Magyarország legkisebb területü kocsiállományú volánja , de méretéhez képest a külső szemlélő nagyobbnak láthatja, talán ha nincs Uti Csaba akkor feleannyi kocsival üzemegység kirendeltség lehetne Gyöngyös fennhatósága alatt nem így történt. Várok képeket infókat bármit és lehetőleg lehetnek benne Gödöllő Pásztó Jászberény Gyöngyös környéki témák is.
2016 os fotóm Vámosgyörkről az akkor már KMKK matricás, de eredeti beszerzéskori régi Mátrás fényezésű GEK-848 ról amit még a Mátra Volán szerzett be kb. 1993 körül...
1982. február 10., ERRE NINCS PÉNZ Autóbuszok a fagyban A csillagos ég alatt Történt január közepén, hogy Ecséden tizenhat ércbányász élénken tiltakozott a busz miatt. Dermedtre fagyott járműbe kellett volna beszállniuk. Fűtés — semmi. Hűljenek meg, mert valakinek úgy tetszik, hogy a busz „jégszekrényként” várja a „kedves” utasokat? Ebből az esetből „ügy” lett. Tizenhat bányász véleménye azért figyelemre méltó. Mint a vízbe dobott kő •esetében, a hullámok gyorsan tovagyűrűztek, tünk — mondta Patócs László, a gyöngyösi városi pártbizottság titkára. — Megkérdeztük az illetékes vezetőket is. Kiderült, hogy Gyöngyösorosziban a munkásszállító buszok körül már évek óta folyik a vita. Intézkedésre szólítottuk fel tehát az érdekelteket. A tiltakozó bányászokat meghallgatták. Akár összegezésnek is felfoghatjuk mindazt, amit a városi pártbizottság titkára elmondott. De azért a részletek sem lehetnek érdektelenek, úgy gondoltuk. — Minden autóbuszunk a szabadban parkol éjszakánként, itt bent, a telephelyünkön is — hallottuk Nagy Józseftől, a Volán gyöngyösi üzemének vezetőjétől.! A fagy dermesztő ereje tehát egyiket sem kíméli. Nemcsak ecsédi sajátosságról van szó. Hm! Kezd tágulni a kör. Ha farmotoros Vannak a régebbi, a víz- melegítéses buszok és vannak az újak, a légbefúváso- sak. A szabályozó szelep akkor nyit, amikor a víz hőmérséklete eléri a 70—80 fokot. Ehhez idő kell. Például a farmotoros járművek esetében. A légbefúvás ... hát az más. Az akkor is ontja a meleget, ha a busz áll, — Mi lett a régi garázsok sorsa a falvakban? — Huszonöt évvel ezelőtt építették a bányászjáratoknak ezeket a garázsokat, a valamikori, úgynevezett fa- karuszokhoz. A mostani járműveink nem férnek be. De különben is, hol vannak már a régi garázsok? Ami megmaradt, azt egészen másra használják, más cégek. — Hogyan védekeznek a fagy ellen? — Ha szükséges, akkor a gépkocsi vezetőjének éjszakánként annyiszor és olyan időközökben kell a motort beindítania és járatnia tíz- tizenkét percig, hogy a hűtővíz ne fagyjon meg. Ha fagyálló folyadék van a pendszerben, akkor erre a többszöri melegítésre nincs szükség. — Csak szívességből kel fel az ágyból a sofőr éjszakánként? — Nem, ezért meghatározott mennyiségű juttatást kap. Megfizetjük. Már amennyit tudunk adni... — Az összefagyott busz tehát természetes állapot? — A buszt fűteni kell. Minden járatot. — Tud más, hasonló panaszról is? — Hozzám ilyen még nem érkezett, ezt az ecsédit kivéve. — Ellenőrzik a buszok fűtését? — Neee ... m. Akkor elmondom a saját tapasztalataimat. Hosszúhosszú évek óta járok ősztől tavaszig rendszeresen Gyöngyös és Eger között busszal. A 4-es Volán járatai gyakran fűtetlenek. Ehhez a klímához igazodva öltözöttek a sofőrök, korábban a jegykezelők is. Háromnégy éve már írtam erről. Akkor Egerben, az illetékes személytől azt a választ kaptam, hogy az ügyet kivizsgálták és megállapították, hogy a jelzett gépkocsi akkor, abban az egy esetben műszaki hiba miatt volt fű- tetlen. A népi ellenőrzés is A Gagarin munkásjáratainak a kihasználtsága a 25 és a 90 százalék között mozog. A dolgozók naponta 60 —120 percet töltenek buszon. — Nagy értékű berendezéseket kezelnek a dolgozóink. A balesetveszély fokozottabb. A legkisebb hiba is többmilliós kárt okozhat.. Az idegi leterheltség az ' üzemben az átlagosnál jóval nagyobb. Megjegyezzük, ígéretet kaptunk a Volán 4. sz. Vállalattól, hogy törekednek a régi, kényelmetlen kocsik lecserélésére. Az idézet abból a jelentésből való, ami Bódi Béla vezérigazgató, illetve dr. Jung József igazgató aláírásával ment a Heves megyei Népi Ellenőrzési Bizottsághoz. . A Mátraalji Szénbányák egy híján hatvan községből hozza-viszi a munkásait, ösz_ szesen majdnem öt és fél ezret. Átlagban 36 kilométer egy útvonal. A sofőrök műszakonként 9 óra 47 percet... hogy is mondjam?... várnak arra, hogy ismét forgathassák a volánt. — Ha nem rendelkeztünk volna saját autóbuszokkal, öt év alatt 32 millióval többet fizettünk volna ki a Volán vállalatnak. Az új tarifa kétmillió többlettel terheli meg kiadásunkat ebben az évben. Ezért az ösz- szegért két panorámás buszt vásárolhatnánk, amelynek önköltsége kilométerenként 8—10 forint a Volán 21 forintjával szemben. Még egy részlet: — Petőfibányai járataink 205 idegen vállalati dolgozót is szállítanak. Az idézetek a Cyőry Sándor vezérigazgató aláírásával ellátott tájékoztatóból származnak. A hivatalos papír címzettje ugyanaz, mint az előbbi. Végül — A két vállalat vezetői tegyenek erőfeszítéseket a szállítási igényeik együttes, megfelelően koordinált és gazdaságos kielégítésére, az autóbuszvezetők állásidő alatti tényleges munkával való elfoglaltságára és ajánlják fel személyszállítási kapacitásukat más üzemeknek, különös tekintettel a mezőgazdasági nagyüzemek őszi betakarítási munkáival összefüggésben. Váraljai Sándor, a NEB főelőadója és Nagy István, a vizsgálat vezetője látta el aláírásával a javaslatokat. — Tulajdonképpen az történt Ecséden, hogy a szokott gépkocsi egy hétig javításon volt. Egy farmotorost állítottunk be a helyébe — mondta Nagy József, a Volán gyöngyösi vezetője. Dr. Párkányi István, a gyöngyösoroszi ércbányák üzemvezetője: — Régen volt olyan, hogy a költségek miatt nem szorgalmaztuk a modern autóbuszokat. De ez ma már nem érvényes. Természetesen érdeklődtünk a dolgozóinknál és elég sokan szóltak a fű- tetlen buszok és a menetidő csúszásai miatt. De azt hiszem, véleményüket a mostani hangulat erősen befolyásolta. A tizenhat ecsédi bányásszal beszéltünk és egyeztettük álláspontjainkat. Ha úgy tetszik: mindez egy fűtetlen busz miatt. Nagy ügy! Ekkora port... !? Pedig egészen másról van szó. Emberekről. Nem is csak arról az ecsédi tizenhatról, mégcsak nem is arról a Gyöngyös környéki sok-sok ezerről. A munkásokról. Akiknek milliós értékeket kell gondosan kezelniük, működtetniük, akiknek milliós értékeket kell termelniük. Igen: ezt tudjuk — a pénz. És az ember ... ? Mennyivel könnyebb egy tanácskozáson szép szavakat hangoztatni a humanizmusról, mint figyelni arra, hogy az ecsédi bányászok, a Tho- ez, a Gagarin, a petőfibányai ... ak akármelyik más üzem munkásai hideg buszban fagyoskodnak-e egy vagy két órát, vagy munkájukhoz, emberi mivoltukhoz illő körülmények között utaznak-e? G. Molnár Ferenc
Köszi a gyors választ! A 423 meg az E95 beugró is lehetett, ha az utazásod mondjuk 20 évvel ezelőtt történt. Akkoriban előfordult, hogy mondjuk az EWU-410 ugrott be Szolnokozni, ha nem volt a fordakocsi.
Arra viszont kíváncsi lennék, hogy a CJX-425 előtt milyen busz járt rajta. Volt-e ezen is 266, vagy esetleg egy régebbi, csíkos, trilexes 256. Még régebbről rémlik, hogy a 425 anno Budapest-Apc járatot csinált. Gondolom, a GDK-540 érkezése után kerülhetett a szolnokira olyan 1996-ban, vagy 97-ben. De ez csak tipp...
3620 as vonalként látta meg a napvilágot a Hatvan-Szolnok autóbuszvonal 1995-ben.
1467 "távolsági" számot később kapta talán 2000 körül
Eleinte az első évben nem 9.40 kor hanem 9.35 kor indult, Újszász betéréssel. 1996-tól már nem tér be Újszászra és 9.40 kor indul Szolnokról.
Előtte Szolnok Jászberény között 9.15 kor a Kunság Volán Kiskunhalas-Gyöngyös járata ment utána a X 10.20 Jászkunos Szolnok-Jászberény.
Reggel Szolnok felé a Jásztelek-Szolnok közti szakaszon egy Mátrás Szolnok-Karácsond-Jászjákóhalma-Jásztelek Szolnok járat elé tették be kb. 20- 23 perccel a gyöngyösi Mátra Volán Gyöngyös-Jászárokszállás-Jászberény-Szolnok járatának jászberényi indulását 6.27 ről 6.22 előre hozták, így a 2 Mátra Volános járat között cca 20-20 percre felezte a Jásztelek-Szolnok közti követési időt. A 4685 Jászberény-Pusztamonostor-Jászfényszaru szakaszán a Hatvan Szolnok járat a 6.10 es 7.10 érkezések között "félúton" volt a 10.45 ösjaszberényi indulás a 10.35 ös Jaszberény-Jászfénydzaru mögött 10 percre közlekedett. Ennek van jelentősége, ugyanis a 9.40 Szolnok Hatvan járaton kevés utas tudta használni, de 2003/2004-től még nagyobb baj lett a Kunságos Kiskunhalas-Gyöngyös járat 9.15 helyett 9.30 kor indult tovább Szolnokról. Az ok: a AETR vezetési idő szabályok, a kötelező 15 ill 30 perces pihenők. E miatt teljesen üresen ment a Kunságos kocsi után Szolnoktól 10 percre rá 9.40 kor ,mögötte ezért lett a 10.00 indulás.
Nekem rémlik egy CJX-423 is ami ezt a járatot végezte amikor én utazram vele, és egy Hatvanis csigacsíkos festésű 395 ös ami ezt a járatot csinálta.
Szeretnék érdeklődni a tekintetesebb életkorú, munkásságú, tapasztalatú topiktársaktól, lenne-e olyan köztetek, aki emlékszik a Hatvan-Szolnok (1467) buszjárat 2002 előtti jellemzőire. Leginkább arra lennék kíváncsi, mióta létezhet ez a járat, és milyen kocsik teljesítettek rajta szolgálatot mondjuk a 90-es években.
Leírom, én mire emlékszem a járatról és a kocsikról, nosztalgiának, vagy akár új infónak is jó lehet:
A forda a következőképp nézett ki 2012-ig:
5:45 - 7:45 Hatvan-Szolnok
9:40 - 11:40 Szolnok-Hatvan
14:30 - 15:30: Hatvan-Jászberény
17:15 - 18:15 Jászberény-Hatvan
2012-től a forda megváltozott:
5:45 - 7:45 Hatvan-Szolnok
10:00 - 12:00 Szolnok-Hatvan
13:35 - 14:10 Hatvan-Jászfényszaru
15:05 - 15:35 Jászfényszaru - Hatvan
15:40 - 16:10 Hatvan-Boldog-Jászfényszaru
Gyakorlatilag összerántották a másik főképp a Jászság felé közlekedő kocsi fordájával (Ezen járt anno AAI-727, majd HPS-223, CJX-423, CCC-636, majd utoljára a DEV-045)
2002-ben, mikor gimis lettem CJX-425 (IK256.50) járta
2003 őszén rákerült CXF-135 (Ik256 Alfa)
2004 végén elvették az Alfát Boschos kocsinak, jött vissza a 425 csak FIX-426 éven...
2005 végén rákerült CJX-422 (Ik256.50) és maradt egészen 2011-ig...
2011-ben került rá AAI-727 (Ik256.50 csendeshidas kocsi volt)
2016-ban került rá FLX-295 (ex.GSZ-387 IkE95)
2018-ban miután a Bosch felmondott a Hatvani Volánnak, felszabadult egy jó pár Credo, így került rá előbb KKL-908, majd LVN-693
2021-ben a jelenleg is rajta közlekedő SSM-715 (Credo Econell) lett a fordakocsi.
Azért kérdezem mert hallottam olyan infót, hogy tán ott is leállitották viszont a 019es elég sokat jár ide vissza Debrecenbe, akkor járnak ezek szerint?
„Az áremelés után 38 százalékkal csökkent a távolsági járatok száma" Két Volánközt elvész az utas 1984
. január 1-től megszűnik a Volán Tröszt. Önálló gazdálkodó egységek lesznek a Volánvállalatok. Az átszervezés bejelentése óta több fórumon elhangzott: mindez nem érinti töretlenül együttműködésüket, ami nélkül - ahogy a volános vezetők fogalmaztak - el sem képzelhető a kulturált, jól szervezett közúti utasszállítás. Riportunk remélhetőleg az„utóvédharcokról" szól, amit a teljes megbékélés állapota követ... Utaspánik tört ki a gyöngyösi autóbusz pályaudvaron két hete, vasárnap délután. Több mint 30 előreváltott helyjegyes utas maradt le a 17 órás budapesti járatról. A forgalmi irodát megostromolva azt a választ kapták, hogy a budapesti 20-as Volán egyik járata kimaradt és ezért nem tudják elszállítani őket. Az egyik forgalmista fiatalember kelletlenül megjegyezte: „Ez a járata 20-as Voláné. Nekünk semmi közünk hozzájuk, jogunk sincs ahhoz, hogy az ügyeikbe avatkozzunk. Én pedig tőlünk, a 4-es Volántól előzetes megbeszélés nélkül nem küldök fel buszt Pestre, mert üresen jönne vissza, ami kész ráfizetés.” A történtek után a 20-as Volán Népstadion úti állomásán Kapa Erzsébettől kértünk felvilágosítást. Közölte, hogy a gyöngyösiek a 20-as Volánhatározott kérése ellenére sem küldtek járatot, mondván, hogy anyagilag nem éri meg nekik. A 4-es Volán gyöngyösi üzemegységének személyszállítási és kereskedelmi osztályvezetője, Tóth Béla merőben más véleményen van. - Úgy tudom, hogy forgalmistánk időben megkérdezte: kér-e Budapest a helyjegyeseinek mentesítő buszt. A Népstadion úti állomásról azt felelték, hogy az utasok menjenek el a későbbi járatokkal. Egyébként a 20-as Volán ragaszkodik ahhoz, hogy azokra a járatokra, amelyeket ők indítanak, maguk biztosítsanak buszt. Ez a Volánvállalatok közös szerződésében is benne foglaltatik. Mindezek ellenére adott esetben szívesen indítanánk pótjáratot, hogy segítsünk a bajba jutott utasokon. De ha nem igénylik, sőt tiltakoznak ellene... Félreértés ne essék: mi a két vállalat közti kapcsolatot többre tartjuk annál, semhogy holmi vádaskodásba kezdjünk. Felajánlottuk például, hogy péntekenként, a csúcsidőben, amikor a Népstadion állomásról a Gyöngyösre induló járatokon állóhely is alig van, kisegítő járatot küldünk. Nem fogadták el. - Annyi bizonyos, hogy közelebb vagyunk a tűzhöz, azaz a Volánközponthoz, mint a többi vállalat - mondja a 20-as Volán Népstadion úti állomásának vezetője- Ami a konkrét esetet illeti, kötve hiszem, hogy a gyöngyösiek felajánlott segítségét a mieink nem fogadták el. Vállalatunkat ott az autóbusz vezetője képviselte, aki úgy tájékoztatott, hogy hiába fordult a gyöngyösiekhez. Nem tartom megalapozottnak azt a célozgatást, hogy mi nem vesszük jó néven a felajánlott segítséget. Az viszont igaz, hogy a 4-es vállalattal lazább a kapcsolatunk, mint a többiekkel. Sohár István, a 20-as Volán forgalomirányító osztályvezetője: - Nem hiszem, hogy ez az eset - bármennyire kellemetlen volt sok utasunknak - lehetőséget adna általánosításokra - mondta. - Bár az ügy kivizsgálása még tart, úgy vélem, a gyöngyösiek követték el a hibát. Hogy előjogaink lennének?... Nézze, az áremelés után kénytelenek voltunk 38 százalékkal csökkenteni távolsági járatainkat, s 30 százalékkal esett vissza az utasszámunk. A távolsági járatok egyébként sem kifizetődőek. Általában 30 százalékkal csökkent a járat és 20 százalékkal az utasszám. - Bizonyos esetek előtt mégis értetlenül állunk. A Veszprém-Szombathely közötti járatot miért szüntették meg hétköznapokon? - Az ügyben egyeztettünk a szombathelyi társvállalattal, a 17- es Volánnal. Ahol a forgalom úgy kívánta, új járatot állítottak be... Megértjük a kisebb községek és városok gondjait, de a mostani gazdasági helyzet miatt 8600 járatunkból 500-at kénytelenek voltunk leállítani. - Nem gondolja, hogy a felgyülemlő gondokat csakis a társvállalatok szorosabb együttműködésével lehetne enyhíteni? - Nem idealizálom a helyzetet, néhány társvállalattal jó a kapcsolatunk, másokkal kevésbé, és olyan is akad, amelyikkel egyáltalán nincs. A gyöngyösi autóbusz pályaudvaron a balsikerű eset óta annyi változás történt, hogy elővételben lehet menetjegyet váltani a helyközi járatokra is. Ottjártunkkor hosszú sorokban álltak az utasok a pénztár előtt, és mindenki bizton számíthatott arra, hogy helyet kap a buszon. Az új rend - különösen csúcs időszakokban - megkönnyíti a gépkocsivezető munkáját. Igaz, részben a zsebére is megy, mert elesik a jegyeladás százaléktól.