Megnyílt a 100-as és a 120-as vonalak topikja (az alföldi vonalak (már csak a 80-as hiányzik)). Én, hogy ezeknek a topikoknak konkurenciát teremtsek, ezért ezennel megnyitom a Dunántúli fővonalak topikját.
Köszi majd én eldöntöm, mikor mit csinálok. Egyenlőre én megveszem 18900 ért a havi bérletet. Maradjon otthon az, aki 1890 ért utazgat jobbra balra... Meg tök ingyen!
Tegnap azért " rendkívüli világnap" volt a 30/a-n. Vezeték szakadás, járműhiba. Szóval a MÁV csoport hozta a formáját.A 19733-at Fehérvártól lemondták. Mindenki átment az Ic 863-hoz.Azt is lemondták..
A 3 egység 4533 mindenhol megállt. Volt utas bőven. Az "utórengések" gondolom még estig eltartottak. A tegnapi napból nem vonnék le következtetéseket...
Több fórumon elmondtam már a véleményem, ami nem tetszik itt senkinek... De majd amikor nem férnek fel utasok ezrei a vonatokat nap mint nap a nyáron, akkor majd mindenki gondoljon vissza, mit írtam ide május 19-én... Lesz itt dzsihád, én szóltam! Nem rászorultasdit kellett volna játszani, hanem árat emelni! A diák országbérletet csak és kizárólag az iskola és lakóhely között engedni, 65 év feletti ingyen utazást eltörölni, stb...
ez melyik Siófok - Bp vonat lehetett? Amúgy kB egész nyáron minden nap ez lesz, hála a fillérbérletesdi nek és az Utaztassuk ingyen egész Magyarországot kampánynak...
"szolgalmi megállapodás a tulajdonosok között" - én úgy tudom, hogy ha nincs más módja a bejárásnak a saját területedre, azaz közútról nem elérhető, akkor a másik tulajdonos köteles tűrni, azaz bejárást biztosítani számodra. Persze ez nem azt jelenti hogy te oda mondjuk aszfaltozott utat építhetsz, stb., csak átjárhatsz az ő területén gyalog vagy járművel, illetve mindezt kötelező a legkisebb zavarással megtenni.
Érdnél inkább az volt az ok, hogy a Szent István úti híd külön, később épült, addigra a vasút kész volt, szerintem simán elfelejtődött a téma. Ott valóban, a Vörösmarty (40a) és az Esküdt utcai (30a) átjárót meg lehetne szüntetni. Tétényben melyik átjáró lehetne bezárható?
érden és nagytétényben is ugyanez van, nem zártak le egy átjárót sem, pedig a legtöbb mellé/közelébe épült alul/felüljáró, ott a megközelítéses rész sem játszik
ez "csúcsidei" járat volt péntek vagy vasárnap, lehet az egyik 1. osztály 2. osztályt pótolt, vagy erősítés volt, egy 2. osztály kevés ide, legalább 2-3 van ekkor általában
egyébként csak 1. osztály és 1+ osztály az alap, még ekkor is a legtöbb vonatban
A megszüntetéshez meg kell oldani a telkek megközelítését. A látszólag egységesnek tűnő mezőgazdasági terület is lehet csomó telek, és papíron mindhez el kell tudni jutni, még akkor is, ha egyben szántják be az egészet. Az eljutásnak két módja van: kiszabályozott dűlőút vagy szolgalmi megállapodás a tulajdonosok között. Elvben, aztán a valóságban pedig egy teljes katyvasz az egész.
Szóval az átjárók bezárásának nagyon is lenne helye, csak a MÁV nem tudja rendezni ezeket a viszonyokat, a településeket pedig nem érdekli az egész.
Jogszabályi változással lenne kezelhető a dolog, ha a településeknek kötelezően módosítani kellene a szabályozásukat az Állam kezdeményezésére ilyen esetben. De szerintem soha az életben nem fogja elérni a kérdés az ingerküszöböt.
Úgy tudom a MÁV kézzel-lábbal küzd ezek ellen amikor csak tud, leginkább projektek előkészítésekor. De ez a helyi önkormányzatok hozzáállásán is múlik.
Bedobnék egy témát, kíváncsi volnék mások véleményére:
Mennyire van értelme egyes, alig használt szintbeli vasút-közúti (főleg mezőgazdasági) átjáróknak egyes fővonalakon akkor, ha van/lenne alternatív útvonal is?
Mondok egy példát:
A 30a vonal Pest felől Fehérvár felé haladva az M7 alatti ív végén van egy mezőgazdasági átjáró, fénysorompóval, bizber-rel védve. Ez mostanáig azért kellett, mert a 30a-44-M7-Fehérvár közötti területet (szántóföld) csak itt lehetett megközelíteni.
Most, hogy elkészült a déli elkerülő út, van róla egy lehajtó erre a területre és végig vezet egy földút a 30a bal oldalán.
Vagyis az a néhány kombájn, ami nagy ritkán erre a területre megy, használhatná ezt az "alternatív" utat, így meg lehetne szüntetni azt a fent említett átjárót (eggyel kevesebb lehetséges hibaforrás).
Hasonló eset a Baracska és Pettend közötti egyik átjáró (itt gyakran van bizber hiba). Itt is lenne alternatív útvonal.
Biztos vagyok benne, hogy az országban máshol, más fővonalakon is van még számtalan olyan átjáró, ami kis túlzással teljesen felesleges.
Másik érv, hogy főleg a mezőgazdasági átjáróknál kerül ki nagyon sok lassújel az évek alatt, mert a traktorok ráhordják a földről a sarat, amit az eső bemos az ágyazatba.
Szóval mi a véleményetek a fent leírtakkal kapcsolatban?
A héten valamelyik nap (talán szerdán) ez a 18:12-kor induló Mecsek IC-n egy 2. osztályú IC kocsi, két 1. osztályú és egy 1+. osztályú kocsi volt (meg vagy 5 halbi). Ilyen nagy lenne a kereslet az 1. osztályú helyekért?
A Budapest-Kelenföldről 18:12-kor Pécsre elindult Mecsek IC (IC 808) Dombóvártól a 20:06-kor Pécsre induló személyvonat (8068) menetrendje szerint közlekedik.
Aki a vasúton dolgozik eleve nem minden nap jár. 13-15 szolgálat/hó, ha nem kérsz szabadságot.
Régebben minden alkalommal megvettem, mióta az off Hortobágy nem áll meg nálunk, hanem lett helyette másik vonat csak alkalmanként veszem meg ha elérem a szintén off Hargitát hazafelé.