Keresés

Részletes keresés

Tractron Creative Commons License 2024.03.31 0 0 34262

Mostanában elég gyakran látok gigantos tehervonatot. Nemrég kettőt is láttam átmenni Kökin fél órán belül.

(020 és 038 voltak)

Előzmény: poliver85 (34261)
poliver85 Creative Commons License 2024.03.30 0 4 34261

Évek óta nem láttam startos géppel tehervonatot. Tiszta retró :)

 

Ep128 Creative Commons License 2024.02.24 -1 0 34260

Nem erre mondták azt, hogy (bár felújításra ment, de) mégis úgy döntöttek, hogy selejt?

Előzmény: radio100jozsi (34256)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.02.24 0 0 34259

Érdemes megnézned jobban!

Előzmény: r1232 (34257)
m62-165 Creative Commons License 2024.02.24 0 0 34258

Ez a 039-es, felújításra ment.

Előzmény: radio100jozsi (34256)
r1232 Creative Commons License 2024.02.24 0 0 34257

30 hozzászólással visszább ott a válasz.

Előzmény: radio100jozsi (34256)
radio100jozsi Creative Commons License 2024.02.24 0 0 34256

Ez melyik gigant lehet, és most ez selejt, vagy felújítás?

 

A kép egy FB videóbóol van, Szolnok, a JJ felé vezető vágányon most pénteken készült 02.23-án.

 

https://www.facebook.com/100002175826941/videos/7137622846345263/?idorvanity=303662358738116

V63-017 Creative Commons License 2024.02.14 0 6 34255

Tanfolyam alatt (kb. 20 évvel ezelőtt) jártunk a még működő Északiban. Láttunk érdekes dolgokat!

Előzmény: trebront (34253)
Zolinymusz Creative Commons License 2024.02.14 -1 0 34254

Annak akkor már amúgy is kampó lehetett volna...

Nálunk is húztak már 740-est 105-el és nem lett baja. Habár a szlovákok nagyon emaileztek utána gps napló screenshotokkal... XD

Előzmény: GaGe (34250)
trebront Creative Commons License 2024.02.13 0 3 34253

képeket, légyszi (nekem csak kiváncsiságból)! akár magyarázó szövegekkel

Előzmény: tom sawyer (34252)
tom sawyer Creative Commons License 2024.02.13 0 5 34252

Kicsivel sem egyszerűbb, de az látszik, hogy nem vagy otthon a témában.

 

Ez nem kis aszinkron motor, amit minden faluban meg tudnak tekercselni. A forgórészt már szétszedni sem egyszerű, összerakni még nehezebb. Megannyi speciális anyag, eszköz és szaktudás kell hozzá, a tekercselési anyagot szigetelni kell, sablonban formára hajlítani, újból szigetelni, összerakni a forgórészt,  kommutátorba beforrasztani a tekercsvégeket,  kiegyensúlyozni, vákuum impregnálni., stb. stb. Tudok feltenni északis képeket a folyamatokról...

Előzmény: GaGe (34250)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.02.12 0 1 34251

"Eurocomos időkben mind a négy vontatómotort újratekercselték"

 

 

Max. elküldték Csabára.Nemcsak vissza kell gyömöszkölni a drótot a helyére.

Előzmény: GaGe (34250)
GaGe Creative Commons License 2024.02.12 0 0 34250

Nem tudom, a 740 vontató motorja mennyivel egyszerűbb, mint a TC 701K, de anno még Eurocomos időkben mind a négy vontatómotort újratekercselték ( kolléga összekeverte a 740-742 párost, nem bírta a kilencvenet a forgórész tekercselése és kirepült a horonyból ).

Előzmény: tom sawyer (34249)
tom sawyer Creative Commons License 2024.02.12 0 3 34249

Motortekercselést régen az északi, ma Békéscsaba csinál. Ez bőven meghaladja a fűtőházi kompetenciát, még akkor is, ha Dombóvár már kvázi járműjavítóként működik...

Előzmény: GaGe (34246)
Rengaw Creative Commons License 2024.02.11 0 0 34248

Üdv.! A 011-ről esetleg van valakinek infója? Nagyon régen láttam. 

1047 005-2 Creative Commons License 2024.01.04 0 2 34247

"A motor tekercselést  ....  meg tudják Dombóváron csinálni."

 

 

Ezt erősen kétlem.

Előzmény: GaGe (34246)
GaGe Creative Commons License 2024.01.03 0 0 34246

A motor tekercselést és forgóváz cserét - az újra abroncsozás kivételével - is meg tudják Dombóváron csinálni.

De ha nem ott csinálják, akkor Békéscsabán, Szolnokon se kapacitás se eszköz az újratekercseléshez …

Előzmény: $6$2$8$ (34245)
$6$2$8$ Creative Commons License 2024.01.02 0 2 34245

Legfőbb hibák:

 

1, vontatómotor (3-ból 2 gép ennek hiányában ácsorog, alkatrész ellátás olyan évi 3-4 darab újratekercselt motor egy ekkora járműjavítónál... Siralmas, nem véletlenül fut 4-ből 3 Gigant 5 motorral, már amelyik még egyeltalán működik).

2, forgóváz

Előzmény: M41 2180 (34244)
M41 2180 Creative Commons License 2024.01.02 0 0 34244

Sejtettem hogy állnak valahol. Ennyire nincs alkatrész meg ember? 

Előzmény: GaGe (34242)
Bugatti99 Creative Commons License 2024.01.02 -2 0 34243

Nagy ötlet volt az Északi jj -t megszüntetni ! 

Előzmény: M41 2180 (34241)
GaGe Creative Commons License 2024.01.02 0 0 34242

Dombóváron áll jópár. A jó múltkor vagy kilencet számoltam drót nélküli vágányon a fűtőháznál.

Előzmény: M41 2180 (34241)
M41 2180 Creative Commons License 2024.01.02 0 0 34241

Urak!

 

Mostanában valahogy nagyon kevés Gigant fut a hálózaton.

Mi lehet ennek az oka? Pl a 01x-ek közül egyet se látni. 

Rengeteg psz nem látható.

 

AKF996 Creative Commons License 2023.11.28 0 1 34240

Holnap ismét nekifutnak (722-725).

Előzmény: $6$2$8$ (34238)
$6$2$8$ Creative Commons License 2023.11.14 0 0 34238

Tudtommal terhelésin elhasalt.

Előzmény: AKF996 (34237)
AKF996 Creative Commons License 2023.11.01 0 0 34237

Sikeres volt a 056-os szegedi terhelési próbája? (Láttam a szegedi fordulója alatt lenézett a fth.-ba is, gondolom nem napivizsga miatt.)

turntable Creative Commons License 2023.10.31 0 0 34236

Azóta voltak alatta rendes forgóvázak is. De ezek szerint csak ide-oda pakolgatják 

Előzmény: tothgun modells (34235)
tothgun modells Creative Commons License 2023.10.30 0 1 34235

Üdvözletem!

 

Az emlegetett jármű 2019. augusztusának végén a MÁV Járműjavítójának nyílt napján, már/még vendég forgóvázakon. 

Amikor még lehetett ott ilyen alkalmakkor fényképezni...

 

Üdv, tothgun

Előzmény: turntable (34234)
turntable Creative Commons License 2023.10.30 0 0 34234

Azért valami haladás? is van, mert vendégvázon van a "kicsike". Pár hónapja még sajáton? volt.

Előzmény: Ep128 (34230)
r1232 Creative Commons License 2023.10.30 0 1 34233

Nem nagyon szoktak nekikezdeni egy masina feltámasztásának, aztán félbehagyni... :-(

 

Pl. a V46 044 pont ugyanïgy járt. De volt több ilyen ezeken kívül is.

Előzmény: Ep128 (34230)
AKF996 Creative Commons License 2023.10.30 0 0 34232

OFF

Jogos, a település és az állomás neve valóban Geislingen an der Steige. Geislinger Steige az maga az útvonal/rámpa elnevezése az Ulm-Stuttgart fővonal meredek emelkedőjén keletre. 

ON

Előzmény: benbe (34228)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!