Minden topikban általában képeket lehet beszúrni, mivel videófájlokat nem lehet csak linkként hivatkozni. Akkor most kezdjünk el keresgélni jó kis vonatos videókat...
Vajon a hosszadalmas videozás nem ártott a fényképező / videózó msináknak ? (füst, korom,gőz...)
- arról nem is szólva, hogy a többnyire hátrafelé fotózóknak nem kellett (volna) tartaniuk egy-egy túl közeli jelzőárbóctól pl. a kézfogások alkalmával ?
Április 19. Lesz egy "nagy" menet: (Bp) - Győr - Zirc és vissza. A zirci visszaindulásig egy külön fotós menet megállással a Cuha-völgybe Zirc - Bakonyszentlászló - Zirc. Bővebben: http://www.bakonyvasut.hu.Innen lehet jegyet is regisztrálni:
- Bp-ről a MÁV Nosztalgiánál 10.990.-
- Győr - Zirc - Győr: 6.000,- (A Bakonyvasútnál regisztrálva)
Nem tudom, hogy lenne-e mód a GYV-hez hasonló össznépi videó felvételek készítéséhez...
Amennyiben lennének jelentkezők, szívesen készítünk egy kis térképes útmutatót, hogy hol, honnan lehet követni a vonatot illetve azokat a helyeket ahonnan jó felvételeket lehet készíteni. Ennek érdekében szerveztünk egy külön fotós menetet a vonal legszebb részén Zirc és Bakonyszentlászló (és vissza) között. Ez azért is jó, mert aki külső felvételeket szeretne készíteni, annak is van lehetősége utazni is a vonaton.
Jelenleg a még szabad helyek száma:
- Győr-Zirc-Győr : 41 szabad hely
- Zirc-Bakonyszentlászló-Zirc (fotós külön menet): 37 szabad hely
A hangokra voltam kíváncsi én is mert élőben gyönyörű volt. A dobozhanszórókán visszahallgatva még élt a remény, hogy jó lett a felvétel, de végül meghallgattam rendes hangfalakon, hát elég sok kimaradt belőle sajnos :( Egy jó mikrofon ára viszont túl nagy befektetés arra, hogy évi 2-3 alkalommal használjam csak :(
a stáblistán 18 név szerepel, 21 kamera dolgozott, összesen 70 gb anyagot termelve.
a gépek nyolcféle formátumban rögzítettek, négyféle képkockasebességgel, kétféle képaránnyal és négyféle képmérettel.
a színvilága szinte minden gépnek más és más, a mikrofonok hangzása a monó kis "lyuk" a házon és a sztereó külső cucc között változott.
ebből kell valami masszát összegyúrni, amely a fentiek dacára mégis egy egészet alkot, nagy tévén sem siralmas a kép, és nem szalad a macska az ágy alá a hangzástól.
alakul... 12 perces anyag lesz, rengeteg jó snittel, kemény és komoly zenével, sok eredeti hanggal. elérhető lesz a youtube-on, és letölthető fullhd fájl formájában is.
aki rühelli a zenei ízlésemet és a rövid filmeket, annak jó hír, hogy a railfilmes takács mester is érkezik egy hosszabb anyaggal.
köszönet mindenkinek a részvételért, hamarosan premier.
megkaptam, köszönöm, az előbb jutottam oda, hogy meg is nézzem. köszönöm a többieknek is az egyre újabb snitteket, újfent remélem, hogy mindenkinek válaszoltam :-)
azt kell, hogy mondjam, mindenki baromijó helyszínt nézett ki, önmagukban is jók az egyes snittek.
film... az egy-egy snittet lővő urak felvételei lassan mind befutnak, gondban a nagyobb, 10 giga feletti anyagokkal vagyunk. egy osztrák úriember karácsony után küldi postán a cuccot, egy hazai sporttárs szilveszterkor tud gyors nethez jutni, illetve két kollégával az ünnepek között valahol személyesen tartünk egy letöltős találkozót.
a rengeteg féle formátummal lesz egy kis kardozás, eddig a felhozatal: hdv, avi sd, avi hd, mpg2, mp4, mov, avchd. ha szilveszterig az összes anyag befut, akkor szerintem január közepére lesz belőle film. az osztrák úriember is készít a nyarsanyagokból egy filmet, majd egyeztetünk vele, hogy akkor az egyikünk egy rövid, klipszerű anyagot rak össze, a másikunk meg egy hosszabb, filmszarű cuccot.
nagyon köszönöm mindenkinek, hogy eljött nyomni a gombot, amit eddig átküldtetek anyagot, az hibátlan. (remélem mindenkinek válaszoltam privátban)
egyik úriember jócskán a vonat érkezése előtt már elindította a kamerát, nagyon komoly, ahogy a két percben a tiszta időből szinte tejfel köd lett, majd megint kitisztult.
a vonaton utazók több filmest is láttak, mint ahány helyszínt bejelöltünk, aki netán ezen urakat ismeri, jelentkezzen kérem, hátha további felvételekkel bővülünk.
ezek a hegymenetet megörökítő emberkék pontjai, a völgymenetet lesz aki már nem várja meg, de lesz olyan is, aki felfelé a vonaton utazik, lefelé pedig a menetrendi járattal legurul valameddig, és onnan forgat majd egy ereszkedős snittet.
látható, hogy akad még fehér folt a fekete vonalon, a lehetőség adott, gyertek, szóljatok haveroknak :-)
ha a becses és átfagyott társaság a nap végén nem siet haza, akkor hűvösvölgyben, vagy beljebb a városban egy kocsmában/pizzériában összeülhetünk egy kielemzésre, ismerkedésre.
tekknikai vonalon:
- aki teheti, fullhd-ban forgasson, 16/9 képarányban és 25 képkocka/másodperc állásban. ha ez nem megy, nem dráma, de az utómunka/végeredmény vonalon sokat lendít.
- ne csináljunk hosszúúúúú snitteket... gondolok itt arra, hogy ha hosszú egyenesben jön a vonat, egy ívben elhúz előttünk, majd még fél percig látjuk távolodni, akkor azt akár három rövidebb snittnek is el lehet "adni", közévágva a vonaton utazó kamerák képét.
bármi kérdés van, írjatok, estig gép előtt leszek, nézem a topikot, mailt. (kopaszhaj kukac gmail pont com)
remek videó, a szociós részek is jól sikerültek, és a kis fix kamerák is sokat dobnak a filmen. na, és ide is milyen jó lett volna még pár kamerás elszórva a cuha völgybe :-)
ha a gyv-s filmezés jól sikerül, akkor szerintem érdemes lesz folytatni a sort, akár a cuha-völgyben is.
Nagyon jó kezdeményezés! Áprilisban újra lesz gőzösmenet (324-el!) a Bakonyvasúton. Próbáljuk úgy szervezni, hogy a legszebb részén, a Cuha-völgyben egy Zirc-B.szentlászló között terveznénk egy oda-vissza fotós menetet. Az ötleteteket át kellene ültetni ide is, amennyiben lenne erre fogadó készség. A 2013-as menetnél egy 6 fős fotós stáb az alábbi kis videót ütötte össze:
a szerelvényen 3 fixen rögzített kis kamera fog utazni, de hogy ezek akksijai meddig bírják majd a hideget, az passz. tehát akinek van ilyen készüléke, és volna kedve felszerelni a vonatra, akár valami kevésbé szokványos helyre (forgóváz, mozdony teteje, stb...) az is jelentkezzen plíz. (ebben az akcióban nyilván van kockázat, -koszolódás, leesés- mert a személyzet ezeket nem fogja/tudja szemmel tartani, nade... pont az ilyen extrém helyzetekre lettek ezek a kis kütyük kitalálva)