Sziasztok
Ezt ma kaptam itt Szlovákiában, szlovák nyelven.
Szeretnétek hogy a benzin, gázplaj ára csökkenjen?
Eggyütt kell fellépnünk a MOL-SLOVNAFT ellen a következő módszerrel.
Az eddigi felhívások mind arról szóltak hogy ne tankoljunk 1 bizonyos napon sehol, mert így majd elérünk valamit. De a MOL ezen csak mosolygott, mert másnap úgyis kell majd tankolni.
De ha a következő akció szabáyát szigorúan betartjuk akkor sikeres lehet, s így bebizonyíthatjuk hogy a piac mi vagyunk és nem a MOL dönti el hogy mennyit rabol.
Tehát az ÖTLET
EGY CSEPP BENZINT NE TANKOLJUNK A MOLNÁL-SLOVNAFTNÁL
HA A MOL NEM TUDJA ELADNI A BENZINT, AKKOR CSÖKKENTENIE KELL AZ ÁRAKAT.
HA A MOL CSÖKKENTI AZ ÁRAIT, AKKOR A TÖBBIEKNEK IS CSÖKKENTENIÜK KELL.
AHHOZ HOGY EZ HATÉKONY LEGYEN MINÉL TÖBBEN CSATLAKOZZATOK AZ AKCIÓHOZ, (MAGYARORSZÁG, SZLOVÁKIA, ROMÁNIA BELEÉRTVE)
CSAK ANNYIT KELL TENNED HOGY TOVÁBBKÜLDD 1O ISMERŐSŐDNEK EZT AZ EMAILT.
No és persze nem tankolni a MOLnál, Slovnaftnál.
Próbáljuk meg, nincs mit vesziteni.
Ne mondja már senki, hogy nem összetartó a magyar, én kérem összefogtam magammal jól, és már évek óta roppant hatékonyan bojkottálom a MOL-t, miáltal folyamatosan havonta mintegy 20-40 liter benzin/gázolaj el nem adásából származó veszteséget okozok neki. De most kezd már homok csúszni a gépezetbe, mert már annyian járnak át Röszkénél tankolni, hogy kevés az üzemanyag, aztán akár hoppon is maradhat az ember.
Pedig már egy ideje az Arol 2T-t is bojkottálom, és szintetikus olajat használok, amit nem a MOL gyárt. :)
Ha Te (vagy a kedves levélíród) úgy gondoljátok, hogy drága az üzemanyag, akkor tessék olcsóbban hozni, és milliárdos lehetsz... Ja, hogy drágább lenne, mert messziről kell hozni, vagy drágább feldolgozni? Akkor meg mi van? A MOL nem egy állami intézmény, és pláne nem egy jótékonysági alap. Miért kéne olcsóbban adnia a benzint, mint amennyiért megveszik?
Van nektek pl. életbiztosításotok? Nyugdíjpénztár? Akkor bizony van MOL részvényetek is... Az üzemanyagok adó tartalma az már más kérdés. Itt lenne mit keresgélni... Bojkottáljátok a kenyeret, a zöldésget, és mindenféle mást is, mert bizony azok előállításához is használnak üzemanyagot (fúj...).
Aki sokat autózik az más kutakkal is találkozik. Aki meg nem, az nem oszt, nem szoroz.
És nem arról van szó, hogy soha semmilyen körülmények közt nem tankolok MOL-nál! Csak ha a másik kút nem nagy kitérő és nem kell órákig sorbanállni sem.
Szerintem elég lenne ha csak mindenki ennyit tenne meg. Az meg, hogy magyar, nem-magyar mindegy. Olyan multicég amelyik visszaél hatalmával. Az árképzésük miatt már itt is és a szlovákoknál is pert vesztettek mégsem tud senki ellenük hatékonyan fellépni. Csak mi, a fogyasztók!
Visszatérve a Danone-bojkott sikerességére. Ott sem hiszem, hogy az emberek hirtelen tömegével vettek volna más gyártású termékeket. (nem is bírták volna a versenytársak). Csak a média jobban fölkarolta a kezdeményezést és így nagyobb lett a társadalmi nyomás.
Gondolom a franciáknál már nem lett volna ilyen sikeres az akció.
Ezért nem csodálkozom, hogy itthon még vígan kaszálhat ez a cég. Remélem a szlovákokkal már nem lesz egyszerű dolguk.
Ez így nagyon felületes hasonlat, a Győri keksz gyár esete ugyanis teljesen más. Be akartak zárni egy magyar gyárat, ezért bojkottáltuk a Danone-t, és bojkottálhattuk is, mert volt alternatíva, lehetett egyéb, szinte minden sarki boltban kapható magyar terméket fogyasztani a Danone cuccai helyett.
A MOL végül is magyar cég, és alternatíva sem nagyon van, mert ők szállítják a naftát szinte mindenkinek, úgyhogy nem szúrsz ki velük, ha más cégen keresztül veszed a MOL üzemanyagot, max a MOL kutak a kereslet átrendeződése miatt színt váltanak, lesz belőlük OMV, Lukoil meg anyámkínja, a MOL dolga meg egyszerűsödik, csak nagy tétellel kell foglalkozniuk.
A benzinárproblémára megoldás a kereslet általános csökkentése, energiatudatos viselkedéssel.
Hosszú távon mindenképp felfelé megy a benzinár, mivel az olaj csak fogy, több nem lesz, míg a kereslet növekszik(kínaiak is elkezdenek autózni). Ezért érné meg szvsz beruházni egy hibrid járgányba.
Nem tiltakoznék nagyon, ha pl. Pesten egy az egyben autómentes övezet lenne a belváros. Amíg valaki rászánja az idejét, és az üzemanyagát arra, hogy 40-50 perc alatt tötymörögjön el az Oktogontól a Jászai térig, addig nem igazán hiteles a benzinár miatti csérogás.
Jó az ha 3-400 forint lesz a benya, egyre kevesebbet kell majd okostojáskodni hol tankoljon az ember mer majd seholsem fog, persze lesznek akik majd akkor is megmagyarázzák igy jó ahogy van, a mol korrekt és szép a világ. Amig az autók egy emberrel megtöltve képesek órákig dugóban állni, addig nem drága a benya és ezt jól tudja Alibaba, a molvezér, és a negyven rabló
9 éve náluk tankolok, és eddig nem volt semmi probléma.
Ezzel szemben pl. a cégtársam Audijának katalizátorát a kocsi átvétele utáni első(!) tankolás töbkrecseszte egy ÖMV kút szutykától. Biztos mindenkinek vannak ilyen példái, akár bármelyik társasággal kapcsolatban is, de én csak azt tudom, hogy a Shell-el nekem nem volt problémám.
Pusztán annyi a bajom velük, hogy ha nem találok Shell kutat a közelben, és pl. MOL-nál tankolok gázolajat, kevesebbet megy tőle az autó (kilométerben)
tankolj csak a shellnél és melátod mlyen jó érzés mikor tréleren viszik el a kocsidat majd fél év után elkezdenek kötekedni, hogy Ők biza nem xarták el!
Amúgy meg nem kötelező autózni :) Meg különben sem a Mol miatt drága a benzin, hanem a benne levő magas adó miatt. Tőlem akár 300-ig is mehet, ekkor legalább elgondolkodnak páran, hogy hova muszáj kocsival menni, meg hogy mégis csak valami kisfogyasztású verdát kell venni.
Jó hü**ék vagytok én pl 15 éve nem tankoltam kúton:):) Azt se tudom hogy néz ki 1 mol kút! De ez a bojkott egy halva született ötlet gondoljatok a sok sáska cégautóval rohangáló majomra akinek a zsebébe nyomták a mol kártyát nesze tankoljál az szted majd vesz a saját pénzén benzint mer bojkottálni kell a mol kutakat? ÁÁÁÁÁÁ
A mol kutak kis szutykok,a többi kút eleve szolgáltatásra épített eredetileg,a mol csak ott,ahol eredetileg ebben (sincs) konkurenciája pár térségben/településen.De ezek is csak alvállakozók által üzemeltetett boltok,amik benzint (is) kiszolgálnak.Ha ezek az alvállakozók tönkremennek(nem mennek tönkre,mert "váltanak" ahogy nem egy kút átszineződik mostanában pár hetente akár),az semmit nem jelent a mol-nak.
Ezek a bojkottos levelek elképzelések,minimális gazdasági ismeretet nem feltételező álmok.
Amik néhány elvakult internetes szemétterjesztő fantaszta valóságtól elrugaszkodott ötleteire épülnek.
Azt nem szabad alapul venni,ahol van valódi verseny,és konkurencia.A danon löttyeihez hasonló katyvasz van még a multik polcain elég,és ők is maguk gyártják.A mol-t legfeljebb feldarabolás útján lehetne megfékezni,addig nem a gazdasági szempontok szabják meg az árakat.
De ugyanez van a gázzal és a villannyal,meg még jópár dologgal.Csak amíg ezeket széles rétegek kénytelenek igénybe venni,ezért szociális szempontból sokkal súlyosabb a beavatkozás az állam részéről,mint ott,ahol inkább csak még egy terepet látnak az autósok lehúzására.
Halkan megjegyezném, hogy bár lehet, hogy (majdnem) mindenki a MOL-tól veszi az alapanyagot, azért szerintem elkenné a száját a MOL vezetésének a mondjuk 2-3 hónapig vevők híján üresen tátongó többszáz MOL kút látványa.
Rengeteg feleslegesen kivilágított nonstop kút, ténfergő, lődörgő alkalmazottak, rájuk rohadó shop-kínálat, stb. stb.
Azt nem gondolhatja épeszű ember komolyan, hogy pénzügyileg térdre kényszeríthet egy dögkeselyű MOL-t, de a píár biztosan megsínylené, ha hónapokig ember be nem tenné a lábát a csirkesz.ros kútjaikra...