Érdekes dolog ez az elülső rendszám . Általában csak hátul szokott lenni . A kvad kivitelen még nem találkoztam elől táblával -- hát az mégiscsak majdnem igazi motorkerékpár . Az én Grizzlymen sincs elől , csak hátul .
Az L7e-s mopedautóknál a kép viszont vegyes . Én élőben elülső rendszámot csak egyetlen egyszer láttam , az is teherszállító kivitel volt :
Az a többi féltucatnyi masina amivel kapcsolatba kerültem mind egytáblás volt -- most éppen kettő van ebből a fajtából a háznál , az egyik forgalomban van , a másik végleg ki lett vonva , de azokon is csak hátul volt-van . Átnézve viszont a fényképgyűjteményt jócskán találtam a netről letöltött fotók között elülső rendszámokat . Érdekes , hogy több közülük -- Beni 27 fentebb látható ApePoker-jához hasonlóan -- URB-s rendszámot visel . Vagyis úgy tűnik , hogy okmányirodája válogatta , hogy miképp adták ki az L7e-s masinákra .
Az én L5e-es Piaggio ApeCar-om 1994-ben kapott rendszámot , akkor azt mondta az ügyintéző -- bizonyos Kálmánné -- a kolléganőjéhez fordulva : ő már akárhány éve ül itt , de életében most először ad ki oldalkocsis motorkerékpár rendszámot , vagyis a "B" típust párban . Aztán valamikor 10 éve vittem a járgányt műszakira , ahova jobbára szoktam , vagyis a megyei központi ( egykor NKH , most Kormányhivatal ) vizsgabázisra . Egyszer ismételten kijön a csoportvezető , néz erősen . Kérdem mit figyel ennyire ? Mire ő : a nyilvántartás szerint csak egy rendszáma van , de ezen elől is van rendszám . Van bizony , tkp. így helyes , ez oldalkocsis rendszám, azon meg párban van . Szerinte is így jó , de a kartoték csak egyről tud . Akkor beírta valami megjegyzésbe , hogy elől is van . Nagyon nem izgat : amikor meg sebességmérős akció van majd jobban figyelek nehogy elragadjon a sebességmámor -- mert ugye szemből is lekaphatnak ...
na, jo!, szerintem a 2,2 -es tiltás, már odaver a cellának, degradácios tekintetben! még a 2,5 is, én nem szoktam engedni, 3 alá merűlni egyik fajta cellámat sem!,hacsak nem éppen a sarkon vagyok és, még haza akarnék jutni! ,az egyik kocsimban az én bms-em egy gagyi szar, csak kapcsoloként használom, vésszükség esetére. de, 2,5-nél vág be a kimenetének és ez vasfoszfátos bms. 3 volt alatt amúgysem jönne már ki sok belőlük!, sem a liio-nosokbol, sem a vasfoszfátbol! kár is nyüstölni! az már inkább a gyilkosság kategoria mindegyiknél a cellákra nézve? a lényeg, hogy, a két fajta cellát amiket emlitettem, közel azonos, értékre érdemes meriteni, de az indulo cellafeszek feltöltve, messze nem azonosak! ugyanannyi cellát nézve, így, kézzel foghatoan, kisebbek a feszültség változások, egy pakk lemeritésekor! és, motor erőben is igen szépen érezhetőek!mondok példát! a motoromban 14p, 10s liion cellák, szinte ugyanazon a végfeszen üzemelnek, mint a 16p, vasfoszfátok, de lemerűlten, már joval másabb feszek jelennek meg a kimeneteiken! liion-57,4 volt, 4,1-re töltve, a vasfoszfát, pedig, 57,4 volt 3,6-ra töltve, lemerűlve pedig, liion-42 volt a vasfoszfát pedig, 48 volt!, egyszerű kérdés!!, na? melyik cellatipussal, fog, a 3 voltig lemerűlt pakk, dinamikusan közlekedni mégis?? és, akkor mindezt megspékelve!, a vasfoszfát fesze, nagyon sokáig, sokkal jobban tartja az értéket, merüléskor! a liion, pedig szinte lineárisan merűl, a sokkal hamarabb érzem a motorerő csökkenését, mint a vasfoszfátnál, irtam is lejjebb, a vasfoszfát, a kb 3 voltos cellafeszig, kb 10%-os motorerő hanyatlást produkál, ellentétben a liio-nossal szemben...
Jelenleg a 12S modulokból kötöttem párhuzamosan 3-at, de van a polcon még kettő.
A dolog hátránya hogy a max feszkó alacsonyabb mint ólomakksival, 49.2V (4.1V/celláig töltöm a 4.2 helyett), 40V-ig merítem (3.3V/cella, a 2.7 minimum helyett), így 130Ah jön ki a pakkból a névleges 180Ah helyett.
Az eredeti ólomakksiról kicsit magasabbak lennének a feszkók de az jobban konyul is terhelés hatására.
Az akksik ugye 2014-esek BMS nincs csak figyelem a feszkót, néhány századon belül vannak úgy hogy az elmúlt pár évben közel 10ekm-t beletekertem ezekbe az akksikba a kis piros JDM mopedautóban, és sohasem balanszíroztam.
Azért ez nem az aliexpresszes kategória...
Ez egyelőre egy tesztüzem, ha így marad ezzel a motorral akkor lehet kötök vele sorban 1-2 cellát.
De inkább valószínű hogy a JDM-ből átrakom a motort is, és 72V-osra alakítom ezt is.
Amúgy jól fogyaszt, 9.5kWh körül 100-on, brutál mód rekuperál (8-9kW-al), fék nem is kell, pedig sima SEPEX motoros. A gond a szénkefe és hogy tartósan 7-8kW amit lead, ebben azért az IPM motorom jobb, az a dupláját tudja folyamatosban. Induláskor ez is 13kW, de csak pár másodpercig.
Napelem is van a tetején, most is épp töltődik a cég előtt, gyűjti a km-eket.
Szeretjük amúgy, extrém ronda de ügyes szerkezet. A Maruti futóműnek köszönhetően nem olyan gönye mint a mopedautók, minden van hozzá fillérekért, ki is cseréltem mindent ami mozog.
A gyári főfékhenger 14eFt és hasonló összegek, szóval nem válogattam mi jó és mi nem.
Százalékosan a 2 litium fajta egyformán változik kisütéskor, terheléskor. BMS mindkettőhöz kell. Az égésben mindkettőnél ott a lítium. A szerves oldószer eltérő. Az eleve kisebb energia tartalom miatt is kicsivel kisebb az égésveszély. A vasfoszfát kevesebb drága kiegészítő anyagot igényel. Ezért olcsóbb. Annyival nagyobb, nehezebb egységnyi energia tárolására.
én a vasfoszfát cellákat tartom favoritnak!, ezek nem, vagy csak nagyon nehezen tudnak kigyulni!, arrol nem is beszélve, hogy, a liion cellákkal szemben, a kisebb akkufesz esés álltal, sokkal elektromos auto pártibbak, nekem van 2 kocsim is lifepo4-es cellákkal és, van egy ami lipo, és a motor liion, tehát van összehasonlitási alapom? a vasfoszfát cellák eggyütt fuása is igen jo, bár ez lehet, a jo, balanszer munkája leginkább??
Hány V-os a Reva rendszere? Az i3 akku a legjobb választás a degradáció szempontjából, de a 12s modulok miatt nem minden rendszerhez lehet illeszteni. Ilyen szempontból a Kona cellák a legjobbak, bármilyen cellaszámú akkut ki lehet belőlük legózni, csak azoktól mindenki fél, mert a 80e autóból spontán kigyulladt kb. 20.
jo lett!, viszont érdekes! elől-hátul rendszám?, ez nem l7 quad-nagymotor kategoria?, menyi a kw? csak azért kérdem, mert, nekem is van egy l7-es és csak hátul van rendszám rajta.
A múlt héten végre leműszakizott a verda, valamikor Októberben szedtem szét és kezdtem meg a restaurálást...
Minden IS cserélve, újragyártva, BMW i3 lítium akksik, napelem, full extra lett a vége. Még a belsejét kell csinosítgatni de egy kicsit szusszanok azt hiszem.
A műszaki vicces volt, még fékpadra sem rakták hanem csak lassulást mértek...
Tegnap köröztem a faluba. Nem akartam, hogy messze legyek a házamtól, hogy ha valami baj van, akkor könnyebben haza tudjak jutni. Azt ellenőriztem, hogy túlmelegszik-e a motor. Mentem 12 km-t, és nem gyulladt ki a hőfokjelző lámpa. Mikor megálltam, mindjárt rámértem a motorblokkra a lézeres hőmérővel. A lendkerék mögött mértem 93C°-t. Ezek szerint, tegnapelőtt, a termosztát, vagy a hőgomba rosszalkodott.
Tegnap rendeltem Hollandiából alkatrészeket. Többek között, motortartó gumibakot. Akkor nem is figyeltem föl rá, hogy "soft"-t rendeltem. Most nézelődtem megint a honlapjukon, és látom, hogy van olyan is aminél nincs feltüntetve, hogy "soft". Sőt külön van a váltóhoz is. Nem tudom, hogy mi a különbség köztük? A méretek megegyeznek. Én a "soft"-ból rendeltem 3 db.-t.
Már az este is és ma reggel is kaptam e-mailt, hogy már úton van a küldemény.
Tegnap voltam Baja távolabbi városrészén. Ott eltöltöttem kb 3 órát. Mire hazaértem, világított a hűtőfolyadék hőfokjelző és az olajnyomás visszajelző is. És mivel nálam össze van kötve a kettő, így csak az egyenkénti vezeték levételével tudom kiszűrni, hogy melyiknél van a probléma. Lehúztam a hőgombáról a vezetéket és az olajnyomás visszajelző is kialudt. Tehát a vízhőfoknál van a gond. Félórával később álltam be az udvarból a garázsba, akkor már hűlt vissza annyit, hogy nem világítottak a visszajelzők. Néztem a hűtőt, és a kiegyenlítőtartályt. Nem szaporodott benne a folyadék, és nem is fogyott. Olajat se vettem észre a hűtőfolyadékba. Arra gondolok, hogy talán a termosztátnál van baj. Nem vettem észre, hogy mikor gyulladtak ki a visszajelzők, mert a nap pont úgy világított, hogy gyengítette a műszerfal láthatóságát. No meg nem is néz az ember állandóan a műszerfalra. Arra gondoltam, hogy ezt a kisebb lakóterületet, néhányszor körbekerülöm, ami egy kőr kb. 1,5 km. Így ha kigyullad a visszajelző, akkor nem leszek messze és haza tudok érni. Kíváncsi vagyok, hogy mennyi idő alatt jelentkezik a hiba.
Hol található Kubota Z402 motornál, a termosztát?
Szerintetek is a termosztát lehet a bűnös, ha hűtőfolyadéknál nem lehet észrevenni változást?
Hónapokkal ezelőtt kértem segítséget itt a fórumon, mert az Aixam nem akarta venni az előremenetet. Kaptam tippeket, de ugyan az a helyzet ezzel is, mint az orvosi távdiagnózis. Vagy sikerül eltalálni, vagy nem.
Ma sor került a javításra. A fiam azt mondta, hogy szerinte valahol kívül lehet hiba. De azért kiszedte és szétszedte a váltót. Semmi jel nem látszott, ami hibára utalt volna. Váltogattuk és simán vette az előre és a hátramenetet is. Összeraktuk, és mielőtt vissza raktuk volna az autóba ismét kipróbáltuk. Az előremenetet, megint nem veszi. Mi az amit utoljára szereltünk rá a váltóra? Az indításgátlót. Lazítottunk rajta, és mindjárt jó lett. Tettünk még egy tömítőalátétet és jó lett. A képen a bűnös látható. A végén az a vékony rész, valamilyen oknál fogva nehezebben tud csak benyomódni, és ezért benne maradt a lyukba, mert a rúgó nem bírta kihúzni belőle. Így üresbe maradt.
Ezen kívül akadt még két probléma. A váltó mögötti gumibak elvan szakadba. Kell rendelni és cserélni. Valamint a váltót és motort összekötő lap, a lendkerék felőli eltőrt. Ez meg lett hegesztve és még egy laposvas darabbal meg lett erősítve.
Lehet, nagy bajban leszünk mopedautosok. Egyre többet olvasok a hírekbe arról, hogy meg akarják reformalni a kreszt. Nagyon félek tőle, hogy muszakira kötelezik a mopedautokat. Ti hallottatok erről valamit?
ja! a benzin odővel elpárolog, az olaj meg marad és ken, ahogy kell, de a benzines olaj könyebben végigfolyik a bovdenházban, mindezt segitendő, függőleges helyzetben, tartani a bovdent és addig olajozni, mig meg nem jelenik a trutyi a lenti végén.
és, majd elfelejtettem!, mielőtt állítanád, jot tenne, ha kiszerelnéd a teljes bovden hálozatot, mindenestűl és, benzinnel higitott olajjal, jol átkenni a bovdent, hogy jol csuszkáljon a házába, csodákra képes egy ilyen eljárás. jo pár embert megmentett már, válto generáltol és vételtől a bovden olajzása., szar melo, de mindeképpen megéri, utána 1-2 évig, olyan lesz mint a vaj, az irányváltás.
valoszinű, hogy csak be kell állítani rendesen a bovdent?, előre menetben álj rá aknára és, ne vedd ki iránybol? és menny a kocsi alá és, a kart, probáld továbbtolni, abba az irányba, amibe eltolva van éppen és, ha sikerűl kézzel rásegíteni, akkor, beállítás, ha nem sikerűl, akkor, lehet belső baj is, mindenesetre, ha nem sikerűl rövidre zárni, a dolgot, hallgass kilgyora, mert nem tesz jot a fogaskerekeknek, ha megröcennek egymáson a kapcsolodási élek, aztán még van olyan is, hogy nem rögzül kellőképpen az irány válto kar, azaz nem tartja megfelelően a pozicioját, azt is megnézném.
3, megpróbálod kideríteni az itteni tanácsok alapján
Ha a 3. megoldást választod akkor érdemes a bowden állítás környékén keresgélni, esetleg megnézni hogy a bukkanóban mi mehetett el. Elgörbült valami, elmozdult a blokk, stb.
Nem egy bonyolult szerkezet, egy húzó-toló bowden az egész.
Az irányváltón meg tudod nézni hogy amikor az irányváltó kart kitolod előremenetbe akkor a kis pöcök ami a bowden végén van az végállásba elforgatja-e a váltón lévő kis kart. Ha nem megy el végállásig akkor ott a gond.
Mozgattam a motort van kilengése de nem hiszem hogy sok, bowden állitás meg nem tudom egyiknaprol a másikba mondjuk belementem egy nagy döccenőbe este akkor kezdte el
Gyanús hogy csak lóg az a bak valahol és tud bólintani a motor.
Kézzel ha jól megrángatod mekkorát tudod kitéríteni?
Ha szerencséd van akkor bowden állítással be tudod lőni, de az is lehet hogy úgy el kell tekergetni hogy hátramenetben dobja ki és előre nem. Ezzel legalább azt tudod igazolni hogy a váltó még jó.
Sziasztok, most vettem egy jdm titane , az a gondom vele hogy előre menetben dobja ki a váltót, de ha rátartok kézzel és nyomom előre akkor jo mi lehet a probléma? Hátramenetben jó, néztem gumibakkokat meg alulrol a váltó kart is nem látok ugy semmit,
Nekem is az NKH-hoz kell vinnem az elektromos buszomat, mert átalakítási engedélyt kellett kérnem az ülőhelyek számának 9-ről 7-re csökkentése és a kerekesszék emelő berendezés kiszerelése miatt.
12e Ft volt az átalakítási engedély illetéke és készíttetnem kellett egy járműmérnökkel egy 6 oldalas tervdokumentációt is. Pedig semmit sem alakítottam át, egyszerűen csak 2-vel kevesebb ülést teszünk a padlósínekbe. Ha ilyen bonyolult egy ilyen pofonegyszerű dolog is, ne csodálkozzunk, hogy agybajt kap az ember, ha valami komplikáltabb dolgot szeretne engedélyeztetni...