Keresés

Részletes keresés

juxx Creative Commons License 3 napja 0 0 36625

Köszönöm, YMMD.

Előzmény: f_k (36622)
f_k Creative Commons License 3 napja 0 0 36624

1987-ben nem biztosított állomások:

Fertőboz, Pinnye, Kapuvár, Rábatamási

 

 

f_k Creative Commons License 4 napja 0 0 36623

Nekem a Fertőszéplaki tekerős sorompóról emlékképeim 1988 -ból vannak amikor a ún.: "Fertőparton" közlekedő Dunaújváros-Sopron járattal utaztunk...

Amúgy a múltban érdekes dolgok voltak: 

1987-ben Kapuváron alakjelzők voltak és nem biztosított állomás volt...

 

:)

Gyerekkoromban utaztunk a Gysevvel, takaros tiszta virágos kis állomások voltak. A villamosítás 1987-ben már megtörtént a 8 ason...

Ami a Mávhoz képest siker, hogy ötletesen kevesebb pénzből tudtak fejleszteni.

A 8 ason a szakaszos jelfeladás ami miatt a F1, F2 is a Gysevhez lett igazítva.

 

Előzmény: segélyvonókészülék (36615)
f_k Creative Commons License 4 napja 0 1 36622

1987 -es kép.

A felvétel a határsávban közvetlenül az államhatár Osztrák oldalán készült. Nekem is nagyon tetszik, akkoriban tabu volt, Rába-Balaton a vasfüggönyön túlról belép az Osztrák Szövetségi Köztársaságba.

Akkoriban a határt igen szigorúan őrizték....

Előzmény: juxx (36621)
juxx Creative Commons License 4 napja 0 0 36621

Mikori a Rába-Balaton motorvonatról a kép? Nagyon király!

Előzmény: f_k (36620)
f_k Creative Commons License 5 napja 0 1 36620

 

 

A 8031 és 8032 évektizedekig megvolt pár perces módosításokkal....

 

f_k Creative Commons License 5 napja -1 1 36619

1974

 

 

615.04 mh

Ez mi lehet? Sarród es Mexikó között...

Fizolti Creative Commons License 2024.05.07 -2 0 36618

Azt tapasztalom, hogy pár év után ilyesmik simán összefolynak. Van pár mérföldkő, amihez lehet kötni dolgokat, de itt is lehet tévedni. Aztán mostanában olyan vélemények is jönnek, hogy a Covid környéki évek közül valakinek simán "kiesett" egy. 

Én az OFF 3-as metrópótlást utaztam végig, de erősen el kéne ahhoz gondolkoznom, hogy melyik szakasz mikor volt kizárva. 

 

 

Előzmény: segélyvonókészülék (36617)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.05.05 -3 0 36617

Tök durva, éveken át jártam ott naponta, de fogalmam sincs, mikor épült át.

Nekem valahogy hosszabbnak tűnt a tekerős korszak.

Még a széplaki rakodóvágány is megvolt, annak is már se híre, se hamva.

Előzmény: Fizolti (36616)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.05 -2 0 36616

Vasutalloasok.hu  alapján 2008. November vége felé. 

Előzmény: f_k (36614)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.05.05 -2 0 36615

Mikor létesülhetett a sorompó?

2003-2004-től lett fénysorompó?

 

Szerintem a fénysorompó, meg a fedezőjelző 2010. utániak.

Előzmény: f_k (36614)
f_k Creative Commons License 2024.05.05 -1 1 36614

Van egy igen jó forrásom, de van saját gyűjtésem is.

 

FHÉV

 

Fertőszéplak-Fertőd

 

Fertőszéplak, Sarród megállóhelyeken nem volt jegykiadás, a vonaton történt a jegyértékesítés:

Mikor létesülhetett a sorompó?

2003-2004-től lett fénysorompó?

 

Sarród mh.

Általában napi 2-3 vonat közlekedett.

1920 után az új államhatárok meghúzása után lett volna igény a mai Fertőszentmiklós és Fertőszéplak valamit Sarród felé a gyakoribb vonatközlekedésre amit a Gysev nem tudott teljesíteni:

1938-as lista, A Fertőszentmiklós Mexikópuszta közti vonalőrházakról:

 

 

Mexikópuszta rakodó állomás 200 m hosszban, és 1897-ben épült hozzá egy vontatóvágány is! Kisvasút is kapcsolódott hozzá.

1968-ban már sajnos jelentéktelen az mrh áruforgalma:

 

Ha 1973-ban közlekedett egy tehervonat Fertőszéplak és Mexikópuszta között az csak nemzetközi tehervonat lehetett nem helyi tehervonat ami Mexikóig ment volna.....

 

1986 os menetrendben Mexikópuszta már Fertőújlakként szerepel és már csak napi 1 vonatpárt tartalmaz, igazi "kínálati":

 

 

Amit nem értek: Sarród megállóhelyet miért szüntették meg 1990 májusától?

Előzmény: segélyvonókészülék (36612)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.05.02 -1 1 36612

Köszi!

Az infók nagyon jók!

Saját gyűjtés, vagy van egy jó forrásod?

Előzmény: f_k (36611)
f_k Creative Commons License 2024.05.02 -1 3 36611

Annak a 2.10-es vonatnak vajon mi volt az értelme?

 

"A Hanság-csatorna felrobbantott hídja ekkor még a mederben feküdt. Helyreállítását a magyar vonali pályafenntartás 1946. szeptember 19-én fejezte be. A határátmenet megnyitására azonban a Szövetséges Ellenőrző Bizottság még sokáig nem adott engedélyt. Ezért az osztrák vasút továbbra is közlekedtette vonatjait az NSB vonalon. Cserébe a teljesítményért a GYSEV a Sopron-Kőszeg közötti vonalon továbbította az ott közlekedő osztrák vonatokat.

Az 1946/47-es télen a folyamatos szénhiány miatt még gyakran szünetelt mindkét vonalrészen a forgalom. Tavasszal azonban sikerült már csaknem „békebeli” forgalmat teremteni mind a magyar, mind az ausztriai vonalrészen. 1947 tavaszán engedélyezték a szovjet hatóságok a határátmenetet Mekszikópuszta és Pamhagen között. 1947. június 24-től – amint a GYSEV motorkocsijainak helyreállításában eljutott odáig – hetente háromszor motorvonatot közlekedtetett Fertőszentmiklós-Pamhagen-Neusiedl am See-Wien Ost között. Ellenszolgáltatásként hétfőtől péntekig Neusiedl am See-Pamhagen között az Osztrák Államvasút (ÖStB) közlekedtetett egy személyvonatpárt, valamint kedden, csütörtökön és szombaton egy pár tehervonatot. A Fertőszentmiklóstól Wien Ost-ig közlekedtetett motorvonatot az osztrák utazóközönség „Puszta-Express” néven emlegette.

Az 1948. május 9-én bevezetett új menetrendben a heti három tehervonat továbbítását már átvette a GYSEV, csak a napi egy személyvonatpár közlekedtetése maradt az ÖBB feladata. 1949. július 18-tól kezdve a Neusiedlerseebahn személyvonati forgalmát kizárólag motorvonatokkal bonyolítja le a vasút."

 

A 2.10 es vonat:

2:10 kor személyvonat Fertőszentmiklós-Mexikópuszta

Innen szerelvénymenet utasok nélkül Mexikópuszta-Pamhagen (1947 tavaszáig nem vihetett utast itt az FHÉV)

Pamhagen-Nezsider-Parndorf (Wien)

A szerelvényt az ÖBB közlekedtette!

A korai indulás magyarázata, az, hogy az Osztrák szakaszon minél többet fusson, beérjen kb. 6 órára Bécsbe etc.

Magyar oldalon egy meghirdetett szerelvénymenet, gyakorlatilag.

Előzmény: segélyvonókészülék (36609)
juxx Creative Commons License 2024.05.02 -1 0 36610

Egyrészt akkoriban volt éjszakai személyvonat mas vonalakon is pl. 10. Másrészt gondolom az a jármű kóricált egyet Nezsíder felé és ott volt időre dolga.

Előzmény: segélyvonókészülék (36609)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.05.02 -1 0 36609

Annak a 2.10-es vonatnak vajon mi volt az értelme?

Előzmény: juxx (36608)
juxx Creative Commons License 2024.05.02 -2 0 36608

Ok, 1946.

Előzmény: juxx (36607)
juxx Creative Commons License 2024.05.02 -2 0 36607

Ez mikori?

Elég lassú :)

189x?

Előzmény: f_k (36606)
f_k Creative Commons License 2024.05.02 -1 2 36606

r1232 Creative Commons License 2024.04.20 -2 1 36605

világoskék-sötétzöld

 

Na, ha valami nem mutat jól, az ez a párosítás. A sárga-zöld ennél ezerszer jobb..

Előzmény: Törölt nick (36601)
juxx Creative Commons License 2024.04.20 -2 1 36604

Amikor megjelentek az első zöld-sárga vagonok Győrben a sárga csíkos kék vonatok közepén, nagyon örültem, hatalmas változatosságot vitt az eleg egyhangú de szép = egységes MÁV állomanyba. Ami feltűnő volt, hogy

- a sárga élénkebb volt, mint a kék-sárga

- a függőleges sárga csík a kocsik vegén

- valamint a telizöld ajtó. 

- belül a műbőr elhagyása.

Ami maradt, az a vízszintes csíkok szélessége es elhelyezkedése, ami miatt kompatibilis látvanyt nyújtott mind a regebbi GySEV, mind a MÁV kék-fehér vagonokkal.

 

Amúgy visszagondolva a kék-sárga időszak kevesebb mint 10 évig tartott, 1988-tól (?) 1995-ig volt a színterv. Lehet, hogy a zöld-sárga már tervben volt, és a kék-sárga csak kompromisszum volt, mert a jarműjavítók akkor ezt vállalták? A sárga eléggé mávos mozdonyeleji sárgának néz ki. Minden esetre az megmagyarázná a harmonikus átmenetet amit 1995-ben láthattunk.

Előzmény: bárány (36603)
bárány Creative Commons License 2024.04.19 -2 1 36603

Anno úgy indult, hogy a mávos kékre pluszban került fel széles sárga sáv megkülönböztetésnek (meg a logónak a rombusz), aztán jött csak a kék alapszín helyett a zöld, a sárga maradt. Nem egy nulláról kialakított színterv, hanem inkább organikus fejlődés eredménye, bő 30 évvel ezelőtt kezdve.

 

Ez a mostani egy erős vergődésnek tűnik egyelőre. 

Előzmény: Törölt nick (36601)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.04.19 -2 2 36602

Persze, igaz, mai szemmel.

Amikor elkezdték a zöldsárgát (25 éve?), kicsit másképp mentek még ezek a dolgok, pláne egy kisvasúnál, Sopronban.

Aztán már beragadt ez a repze dolog, onnan meg már elég szép "nyerni", akármilyen más dizájnnal.

Előzmény: Törölt nick (36601)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.19 -2 0 36601

Azért ott van a bordó-sárga, a szürke-világoszöld, világoskék-sötétzöld, vajszín-burgundi vörös páros, ami azért esztétikailag elfogadhatóbb.

És szebb grafikákat lehet alkotni. 

Előzmény: segélyvonókészülék (36600)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.04.19 -1 1 36600

Igaz, csak hát más szín nem nagyon volt szabad.

A piros, meg a kék eléggé mávosak, a többit meg inkább hagyjuk!

Előzmény: Törölt nick (36599)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.19 -2 2 36599

Értem én, hogy újítani kell, de ehhez a zöld-sárga dizájnhoz nagyon nem volt való a fehér

 

 

A zöld-sárga színpároshoz gyakorlatilag semmilyen színt nem lehet hozzátenni, annyira rossz párosítás.

Nem véletlenül nem nagyon használja semmilyen nagy cég. 

Ráadásul pont két olyan árnyalatát választották a színeknek, amiből az ember leginkább egy mezőgazdasági cégre asszociál. 

Előzmény: Alexander Pistoletov (36596)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.04.19 -2 0 36598

Ebben sajnos pont nem fogunk egyetérteni, szerintem az ablaktáblák pont megtörik és elég előnytelenül rejtik el a csíkok vonalát.

Ebből a szempontból nézve még a paralelogrammás dizájn is veri, csak ugyebár a kevesebb több...

Előzmény: juxx (36597)
juxx Creative Commons License 2024.04.19 -2 4 36597

A Vectron előrevetíthetett volna egy olyan vagont, ami fehér alapszínen zöld és sárga, olyan mintázattal, mint az IC- vagy a Samu. De a Raabercitykkel is jól nez ki a jellegzetes vonalak miatt.

 

Aláírom, nehez olyat alkotni, ami teknőtől lúdig, Bh-tól IC-Flirtig mindenre jól áll. De erre van külön szakma. Ez olyan, mint a gitarozás: bárki hamar meg tud tanulni picit pengetni, de akit szívesen hallgatunk az többnyire profi és azért szokásunk koncertjegyet venni meg egyéb módon pénzt költeni rá.

Előzmény: Alexander Pistoletov (36596)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.04.19 -1 1 36596

Meg ugye a Vectron is kétféle, szintén a saját és az ELL-dizájnos...

Mondjuk a Ludmilla ezerszer kiborítóbbra sikerült. Értem én, hogy újítani kell, de ehhez a zöld-sárga dizájnhoz nagyon nem volt való a fehér.

Előzmény: juxx (36595)
juxx Creative Commons License 2024.04.19 -1 1 36595

Ja, mixeltem. A Cargo színtervű Taurus és a Vectron témát tömörítettem be :) köszi.

Előzmény: 1047 005-2 (36592)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!