MIért van ez a nagy örömujongás a Logan miatt ? Nem is ötezer euró, nem is szép, mindenben elavult, 900 kilós mint egy szuzuki ...
Miért nem ír senki az igazságról ???
Ez egy cset- és flametopik (illetve esetenként párkereső :-) ), ráadásul jóideje döglött is. A szakmai kérdésekkel érdemes valamelyik másik Dacia-topikban kopogtatni (nem tudom, pontosan melyikben, de lehet, hogy a springes vagy a lodgys csoportban is válaszolnak, vagy pontosabban elirányítanak).
sziasztok. tudtok segíteni? világít a műszerfalon a lámpa. gyanítom kötelező szervízbe kéne vinni olajcserére. 2017es a Dacia Logan és 12500km-t futott. szóval eszem ágában sincs vinni aranyáron márkaszervízbe. Ki lehet valahogy törölni ezt a "hibajelzést" vagy "figyelmeztetést" valahogy? köszönöm szépen a válaszokat
Medianav -omon már fut a gyárinál kettővel újabb 2021.Q4 teljes Európa térképcsomag. Pár nap tesztelés következik. Természetesen a Medianav többi funkcióját nem érinti, a korábban feltett videó lejátszó, stb. maradt benne.Navigációja pluszban sok olyan dologgal bővült, amit gyárilag nem tud: 1 ikonos navigáció használat mint a Renaultokban, GPS alapú sebesség és tengerszint feletti magasság kijelzéssel, gyors ikon azonnali GPS koordinátához, házszám nézegető képernyő, színes Renault menüvel, figyelmeztető táblákkal (út széli STOP, Zebra, előzni tilos stb. táblák), 3D épület és nevezetességek megjelenítéssel, bővített traffipax adatbázissal stb.
Utángyártottat is vehetsz nyugodtan. Az az apró kacat a külső hőmérsékelt szenzorja. Ne dobd el, jó lehet még ha elromlik az új, vagy nem pontos az utángyártotté.
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkalsegítsen,stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban!
Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Részlet az új Rigotech cikkből:
"A Dacia / Renault egyik legnépszerűbb motorja ez az 1.5 DCI, amely generációit 2002-től 2019-ig szerelték Renault mellett Dacia és Nissan modelljeibe. Chiptuning ezen az 1.5DCI-n az egyik specialitásunk, ismerve a motor hiányosságait, típushibáit, és az évek alatt változó motorvezérlő rendszereit, beállításait. Így motoroptimalizálásunk biztonságos keretben, mégis kiváló erőt garantálva készítjük, kérésedre akár javuló fogyasztás mellett.
Annyira nem is egyszerű feladat ezek tuningja, mivel változatos hardver összeállításokban, és Delphi, Bosch és Siemens / Continental motorvezérlőkkel is érkeztek. Alrendszerek: DCM1.2, DCM3.4, DDCR, EDC17C42, EDC17C84, MD1CS006, SID301, SID305, SID307, SID310. Ezek mindegyikének beható ismerete mellett szükségesek a hozzájuk tartozó gyári szintű programozó interfészek, modulok... " FOLYTATÁS ITT.
Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon a cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem.
Kijött a héten a Toolboxra az Android Auto-s Medianavokhoz a legújabb szoftver, az 1.0.15.1. Egyenlőre semmi változást nem tapasztaltam.Természetesen a térképcsomag, egyéb funkciókkal/kinézettel való okosítások ennél is épp úgy megoldhatóak, mint korábban. Akikét korábban csináltam, nekik a következő térkép frissítésig semmi teendőjük nincs. Elkerülve, megelőzve ismét a felesleges kérdéseket, a korábbi nem Android Auto-s Medianavok nem tehetők azzá, más a hardver és a szoftver.
Segítséget,tanácsot szeretnék kérni! Tegnap volt bent a márkaszervizben,időpontot kérni a kötelező vizsga időpontra,és elmondtam,hogy mik a problémáim. Nos, az egyik,hogy a jobboldali ablaktörlő lapát szára,hozzáér,a motortetőhöz,és kb egy centi hosszan le is szedte a festéket. A másik pedig a kombi verziónk van,a csomagtér ajtó alja,a zár,és a hátsó lemez közti rész szépen elkezdett barnulni. Nos az ügyintéző úr számomra kissé megmosolyogtató módon azt próbálta eladni,hogy az ablaktörlő hozzáérése a motortetőhöz,"széria probléma" a Dacia-nál,és a Renault-nál is,majd javasolta,hogy a szalonban tekintsünk meg pár autót,hogy azoknak is beleér a lapátszára a motortetőbe. Persze,hogy három autóból,egyik sem ért bele,és természetesen egyetlen Renault modellen sem próbálta ki. A rozsdásodás is megtekintette,és nem volt boldog az arckifejezése. Na kérdésem,hogy akkor a javítások garanciális fognak megtörténni,már azt mondta,hogy fotók fognak készülni,és a Renault Hungária mérnökei eldöntik,hogy garanciális-e a javítás! Nos,az én szerény,nyomott véleményem garanciálisak,hiszen sem a gépkönyvben nincs egyetlen szó sem,arról,hogy teljesen felhajtani az ablaktörlőlapátokat nem szabad,mert tervezési hiba okán hozzáérnek a motortetőhöz. Mondjuk,ezt szóban előadni is az ügyfélnek,elég lejáratós a márkára nézve,hiszen ezt egyetlen gyártó sem állíthatja,hogy egy hibás termék tudottan kerül forgalmazásba. A másik pedig,hogy a gyártó 6 évet vállal önként átrozsdásodás ellen,és ehhez képest a mi autónk már elkezdte,úgy ráadásul,hogy eddig,hála istennek sérülés mentesen tudtuk használni. 2019 Márciusában vásároltuk szalonból.
Bocsánat,hogy bő lére eresztettem,de szeretném,hogy aki esetleg tud tanácsot adni,az tisztán lássa,hogy mi volt,mi a helyzet.
A válaszokat,tanácsokat előre is köszönöm szépen!
Jöhet ide is,de drótmadárfészkembe is,nyilvános az elérhetőségem.
A metál szín előnyösebb,jobban viseli a karcokat,polírozást.Előnyös,ha legalább 60ekm-enként váltóolajat cseréltek.Probléma lehet még a kerékcsapágy lógás,kormányszervó tömítetlensége,világítás kapcsoló,hátsó lámpa test hiba,központi zár motor.Előfordul még a km számláló jeladó hiba,de csak ilyen apróságok.
Üdv! Megy már pár napja ez a téma látom, csak én nem jártam erre. 2019-ben jött be az RN17-es új szabványú olaj. Ekkor még az ELF volt a gyári partner. Aztán 2020. januártól a Castrol. A Blue Dci és az 1.0Tce 1.3Tce motorokba már csak az RN17 5W30 olajat szabad tenni a mi éghajlati övünkben. 2019-20-ban azonban még forgalmaztak olyan motorokat (1.0Sce, 1.6 Sce, 0.9Tce), amikhez korábban a régi specifikációjú olajok kellettek. Akkor azonban még 20ezer km/1év volt a csere periódus. Amikor az újabbb motortípusok miatt az RN17 lett az előírás, akkor lazán megváltoztatták papíron a régebbi motorokra is. Ezeknél is áttértek a 30ezer km/2 évre. Miközben semmi műszaki változtatás nem történt a motorokon. Tehát konkrétan a kérdezett 1.0Sce-be ha évente lecseréled (jól teszed) ugyan úgy mehet az ELF SXR 5W30 vagy 5W40 motorolaj, mint a korábbi típusaiba. Tavaly év végétől, idén év elejétől az új Euro6 DFULL károsanyag kibocsátási norma miatt 65Le-re fojtott és részecskeszűrővel ellátott 1.0Sce-be azonban már csak az RN17 5W30-as olaj lesz alkalmazható!
A Renault a 2019 modellévtől már nem az Elf-fel, hanem a Castrollal kötött szerződést. Ez marha nagy üzlet, ezért érdemes volt a Castrollnak kifejezetten a Renault számára, (szerintem csak feliratában) új szériát kiadni, RN 17 jelöléssel.
És ez a 1.0 sce-nél a Castrol GTX 5W30 RN17. Nem is drága, 2000 valamennyi egy liter. Ezek a RN17 -féle jelölések a turbóknál és a dízeleknél is folytatódhat(?)nak. Ki tud többet? a családi flottánkban van Sandero 90 lovas turbodízel, Lodgy 107 lovas turbodízel.Persze ezek 2019 előttiek.
Végül is úgy érzem az egész parasztvakítás, legföljebb a gari miatt kell ezt a z olajat használni.(valószínű nem is rossz).
Majd loganos megírja a tutit, de RN17 minősítésű 5W-30 nem horror drága, ellenben van RN17 0W-20-as olaj is, annak azért már kicsit van ára. Itt a csak ACEA minősítést íróknak nem ártana tudni, hogy pontosan milyen minősítést írt elő a Reanult ehhez a motorhoz, (valami Renault minősítés lesz) és az miben tér el egy alap ACEA minősítéstől.