Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 1 órája 0 0 29618

Minden évben a nyári szezon előtt idejön károgni.

Siófokon évek óta előfordul ilyen zsúfoltság, ha olyan rendezvények vannak, mint most a hétvégén.

 

https://siofok.hu/punkosdi-rozsaunnep

Előzmény: Down under (29614)
M41 6666 Creative Commons License 1 órája -2 0 29617

Köszi majd én eldöntöm, mikor mit csinálok. Egyenlőre én megveszem 18900 ért a havi bérletet. Maradjon otthon az, aki 1890 ért utazgat jobbra balra... Meg tök ingyen! 

Előzmény: htibor (29615)
rom templom Creative Commons License 1,5 órája 0 0 29616

Tegnap azért " rendkívüli világnap" volt a 30/a-n. Vezeték szakadás, járműhiba. Szóval a MÁV csoport hozta a formáját.A 19733-at Fehérvártól lemondták.  Mindenki átment az Ic 863-hoz.Azt is lemondták..

A 3 egység 4533 mindenhol megállt. Volt utas bőven. Az "utórengések" gondolom még estig eltartottak. A tegnapi napból nem vonnék le következtetéseket...

Előzmény: M41 6666 (29611)
htibor Creative Commons License 2 órája 0 1 29615

OFF

Még mindig nem azzal van a gond mit mondasz, mindenki tudja vágja, érti, hanem ebben és másban is (Neoplan), hogy hogyan adod elő itt magadat.

Ezt már vagy tizen-huszan alkalommal az értésedre adtuk a különböző topicokban, de úgy tűnik felesleges billentyűzet koptatás volt mindenkitől.

Nem kell utazni fölöslegesen lődörögni céltalanul és akkor nem más elől veszed el az értékes ülőhelyet. Maradj nyugton.

OFF

 

Előzmény: M41 6666 (29613)
Down under Creative Commons License 4 órája 0 1 29614

Én egyetértek!

Előzmény: M41 6666 (29613)
M41 6666 Creative Commons License 13 órája -8 1 29613

Több fórumon elmondtam már a véleményem, ami nem tetszik itt senkinek... De majd amikor nem férnek fel utasok ezrei a vonatokat nap mint nap a nyáron, akkor majd mindenki gondoljon vissza, mit írtam ide május 19-én... Lesz itt dzsihád, én szóltam! Nem rászorultasdit kellett volna játszani, hanem árat emelni! A diák országbérletet csak és kizárólag az iskola és lakóhely között engedni, 65 év feletti ingyen utazást eltörölni, stb... 

M41 6666 Creative Commons License 13 órája -5 1 29612

Mondjuk legalább normálisan lehet majd autóval haladni a Balatonon, mert mindenki vonattal és busszal fog utazni. 

M41 6666 Creative Commons License 13 órája -6 0 29611

ez melyik Siófok - Bp vonat lehetett? Amúgy kB egész nyáron minden nap ez lesz, hála a fillérbérletesdi nek és az Utaztassuk ingyen egész Magyarországot kampánynak... 

király2644 Creative Commons License 3 napja 0 0 29610

Képek forása: Takács Károly, ETCS üzembe helyezések a közelmúltban a magyar vasúti hálózaton
https://www.kozlekedesvilag.hu/vasuti-vezetekvilag-konferencia-2024/

Előzmény: PvD (29603)
GaGe Creative Commons License 4 napja 0 0 29609

Ferencvárost és Kelenföldet a 30a-hoz számoltam, mert nagyjából egyszerre mentek üzembe.

Előzmény: r1232 (29608)
r1232 Creative Commons License 4 napja 0 1 29608

+ Kelenföld-Ferencváros-Köki között szintén működik.

Előzmény: GaGe (29606)
GaGe Creative Commons License 4 napja -1 1 29607

Mélyen tisztelt hatóságot tessék megkérdezni.

Előzmény: PvD (29605)
GaGe Creative Commons License 4 napja 0 1 29606

30a, 40a, 25 napi szinten használatban van ah Etcs L2, sőt 100a Köki - Monor szakasz is.

Előzmény: PvD (29603)
PvD Creative Commons License 4 napja -1 0 29605

Pont most találtam az IHO-s cikket, hogy a 30a-n már üzemel állítólag az ETCS.

Akkor újabb kérdés: mikor várható, hogy mennek is majd 160-al egyes szakaszokon a vonatok?

 

Előzmény: PvD (29603)
r1232 Creative Commons License 4 napja 0 2 29604

Már rég üzemben van..

Előzmény: PvD (29603)
PvD Creative Commons License 4 napja -2 0 29603

Sziasztok,

 

30a-n mi lesz az ETCS2-vel?

Sok sok év alatt van valami haladás?

Miért nem? :D

PvD Creative Commons License 4 napja 0 0 29602

"szolgalmi megállapodás a tulajdonosok között" - én úgy tudom, hogy ha nincs más módja a bejárásnak a saját területedre, azaz közútról nem elérhető, akkor a másik tulajdonos köteles tűrni, azaz bejárást biztosítani számodra. Persze ez nem azt jelenti hogy te oda mondjuk aszfaltozott utat építhetsz, stb., csak átjárhatsz az ő területén gyalog vagy járművel, illetve mindezt kötelező a legkisebb zavarással megtenni.

Előzmény: Zugbegleiter (29596)
Down under Creative Commons License 5 napja -1 0 29601

Rendesen megszaporodtak a lassú jelek a 30a-n!

Pedig amikor pár hete Gárdonyban volt pár napig a munkagép, reménykedtem, hogy megszűnik a végpontban a 60-as.

Zugbegleiter Creative Commons License 2024.05.12 0 0 29600

Érdnél inkább az volt az ok, hogy a Szent István úti híd külön, később épült, addigra a vasút kész volt, szerintem simán elfelejtődött a téma. Ott valóban, a Vörösmarty (40a) és az Esküdt utcai (30a) átjárót meg lehetne szüntetni. Tétényben melyik átjáró lehetne bezárható?

Előzmény: nememlexemki (29598)
r1232 Creative Commons License 2024.05.12 0 0 29599

Kedd volt. Egyik első osztályú kocsin sem volt lefokozásra utaló kiírás.

Előzmény: nememlexemki (29597)
nememlexemki Creative Commons License 2024.05.12 0 0 29598

érden és nagytétényben is ugyanez van, nem zártak le egy átjárót sem, pedig a legtöbb mellé/közelébe épült alul/felüljáró, ott a megközelítéses rész sem játszik

Előzmény: Zugbegleiter (29596)
nememlexemki Creative Commons License 2024.05.12 0 0 29597

ez "csúcsidei" járat volt péntek vagy vasárnap, lehet az egyik 1. osztály 2. osztályt pótolt, vagy erősítés volt, egy 2. osztály kevés ide, legalább 2-3 van ekkor általában

egyébként csak 1. osztály és 1+ osztály az alap, még ekkor is a legtöbb vonatban

Előzmény: Down under (29593)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.05.11 0 1 29596

A megszüntetéshez meg kell oldani a telkek megközelítését. A látszólag egységesnek tűnő mezőgazdasági terület is lehet csomó telek, és papíron mindhez el kell tudni jutni, még akkor is, ha egyben szántják be az egészet. Az eljutásnak két módja van: kiszabályozott dűlőút vagy szolgalmi megállapodás a tulajdonosok között. Elvben, aztán a valóságban pedig egy teljes katyvasz az egész.

Szóval az átjárók bezárásának nagyon is lenne helye, csak a MÁV nem tudja rendezni ezeket a viszonyokat, a településeket pedig nem érdekli az egész. 

Jogszabályi változással lenne kezelhető a dolog, ha a településeknek kötelezően módosítani kellene a szabályozásukat az Állam kezdeményezésére ilyen esetben. De szerintem soha az életben nem fogja elérni a kérdés az ingerküszöböt.

Előzmény: Down under (29594)
Lovrin Creative Commons License 2024.05.11 0 1 29595

Úgy tudom a MÁV kézzel-lábbal küzd ezek ellen amikor csak tud, leginkább projektek előkészítésekor. De ez a helyi önkormányzatok hozzáállásán is múlik.

Előzmény: Down under (29594)
Down under Creative Commons License 2024.05.11 0 2 29594

Bedobnék egy témát, kíváncsi volnék mások véleményére:

 

Mennyire van értelme egyes, alig használt szintbeli vasút-közúti (főleg mezőgazdasági) átjáróknak egyes fővonalakon akkor, ha van/lenne alternatív útvonal is?

 

Mondok egy példát:

 

A 30a vonal Pest felől Fehérvár felé haladva az M7 alatti ív végén van egy mezőgazdasági átjáró, fénysorompóval, bizber-rel védve. Ez mostanáig azért kellett, mert a 30a-44-M7-Fehérvár közötti területet (szántóföld) csak itt lehetett megközelíteni.

Most, hogy elkészült a déli elkerülő út, van róla egy lehajtó erre a területre és végig vezet egy földút a 30a bal oldalán.

Vagyis az a néhány kombájn, ami nagy ritkán erre a területre megy, használhatná ezt az "alternatív" utat, így meg lehetne szüntetni azt a fent említett átjárót (eggyel kevesebb lehetséges hibaforrás).

 

Hasonló eset a Baracska és Pettend közötti egyik átjáró (itt gyakran van bizber hiba). Itt is lenne alternatív útvonal.

 

Biztos vagyok benne, hogy az országban máshol, más fővonalakon is van még számtalan olyan átjáró, ami kis túlzással teljesen felesleges.

 

Másik érv, hogy főleg a mezőgazdasági átjáróknál kerül ki nagyon sok lassújel az évek alatt, mert a traktorok ráhordják a földről a sarat, amit az eső bemos az ágyazatba.

 

Szóval mi a véleményetek a fent leírtakkal kapcsolatban?

 

 

Down under Creative Commons License 2024.05.11 0 0 29593

A héten valamelyik nap (talán szerdán) ez a 18:12-kor induló Mecsek IC-n egy 2. osztályú IC kocsi, két 1. osztályú és egy 1+. osztályú kocsi volt (meg vagy 5 halbi). Ilyen nagy lenne a kereslet az 1. osztályú helyekért?

Előzmény: zjakabfi (29591)
martinaxe7 Creative Commons License 2024.05.07 -1 0 29592

Lesz vagy 40 perc bruttó

Előzmény: zjakabfi (29591)
zjakabfi Creative Commons License 2024.05.07 0 0 29591

A Budapest-Kelenföldről 18:12-kor Pécsre elindult Mecsek IC (IC 808) Dombóvártól a 20:06-kor Pécsre induló személyvonat (8068) menetrendje szerint közlekedik.

MÁVINFORM

Előzmény: martinaxe7 (29590)
martinaxe7 Creative Commons License 2024.05.07 -1 1 29590

808 átment személybe

 

Vonatinfo csak Dombótól számolja a késést

 

:)

M41 2180 Creative Commons License 2024.05.06 -1 1 29589

Aki a vasúton dolgozik eleve nem minden nap jár. 13-15 szolgálat/hó, ha nem kérsz szabadságot.

Régebben minden alkalommal megvettem, mióta az off Hortobágy nem áll meg nálunk, hanem lett helyette másik vonat csak alkalmanként veszem meg ha elérem a szintén off Hargitát hazafelé. 

Előzmény: Down under (29588)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!