Keresés

Részletes keresés

f_k Creative Commons License 2024.05.05 0 2 12037

 

2016 os fotóm Vámosgyörkről az akkor már KMKK matricás, de eredeti beszerzéskori régi Mátrás  fényezésű GEK-848 ról amit még a Mátra Volán szerzett be kb. 1993 körül...

f_k Creative Commons License 2024.04.10 0 2 12036

1982. február 10.,
ERRE NINCS PÉNZ
Autóbuszok a fagyban
A csillagos ég alatt
Történt január közepén, hogy Ecséden tizenhat ércbányász élénken tiltakozott a busz miatt. Dermedtre fagyott járműbe kellett volna beszállniuk. Fűtés — semmi. Hűljenek meg, mert valakinek úgy tetszik, hogy a busz „jégszekrényként” várja a „kedves” utasokat?
Ebből az esetből „ügy” lett. Tizenhat bányász véleménye azért figyelemre méltó.
Mint a vízbe dobott kő •esetében, a hullámok gyorsan tovagyűrűztek, tünk — mondta Patócs László, a gyöngyösi városi pártbizottság titkára. — Megkérdeztük az illetékes vezetőket is. Kiderült, hogy Gyöngyösorosziban a munkásszállító buszok körül már évek óta folyik a vita. Intézkedésre szólítottuk fel
tehát az érdekelteket. A tiltakozó bányászokat meghallgatták.
Akár összegezésnek is felfoghatjuk mindazt, amit a városi pártbizottság titkára elmondott. De azért a részletek sem lehetnek érdektelenek, úgy gondoltuk.
— Minden autóbuszunk a szabadban parkol éjszakánként, itt bent, a telephelyünkön is — hallottuk Nagy Józseftől, a Volán gyöngyösi üzemének vezetőjétől.!
A fagy dermesztő ereje tehát egyiket sem kíméli. Nemcsak ecsédi sajátosságról van szó. Hm! Kezd tágulni a kör.
Ha farmotoros
Vannak a régebbi, a víz- melegítéses buszok és vannak az újak, a légbefúváso- sak. A szabályozó szelep akkor nyit, amikor a víz hőmérséklete eléri a 70—80 fokot. Ehhez idő kell. Például a farmotoros járművek esetében. A légbefúvás ... hát az más. Az akkor is ontja a meleget, ha a busz áll,
— Mi lett a régi garázsok sorsa a falvakban?
— Huszonöt évvel ezelőtt építették a bányászjáratoknak ezeket a garázsokat, a valamikori, úgynevezett fa- karuszokhoz. A mostani járműveink nem férnek be. De különben is, hol vannak már a régi garázsok? Ami megmaradt, azt egészen másra használják, más cégek.
— Hogyan védekeznek a fagy ellen?
— Ha szükséges, akkor a gépkocsi vezetőjének éjszakánként annyiszor és olyan
időközökben kell a motort beindítania és járatnia tíz- tizenkét percig, hogy a hűtővíz ne fagyjon meg. Ha fagyálló folyadék van a
pendszerben, akkor erre a
többszöri melegítésre nincs szükség.
— Csak szívességből kel fel az ágyból a sofőr éjszakánként?
— Nem, ezért meghatározott mennyiségű juttatást kap. Megfizetjük. Már amennyit tudunk adni...
— Az összefagyott busz tehát természetes állapot?
— A buszt fűteni kell. Minden járatot.
— Tud más, hasonló panaszról is?
— Hozzám ilyen még nem érkezett, ezt az ecsédit kivéve.
— Ellenőrzik a buszok fűtését?
— Neee ... m.
Akkor elmondom a saját tapasztalataimat. Hosszúhosszú évek óta járok ősztől tavaszig rendszeresen Gyöngyös és Eger között busszal. A 4-es Volán járatai gyakran fűtetlenek. Ehhez a klímához igazodva öltözöttek a sofőrök, korábban a jegykezelők is. Háromnégy éve már írtam erről. Akkor Egerben, az illetékes személytől azt a választ
kaptam, hogy az ügyet kivizsgálták és megállapították, hogy a jelzett gépkocsi akkor, abban az egy esetben műszaki hiba miatt volt fű- tetlen.
A népi ellenőrzés is
A Gagarin munkásjáratainak a kihasználtsága a 25 és a 90 százalék között mozog. A dolgozók naponta 60 —120 percet töltenek buszon.
— Nagy értékű berendezéseket kezelnek a dolgozóink. A balesetveszély fokozottabb. A legkisebb hiba is többmilliós kárt okozhat.. Az idegi leterheltség az ' üzemben az átlagosnál jóval nagyobb. Megjegyezzük, ígéretet kaptunk a Volán 4. sz. Vállalattól, hogy törekednek a régi, kényelmetlen kocsik lecserélésére.
Az idézet abból a jelentésből való, ami Bódi Béla vezérigazgató, illetve dr. Jung József igazgató aláírásával ment a Heves megyei Népi Ellenőrzési Bizottsághoz. .
A Mátraalji Szénbányák egy híján hatvan községből hozza-viszi a munkásait, ösz_ szesen majdnem öt és fél ezret. Átlagban 36 kilométer egy útvonal. A sofőrök műszakonként 9 óra 47 percet... hogy is mondjam?... várnak arra, hogy ismét forgathassák a volánt.
— Ha nem rendelkeztünk volna saját autóbuszokkal, öt év alatt 32 millióval többet fizettünk volna ki a Volán vállalatnak. Az új tarifa kétmillió többlettel terheli meg kiadásunkat ebben az évben. Ezért az ösz- szegért két panorámás buszt vásárolhatnánk, amelynek önköltsége kilométerenként
8—10 forint a Volán 21 forintjával szemben.
Még egy részlet:
— Petőfibányai járataink 205 idegen vállalati dolgozót is szállítanak.
Az idézetek a Cyőry Sándor vezérigazgató aláírásával ellátott tájékoztatóból származnak. A hivatalos papír címzettje ugyanaz, mint az előbbi.
Végül
— A két vállalat vezetői tegyenek erőfeszítéseket a szállítási igényeik együttes, megfelelően koordinált és gazdaságos kielégítésére, az autóbuszvezetők állásidő alatti tényleges munkával való elfoglaltságára és ajánlják fel személyszállítási kapacitásukat más üzemeknek, különös tekintettel a mezőgazdasági nagyüzemek őszi betakarítási munkáival összefüggésben.
Váraljai Sándor, a NEB főelőadója és Nagy István, a vizsgálat vezetője látta el aláírásával a javaslatokat.
— Tulajdonképpen az történt Ecséden, hogy a szokott gépkocsi egy hétig javításon volt. Egy farmotorost állítottunk be a helyébe — mondta Nagy József, a Volán gyöngyösi vezetője.
Dr. Párkányi István, a gyöngyösoroszi ércbányák üzemvezetője:
— Régen volt olyan, hogy a költségek miatt nem szorgalmaztuk a modern autóbuszokat. De ez ma már nem érvényes. Természetesen érdeklődtünk a dolgozóinknál és elég sokan szóltak a fű- tetlen buszok és a menetidő csúszásai miatt. De azt hiszem, véleményüket a mostani hangulat erősen befolyásolta. A tizenhat ecsédi bányásszal beszéltünk és egyeztettük álláspontjainkat.
Ha úgy tetszik: mindez egy fűtetlen busz miatt. Nagy ügy! Ekkora port... !?
Pedig egészen másról van szó. Emberekről. Nem is csak arról az ecsédi tizenhatról, mégcsak nem is arról a Gyöngyös környéki sok-sok ezerről. A munkásokról. Akiknek milliós értékeket kell gondosan kezelniük, működtetniük, akiknek milliós értékeket kell termelniük. Igen: ezt tudjuk — a pénz. És az ember ... ? Mennyivel könnyebb egy tanácskozáson szép szavakat hangoztatni a humanizmusról, mint figyelni arra, hogy az ecsédi bányászok, a Tho- ez, a Gagarin, a petőfibányai ... ak akármelyik más üzem munkásai hideg buszban fagyoskodnak-e egy vagy két órát, vagy munkájukhoz, emberi mivoltukhoz illő körülmények között utaznak-e?
G. Molnár Ferenc

buszok2009 Creative Commons License 2024.04.01 -2 0 12035

"OFF" TÉMA: Egy győri Ikarus (IAA-825) pótolt a 412-esen! 

LSU 106 Creative Commons License 2024.03.29 0 0 12034
Előzmény: f_k (12033)
f_k Creative Commons License 2024.03.29 0 1 12033

Kiskunhalas-Gyöngyös 1995

 

 

 

f_k Creative Commons License 2024.03.29 0 1 12032

1996

f_k Creative Commons License 2024.03.29 0 1 12031

 

 

1995

gvm-408 Creative Commons License 2024.03.24 0 0 12030

Köszi a gyors választ! A 423 meg az E95 beugró is lehetett, ha az utazásod mondjuk 20 évvel ezelőtt történt. Akkoriban előfordult, hogy mondjuk az EWU-410 ugrott be Szolnokozni, ha nem volt a fordakocsi. 

Arra viszont kíváncsi lennék, hogy a CJX-425 előtt milyen busz járt rajta. Volt-e ezen is 266, vagy esetleg egy régebbi, csíkos, trilexes 256. Még régebbről rémlik, hogy a 425 anno Budapest-Apc járatot csinált. Gondolom, a GDK-540 érkezése után kerülhetett a szolnokira olyan 1996-ban, vagy 97-ben. De ez csak tipp...

Előzmény: f_k (12029)
f_k Creative Commons License 2024.03.24 0 2 12029

3620 as vonalként látta meg a napvilágot a Hatvan-Szolnok autóbuszvonal 1995-ben.

 

1467 "távolsági" számot később kapta talán 2000 körül

Eleinte az első évben nem 9.40 kor hanem 9.35 kor indult, Újszász betéréssel. 1996-tól már nem tér be Újszászra és 9.40 kor indul Szolnokról.

 

Előtte Szolnok Jászberény között  9.15 kor a Kunság Volán Kiskunhalas-Gyöngyös járata ment utána a X 10.20 Jászkunos Szolnok-Jászberény.

 

Reggel Szolnok felé a Jásztelek-Szolnok közti szakaszon egy Mátrás  Szolnok-Karácsond-Jászjákóhalma-Jásztelek Szolnok járat elé tették be kb. 20-  23 perccel a gyöngyösi Mátra Volán Gyöngyös-Jászárokszállás-Jászberény-Szolnok járatának jászberényi indulását 6.27 ről 6.22 előre hozták, így a 2 Mátra Volános járat között cca 20-20 percre felezte a Jásztelek-Szolnok közti követési időt. A 4685 Jászberény-Pusztamonostor-Jászfényszaru szakaszán a Hatvan Szolnok járat a 6.10 es 7.10 érkezések között "félúton" volt a 10.45 ösjaszberényi indulás a 10.35 ös Jaszberény-Jászfénydzaru mögött 10 percre közlekedett. Ennek van jelentősége, ugyanis a 9.40 Szolnok Hatvan járaton kevés utas tudta használni, de 2003/2004-től még nagyobb baj lett a Kunságos Kiskunhalas-Gyöngyös járat 9.15 helyett 9.30 kor indult tovább Szolnokról. Az ok: a AETR vezetési idő szabályok, a kötelező 15 ill 30 perces pihenők. E miatt teljesen üresen ment a Kunságos kocsi után  Szolnoktól 10 percre rá 9.40 kor  ,mögötte  ezért lett a 10.00 indulás.

Nekem rémlik egy CJX-423 is ami ezt a járatot végezte amikor én utazram vele,  és egy Hatvanis csigacsíkos festésű 395 ös ami ezt a járatot csinálta.

 

Előzmény: gvm-408 (12028)
gvm-408 Creative Commons License 2024.03.24 0 2 12028

Szeretnék érdeklődni a tekintetesebb életkorú, munkásságú, tapasztalatú topiktársaktól, lenne-e olyan köztetek, aki emlékszik a Hatvan-Szolnok (1467) buszjárat 2002 előtti jellemzőire. Leginkább arra lennék kíváncsi, mióta létezhet ez a járat, és milyen kocsik teljesítettek rajta szolgálatot mondjuk a 90-es években.

 

Leírom, én mire emlékszem a járatról és a kocsikról, nosztalgiának, vagy akár új infónak is jó lehet: 

A forda a következőképp nézett ki 2012-ig: 

5:45 - 7:45 Hatvan-Szolnok

9:40 - 11:40 Szolnok-Hatvan

14:30 - 15:30: Hatvan-Jászberény

17:15 - 18:15 Jászberény-Hatvan 

 

2012-től a forda megváltozott: 

5:45 - 7:45 Hatvan-Szolnok

10:00 - 12:00 Szolnok-Hatvan

13:35 - 14:10 Hatvan-Jászfényszaru 

15:05 - 15:35 Jászfényszaru - Hatvan 

15:40 - 16:10 Hatvan-Boldog-Jászfényszaru

Gyakorlatilag összerántották a másik főképp a Jászság felé közlekedő kocsi fordájával (Ezen járt anno AAI-727, majd HPS-223, CJX-423, CCC-636, majd utoljára a DEV-045) 

 

 

2002-ben, mikor gimis lettem CJX-425 (IK256.50) járta

2003 őszén rákerült CXF-135 (Ik256 Alfa) 

2004 végén elvették az Alfát Boschos kocsinak, jött vissza a 425 csak FIX-426 éven...

2005 végén rákerült CJX-422 (Ik256.50) és maradt egészen 2011-ig...

2011-ben került rá AAI-727 (Ik256.50 csendeshidas kocsi volt)

2016-ban került rá FLX-295 (ex.GSZ-387 IkE95) 

2018-ban miután a Bosch felmondott a Hatvani Volánnak, felszabadult egy jó pár Credo, így került rá előbb KKL-908, majd LVN-693 

2021-ben a jelenleg is rajta közlekedő SSM-715 (Credo Econell) lett a fordakocsi. 

 

gvm-408 Creative Commons License 2024.02.09 -2 1 12027

XD

Előzmény: LSU 106 (12026)
LSU 106 Creative Commons License 2024.02.09 0 0 12026

Irisbus Crossway, ex. KMKK

Előzmény: robi4568 (12025)
robi4568 Creative Commons License 2024.02.09 0 0 12025

NNT-621?

robi4568 Creative Commons License 2024.02.04 0 0 12024

kkl-908 átthelyezték 3612 es vonalra vagy csak helyettesít?

HGC-655 Creative Commons License 2024.02.03 0 0 12023

Azért kérdezem mert hallottam olyan infót, hogy tán ott is leállitották viszont a 019es elég sokat jár ide vissza Debrecenbe, akkor járnak ezek szerint? 

Előzmény: LSU 106 (12021)
Eszes Sas Creative Commons License 2024.02.03 0 0 12022

De leakarták őket cserélni Reformokra. Vagy az még várat magára?

Előzmény: LSU 106 (12021)
LSU 106 Creative Commons License 2024.02.03 0 0 12021

A hatvani helyijáratokon csak LMG-k járnak.

Előzmény: HGC-655 (12020)
HGC-655 Creative Commons License 2024.02.03 0 0 12020

Sziasztok, azt szeretném kérdezni Hatvanba járnak még ex Debreceni LMG-k? Ha igen milyen járatokon szokott előfordulni? 

robi4568 Creative Commons License 2024.01.27 -1 0 12019

LKT-674 melyik söfőr van azon ma?

f_k Creative Commons License 2024.01.07 0 3 12018

7 új autóbusz  Gyöngyös környékén -1982

f_k Creative Commons License 2024.01.07 0 2 12017

 

40 éve történt:

 

„Az áremelés után 38 százalékkal csökkent a távolsági járatok száma" Két Volánközt elvész az utas 1984

. január 1-től megszűnik a Volán Tröszt. Önálló gazdálkodó egységek lesznek a Volánvállalatok. Az átszervezés bejelentése óta több fórumon elhangzott: mindez nem érinti töretlenül együttműködésüket, ami nélkül - ahogy a volános vezetők fogalmaztak - el sem képzelhető a kulturált, jól szervezett közúti utasszállítás. Riportunk remélhetőleg az„utóvédharcokról" szól, amit a teljes megbékélés állapota követ... Utaspánik tört ki a gyöngyösi autóbusz pályaudvaron két hete, vasárnap délután. Több mint 30 előreváltott helyjegyes utas maradt le a 17 órás budapesti járatról. A forgalmi irodát megostromolva azt a választ kapták, hogy a budapesti 20-as Volán egyik járata kimaradt és ezért nem tudják elszállítani őket. Az egyik forgalmista fiatalember kelletlenül megjegyezte: „Ez a járata 20-as Voláné. Nekünk semmi közünk hozzájuk, jogunk sincs ahhoz, hogy az ügyeikbe avatkozzunk. Én pedig tőlünk, a 4-es Volántól előzetes megbeszélés nélkül nem küldök fel buszt Pestre, mert üresen jönne vissza, ami kész ráfizetés.” A történtek után a 20-as Volán Népstadion úti állomásán Kapa Erzsébettől kértünk felvilágosítást. Közölte, hogy a gyöngyösiek a 20-as Volánhatározott kérése ellenére sem küldtek járatot, mondván, hogy anyagilag nem éri meg nekik. A 4-es Volán gyöngyösi üzemegységének személyszállítási és kereskedelmi osztályvezetője, Tóth Béla merőben más véleményen van. - Úgy tudom, hogy forgalmistánk időben megkérdezte: kér-e Budapest a helyjegyeseinek mentesítő buszt. A Népstadion úti állomásról azt felelték, hogy az utasok menjenek el a későbbi járatokkal. Egyébként a 20-as Volán ragaszkodik ahhoz, hogy azokra a járatokra, amelyeket ők indítanak, maguk biztosítsanak buszt. Ez a Volánvállalatok közös szerződésében is benne foglaltatik. Mindezek ellenére adott esetben szívesen indítanánk pótjáratot, hogy segítsünk a bajba jutott utasokon. De ha nem igénylik, sőt tiltakoznak ellene... Félreértés ne essék: mi a két vállalat közti kapcsolatot többre tartjuk annál, semhogy holmi vádaskodásba kezdjünk. Felajánlottuk például, hogy péntekenként, a csúcsidőben, amikor a Népstadion állomásról a Gyöngyösre induló járatokon állóhely is alig van, kisegítő járatot küldünk. Nem fogadták el. - Annyi bizonyos, hogy közelebb vagyunk a tűzhöz, azaz a Volánközponthoz, mint a többi vállalat - mondja a 20-as Volán Népstadion úti állomásának vezetője- Ami a konkrét esetet illeti, kötve hiszem, hogy a gyöngyösiek felajánlott segítségét a mieink nem fogadták el. Vállalatunkat ott az autóbusz vezetője képviselte, aki úgy tájékoztatott, hogy hiába fordult a gyöngyösiekhez. Nem tartom megalapozottnak azt a célozgatást, hogy mi nem vesszük néven a felajánlott segítséget. Az viszont igaz, hogy a 4-es vállalattal lazább a kapcsolatunk, mint a többiekkel. Sohár István, a 20-as Volán forgalomirányító osztályvezetője: - Nem hiszem, hogy ez az eset - bármennyire kellemetlen volt sok utasunknak - lehetőséget adna általánosításokra - mondta. - Bár az ügy kivizsgálása még tart, úgy vélem, a gyöngyösiek követték el a hibát. Hogy előjogaink lennének?... Nézze, az áremelés után kénytelenek voltunk 38 százalékkal csökkenteni távolsági járatainkat, s 30 százalékkal esett vissza az utasszámunk. A távolsági ratok egyébként sem kifizetődőek. Általában 30 százalékkal csökkent a járat és 20 százalékkal az utasszám. - Bizonyos esetek előtt mégis értetlenül állunk. A Veszprém-Szombathely közötti járatot miért szüntették meg hétköznapokon? - Az ügyben egyeztettünk a szombathelyi társvállalattal, a 17- es Volánnal. Ahol a forgalom úgy kívánta, új járatot állítottak be... Megértjük a kisebb községek és városok gondjait, de a mostani gazdasági helyzet miatt 8600 ratunkból 500-at kénytelenek voltunk leállítani. - Nem gondolja, hogy a felgyülemlő gondokat csakis a társvállalatok szorosabb együttműködésével lehetne enyhíteni? - Nem idealizálom a helyzetet, néhány társvállalattal a kapcsolatunk, másokkal kevésbé, és olyan is akad, amelyikkel egyáltalán nincs. A gyöngyösi autóbusz pályaudvaron a balsikerű eset óta annyi változás történt, hogy elővételben lehet menetjegyet váltani a helyközi járatokra is. Ottjártunkkor hosszú sorokban álltak az utasok a pénztár előtt, és mindenki bizton számíthatott arra, hogy helyet kap a buszon. Az új rend - különösen csúcs időszakokban - megkönnyíti a gépkocsivezető munkáját. Igaz, részben a zsebére is megy, mert elesik a jegyeladás százaléktól.

 

robi4568 Creative Commons License 2023.12.21 0 0 12016

lnk-233-mat áthelyezték a 3612 es vonalra?

félinfós Creative Commons License 2023.12.21 0 0 12015

NNT-621, RLT-917 -> Eger

 

PRF-927 -> Gyöngyös 

félinfós Creative Commons License 2023.12.14 0 0 12014

PRF-926 Eger -> Gyöngyös

 

RLT-916 Gyöngyös -> Eger

félinfós Creative Commons License 2023.12.13 0 0 12013

JYL-893 és 896 Eger -> Gyöngyös 

jozsefcsk Creative Commons License 2023.12.05 0 0 12012

Elnézést mindenkitől, véletlenül rossz csoportba írtam.

Előzmény: gvm-408 (12011)
gvm-408 Creative Commons License 2023.12.05 0 0 12011

Szolnok megyei fórum. Ez itt off téma. 

Előzmény: jozsefcsk (12010)
jozsefcsk Creative Commons License 2023.12.05 0 0 12010

Szandaszőlősön korábban 5 busz éjszakázott (LMK-492,LMK-494,LMK-496,LMK-498,NMW-661). Az új menetrenddel melyik került ki? 

buszok2009 Creative Commons License 2023.12.04 0 0 12009

Ma találtam az FKS-993-ast a 3640-esen, valamint az NRH-344-est a 410-esen. Ezek pótlások vagy teljesen normálisak?

félinfós Creative Commons License 2023.12.01 0 1 12008

Nem, csak a MIS-663 javít Egerben, és nem tudtak helyette másik kocsit adni.

Előzmény: robi4568 (12007)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!