építése feltehetően a Calanda zalavári bencés szerzetes tervei alapján kezdődött. Ebben az időben ugyanis az egyháziak, főleg a (ebben az esetben a közeli zalavári) bencés szerzetesek voltak a várak tervezője és a "kiviteleztetői" is.   Az építkezéshez szükséges munkaerőt a püspöki jobbágyok, tehát Szántó falu lakói adták. 


(Hipotézis) Darnay Kálmán a sümegi magán Múzeum akkori igazgatója általi feltárás alkalmával 1934-ban a plébánia templom csontkamrájából (ossarium) előkerült megszámlálhatatlan mennyiségű csont maradvány. A száznál több csontváz, valószínűleg IV. Béla korában - a tatárjárás harcai alatt - kerültek a csontkamrába.  A mongolok gyorsan mozgó kisebb hordái valószínűleg az 1242. év február tájékán száguldhattak át a környéken és a településen, lehetséges, hogy a már akkor korábban is álló Szent Kozma és Damján tiszteletére szentelt falu templom nagy része ekkor semmisült meg (? ?)

Haralamos Creative Commons License 2012.09.25 0 0 268

Hát persze ..." 

 

Tudom, nem könnyű...

Előzmény: Törölt nick (267)
Haralamos Creative Commons License 2012.09.24 0 0 265

232-es hozzászólás volt, még Szántai előtt...

Előzmény: Haralamos (264)
Haralamos Creative Commons License 2012.09.24 0 0 264

 

 

"(Az igazi veszély nyugatról leselkedett)"

 

Hát persze .... 

Nem figyeltél...

 

 

Kr.u. 1051-52 = i.sz. 1241-42

A pápa körüli ügyletekkel, valamint Gottfriedek ismételt lázadásával elfoglalt Henrik csak ekkor tud hadat vezetni Hungáriába. A tatárok által pusztává tett vidéken Székesfehérvárig nyomul, miközben semmiféle ellenállással nem találkozik. Mivel az elpusztított vidéken a had éhezik, a császár elrendeli a visszavonulást. A Vértes hegységben a magyarok megtámadják, szétverik és futásba kergetik a német sereget. A hatalmas veszteséget szenvedett, menekülő császári sereg Hainburgba érkezik. "

 

Előzmény: Törölt nick (261)
fennugrász Creative Commons License 2012.09.24 0 0 262

     szvsz eltévedtetek. Ez nem a töritopik, hanem az alter.

(Kérdezzük meg Aventinust?)

Előzmény: Törölt nick (261)
fennugrász Creative Commons License 2012.09.23 0 0 259

Semmit. Csak idéztem Szántaitól. (Az igazi veszély nyugatról leselkedett)

Előzmény: Disznóföldelő Aggregátor (258)
Disznóföldelő Aggregátor Creative Commons License 2012.09.22 0 0 258

Mit szeretnél mondani?

Előzmény: fennugrász (256)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!