A tény,hogy megtörtént nem tud semmi változtatni rajta.Sajnálatos,hogy megtörtént,véletlen,vagy sem,hibák sorozata vagy sem.
Más szemszögből ítélve van jelentősége a fizikának....Felvázolták,hogy nem kis erőhatás éri az ajtót,amikor kb. 80kg hacsak 1 méterről is az ajtó felé hirtelen felgyorsul,tetőzve,a jármű kanyarodásával mi történik.
Ha az ajtó kibirta volna,akkor nagy valószínűséggel az űveg tört volna ki.
Ez csak egy vélemény,csak találgatás.De ez is lehetne feltételezés.
Addig minden csak feltételezés,amíg meg nem született a szakértői vélemény.
Visszavonva a buszvezetö lelkiismeretét minösittö mondatom!
Ma bentvolt édesanyámnál.Bár mi nemvoltunk ott,csak a doktörnö emlitette!Remélem nemazért mert olvasta ezt a forumot.Jolesett ezt hallani,hogy érdeklödött!
Söt talán még egy picivel többetis!És mégvalami,ezis nagyon bánt! Se a busztársaságtol,senki se a buszsofför,nem érdeklödött se nálunk,se a korházban,hogy milett a hölgyel.Azért valljuk be,ha én résztvevöje(direkt nem irom hogy okozoja,mert még nemláttam a papirokat) vagyok egy sulyos,halálos(mivel édesanyám a helyszinen meghalt,és ugy élesztették ujra) balesetnek,csak érdeklödnék! Legalábbis az én lekiismeretem nemhagyna nyugodni!Még akkorse ha vadidegenröl va szo!
Pont erre voltam kiváncsi!És nem a kártérittés összege hajt(ha esetleg felmerül ilyesmi),hanem ez netörténhessen meg mással!Sajnos édesanyámon ez már nemsegit,de talán mások testiépségét megovhatom!Rossz belegondolni,hogyha egy gyerek áll ott,akkor a gyerekis kizuhanhatott volna! Mindesetre mindent elfogok követni,hogy ez napvilágra kerüljön!Már beszéltem illetékesekkel.
Igen, sajnos megtörténhet. Már volt is rá példa. A leghíresebb a NV-os 30-as vonalon volt szintén egy Alfa Localoval.(KTK-398). Másnapra matrica került minden ajtóra, hogy az "ajtónak támaszkodni tilos". Úgy tűnik a Transmannál is ideje lenne kitenni.
Ez sajnos lehet típushiba, az ajtókhoz nem nagyon értek, de egyszer már azt is hallottam, hogy elektromos hiba is lehet: az ENG nyitó után vki nekidől az ajtónak az kipattanhat.
Jó ötlet lenne ez a 2.,3. lengőajtó, csak akkor a gyártónak normálisan kéne megcsinálni.
Anyukádnak meg jobbulást! Csak ennyit tudok mondani.
De nemcsinálok titkot belöle!A 114-es járaton történt!Pontosabban nemirnék egyenlöre a dologrol(nem akarok vádaskodni feleslegesen)még nincs a kezünkbe a pontos jelentés(hétfön kapom meg a helyszinelökét),de rooppantul furcsálom az esetet!Ezért kértem véleményt olyanoktol,akik jobban ismerik a buszokat,esetleg a tipust!Mertha a gyanum beigazolodik,akkor oltári botrányt rendezek!Hál istennek,mind az anyagi,mind az erkölcsi lehetöségem megvan rá!
Igazság szerint pont nemérdekel a fizika jelenpillanatban! Hanem a tények!illetve volt-e már ilyen eset,vagy ez egyedinek mondhato! De akikkel eddig beszéltem,mindenki azt mondta,hogy ez nonszensz!Ilyen nemtörténhet meg!Gondoltam ezen a forumon,megtudhatok valamit,ezekröl a buszokrol,illetve az ajtok esetleges hibáirol. Olvastam,hogy sok probléma van az ajtokkal,a volvo buszokon.Söt!Egyik kollegám(énis nagyautot vezetek),elötte buszozott,azt állitja,konstrukcios hiba van az ajtokkal!
Ha g*ci lennék, akkor megkérdezném, hogy ugye fizikából nem te voltál az osztályelső? :)))
De nem vagyok.
"Erőször erőkarral" nyomatékot számolunk, de nekünk itt az ütközéskor keletkező erő nagyságára lenne szükségünk, annak pedig - ha maradunk az általános iskolás szinten - az F=m*a képlettel érdemes nekikezdeni, ami ugye a tömeg szorozva a gyorsulással. Persze az se mindegy, hogy mekkor felületen érintkeztek, de azért egy buszajtónak ennyit illene kibírni.
Édesanyám 80-kilo körüli! A minap esett ki a buszbol az uttestre kanyarodásközben!Most komában van.Ezért érdekel a dolog!Egyszerüen nemtudom elhinni,hogy ez megtörténhetett!Szerintem ezt kikéne birni egy buszajtonak!
A mocival problémák voltak (egy kis tűz, nem vészes) az alkatrészek drágák. Főleg úgy, ha a Volvo csinálja...
Pozsonyban is leállították a 2 éves Solarisokból az egyiket. Igaz ott komolyabb motortűz volt. De ott nem csinálnak ilyen mesterséges hisztéria keltést.
Hát ez nevetséges Nem létezik hogy nem lehetne máshogy megoldani a többi busz javítását. Ahogy a képeken láttam semmi törés nem volt a buszon, vagy ilyesmi, de lehet hogy motorikus baja volt, nem tudom. Mert ha drágább lenne megjavíttatni mint a többi buszba alkatrészeket venni, akkor azt mondanám hogy jogos. De erre szerintem nem nagy a valószínűség.
A Tököli Buszfesztiválra különbusszal lehet lejönni! A busz Budáról 7.30-kor Bogdáni útnál, Pestről 8.15-kor Boráros térnél indul. Ellátás egyénileg. A fesztivál kb. 17 óráig tart, utána a busz hazajön Budapestre. Aki szeretne jelentkezni ezt emailben vagy telefonon tegye meg nálam, hogy tudjam a létszámot. molnam