Az Ifákat éltetni kell, és mivel már sokan szükségszerűnek érezték ezt a topikot, gondoltam egyet és nyitottam. A topik szól mindenfajta Ifáról, a személyautó F8 és F9-esről, az első IFA tgk-ról, az S4000-től az L60-ig. Nekem a W50 tetszik a legjobban. Előre is kösz a sok-sok hozzászólást!
Üdv!Segítséget szeretnék kérni!Életem első ZT 323-asát sikerült megvennem,viszont a motor és kuplung közötti hardy kivan!Ebben szeretnék segítséget kérni honnét tudnék beszerezni újat vagy használtat!Előre is köszönöm!Ja!Kormánykerék is kéne!
Sziasztok! Valaki tudna nekem egy fotót beszúrni ide IFA w50 terepes-országúti és egy NEM-terepes-országúti alvázról (kizárólag alvázról), hogy láthassam mi a különbség a kettő között? Tudom, hogy a terepes magasabb, de azon kívül.. Illetve a terepes-agrár és a terepes-országúti között mik a különbségek? Fontos lenne. Köszi!
Sziasztok! Ti hallottatok a rendeletrol miszerint 2024tol fel kellesz szerelni minden hagyományos teherautót az uj generációs tachográffal? Ezek a készülékek drágábbak mint egy ifa mi lesz velük?
van egy új szerzeményem, Ifa ADK 70. Még csak fél órát használtam, de már hiányzik belőle hűtővíz. Indul, daruzik, nincs különösebben semmi jelenség. Forgalomból kivont, tehát nem ismerem a menettulajdonságát. Hengerfej tömítés gondja lehet vajon? Ha igen, alkatrészeket hol érdemes vásárolni hozzá?
A ZIL csak annyit hogy én sokat jártam anno a Szövaut nál (ha még valaki emlékszik a cégre ) a 10 t simán vitte nyekergés nélkül ,mikor építkeztem slitter téglával púposra raktuk akkor nyekerget kicsit :) Persze akkor még benzines volt !
Horch / IFA H 3 ( Horch 3 tonnen )Gyártását 1947-ben kezdték el a Horch műveknél,a szászországi Zwickauban -más motor híján - egy harcjármű (SdKfz251)hathengeres, 4,2 literes Maybach otto motorjával..Az IFA (Autóipari Egyesülés) megalakulása után,1948-tól IFA H3 néven gyártották 1949-ig...
Igen sajnos igaz amit mondasz.Nem is tudom. Nyíregyházán van egy bontó,afféle katonai, de ahogy olvasgattam lehet náluk vásárolni Csepel,Kamaz,Ural,Krazz teherautókat,bele értve Zileket ahogy nézegettem a képeket egyes darabok nagyon is megvannak kímélve,az ülések s a többi. kilométer óra állás nagyon is rendben van,ilyen 2500-4000 áll meg hasonlók szinte hihetetlen.Csak az árakat nem tudom egyenlőre.
Dolgozni már ne vegyél IFA-t. Sajnos 30 évvel a gyártás után nincsenek gyári alkatrészek. Ha jól belegondolok nálunk a városban is három maradt két üzemeltetőnél. De mindkettőnek van komplett autója alkatrész bázisnak. /Bár általában nem az szokott elromolni ami neked is van a polcon. :) /
Hát igen ez egy örök dilemma,vegyek ne vegyek,beválik vagy nem,nehéz döntés.Jó az ilyen kommenteket olvasgatni mert ezekből is lehet kicsit tanulni tapasztalatokat szerezni.
Nézegetem a Zileket-131-157,orosz technológia,jól bírják a terhelést nem nagyon hagynak cserbe,de már a legfiatalabb is 25-30 éves.
Tavaly 900 ezerért vett Ifára egy év alatt az árát még egyszer rá kellett költeni és még közel sem tökéletes.
Kedves barátom azt mondta, ő tökéletes állapotban fogja tartani az Ifáját. Valóban így is volt, állandóan szerelte, vette hozzá az alkatrészt, stb. Másfél évig csinálta így, aztán vett egy öreg Mercit kb 3 milláért (az Ifa többe került), azóta alig-alig szerel, azt mondta, így lehet pénzt keresni, ha mindig megy az autó.
Hát igen gondolom nem saját járgány,így nem is foglalkoztak vele hogy szét hajtják pár hónap alatt.Nekem igazából fa hordásra kellene,azért is írogatok olyan helyre ahol találok hozzá értő embereket,én 41-éves vagyok sajnos nemálok olyan jó hogy rögtön több milliós teherautókat vegyek.Azért érdeklődöm hogy a régi korszak járgányaiból melyiket lenne érdemes meg vásárolni.Terepest szeretnék venni minden képen,az erdő azt kívánja,meg nem panaszkodnak rá akik használták anno.
Volt ilyen a hetvenes évek elején hogy a 100 mázsa cementet rádobták az öttonnás Ifára. Persze elvitte városon belül,de ezek a kocsik hamar selejtezve lettek a Volán-nál.
Akkor érdemes egy pótkocsit utánakötni,köszönöm hogy írtál.Nem gondoltam mert olvasgattam hogy volt aki 10-12 tonna cementel vágtatott,de akkor biztos hantázott.
Helló sziasztok,fa hordásra szeretnék venni egy Ifa teherautót,na most a terheléséére lenék kíváncsi. W50-hószú platóst kcr 3000 daruval szerelve.Azt tudom hogy 5-tonna a gyári terhelése,de én 80-100 mázával terhelném meg,kell e plusz laprugót be füzi a gyáriak mellé vagy nincs rá szükség?Vagy nagyon durva neki a 8-10 tonna?El tekeredne a váz vagy valami olyasmi történne vele.