Keresés

Részletes keresés

sz_b Creative Commons License 5 napja 0 0 26656

Rémlik, hogy Budapesten is volt hasonló kijelzés már, de képet sajnos nem találtam.

Az ok, ami miatt most egyszerűen M és H betűket használunk mindenféle logó nélkül a megállónevekben, az az egységesség. Mindig lesznek olyan kijelzők, felületek ahol műszaki vagy bármilyen okból nem lehet logókat megjeleníteni, vagy legalábbis csak torzítva lehetne. Az utas összezavarását elkerülendő ezért maradtak a betűk. (Többek között hasonló okból gyomlálták ki régebben a "piros" járatokat, azelőtt a pirost nem tudó kijelzők ilyenkor "GY" jelzést használtak, ami, hát, nem érthető automatikusan minden utas számára.)

Előzmény: 18-09 (26652)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2024.05.06 0 0 26655

A toresrol jut eszembe: azt is jo lenne egysegesiteni. Ertem, hogy kulonbozo - es neha ellentetes - szempontok vannak, de az nonszensz, hogy a terkep tud egy dolgot, a BKK honlap egy masikat, a laptabla egy harmadikat, az egyik applikacio egy negyediket, a masik egy otodiket, a kijelzo ki tudja, melyiket...

 

Nem mintha elkeverednek, de neha nehez osszevalogatni egy menetrendtablazaton, hogy most melyik iranyt nezzuk.

Előzmény: Peti817172M (26654)
Peti817172M Creative Commons License 2024.05.04 0 1 26654

Az a gond, hogy a forrásadatbázisban már eleve M+H utótaggal szerepel a megálló neve, tehát macerásabb a helyzet, mint a Vultron idejében a manuális programozásnál. Bár ha ki tudja írni kívülre, hogy Gloriett-lakótelep, akkor bármit ki tud írni kívülre, amit megtanítanak neki adatbázistól függetlenül. Ennek ellenére sok helyen még mindig az időkiegyenlítő pont neve jelenik meg, nem a tényleges végállomás. Meg eleve nem kell feltétlenül ott törni a járatot, ahol az időkiegyenlítés történik.

Előzmény: nemeza (26653)
nemeza Creative Commons License 2024.05.04 0 1 26653

Ahogy a BKV is csinálta Vultronnal - Futár előtt :)

 

http://buszmania.x3.hu/kep5/FLR727%202.JPG

 

Szerintem nem kéne megugorhatatlannak lennie a Futár számára sem..

Előzmény: 18-09 (26652)
18-09 Creative Commons License 2024.05.03 0 7 26652

Bécsben kíválóan működnek ezek a dolgok :)

 

68B

https://bahnbus.lima-city.de/4images/data/media/3871/bd_15_713-68b.jpg

 

13A 

https://media04.meinbezirk.at/article/2019/11/29/5/22178685_L.jpg?1575022502

 

Az "A" és a "B" is jól olvasható, nincs ez a gyász M, H, M+H kiírás sem, ha nem rendesen logót használnak... mondjuk Berlinben meg ugyan van a metró és az S-bahn jelöléssel, mint itthon. Kiírással U, vagy S, vagy S+U

 

BVG 100-as busz

https://i.ytimg.com/vi/GCi2ADJkOvs/maxresdefault.jpg

Előzmény: Fenyőfatalp (26649)
r9213 Creative Commons License 2024.05.03 0 1 26651

Ezt támogatnám én is.

Előzmény: Fenyőfatalp (26649)
r9213 Creative Commons License 2024.05.03 0 2 26650

Nem csak a kijelzőkön kellene ebben az esetben a kisebb jelölés (ha maradna a B jelzés), hanem a menetrendi lapokon, az írásos tájékoztatókon is pl. 

A másik, hogy ha kisebb lenne a kijelzőn a B jelzés, akkor tudna-e annyira kicsi lenni, hogy ne legyen nyolcas érzete az embernek, de közben ne is legyen túl kicsi, hogy észrevehető legyen azoknak, akik rosszabbul látnak.

Előzmény: Zugbegleiter (26647)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2024.05.03 0 3 26649

En mar annak is orulnek, ha a jelenlegi jelzeseket normalisan lehetne olvasni. Ez a szuken helyezett keskeny tipus nagyon tre szerintem.

 

A masik: a szinten rendkivul bena "M" es "H" helyett vissza keni hozni az emblemakat (amikkel szinten van bajom dizajnilag, de az mas lapra tartozik).

Előzmény: Zugbegleiter (26647)
08-73 Creative Commons License 2024.05.03 0 2 26648

Valóban, az Y jelzést vissza lehetne hozni.

Előzmény: r9213 (26646)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.05.03 0 4 26647

Az Y egy vizuális jelzés volt (vidéken még mindig van) az elágazó járat jelzésére. Én nem szeretem, mert nehéz kimondani, mesterkélt, magyartalan. De meghosszabbított járat jelzésére biztos nem jó. 

A B tényleg kicsit problémás olvashatósági szempontból, ezt sokan felvetették már. Segítség lehetne, ha a kiegészítő betűjelzések kicsit kisebb karakterrel lennének kiírva, ahogy az régen is volt. Kérdés, a kijelzők tudják-e kezelni.   

Előzmény: r9213 (26646)
r9213 Creative Commons License 2024.05.03 -2 2 26646

Én a B jelzést elhagynám, mert könnyű nyolcasnak nézni, főleg annak, akinek kicsit rosszabb a látása. A B jelzéseket Y-ra cserélném és pl. akkor a mai 22A lehetne 22, a 22 meg 22Y.

gorcher Creative Commons License 2024.05.03 0 1 26645

Annyi kiegészítés, hogy 1977 előtt az A és a B jelzés sem volt csak és kizárólag betétjáratoknak fenntartva. Például a 31-es csoport A, B és C jelzésű járata.

 

Illetve a 66A és B nem érte meg az 1977-es átszámozást, 1975. nyarán már megszűntek és addigra már a 66-os a gumigyárig járt.

Előzmény: John Howard (26642)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.05.02 0 0 26644

A B betűs jelzések nagyon régen valóban az A-nál is rövidebb vagy éppenséggel hosszabb betétjáratok voltak. De azután ez a jelzéstípus kihalt (utolsó mohikánja az 50B busz volt), a 90-es évektől nem alkalmazták már. Újabb megjelenése, ahol már az alapjáratnál hosszabb viszonylatot jelöl, nem régi dolog. A 2008-as nagy átszervezéskor még nyoma sem volt ennek a jelzéstípusnak. Első  megjelenése valóban a 66B volt, ha jól emlékszem. A villamosokon a fonódó átadásakor jelent meg a 47B és az 59B járatokkal, előbbi megszűnt már, utóbbi még közlekedik.

Az egykori Y jelzésnek, én úgy tudom, nemigen volt köze a B jelűekhez, az Y-okból a 100-as számmezőben lévő járatok lettek, és utóbbiakból nőtt ki jóval később a 200-as számmező (elsőként talán a kétféle irányba forgó 57-es és 97-es körjárat szétválasztásakor használták). De javíts ki, ha tévednék.

 

Előzmény: John Howard (26642)
Peti817172M Creative Commons License 2024.05.02 0 5 26643

Mondjuk a legfeltűnöbb, hogy az azonos logika szerint bontott 21, 110 és 212 vonalcsoport esetében is különböző logikával számoztak.

Előzmény: John Howard (26642)
John Howard Creative Commons License 2024.05.02 0 0 26642

"Régen nem volt B, a rövid járat lett mindig A a szerepétől függetlenül."

 

Jaj, dehogyisnem!

 

Például az 1970-es menetrendben 11 db "B" végű viszonylat van, és 1 db "C" végű, az ikonikus 7C. Utóbbi kivételével, ahol van "B", ott mindenhol van "A" is.

 

És bizony (talán) mindenhol igaz, hogy a leghosszabb a betű nélküli "alapjárat", az "A" és a "B" rövidebb, és általában - de nem mindig - az egyik végállomásuk az alapjárat ugyanazon végállomásával közös, tehát "rövidülő sorrendben" vannak.

 

És igen, több esetben is az egész nap közlekedő nem az alapjárat, hanem valamelyik betűs. A legszebb példa erre a 66B; ez az 1976-os átszámozáskor* hivatalosan is alapjárattá lépett elő, "elvették" tőle a betűjelzést.

 

Az már a legújabb kori számozástörténelem, hogy a régen (eredetileg) elágazóként tekintett "Y" jelölés (amik az 1976-os átszámozáskor megszűntek, általában az alapjárat+100 számot kapták) helyett elkezdték használni a "B" betűt az elágazó, vagy éppen az alapjáratnál hosszabb, illetve más útvonalon közlekedő járatokra, ráadásul sok esetben valóban logikátlanul.

 

* Az átszámozás listája is elérhető ezen a címen. FIGYELEM! Pont az előbb említett 66B -> 66 esetében hibás a táblázat, én kérek elnézést érte, elb...tam! A "Soroksár, Vasöntöde" vonalról van szó...

Előzmény: Zugbegleiter (26641)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.05.02 0 1 26641

Régen nem volt B, a rövid járat lett mindig A a szerepétől függetlenül. Nagyon sok esetben máig így maradt. Van még a 250B, ami viszont végképp logikátlan.

Előzmény: sz_b (26639)
laszlo86 Creative Commons License 2024.05.02 0 1 26640

Ezt megérteném, de amikor az alapjárat szerepet az A jelzésű viszonylat tölti be, akkor én inkább annak adnék alap járati számot, ahogy pl. a 66-os vagy a 212-es esetében is.

Előzmény: sz_b (26639)
sz_b Creative Commons License 2024.05.02 0 6 26639

"több viszonylaton is gyakorlatilag az alapjárat viseli az A jelzést"

Az eredeti logika szerint az A a rövidebb változat, függetlenül attól, hogy gyakrabban jár-e vagy nem, mint a sima. Útvonala tehát a sima útvonal egy része. Ennek persze már az 56A Kelenföldre hosszabbítása rögtön ellentmond.

Előzmény: laszlo86 (26638)
laszlo86 Creative Commons License 2024.05.02 0 5 26638

Számomra teljesen logikátlan amit a BKK az utóbbi időben csinál a járatszámozásokkal. Most hétvégén nem jár majd a 47, 48, 49-es villamos. Helyette az 56A a körtértől elmegy Kelenföldre. Itt változatlan marad a viszonylatjelzés. A 61-es a Városház térig hosszabbodik, de ennek meg adunk egy külön viszonylatszámot, 61B-ként?! És lesz néhány Savoya parkhoz betérő, az pedig 61A. Nem az lenne logikus, ha a 61 szám marad és az jár a Városház térre, a Savoyahoz betérő pedig a 61B?

Bár nekem alapból fura amit csinálnak, hogy több viszonylaton is gyakorlatilag az alapjárat viseli az A jelzést és a csak csúcsidőben vagy nagyon ritkán közlekedő járat az alap viszonylatszámot. Pl. 22A, 37A, 56A, 62A.

08-73 Creative Commons License 2024.05.02 -1 0 26637

Vasárnapi 50-es pótló menetrendjét jó lenne már kitenni.

18-09 Creative Commons License 2024.04.22 0 2 26636

A BKK Info kezelése speciel BKK illetékesség :D 

 

ők kezelik a menetrendi adatbázist

 

A MÁV-HÉV készíti el a menetrendeket, Ők azt csak átadják a BKK részére, hogy abból pl. laptábla készüljön. 

Előzmény: Peti817172M (26634)
négyszázas Creative Commons License 2024.04.21 0 1 26635

A BKK info-n a hév piktogram meg gondolom dekorációs céllal van, mint az óra.

Előzmény: Peti817172M (26634)
Peti817172M Creative Commons License 2024.04.21 -2 0 26634

Mert ők állítják elő a menetrendi lapokat, meg ők kezelik a menetrendi adatbázist, de más közük nincs hozzá.

Előzmény: 08-73 (26630)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2024.04.13 0 3 26633

Annak egyebkent mi az oka, hogy a Volanbusz helykozi buszain levo utastajekoztato eszkoz ennyire pontatlan? Arra gondolok, hogy a busz valos helyzete es a megallo mutatasa/bemondasa* kozott sokkal nagyobb a szakadek, mint a BKK-s jarmuveken.

 

*: a bemondas - az en tapasztalataim szerint - kb. tizbol egyszer-ketszer mukodik, es akkor is nagyon bena a gephang.

sz_b Creative Commons License 2024.04.10 0 6 26632

Lemaradt a kép, most még egyszer nekifutok...

Nagyon cuki az új BKK weblapon, hogyha az óra ikon fölé viszed a kurzort, akkor megmagyarázza, hogy mi az 😁

 

Előzmény: sz_b (26631)
sz_b Creative Commons License 2024.04.10 0 1 26631

Nagyon cuki az új BKK weblapon, hogyha az óra ikon fölé viszed a kurzort, akkor megmagyarázza, hogy mi az 😁

 

08-73 Creative Commons License 2024.03.29 -1 3 26630

Végülis csak a HÉV-pótló és a HÉV menetrendje is BKK arculatú...

Előzmény: Peti817172M (26629)
Peti817172M Creative Commons License 2024.03.29 -1 0 26629

Ahhoz a BKK-nak semmi köze.

Előzmény: 08-73 (26628)
08-73 Creative Commons License 2024.03.29 -1 0 26628

Látom a jövp heti H8 vágányzár felkerült a BKK Infora. Ja várjunk csak....

király2644 Creative Commons License 2024.03.20 -1 0 26627

Engem meg jobban zavar, hogy futóverseny címén minden hétvégén lezárják Bel-Budát. 

Előzmény: exvérmezö15 (26624)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!