Sziasztok! Az a problémám lenne hogy 1-hete kb rángatni kezdett az f astram.. de ezt csak hébe hóba vsinálja néha néha mikor kedve van és pirosat kapok elindulásnál rángatózik.. valaki esetleg tudna valamit mondani??? Opel astra f 2000-évj 1.4 8V
1999. évjáratú Opel Astra G 1.4 négyajtós gépkocsim gyorsításkor rángat. Voltam Opel szervízben, átvizsgálták. Szerintük a trafósort cserélni kellene. Kicserélték, sokat javult, de gyorsításkor még mindig be-be rángat. Nem volt több ötletük. Kérdezem, - ha van köztetek Opelhez értő szakembert, vagy műkedvelő _, hogy mi okozhatja ezt a rángatást? Lehet-e lamdaszonda a hibás?
Köszönöm, ha megtiszteltek a megoldással, vagy akár építő jellegű válasszal.
Tegnap este egy kb. üres tankot teletankoltam a Bécsi úton az Agipnál 95-össel. (2-es kút). Pár km után elkezdett rángatni a motor. (Zafira 1.6) Az alapjárat is egyenetlen, néha meg mintha csak 3 henger menne.
Hali lenne egy kérdésem hogy hol lehet venni c14nz gyujtás modul vezérlő egységhez csatlakozot mert ami most rajta van az meg van sérűlve és nem mindig van gyujtás mindig meg kell mozgatnom hogy induljon az autó
Hiba : NAGYON idegesítő : C14NZ melegen nem indul. Megtaláltam az okot ! A gyujtófejből a HALL jelét kivezető 3 pólusú csatlakozó SÚLYOSAN korrodálódott, zöld oxidos volt. Tisztítás, +kontaktspray után megy, mint az álom !!! Nulla db szerelő, nulla forint. Kis időráfordítás, "logikázás" , 1 LED+ellenállás felhasználva. A LED-del a gyt. alatti gy.modul 4. lábán (piros-fekete káb.) néztem a négyszögjel megérkezését az ECU-ból. Tisztítás (HALL) után megjött, és tökéletes.
Tisztelt Tudorok! A következő problémára keresek megoldást!ASTRA G z14xe tip. motorom a következőt produkálja:-hidegen és üzemi hőfokon is sebességváltásnál kinyomott kuplung mellett a fordulatszámot kb.2000/min.megtartja és ez csak 2-5mp múlva kezd vissza állni normális fordulatra.Üresen pörgetve normálisan elejti a fordulatot a gázpedál visszaengedése után,viszont elindulást követően ha 2000/min felé megy a fordulat már megtartja a fordulatot sőt rá is tesz 2500-3000-ig is .A múltkor azt vettem észre hogy fékezéskor mikor ugyanezt produkálta a jelenség nem volt olyan intenzív mint ha csak simán kinyomom a kuplungot és gurulok."Nincs ABS az autóban. Egy kissé zavaró a dolog,remélem sikerül megoldást találni valaki találkozott már ilyen problémával. /megtörtént:EGR tisztítás,folytószelepház tisztítás,gázpedál csere (ezt csak kölcsön kaptam a próbára)de semmi változás
Azt hittem, hogy majd kapok a márkaszervizekkel szembeni bizalmatlanságom miatt ;-)) Ez a hideg-meleg dolog igaz lehet, a fene ezekbe az "okoskodó" autókba ;-)
Van amúgy egy (nagyon jó) autóvillamossági szerelő ismerősöm, vele mindenképpen megnézetem a töltést. Bár úgy emlékszem, hogy amikor megvettem az autót átnézte, és rendben találta, bár azóta persze tönkre is mehetett... Sőt valószínűleg van neki megbízható autószerelő ismerőse. Sőtsőt! ;-) Régebben szoktam a Golfomat a rally bajnok Répási Robihoz vinni, itt van szerelőműhelye az utcánkban: olcsó és korrekt embernek ismertem meg... Majd megkeresem rángatás ügyben. Ő aztán tudja, mitől harap egy autó: a sajátját is ő szerelte a faterjával, amíg GolfII-vel ment ;-))) Bár ennek ellenére a GolfI-em nem lett versenyautó az ő beavatkozásai után sem... ;-)
Egyenlőre úgyis akkut akarok cserélni, (a múltkor lemerült, miközben fél napig "nagytakarítottam", és nyitva voltak az ajtók, meg szólt benne a rádió. Ráakasztottam a fater töltőjét, de gondoltam előtte azért belenézek... Hát jól tettem: folyadékot szinte nem is láttam benne, fél liter ioncserélt vizet bele kellett öntenem, mire ellepte a cellákat. Azóta sem az igazi: pedig egy napig töltöttem, de ha pár napig nem hasznélom, eléggé lassan teker az önindító... Akkor mi lesz -10 fokban?!) majd utána meglátom, még mindig nehezen indul-e. Bár amikor még hajtotta rendesen, akkor is előfordult, hogy 3x is meg kellet hajtatnom (egyszerre kb. 5mp-nél többet nem szoktam kínozni), mire bendult :-(((
A rángatásos problémával meg az a gond, hogy ha injektoros az autó, hová vihetem?! A márkaszervizekről az igazat megvallva nem hallok túl jókat... Nagy pénzekért kétes minőségű munka. Egyáltalán hozzá lehet nyúlni egy ilyen autóhoz mág valamennyire? Vagy olyan ez is, mint a számítástechnika: fődarabokat cserélnek, itt pl. komplett elektronika, meg hasonlók?
Régi jó GolfI 1.1: csavarhúzó, 10-es villás, strobi, és még én is be tudtam állítgatni, hogy úgy menjen, mint egy óramű ;-))
Van egy 96-os 1.4GL-es Astra kombink, pont egy éve vettük. Eddig (kop-kop-kop ;-) nem hagyott még cserben ;-) Amikor elhoztam az előző tulajtól, "adtam neki": olajcsere, új gyertyák, szűrők cseréje. (meg két új téligumi előre) Most egy új akkut kap a télre. Semmi problémám nem volt még az autóval eddig, de most észrevettem két érdekes dolgot...
1., Azt nem tudom, hogy ez injektoros motor?! Ez még a 8 szelepes, 60LE-s változat... Azért kérdezem, mert mostanában csinál olyat fóleg hidegen, hogy gázadára megtorpan, és ugrik néhányat, mielőtt elkezd gyorsulni... A régi jó Golf I-em csinált néha hasonlókat, főleg zöldkártya után, amíg egy ismerős "fülre-érzésre" vissza nem tekergette úg, hogy normálisan menjen, meg ne zabáljon sokat... Szóval félek, hogy ha injektoros, akkor valami elektromos gondja van, ami sokba fog kerülni :-((( Szerintetek mi okozhat ilyan hibát?
2., Néha, ha több napot áll, nehezen indul be, sokat kell hajtatni. Nem mindig, de néha már megijedek, hogy be sem indul... Ez mitől lehet? AC pumpa? Egyáltalán elektromos, vagy mechanikus AC pumpa van benne? Mert ugyan várni szoktam indítás előtt (ráadom a gyújtást, és megvárom, amíg kialszik a légzsák visszajelzője: az úgy elégnek tűnik ;-) , de ha elektromos az AC, akkor lehet, hogy keveset várok?