Szintén hetven feletti. Én még mindig szeretem a sebességet. A tuningolást 8 évvel ezelőtt csináltam, mert idegsített hogy mindenki le akart tolni az útról. Nicasilos Airsal verseny henger, nagyobb porlasztó, nagyobb kipufogó és sokkal gyorsabb a motor. Ma is azzal járok, ez az alu henger ez bírja. A motort ledesítettem, az is bevált.
Nekem is két Trabantom volt, az elsővel kimentünk Franciaországba, Párizs, Marseilles, Cann-ig jutottunk. Nagyon kedvesek voltak Franciák, mikor megtudták hogy Magyarok vagyunk. Mindez 1979-ben volt. Kiengedtek minket a gyerekekkel együtt, ami akkor nagyon nagy szó volt. Három hétig voltunk kinn, amiből két hetet Franciaországban, nagy élmény volt, sokat tudnék mesélni róla. 5050 Km, a Trabant bírta.
67ben a suliban Morini és Bossi esztergán kellett dolgozni,
Kint olasban hogy van e Mikor utljára kint voltam számtalan régi motort láttam, Pécsen KTM vázat az utolsó nosztalgi kirakodo vásáron láttam de olyan drága volt minden hogy csak nézelodtem
Trabant Nekem is volt kettö is, Volt hogy Ausztiában abba aludtam de fogadtak olyan kedvesen is Tirolban hogy nem hittem el ilyen is van, Persze magyarok és papok meg hivek, A korodat nem ismerm de azt gondoltam hogy kb husonöt lehetsz
Sziasztok! Úgy tűnik a Morini motoros KTM Hobbymban elfogyott a kuplunk, mert már alig tudom meghúzni annyira hogy betekerni lehessen. Néztem a szervizkönyvet viszonylag könnyen cserélhető, csak az a kérdésem tudtok e esetleg lelőhelyet ahol újat lehetne beszerezni.
Te engem nem tudsz megsérteni, mert mi egyidősek vagyunk. Én is átéltem azokat az időket, amit Te is. Szép idők voltak, ma is jó érzés gondolni azokra.
Brnoi versenyen mi is voltunk a családdal, akkor már egy Trabanttal. Korábban 4 hosszú utunk volt a nejemmel, 2x a Rügen szigetekre, 2x a Bolgár tengerpartra motorral. Nagy élmény volt, fiatalok voltunk. Azért egy Simsonnal elmenni egy Brnoi versenyre nagy bátorság, dicséretes teljesítmény.
Megértelek hogy nem vágysz nagyobb sebességre, a táj szépsége lenyűgöz.
Nem akartalak megsérteni de az én koromba a sebesség nem számit, Kétnapta jöttem haza A Balcsirol autóval, Ahol lehet tartom a megengedet és a meg nem engedett sebességet, Most nem irom hogy mennyi, mivel olvassák mások is, Norma idöm kb ket öra Pécsig, Van olyan rész ahol a száz is sok mivel végig szakadt az esö. Ha motorra ülök élvezem hogy csak ballag a masina,Voltam régen a Simsonommal Brnoi világbajnoki futamon , Ez kb hetvenes évekbe volt, A moror hátso kereke csapágytöréssel volt mégis 65km birta swebességbe, Utána egyCZ 175 sport motort használtam, Többször mentem vele az oirszágon belül négyszázötven kilométert pár ora alatt,.
Én úgy gondolom, mi egy húron vagyunk. Szerintem sok "közös" élményünk is van. Olaszországban én 30 km-en át követtem egy Ferrárit, mert egyszerűen nem tudott előzni a szembejövő forgalom miatt. Az egy más világ volt.
Segíteni szerettem volna hogy egy erősebb kismocin jobban érezd magad. Nekem fontos hogy ne engem előzzenek, hanem én előzzek. Persze a tuningolás lehet hogy rövidebb életet jelent, de kit érdekel, ki tudja hogy mennyi van még hátra.
Tetszik amit leirtál de egy ötvenes kismotort nem látom mi értelme tuningolni, Mivelk köztudott egy tuning a teljesitményt növeli de a masina korát csak röviditi,Gumifák minek , Egy gépet ugy használni nagyobb kihivás hogy a fékek nincsenek,Jobban oda kell figyelni dolgokra mint nagyobb sebességnél ahol nincs esélyed megállni,Tetszik a mentalitásod de nekem egy kisebb teljesitmény nagyobb élmény, Vezettem már Ferrarit Olaszországban , a legnagyobb élmény az volt hogy a Fiat Pandák seggét láttam, A sebesség nem hatott RámItt az országban annyi hülye soför van hogy már többször volt esélyem látni a sebesség áldozatait, Köszi
Lehet hogy én vagyok az idősebb. Én még ma is szeretem a sebességet, ezért tuningoltam pár éve a motoromat. A motorom egy KTM Hobby3, amiben egy Puch Z50-es motor dübörög. 70 fölött képes menni, ami nem nagy különbség, de hosszabb távon azért lényegesen lerövidül az utazási idő. A fékeket rendbe lehet tenni, az enyémen jók, ezért biztonságban érzem magam a motoron.
Nem írtad hogy milyen motorod van, segíteni szerettem volna, de ha Neked így is jó, csak sok szerencsét, jó utat, olcsó benzint és gumifákat kívánok Neked, meg hosszú életet.
Nem igazán akarom mivel mint irtam a fékek elég gyengék rajta, Most is ugy használom hogy hátso fék kuka de komolyabb gondot nem okoz, A sebesség max 40 km az elég m,ivel már hetven feletti vagyok
Írtad hogy le szoktál ruccanni a Balcsira a motoroddal. Ez nagyon dicséretes teljesítmény, főleg egy Puch motorral. Nem írtad, vagy csak én nem figyeltem eléggé hogy milyen motorod van. Ezeket lehet tuningolni hogy 70 fölött menjenek, elfogadható áron. Ha érdekel, szívesen segítek.
Igazad van, valóban lelkes Puch rajongó vagyok, annak ellenére hogy a motorom egy KTM. De a motorja, a váza és még sok alkatrésze Puch. Ezt a KTM így hozta össze. Már 37 éves a kicsikém, veterán, nagyon megszerettem.
Én is sokat vezetek, szinte minden nap, olyankor én is autós vagyok. Mivel motoros is, ezért fokozottan figyelek a motorosokra is. Örülök hogy ezt Te is így gondolod.
Látom lelkes Puch rajongó vagy , Azért álltalába egy nagyobb turát csinálok minden évben leginkább Pécs ahol lakom és Balaton között, Mivel ott két helyen is van alkalmam éjszakázni, nagyobb városokba sose mennék, Mivel az autosok elég szemetek mindenhol, Sokat vezetek de a legjobban a kerékpárosokat és a motorosokat elönybe helyezem , ilyenkor az idotábbik autos dudál ,
Azért vagyunk páran. Ne higgy a szerelőnek, mindent lehet kapni a Puch kismotorokhoz, még tuning alkatrészeket is. Itt Magyarországon is. Én már sok alkatrész vásároltam itthon, a Motomotors-tól. Igaz, mostanában eléggé megdrágultak, ezért inkább a barátommal hozatok Ausztriából. Ö kinn dolgozik.
Puchos összejövetelek nincsenek, ezért én inkább veterán találkozókra járok. De volt hogy Babettásokhoz, Simsonosokhoz csatlakoztam, több barátom is van köztük. Mindig szívesen láttak.
Ui: Külföldi árakat a Puchshop.de-nél találsz, ott mindent megtalálsz.
Hányan lehetnek akik még ilyen Puchot használnak, Mohácson egy szerelöt kérdeztem , De azt mondta ezekhez sehol nincs alkatrész ugyan ugy a Tomos is lassan eltünik mert az sincs sehol,
Látom a Babettások néha talán össze jönek, Egy Babetát használok, De Puchos összejövetel gondolom sehol sincs
Ma a nagykacatolás közben találtam egy kontrás kereket ami küllös, valamikor jó pár puch volt a birtokomba mivel a vásárba hoztak és husz ezerért árulták, de párat tovább adtam volt ami sajnos kint volt télen igy tönkre ment a motorja berozsdásodott de a kerekek megmaradtak
Értem amit írsz, pont ezért kellene egy jobb fékkel felszerelni a motort. Az én motoromon jó fékek vannak. Amikor tuningoltam a motort, a nagyobb sebesség miatt vált fontossá a jó működésük. Biztonságban érzem magam a motoron, mert tudom hogy meg tudok állni, a belátható úton belül. Nekem ez a legfontosabb.
Nem értem hogy lehet megszokni, ha nincs fék. Persze tudom hogy nem a hátsó fék a hatékonyabb, de az is kell a biztonságos fékezéshez. Elindulni, felgyorsulni nem probléma, de megállni időben sokkal fontosabb. Mert ha nem sikerül, az fájni szokott.
Ma elővettem a motort a garázsból, féltem hogy beindul-e, mert tavaly késő ősszel a leállítás után csak betoltam a garázsba. Tartalékon volt már a benzin, úgy álltam le vele, de viszonylag hamar beindult. Elmentem vele tankolni, meg bevásárolni. teljesen jól működött. Ezek szerint akkor nem romlott meg a benzin.
Jó volt egy kört menni vele, szép időben. Már nagyon hiányzott.
No de elöjött egy hiba , A m,axi hátso fékje talán kontrafékes. Mert egyszer csak nem fékezet ha hátra taposom a pedált, De csak kattog és nem fékez, Tud valaki erre megoldást?,