Ha nem jön ki, bontó, másik lemezke, húzató kalapácsra ráhegeszt, beakaszt, dirr durr és kint van. Nekem csak így jött ki. Igaz nekem alu hüvely volt nem műanyag. Lásd a mellékelt képen.
Értem. Elvileg biztosan volt kiszedve. Két éve vettem és akkor egy szerelővel több "megelőző" javítás és csere között váltó olajcserét is kértem. Úgyhogy remélem könnyű lesz kiszedni. Csak azóta több, mint 40 ezer belement és gondoltam ránézni, ellenőrizni és ezzel a részével még, úgymond nem foglalkoztam az autónak. Főleg elektromos jellegű felmerülő hibákat oldottam meg én rajta eddig. Idővel tervezem a haynes-t is megvenni, mert ha lesz rá helyem is talán, nem csak a parkoló, már mechanikus dolgokba is belefognék. Jobban megismerni a csodát.
Ahogy eddig visszanéztem te ismered a típust rendesen. Egyébként jó volt olvasni a felújításod történetét, meg visszanéztem a fotókat is. Jó a vas.
Hát így már nem sok ötletem van. Az "ősi" módszer megvolt? Gyertya ki megnézni a színét?
Az enyémnél amikor megvettem konkrétan nem lehetett normálisan előzni! Mert elfogyott az erő!
Minden megnéztem ugyanezt a lambda hibát dobta be. Aztán amire véletlenül sem gondoltam volna, cserélve lett az egyik injektor. Az ugyanis nem barna hanem zöld volt! Ez ugye hétköznapi dolog elfárad tönkre megy hát cserélni kell! Azt viszont, hogy egy 1,6-os octavia injektort rakjon bele valaki aminek 2x akkora a "lika" mint az eredetinek fel sem merült bennem amíg a harmadig hengerben állandóan kormos
volt a gyertya! A többi pedig tiszta! Akkor hoztam egy bontott injektort és azóta egyformák.
Ami még szopatós a szelephézagok nyilván a kompresszió megléte feltételezi a tömítettséget, viszont a nyitvatartási periódust sajna nem. Ha túl nagy akkor sem mindig egyértelmű a csörgés-kopogás. Ha kicsi akkor is megvan hidegen a kompresszió. Nálam nagyon jól megy ha szívó 0,15 kipufogó 0,2. De lehet mindkettő 0,2 itt már van egy kis hangja hidegen!
De ezt a hibát bárhonnan csak üveggömb segítségével lehetne megtalálni! Ja amúgy szépen visszaáll az alapjárat hamar? Mert szopathat a hőgomba is ha éppen a váltási ponton akad be! Arra figyelni kell, hogy a műszerfalon lévő "műszer":-) nem ugyanaz érték mint amit a motorvezérlő kap! 2db érzékelő van benne.
Szia! Szépen vissza kell tekerni a km spirált. Kivenni a lemezt és kirángatni az egészet. Ha még nem volt kiszedve az nagy gáz! Mert akkor olajat sem cserélt senki a váltóban. A műanyagon ami belecsúszik az alumíniumba van egy gumi gyűrű attól szorul! Elvileg óvatosan a lemezzel ami lefogja ki lehet mozdítani a helyéről, utána már könnyen jár. A szintnek pedig ha lenézel a furat fenekéig attól minimum 1cm-rel feljebb kellene lenni!. DE! Fontos úgy ellenőrizd, hogy azt a furatot kitörlöd egy darab ronggyal! Ha visszafolyik oda az olaj akkor megvan a szint ha száraz marad akkor kell viszont inkább cseréld le mert a gyári leírás szerint is 60ekm után muszáj.
Biztos szerepelt már valamikor ez a banálisnak tűnő kérdés itt, de meg kell kérdeznem, hogy hogyan tudom meglesni a váltóolaj szintjét?
Kicsavartam a km-spirált a helyéről, levettem azt a lemezkét is. De a spirál helyén, (elvileg, ahol után is lehet tölteni az olajat) van egy műanyag hüvely, amibe a spirál megy. Gondolom ez az azt meghajtó fogaskeréknek lehet a része. Na, az a műanyag cső vagy hüvely kiszedhető onnan és vissza is rakható (ha igen, hogyan), ki kell rángatni vagy ne babráljam? Viszont így se olajszintet nézni, se utántölteni nem tudok. Mi a megoldás? Köszönöm, ha tud valaki segíteni ebben.
Pillangó új gyári pierburg kb 20 000km van benne, tisztitva, motordiaggal teljes reset plusz vaggal alapbeállítás sokszor megcsinálva, olaj 10w40 dexoll, sz.szár szim. Újak. Már azon vagyok hogy teszek rá 4 karburátort valami gixerről vagy cbr ről
Háát akkor nem tudom. A régi központisnál állandó volt ha meghajtottam akkor be szokott kapcsolni a "vészhelyzeti üzemmód" akkor elég volt az levenni 2 percre a csatlakozót és ment tovább rendesen. Ennél ugye nem felejt. Lehet egy alapbeállítás segítene rajta. NEM hibakód törlés!!! A Wag-com programmal az összes értéket alaphelyzetbe kellene állítani. Az alapjárati ingadozást a fojtószelep koszolódás is okoz. Ami még probléma szokott lenni az a nagyon híg olaj aminek a gőze bekerül és rossz minőségű égést okoz. Volt már ilyenre is példa nálam is! Milyen olaj van benne? A szelepszár szimeringek milyen állapotban vannak? mert ugye a katalizátor miatt nem látszik a füstölés mert elég, de attól még a kipufogó gázban benne van.....
Szeva, elfelejtettem írni hogy 100as van benn. Emisszión nem ment át, hol jó volt a keverék hol nem. Nem maradt a zöldben ingadozott össze vissza. Full anomália
Szia! Ez nálam is megvan de nem fogok ezért 100-as benzinnel járni mert az nem érné meg. Az üzemanyag a több etanol miatt alacsonyabb hőfokon ég ezért ezt lambda hibának dobja be.
Sziasztok! Van egy feliciám, 50kw mpi 1.3. Állandóan bedob egy kódot: 00537 lambda szabályzás alsó felütközési érték. Motor kisgenerál után, kompresszió 12es végnyomások összes hengernél, nyomásveszteség mérés összes hengernél jó, vezérlés jelen, falslevegő kontrollálva, injektorok zárnak, ugyanannyit szállítanak. Nyomásszabályzó jó. Ac 5bart nyom. Lambda zsír új bosch. Összes szenzorból volt próbálva másik kivéve főtengelyjeladó. Másik ecuval ugyanez. N80 szelep zár. Fékrásegítő tesztelve, jó. Az autó motorféken is fecskendez be 1.3ms-al. Hidegen alapjárat nagyon finoman ingadozik, égéskimaradás szerű hangot ad. Némileg rázza is a kasznit ilyenkor. Új sortrafó. Gyertyák új championok 0.5ös hézaggal. 0.7-tel is próbálva, brisk dr15tc vel is próbálva ugyanez. Valaki találkozott már ilyennel?
szia. Lehet cserélni a gumit csak fajtája válogatja, hogy melyikbe melyik jó. Az "elmélet" ha leveszed a végéről a rögzítést ki lehet húzni. jobbról-balról egy-egy acél lap tartja a helyén. De pont ez miatt mindkét végén fel kell nyitni a ráhajtott rögzítést mert másképp nem csúszik ki. Az már egy másik történet, hogy bárhol kapsz-e ilyen gumit? Mert ezeknél eltérő szokott lenni a magasság mert amikor töröl nem jó ha eléri a széle is az üveget.
Én vettem egy hasonló "javító" eszközt amit végig szoktam húzni párszor a gumi élén ha foltos/csíkos. Ez szokott segíteni és nem kell sűrűen cserélni. De én csak a legegyszerűbb tacskós hajlékony ablaktörlőt használom ha tönkremegy és nem segít már az "élező":-) akkor veszek másikat.
Sziasztok! 24 év után tönkrement az első ablaktörlőkön a gumi , komplett lapátot kell cserélni vagy ki lehet cserélni csak a gumit is. Melyiket érdemes megvenni ami kibírja a következő 24 évet is. 24 éves az ékszíj is lehet azt is cserélni kellene már abból melyik gyártmány a legjobb választás?
Szépen visszatekert Km óra! Mert ki az az idióta aki elhiszi, hogy évi ~1200 Km mentek vele!? Na meg ha ott kint
állt az emeletes házak között akkor a rozsda is megtalálta rendesen. A bevett szöveg "idős embertől".....
A jelenlegi értéke max ~300eft az infláció miatt...... Annyiért fiatalabb octavia is van. Lehet abban sokkal több a Km be az idő minden nem használt műanyag, gumi, fém alkatrészt megtámad.
Szuper ezt nem ismertem eddig. Az mitől van, hogy melegben (talán valami zsír oldódik ki) fékezésnél a fékpedál kicsit lent marad és a lábfejemmel kell visszahúzni? Locsoljam meg WD40-el? Valamint a váltóbotom már egy jó ideje nagyon laza kileng vagy 10 centit, bonyolult a javítása?
Nekem is van ilyenem, de fogalmam sincs miket jelez, vagyis csak tippelgetek, nekem hasznos lenne az infó, de már nem találtam az anyagot. Ha még elérhető, friss link-et kaphatnék vagy esetlegesen e-mail is szóba jöhet? ganzlerzsolt(kukac)gémél-es(és kom-os).
Ha nincs segítséged akkor egyedül felejtős! Arra számolj, hogy 99% az alatta lévő lemezt
festeni kell, ha nem kipótolni!
A két személy azért kell mert a berakáskor egy kívül egy nagyon óvatosan!!!!! igazgatja a helyére
aki belül van az pedig húzza körbe a berántó zsinórt! Gyenge spárga bálakötöző felejtős! Ha félig benn marad
és elszakad a behúzó akkor sanszos, hogy több darabban jön ki és lehet másik szélvédőt venni.
Ha(?) esetleg nem tudod hogyan kell ezt megcsinálni leírom.
Az üvegre körbe ráfeszíted a gumi, figyelve a külső és belső részre! Kívül eső szélesebb! Ehhez ajánlott a folyékony szappan. Amikor ez megvan belehúzol egy ~3mm átmérőjű berántó zsinórt(obi, praktiker, mezőgazdasági stb bolt)
Ezt úgy, hogy az alsó részen érnek össze! Ezután (a madzag belül a műszerfalon!) behelyezitek az alsó részt a helyére(szintén vékonyan megkenve) aztán a külső emberke szépen nyomja befele a gumi mellett és a belső húzza ki a zsinórt. A zsinórnak be kell magával húzni a gumi peremet tehát nem lehet kívül ráfeküdni mert elszakíthatja a gumit is. Ha körbeért és mindenhol bent van a gumi pereme akkor óvatosan tenyérrel a gumit kívülről körbe kell ütögetni, hogy beigazodjon a lemez és az üveg közé.
Csepegéshatár? Nem kell túlbeszélni érzéssel meghúzod ha nem csepeg/szivárog akkor jó! A váltónál is ez a helyzet.
A motornál gyári megadott az 65Nm. A váltónál kétfajta van egyik belső hatszög a másik külső hatlapfejű. Mindkettőnél 45Nm a gyári meghúzás alátét cserével.
2/ 1db állandó +12V ez a 22-es biztosítékról jön ez kell a memóriának
3/ 1db kapcsolt +12V ez a gyújtáskapcsolótól jön ez kapcsolja a rádió végfokát is
Kifele:
4/ 1db hangszóró jobb +
5/ 1db hangszóró jobb -
6/ 1db hangszóró bal +
7/ 1db hangszóró bal -
8/ 1db antenna erősítő kapcsolt +12 ez azonos a 3/-as vezetékkel! Nem keverendő a koax kábellel!
A színek? hááát az akármi is lehet.
Én ennyit olvastam le a rajzról. Bár én ezeket tőből vágtam le. A mostani fejegységbe amit beraktam 18db vezetéket van bekötve plusz a wifi gps usb stb......