Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2024.01.31 0 1 214

1.

Hír Amelia Earhart gépének esetleges megtalálásáról (Exupéry már rég megvan)

https://rtl.hu/hirado/2024/01/31/amelia-earhart-repulo-roncs-eltunt

 

 

2.

Bolla Mária MARICA (1945 - 2018)

Magyarország első női gyémántkoszorús pilótája.

Európa-bajnoki ezüstérmes, tizenhétszeres magyar bajnok vitorlázórepülő.

 

 

Vgyuri Creative Commons License 2009.02.10 0 0 213

Aki nem látta, megnézheti a filmet a www.mtv.hu/videoarchivum oldalon. (Csak találja meg :-)

 

A filmnek csak a kisebb része foglalkozik Steinschneider Lillyvel, de a nagyobb része is érdekes, a magyar űrkutatás történetéről szól.

 

Ami SL-t illeti, nem volt egy megszállott repülő, mint későbbi - főleg angolszász - kolleganői. Az I. vh. rövid úton véget vetett a fiatalkori bohóságnak, utána meg a házasság és a gyerek mellett nem érezhette túl nagy szükségét a folytatásnak, pedig tisztes kort élt meg, lett volna rá ideje :-(

S_L Creative Commons License 2009.02.08 0 0 212
Emlékezzünk meg itt is a bátor és úttörő nőről, az első magyar női repülősről. Elismerésem a nagyszerű, merész, vállalkozó kedvű férfiaknak és különösen a nőknek!

 

Ma, az MTV Múltkor című műsorában volt egy kis összeállítás Steinschneider Lillyről az első magyar női repülősről, különös sorsáról, életéről.

 

http://hu.wikipedia.org/wiki/Steinschneider_Lilly

LHDK Creative Commons License 2008.03.06 0 0 211

Sziasztok!

Nem tud valaki valamit arról, hogy női pilóták találkozója készül?

Itthon lesz, de nemzetközi összejövetel.

De hogy hol, mikor, ki szervezi???

 

 

kábelbúvár Creative Commons License 2008.02.06 0 0 210

A meg nem nevezett járat éppen útközben volt, több száz utassal a fedélzetén: a pilótafülkében eközben forró jelenetek zajlottak, amit a másodpilóta videóra is rögzített. Úgy néz ki, ez lett a vidám csapat veszte: a felvétel ugyanis kiszivárgott, a személyzet valamely tagja feltöltötte több internetes közösségi videomegosztó oldalra. A francia járat a Daily Mail értesülései szerint Londonba tartott.

A felvételen a forró vérű stewardess felhúzza blúzát, és megengedi a kapitánynak, hogy megfogja melleit. Ezek után táncot lejt, és vetkőzni kezd. A francia hatóságok vizsgálatba kezdtek az ügyben, melynek következtében több nagy európai légitársaság is átvilágításra került: azt vizsgálták, hogy mennyire felelősen viselkedik a járatok személyzete.

Szakértők szerint nincs kizárva az a lehetőség, hogy a felvétel egy gerilla-marketingakció része.


http://www.fn.hu//kulfold/20080205/nyomoznak_vetkozo_legikisero_ugyeben/

égi mamma Creative Commons License 2008.02.06 0 0 209

Két kép...

 

Mimi Tompkins elsőtiszt 1984-ben az Aloha "kabrió" 737-es vészkiürítésekor az első ajtónál... és mostanság (később az Aloha első kapitánynője)

 

 

 

http://www.iasa.com.au/folders/Safety_Issues/RiskManagement/alohaagain_files/243.jpg

 

https://crewroom.alpa.org/hper/imageview.aspx?id=5526

gacsat Creative Commons License 2007.07.21 0 0 208
 Nem modell. Igazi. Brazil pájlot csajszi:
gacsat Creative Commons License 2007.07.21 0 0 207
gacsat Creative Commons License 2007.07.20 0 0 206
Devil 505 Creative Commons License 2007.06.28 0 0 205

...beleértve a tengerészeti repülést! :-)

 

http://www.youtube.com/watch?v=bcFzNHeXncw&mode=related&search=

Vgyuri Creative Commons License 2007.06.28 0 0 204

El ne süllyedjen már ez a topic :-)

 

Hála Miocso olvtársnak újra a birtokomba került Malinyina: Marina Raszkova élete című 1953-ban megjelent könyve, hátulgombolós korom első repülős könyve.

 

Nem semmi ennek a néninek az élete. Családi hagyományai a zene felé orientálták (zenetanár papa, operaénekes nagynéni) tehetséges zongoristaként kezdte, majd végül vegyésztechnikus lett egy festékgyárban. De mert jól rajzolt, elfogadott egy műszaki rajzolói állást a hadirepülési intézet navigációs osztályán. Mivel ő volt a professzor aszisztense az eőadásokon, szépen megtanulta a navigátori szakmát (ismételt oktatás :-). Így lett 18 éves korára először navigátor majd pilóta. Mivel a szovjetek különösen forszírozták a női rekordrepüléseket, 1938-ban egy éven belül két női személyzetes távrepülési világrekordot repültek, ő lett a Szovjetunió 91. hőse.

 

Mivel végig katonai állományban volt, a háború elején egyenesen az akadémiáról elvezényelték az első női repülőezredek megszervezésére. Ezzel 1942 végére készült el. A Tu-2 zuhanóbombázó ezreddel Sztálingrádba vezényelték a végső takaritáshoz. Gyakorlatilag az áttelepülés napján, (nem tudni hogyan) tehát az első harci bevetésén elesett 1943 január első napjaiban.

 

Miocsó Creative Commons License 2007.03.08 0 0 203


Meg a témakört olvasó lányoknak, asszonyoknak, hajadonoknak, szóval a Szebbik nemnek! De nem csak ezen a napon,MINDIG!
Előzmény: Devil 505 (202)
Devil 505 Creative Commons License 2007.03.08 0 0 202

Boldog Nőnapot kívánok a repülésben dolgozó hölgyeknek!

 

Devil

Cso-cso-szán Creative Commons License 2007.02.06 0 0 201
Az átvilágítósoknál is fejkendős női motozó van, pl. az Emirátusokban, ahol anya talpig fekete csadorban ül a pálmafák alatt, míg a család többi tagja fürdőruhában lubickol a tengerben...
Előzmény: Vgyuri (197)
égi mamma Creative Commons License 2007.02.06 0 0 200

 Azé'semondommeeeg... :-)

 

 Egy kicsit OFF (de lehet, h nem is annyira... ),  de szerinted a két dolog összefüggött? Mármint a Malévhoz kerülés meg a válás?

 

 

Miocsó Creative Commons License 2007.02.06 0 0 199

 

 Kedves Égi Mamma!

 

  Megfogadtam magamban, hogy lezárom a neveddel kapcsolatos témát,de az első bekezdés kíváncsivá tett. " Kíváncsiság, asszony a neved!", nem tudom honnan való az idézet, de szégyenszemre bevallom, kíváncsivá tettél. Mit találtál ki a Miocsóra?

 

 Sajnos kevest járok külföldre, emiatt eszembe sem juthatott az általad leírt  variáció. De valami félelmetes látvány lehetett így belegondolva! ( vizuális típus vagyok). Kijön egy csapat fekete csadoros nő a gépből, hát ezt még Hollywoodban sem találták ki eddig! Pedig jól mutatna még csattanónak is.

  Igen a repülés ilyen fokon is" veszélyes" de a férfiaknak is! Csak fordítva ahogy sok régi ismerős életére gondolok. A férfiaknál úgy vettem észre családosan kezdték a repülést fiatalon, utána meg elváltak amikor a Malévhoz kerültek. ( 20-25 évvel ezelőtt). Akkor még az volt itthon a csúcs.

 

  Üdv

 

Előzmény: égi mamma (196)
égi mamma Creative Commons License 2007.02.06 0 0 198
Jogos...
Előzmény: Vgyuri (197)
Vgyuri Creative Commons License 2007.02.06 0 0 197

A mohamedán országokban nem a szakmavállalaást korlátozza a vallás. hanem a voselkedési normákat. Ami ebbe belefér, azt a szakmát űzhetik. Bizonyos területeken meg muszáj nőnek is lenni a szakmában, pl. a vizimentőknél/uszómestereknél, mert ha egy nőt kell kimenteni, azt nem fogdoshatja egy férfi mentő. Ez a szitu persze az utastérben is előfordulhat.

 

 

Előzmény: égi mamma (196)
égi mamma Creative Commons License 2007.02.06 0 0 196

 Én választottam, én választottam, persze... Nem is véletlenül. Még a kétértelműsége sem véletlen - ennyi humor és önkritika belefér. De ezzel visszaélni... ? (Egyébként, kár,h ilyen hamar feladtad, olyan jót találtam ki Miocsó helyett, de így már nem lőhetem el :-))

 

 Egyébként ahogy figyelem, már a  legelképesztőbb helyeken is repülnek nők. Az iszlám országok nagy részében is. Iránban - ami ugye azért a kemény vonalat képviseli (pl. Teheránban láttam komplett Lufthansa kabinszemélyzetet egyforma fekete csadorban lejönni a gépről :-))- a helyi hatóságnál repül egy 50-55 év körüli igen talpraesett pilótanő, és az Iran Aseman Airlines-nál is van elsőtisztlány, ATR-en repül, fekete fejkendőben a fejhallgató alatt, ilyen tunika-szerű térdig érő izében, annak az ujja van felcsíkozva neki, panaszkodik a katasztrofális férjhezmenési esélyeiről, pedig igen szép és fiatal :-), de REPÜL.

 

Előzmény: Miocsó (194)
Miocsó Creative Commons License 2007.02.06 0 0 195

 

  Üdv Bandipilot!

 

  Igen! És nem csak ott, ezért óvatos vagyok ha fegyverekről beszélnek.

 

 Szép álmokat és Jó repülést kívánok

 

  Üdv

Előzmény: Bandipilot (189)
Miocsó Creative Commons License 2007.02.06 0 0 194

 

 

  Üdv Égi Mamma!

 

  Bocsáss meg,de a becenevedt Te válsztottad. Én pedig "Nomen est Omen" tovább gondoltam a dolgot. Ezennel befejeztem az ilyettén történő megszólításodat.

 

  De hogy a témára visszatérjek üdvözlöm a nőket a fedélzeten ill. a kabinban! Úgy látszik erre hiába utaltam,pedig így van  a mai repülésben már ott a helyük, mivel ..

 már leírtam az előbbiekben. A pilóta kabinra gondolok,nem a hátsó traktusra.( a sztyuárdeszek munkáját meg el sem válalnám,mert hamar megpofoznék egy két utast mosolygás helyett,vagy vigyorogva? Kegyetlenül kemény munka az övék.)

 

A múlt évben a legkedvesebb élményem az volt amikor az egyik tuniszi légitársaság pilótái között egy igazán szép nővel találkozhattam míg fordult a gép vissza.Kifogástalanul- korrekten rádiózott mint másod pilóta. ( Ki a fene gondolta egy muz. ország társságától, hogy nők is lehetnek ott pil-ok?). Szóval meglepett a dolog!

 

  a régi MHSZ-es történeteket  pedig minek leírni, jobb ha sokra a feledés ghomálya borul. Szép volt  rég volt!

 

  Töretlen Tisztelettel,

 

  Üdv

Előzmény: égi mamma (192)
Cso-cso-szán Creative Commons License 2007.02.06 0 0 193
Szerintem, akit tényleg érdekel, hogy milyen is a kabinszemélyzet munkája, hogy milyen valójában, az megkérdezi. Az "új" munkahelyemen már mindenki tisztában van vele, hogy a stuvik nem csak a feneküket riszálják, sőt! már hozzám járnak mesélni, hogy milyen volt az út, meg a kiszolgálás :)
égi mamma Creative Commons License 2007.02.06 0 0 192

Ez a "mammáliás" dolog kezd megviselni, visszatérhetnél a hivatalos nick nevemhez, vagy találhatnál ki vmi viccesebbet...

 

 A többivel nagy vonalakban egyet tudok érteni. Bár szerintem az, amikor anyák egyedül tepernek, hogy nagyjából tisztességesen felneveljék -  a nem egyedül bevállalt - egy-két-három gyereküket, netán egy magyar átlagfizetésből, az igen távol áll a matriarchátus fogalmától. Na, de ez OFF, bocs.

 

A kor meg egy állapot. Se nem érdem, se nem baj. Én 1971-ben - amikor Te repülni kezdtél - még csak anyukámmal együtt tudtam elhagyni a lakást :-) Az MHSZ-es világot meg csak azért emlegettem fel, mert sejtettem, h fogod tudni miről beszélek. (Kár, h kitörölted, amit ezzel kapcsolatban írtál, érdekelt volna...) Meg herótom van, amikor a légiutas-kísérőkről azt hiszik, h a fő tevékenységi területük a sminkelés/körömreszelés/mosolygás/fenékriszálás, a pilótanőkről meg azt, h jódolgukban más kitalálni nem tudó úrilányok, akiknek a feneke alá toltak mindent. De azt is tudom, h teljesen felesleges berzenkedni ez ellen, ez van. Az meg vígasztal, h aki nem kívülállóként nézi ezt a témát, az úgyse száll be ebbe a hintába...

 

 

Előzmény: Miocsó (187)
Vgyuri Creative Commons License 2007.02.06 0 0 191

A régi szép időkban a szovjeteknél (de taln az oroszoknál ma is) a pilótáknak voltak fegyvereik, a pilótafülkében volt fegyverszekrény (volt is miatta egy diplomácia botrány, amikor az FBI fegyvercsempészés gyanujára hivatkozva át akarta vizsgálni az Aeroflot gép fegyverládáját :-)

 

De amikor én bepofátlankodtam 1986-ban egy belföldi IL-62M pilótafülkéjébe (navigációs tanácsadónak :-) láttam, hogy a pilóta övére kötve a zubbonya alá oda volt téve papása Makarov fegyvertáskája. Tehát nem tárolási, hanem hordhelyzetben volt, (hogy megpróbáljam magam szakszerűen kifejezni :-)

 

Jó neked, hogy most mégy aludni, én nemrég keltem fel.

 

Előzmény: Bandipilot (189)
Bandipilot Creative Commons License 2007.02.06 0 0 190
Kulonben is megyek punnyadni mert itt mar hajnali 1 ora van. Mindenkinek jo napot, magamnak meg jo ejszakat kivanok...
Bandipilot Creative Commons License 2007.02.06 0 0 189

Hali!

 

Miocso, te az MHSZ-nel loveszetre is jartal? Most komolyan kerdezem.... Itt az a procedura, hogy pl. veszely eseten a gep egybol veszsullyedest hajt vegre es alacsonyabb magassagon (pl 15 ezer lab) mar nincs akkora veszelye a fegyverhasznalatnak (az utasokra nezve persze igy is veszelyes lehet egy eltevedt golyobis). Egyebkent meg egy elavult PA63 -ast (ami regen a rendorsegnel es a honvedsegnel rendszeresitve volt, biztosan ismered az MHSZ-bol vagy a honvedsegbol) is "el lehet sutni" 2-3 mp alatt de nekem spec volt reszem lokikepzesben es tudom, hogy egy modern fegyvert becsatolt tokbol, a derekszijadon rejtett es biztositott allapotbol nem egeszen 1 mp alatt tuzkesz allapotba lehet hozni, innen mar csak gyakorlat kerdese hogy a celzas mennyi idot vesz igenybe. Magyaran szolva ha nalam van egy pisztoly akkor a kessel ram tamadonak van mondjuk 1 mp-e hogy megszurjon, utana en jovok es lovok :) persze ha en hatralepek mikozben meg akar szurni es kozben eloveszem a fegyvert akkor megint en nyertem. Persze a hatulrol a torokhoz szoritott kes ellen ez is keves lehet, vagy ha pl. tuszejtesre kerul sor... de van szamtalan mas szituacio amiben segithet ha van fegyvere valakinek a szemelyzetben (persze ha idiota kezebe kerul akkor rosszabb mintha nem is lenne).

Ne ertsd felre, en nem tartom ezt tokeletes megoldasnak, csak erdeklodtem hogy otthon mi a helyzet es lerajzoltam nektek az amerikai szituaciot ezzel kapcsolatban.

 

Na jo volt ez a kis OFF-ozas, mindenkitol elnezest kerek de elkanyarodtam a "nok a repulesben" tematol ... mostmar tenyleg csak akkor szolok ha a temaval szorosan kapcsolatos ...

 

Bandi

 

 

Előzmény: Miocsó (188)
Miocsó Creative Commons License 2007.02.06 0 0 188

 

  Off

 

  És hol tartod a hatlövetűdet? Állandóan a hónod alatt, lövésre készen?

Jól hangzik amit írtál, de ha nem így csinálod akkor már késő keresni,tapogatózni utána ha a kést a tokodra tették ( torkodra nem máshová, az r kimaradt).

 

  Üdv

Előzmény: Bandipilot (174)
Miocsó Creative Commons License 2007.02.06 0 0 187

 

  Üdv Kedves Mammáliás!

 

 Miétr félek? Fél a fene,csak egy kisé viccesre akartam venni a szöveget. Illetve attól félek amikor " csak szépen megkérnek" Az gyakran nagyon veszélyes. De hidd el manapság már nem nagyon zavar ez a jelenség. Sajnos! Az MHSZ-es időket emlegeted,ilyen idős vagy? Ugyanis én is ismerem azokat az időket,mert 71-ben kezdtem a gyakorlati kiképzésemet,és a rep több ágát is kipróbáltam azóta.Akkor emlékszem többször nem értettem pár dolgot(  Miket?.leírtam de  töröltem ).

 Szóval nem hallottam, láttam, és én tankoltam töröltem az olajat fejtettem a gázt stb, de ez mellékes mert szerttem csinálni.

 

  Szóval azt akartam kihozni előző hozzászólásomban, hogy természetes a nők egyre gyakoribb megjelenése a repülésben mivel manapság már a fizikai erő nem dominál abban. És tán a műszaki hibák gyors felderírtése, valamilyen áthidaló,de aránylag megbízható javítás elvégzése sem szükséges Mint ahogy sok más területen sem. (Csak vesd össze a régi autózást a maival pl.)

 

  Talán Gergő is erre próbált utalni írásában, ha jól értettem.

 

 A matriachátus pedig újra kialakulóban van csak nézd meg Amerikát! Bandi pilot ezt még nem látja de a szociológiai felmérések szerint ott a gyerekek döntő  része egyszülős családban nő fel. ( az anyánval)

 

 

Előzmény: égi mamma (162)
Bandipilot Creative Commons License 2007.02.06 0 0 186

Rendben Krisz, varom a levelet!

 

 

Előzmény: krisz25 (184)
kri.ara Creative Commons License 2007.02.06 0 0 185
ha igen, nagyon helyes :D
Előzmény: Bandipilot (183)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!