> Érdekés, de menet közben nem volt ennyire meggyőző, de az az indulás...
Az összes konszerntárs ilyen, a 4WD többletsúly (+itt meg még a bódé) ezt - az érzést - okozza a széria autóknál. Lehet az Golf R, Leon Cupra, S3. Ugyanaz mind - ilyen szempontból. Pláne ha vezeted annak az autónak a könnyebb, kezesebb FWD változatát.
Nagyjából 100-120 lóerővel később "érkezik" meg az az állapot, hogy menet közben nem hátránynak érzed az összkerék cipelését száraz úton. Viszont meglehetősen kevés pénz ráköltésével elérhető ennyi +lóerő. Szinte elenyésző tétel a 12-17 M-hez képest.
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkalsegítsen,stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban!
Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Részlet az új Rigotech cikkből:
"A Skoda Octavia 2.0 TDI chiptuning gyakori feladat nálunk a nagyon régi 1.9 TDI adagolós, majd 1.9 – 2.0 PD TDI, és napjainkban ezzel a 2.0 CR TDI 140LE 103kW -os motorral is. Sok Skodás szereti kicsit felextrázni az autóját, átülni egy erősebb, rugalmasabb gépbe. Mint bármely márka chiptuningjánál itt is fontos, hogy jó szakember, jó eszközökkel nyúljon az autóhoz, és az autó állapotát, a tulaj kérését figyelembe véve készítse az egyedi motoroptimalizálást.
Sokat kibír ez a gyárilag szoftveresen fojtott 2.0 CR TDI motor, de avatatlan kézben gyorsan időzített bombává válik, jelentős szervizköltségeket okozva. – a cikk végén elmondom miért
Ez a sárga Skoda taxi 580 ezer kilométert futott,– igaz átesett pár javításon, alkatrészcserén a motor – de érkezőteljesítménymérésnélláttuk, hogy még így is túlteljesíti ... " FOLYTATÁS ITT.
Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon acikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem.
Lehet, de nekem is RS van ráírva és dízelt kell bele tankolni...
Mi van a bajor csodagéppel? Nem élvezed a felsőbbrendűséget az utakon?
Jut eszembe, kipróbáltam ma a Cupra Formentort.
300 LE, DSG, 4x4, rajt automata ...
Én ilyet még nem éltem át, de tényleg bennakadt a levegő a startnál.
Érdekés, de menet közben nem volt ennyire meggyőző, de az az indulás...
Mindenesetre kértem rá egy árat, de 17 MFt az nagyon nem az én ligám, én ehhez kevés vagyok, ráadásul ugyanez a motor 272 lóval, tökig extrázott Superb kombiban is olcsóbb.
Azt persze nem erre hangolták, de legalább beférünk mindannyian.
Játszósnak vagy egyedül járni vele jó lenne (sőt állítólag lesz az 5 hengeres 2,5 TSI motorral is...), de addig még sok-sok tonna szenet kell pakolni a vállalatnál...
Most került hozzám egy 2014-es benzines DSG-s RS. Sok videóban látom/hallom sport módban a kipufogó durrogását, ez nálam nem jelentkezik. Mi lehet az oka?
Nyugi, tudom hogyan kell használni, olvastam eleget :-)
Nagyon élvezem, hogy mindig van tartalék teljesítmény és ha 130-ról kell gyorsítani, az is megy.
Tudom másnak ez nem újdonság, nekem még az. érdekes, hogy mennyivel magasabb lett az utazótempóm a pályán mióta ezzel járok. Eddig 130-140, most inkább 160 körül.
Az azt jelentené, hogy nem használod rendeltetésszerűen az autód. És aztán hordhatod szervizbe folyamatosan, mert nincs rendesen kiégetve a rendszer :-D De azt azért nem feledd, hogy az autók benzinnel mennek :-P :-D
Igen, tényleg jó dolog ez a váltófül :-) Még úgy is, hogy alapvetően kézi váltó párti vagyok.
Ja, nem is újságoltam -mert képet nem tudok kicsinyíteni és emiatt beszúrni, de- kb. 5 hete egy 2015-ös, dízel, DSG RS Octavia kombi a céges autóm.
Első héten azt hittem ez maga a nirvána, de most már bátran lepadlózom a gázpedált, sőt, néha hiányzik egy kis “kraft”. papkának igaza volt, a teljesítmény egy drog....:-)
Én amit lehet futóművel és kapcsolatosan végig szoptam az RS-emmel. (2016 végi). Én vagyok az első tulaj, megvettem kattogó/ciccenő fémes hang jött a fék/kerek felől. Közölték, hogy ez biztosan fék meg is van égve meg vállas úgy hogy nem volt 6000 km az autóban, mondom meg sem hajtottam még. Közölték ők szétszedik de ha a fék az, akkor én fizetem, de használhatom így majd betét cserénél elmúlik. Nem múlt el. Kicserélték a kormányművet, szétszedték az autót nem múlt el. Végső elkeseredésükben szedtek egy VW-s tippet, miszerint szét kell szedni a csapágyat polírozni a golyókat összerak és jó lesz. Jó lett... Búgó hangom is volt de csak nagyobb sebességnél 80 felett jött elő. Annak kerékagy csapágy csere lett a vége mindkét első keréken. Most kormány tekerés közben van nyekergő hang a szervó felől működés érzetre nincs különbség. Ezt fogják vizsgálni.... Lassan ki lesz cserélve ami kormányzással kapcsolatos minden az autóban, hála égnek gariban.
Ha csak a futóművet akarod megnézetni: OTT Szervíz Bp-en a volt Osztyapenko szobornál vagy ha többet akarsz, a Doni Motors a Budaörsi ipari parkban (viszont ők nem tudnak futóművet nézni)
ha itt van az LZG-XX3 frsz 2011-es fekete dízel kombi jelenlegi tulajdonosa, megkereshet privátban. Én hajtottam a gépet új korától 2év2jónapig, szívesen mesélek neki :)
Érdeklődni szeretnék, hátha valakinek ismerős a probléma. Négy éves 3-as Rs 220 lovas TSI. Az első futómű felől surrogó hangot hallok, ha lassabban megyek hangosabb, főleg a harmincas tartományban. A fékezés is kicsit hangosabbá vált az elmúlt hetekben, de elvileg 3 hónapja volt szakszervízben a kötelezőn és azt mondták minden oké. Kapott két új gumit is előre, de nem szűnt meg a surrogás. 150 környékén meg olyan érzésem van, mintha picit rezonálna a kormány. Nem érzem olyan stabilnak valahogy. Tudtok e esetleg tippet adni mi lehet, illetve tudtok e ajánlani valami normális nem lehúzós szerelőt aki meg tudná nézni, ha kell akkor pedig megcsinálni. A szakszervízbe azt mondták elfékeztem a gumit, de miután kapott két újat nem szűnt meg. Szóval kidobott pénz volt, meg ezek után nem szívesen viszem oda.
Eladó 2. generációs Skoda Octavia RS érdekelne, ami szívesen ajánlanátok Ti is. TDI vagy TFSI nem tudom mindkét típustól hallani jókat és kevésbé jókat :)
Igen tudom köszönöm! A klíma hűtő és a vízhűtő között is sok kosz bogármaradék stb szokott megülni, szinte filcesedve is láttam már. Most volt egy nagy szétszedés és összerakás de a szerelő nem csinálta meg a takarítást sajna, így majd megy hozzá vissza és akkor az olajhűtőt is megcsináltatom vele. Sajnos nem lett készen addigra mikor a múltkor a Balcsiról hazafelé nagyon komoly szakadó esőben jöttem végig, lehet az kimosta volna kicsit :D, volt hogy csak 50-nel lehetett jönni mert semmit nem láttunk max törlés mellett sem.
Hát nem tudom, mert olajnyomással sosem volt gond nálam sem, bár azt tudom, hogy ha nem nyomás mérő óra van akkor a lámpa többnyire csak a végső problémáról ad tájékoztatást. Tegnap a pályán 150-160 km/ó -s tempó mellett az olaj hőfok 115-120 között volt a kompi szerint, a víz eddig nem ment 90 C fok fölé a mutató szerint (erre olvastam vhol, hogy eléggé nagy intervallumban ott szokott maradni középen) Majd volt pár lassítás és utána tempós kigyorsítás és ezt mintha nem szerette volna annyira, mert az olaj hő felment 128 fokig és ott elindult a vízhő is kicsit, mikor visszavettem a tempót a normál 130-140 közé és aránylag gyorsan lement újra 120 tájára (5-10 km alatt) persze a külső hőmérő 36-36.5 fokot mutatott, így lehet csak túl lihegem. Igaz tavaly nyáron a 38 fokban is többször pályáztam és siettem is, akkor nem jelentkezett semmi rendellenes. Arra vonatkoztatva, hogy mennyi a normál és mennyi maximum olajhő sehol nem találtam infót, ezért is kérdeztem itt, ja és jelzi-e valami ha már vissza kell venni a hajtásból mert az olaj kezd túlmelegedni, mint a váltó esetében írják a könyvében. (DSG olajos kuplungos)