Ismét egy öngyilkos merénylő fejezte be életét. Mindenki előtt még ott állt a jövő, ehelyett motorhoz jutott és megölt 3 embert. Nem értem, hogy a korlátozás nélküli motorosjogsit 30 éves kor alatt miért nem kötik pszichológusi vizsgálathoz és IQ teszthez..
Az "Ismét itt az agyatlan (ön)gyilkos motorosok szezonja.." hozzászóláshoz csak annyit tennék hozzá, hogy kb 30-cal csorogtam a balatonkenese főútján (talán ez lenne a 71-es), este, sötétben, lámpával, jól láthatóan kivilágítva, plusz közvilágítás, mikor a nyomorult tatter gondolkodás, körülnézés és minden nélkül kihajtott elém a földútról. Nem csuktam össze magam a felician de ha jönnek szembe, akkor nincs hova mennem, és csattanok. Az ilyen őshülye is sokat javít a statisztikákon:)
De összességében mind az autósok, mint a motorosok és persze a gyalogosok és bringások között is vannak életveszélyes idióták. Ami nem is lenne baj, ha csak magára lenne veszélyes.
Persze lehet IQ teszthez kötni a jogsit, de alapvetően ha jogsit vehetsz, akkor szerintem IQ tesztet is. Lehetne kötelezni fokozatosságra. Erről jutott eszembe az alábbi kis történet.
24 évesen megcsináltam az A korl.-t és 3 szezont jártam egy 250-es Bandittal, mivel szinte teljesen biztos voltam benne, hogy ha nagyobbal kezdek összecsukom magam. Megjegyzem akkor már 6-7 éve autót vezettem, a munkámból adódóan, rohadt sok kilóméterrel, nem hétvégi sofőrként. Mikor az A-jogsit csináltam 27 voltam. Ott beszélem egy kölökkel, aki a rutinpályán is alig tudott átevickélni. Kérdeztem mióta van a korlátozottja, mondta 2 éve, amin lehetett megcsinálta. Naívan megkérdezem, és milyen motorod van? A válasz, "semmilyen, nem fogok kis szar kettőötvenessel bohóckodni", ezt gyorsan megcsinálom és veszem az R1-et. Na most ezek után hogyan biztosítod a fokozatosságot?
A másik fele, hogy a jogosítványszerzéshez előírt óraszám is már eleve egy vicc. Az oktatás, a rutin, és forgalmi vizsga feladatok meg végképp nem érnek semmit. Ezek még elegendőek voltak az MZ-s JAWA-s, Ladás korszakban, de ma messze alulmúlja a leendő járműhöz szükséges tudást. Bizonyára fontos, hogy az ember tudjon tolni egy nyolcast a rutinpályán, de esetleg arról is ejthetnének szót, hogyan lehet életben maradni a forgalomban.
Remek, hogy vannak néhány tízezer forintos vezetéstechnikai tréningek (tényleg jók is), csak épp a fentebb említett hülyegyerekhez hasonlónak esze ágában nincs elmenni egy ilyen helyre. Ő egészen biztosan mindent tud, minek neki még erre is pénzt költeni. Aztán meg randalírozhat a tolószékével... jobb esetben...
Szerintem ez az a pont, ahol már nem lehet mit tenni. Vagy radikálisan feljavítják az oktatás színvonalát, vagy egyre rosszabbak lesznek a baleseti statisztikáink
Bocsánat, hogy kissé hosszúra sikerültem, de a 7végén is láttam pár balesetet, azért néztem be ide, hátha jó hírt olvasok, hogy legalább élnek a srácok.
Bevallom őszintén teljesen tanácstalan vagyok... Nemrég adtam el a kis Simson-omat, és 25 évesen nagymotor jogosítvány letételére szántam el magam. Természetesen amint megemlítettem szüleimnek, mindenki felhördült, és az Istenre kértek, hogy ne vegyek motort, meg hogy miért akarok én meghalni? 7 éve autót, 11 éve motort vezetek, utóbbit kisebb-nagyobb megszakításokkal, de azért átéltem már egyet mást.
Én mindig azt vallom, hogy 85%-ban a vezetőn múlik minden, a többi 15% pedig szerencse, illetve a többi vezető része. Hiszem, hogy ha egy motoros ésszel, megfontoltan vezet, különös figyelmet fordítva és lelassítva a veszélyes útkereszteződésekben, vagy kanyarokban, akkor sok baleset elkerülhető. Szeretném én is bebizonyítani szüleimnek, hogy lehet biztonságosan is motorozni, de sajnos minél több motoros baleset van, annál inkább félek, és tanácstalan vagyok: bele merjek-e vágni... Szerintetek? Üdv: Laci
Ismét itt az agyatlan (ön)gyilkos motorosok szezonja..
"A helyszínen vesztette életét az az idős autós, aki egy motorral ütközött pénteken kora délután Balatonkenesén. A 66 éves budapesti férfi a falu központja felől a Balaton-part irányába akart áthajtani a 71-es főúton, amikor a baleset bekövetkezett. A sofőr vélhetőleg nem adta meg az elsőbbséget a Balatonfűzfő felől érkező motorosnak; valószínű, hogy néhány, a további eljárás során tisztázandó körülmény miatt nem is észlelte őt. Az ezer köbcentis Yamaha csaknem 20 méteres féknyomot hagyva csapódott bele a Suzuki Swift jobb oldalába. Az ütközés következtében a személyautó vezetője azonnal meghalt, a motoron ülő 28 éves várpalotai fiatalembert súlyos sérüléssel mentőhelikopter szállította a veszprémi kórházba. A rendőrség teljes szélességében lezárta a 71-es főutat. A forgalmat várhatóan még 15.00 óráig a faluközpont felé terelik."
Igen,és ezért sajnos azokat is szídják akik normálisan közlekednek.. Szerintem nem azzal van a baj,hogy mennyivel megy hanem azzal,hogy olyan helyen megy 130-al ahol nem lehet.. és az ilyen motorosok miatt van veszültség az autósok,és a motorosok között, pedig mennyivel jobb lenne összetartani.. én pl ha autót vezetek mindig lehúzodom ha meglátom a motorost mögöttem.. még céges autóval is megteszem...(OMSZ)
Nagyon rossz irányba megy a motoros társadalom, hogy minden felelőtlen öngyilkos kretén kezébe motoros jogosítványt ad. Én biztosan IQ teszthez kötném a jogsit, talán ilyen szerencsétlen hülyék fennakadnának, akik 70 helyett 130-al mennek KÖZÚTON.
Ahoy mindenkinek. Az én legnagyobb esésem még anno 97-ben volt, egy Honda NSR 125-el. Akkor már két éve motoroztam vele, szóval összeszokott társaság voltunk mi ketten :) 19 éves lehettem kb... Este tartottam hazafelé, nyár volt jó idő 11 óra tájban. Teljes védőfelszerelésem (úgymint rövidnadrág és rövidujjú poló kombinációja plusz egy komoly bukósisak) volt :) Barátnőmtöl jöttem. Lélek nem volt az utakon, így megengedtem magamnak egy kis renitenskedést. 100-110 körül mentem(erre már egyáltalán nem vagyok büszke)! Közeledtem az utcánkhoz, ráérősen index ki, első-hátsófékkel egyszerre lassítás... Namármost máig nemtudom mikor volt az a pillanat amikor rájöttem hogy most b****meg van... A lényeg hogy elsőkerék jobbra kicsúszott, én meg arra eszméltem hogy bal vállal nagyot nyekkenek az aszfalton. Reflexből átfordultam a hátamra és a motorral mély egyetértésban csúsztunk el az utcánk elött. A legfurább az egészben hogy közben arra gondoltam (látva hogy a motorom méteres szikrákat vet) hogy most tutira annyi a kipufogómnak meg a fékkarnak :))) Meg se néztem magam hanem egyből ugrottam fel, mentem nézni a károkat. (fékkar, kipuff, idomok, indexek K.O) Rendben, nézzük min taknyoltam el?! Visszaslattyogtam az úton, és látom, hogy egy kb 1 négyzetméteres területen valami homok szóródott az útra!!! Hát erre mentem rá fékezés közben!!!A motor szerencsére ennyivel megúszta, felültem rá és hazalavíroztam azt a 100 métert. Amikor toltam be a kertbe, akkor éreztem hogy a bal lábam környékén mintha nem lenne minden rendben. Lenézek, hát egy merő vér a sípcsontom! Ahogy leérkeztem, végigszántottam vele az aszfaltot, nem sok bőrt hagyva rajta. Még ma is látszik a heg...
A sokéves statisztika szerint tavasszal hullanak el a legtöbben, aztán őszre vagy megtanulnak közlekedni, vagy csak azok maradnak akik már tudnak motorozni!
Egyébként hogy ne legyek off, kb. két éves saját tapasztalat: a Fő utcában jött egy motoros, nyomult az előtte lévő autóra, fékezni kellett (nem is túl nagyot), mire elkezdett jobbra-balra csúszkálni, és beleállt az előtte lévő csomagtartójába, és még csak nem is mentünk gyorsan (állandó csúcsforgalom). Persze abból, hogy ilyen is van, nem vonok le következtetést, csak nem értettem a helyzetet...
Persze, mindig azoknak van igaza, akik nem tűrnek semmiféle korlátot... Az emberek nem felnőttek. Ennek ellenére lehet és kell is felnőttnek kezelni őket, amíg, és itt sajnos az egyénekkel külön-külön nem lehet foglalkozni, amíg tömegesen nem kezdenek bajt csinálni. Ha a motorozással ez a tendencia, és mindig is ez volt, akkor bizony szigorítani kell. Nem véletlen a fokozatosság. Aminek, mint mindennek, hátrányai is vannak, de nem látom életképtelennek ezt a megoldást. Szemben azzal, amit az utcán tapasztalok. Nemcsak a motorosoktól - gyakorlatilag senkiben sincs fegyelem az utakon. Néha kiállok röhögni a sarokra, hogyan játsszák el lámpaváltásról lámpaváltásra, percről percre, hónapról hónapra, évről évre különböző emberek ugyanazt a színdarabot újra és újra őrjöngve, mikor _közlekedni_ is lehetne (de tényleg), minimális belátással, vagy háborodnak fel (és én is), mikor megemlítem a szembejövőnek, hogy hiába rövidke, az egyirányú utcát arra találták ki, hogy aki a jó oldalról jön, veszély nélkül lefordulhasson rá a főútról. "Mit képzelek, úgy ötven méterrel rövidebb..."
Ezt tessék megnézni... Klasszikus darab. És persze igaz, hacsak nem akkora költségvetéssel forgatták, mint, mondjuk, a Titanicot. És van több is.
"Nem.Két évig nem szerezheted meg a nagymotoros jogsit."
Ez nem igaz, mert pl. én magam is úgy szereztem teljes, mindenre kiterjedő, korlátlan* "A" jogsit hogy elmúltam 21, de korábban semmilyen motoros jogsim nem volt és az első motor amin életemben ültem, az oktató 650 ccm-es motorja volt.
Korábban ehhez PÁV vizsga kellett, ma már az sem.
És szerintem ez nagyon helyes így, faszom se fog évekig valami kismotoron szarakodni azért mert valakik a fejükbe veszik hogy felnőtt embereket még nevelni kell, és nem lehet rájuk rábízni a döntést hogy mi veszélyes és mi nem.
Akinek meg van valami minimális józan esze, az a motorjogsi letételétől egy jó tíz évig még úgyis olyan szabályosan megy mint a kisangyal, mert tudja hogy 28 óra alatt nem lehet megtanulni nagymotort vezetni, ahhoz legalább 10 év motorozás kell amíg azt mondhatod magadról hogy valamit már értesz a nagymotor vezetéshez.
És attól még senkinek nem jött meg az esze, és nem is tanult meg bánni egy 1000 ccm-es motorral, hogy előtte pár évig egy 125-ös pöcsköszörűt vinnyogtatott. Vagy egy robogót, amivel szerintem állandó életveszély országúton közlekedni 50-60 km/h körül, miközben mellette zúgnak el az autók inkább 100-120-szal mint a szabályos 90-nel.
*illetve az egyetlen korlát, hogy 2 évig tilos utast szállítani, a jogosítvány átvételétől számítva.
Autós és motoros vezetéstechnikai tréningeket is tartanak. A motoros instruktorok versenyzők és még azoknak is tudnak újat mutatni, akik azt hiszik, hogy ők aztán mindent tudnak, amit a kétkerekűn lehet.
Valójában fel nem foghatom, hogy aki többszázezres (időnként miiliós) nagyságrendet költ a gépre, miért sajnál 20-50 ezret olyasmire, ahol megmutatják, hogyan tudja biztonságosan használni.
na és a quadosok.....na az még egy szép brigád....tisztelet a kivételnek....a környékünkön amit csinálnak.....az nokommentaköbön......rendőr meg bámul mint fasz a lakodalomban........
Adott életkor fölött bármilyen motor vezetésére alkalmas jogosítványt kapsz, azt hiszem annyiban korlátoznak, hogy nem vihetsz utast két évig. Tegyük fel,hogy tíz százalékos kezdővel-mondjuk háromszázezerért már a legdurvább géppel mehetsz donornak az utakra. Állítólak a friss jogosítványosok egyre magasabb arányban végzik kórházban, vagy tepsiben. Pedig fontos lenne betartartani a fokozatosságot, de hát nem menő néccázas szaron tanulgatni, amikor a haver alá odalöki apuci egyből a Hajabusát, R1-et.