Sziasztok! Olyan problémám lenne, hátha járt már így valaki.2001 Golf4 1.9Tdi az alany. Az első fényszórók és az irány jelző nem működik.Elakadásjelző működik,biztosítékok átnézve/cserélve, fényszóró kapcsoló cserélve. Esetleg valakinek volt hasonló ?Előre Is köszönöm
Sziasztok. Pár hónapja motorfelújításon esett át a 4-es golfom benzin 1.6 16v. Azóta van egy Check Engine lámpám. “Emission Workshop” üzenettel. Azóta beleraktam 2000Km-t KB, és ez idők alatt 4x jelentkezett egy probléma. Az első 2 alkalommal, menet közben felvillant a műszerfalon az Aksi jel pirosan, és elment a szervóm 3 másodpercre majd visszajött. A 3. esetben mikor megálltam a piros lámpánál, ugyanez az aksi jel felvillant viszont a kocsi is leállt. Pöcc röff indult. A 4. esetben mikor megálltam a zebránál, hogy át engedjem a gyalogost, ugyanúgy leállt, viszont itt már nem is indult. Egy fél órás időintervallumon belül próbáltam indítgatni, viszont csak tekert és nem indult(Ez reggel 8 órakor történt). Elmentem dolgozni, és délután 17:00 fele mikor visszamentem a kocsihoz pöcc röff indult. Most 3 hétig állt autóvillamossági “szakembernél”, és nem jött rá a hibára. Próbálta ki olvasni, de valami szelep dologra kapta a hibakódot. Az első szerelő aki a motorfelújítást csinálta, ő ajánlotta ezt a szakembert. Az ő elmondása szerint az autó motorikusan rendben van, és ez elektromos hiba ezért lényegében tovább passzolt. Az autóvillamosági szakember főtengely jeladót cserélt, viszont az ő elmondása szerint erre kellett volna valamilyen “hibakódot” kapnia és mivel az autó semmit nem jelzett így végül nem cserélte ki. Az akkumulátort mérték, a generátort is, és elvileg azok rendben vannak. Igazából ötletem sincs mit csináljak, most van egy 3. ember akihez elvinném, de reménykedem benne, hogy itt pontosabb segítséget kaphatok ezzel kapcsolatban. Alapesetben eladnám és nem szenvednék vele, de már nem kevés pénz áll benne a motor felújítás miatt, és nem tudom mit kezdjek vele. Ez a 4 eset kb 2000KM alatt történt, és teljesen véletlenszerű időközönként. Esetleg valakinek volt már ilyen tapasztalata, vagy van valami ötlete, esetleg mit kezdjek vele, hova forduljak? Előre is köszönöm a válaszokat.
A kapcsoló jó lehet, ha a másik világít, lámpánál találsz vezeték színt, és számot. Ha azon próbalámpával nézve a lámpánál nem találsz áramot, akkor mész befelé.
Adott egy Peugeot 206 SW , aminek a jobb oldali első helyzetjelzője és tompítottja (H7-es) nem ég, de a reflektor igen, baloldalt elől, illetve hátul minden oke.
Biztosítékok átnézve, izzók is, hol érdemes keresni a hibát?
Illetve a hátsó csomagtér ajtón az ablaktörlő s a szélvédő fűtés se megy, de az ablakmosó igen.
Egy 2012-es KIA SPORTAGE-ben valami állóhelyben lemerítette az aksit. Kimértem , valami folyamatosan 320mA-t fogyaszt. Minden biztosítékot kiszedtem sorban egymás után, és mértem hogy eltűnik-e a 320mA. Meglett a problémás biztosíték (a képen a 13-as), viszont erre több dolog van rákötve, pl. A/C vezérlő modul, műszerfal (IND), pipere lámpa, utastér lámpa stb. Néhány ezen kívül más biztosítékra is rá van kötve. A kérdésem az, hogy ha pl. ha a A/C modul más biztosítékon is rajta van, és annál nem jelentkezett a probléma, kizárhatom pl. a A/C modul hibáját?
Kiszereltem. Egy kérdésem van már csak, honnan tudom, hogy jobb plusszos vagy bal? Mert ledes index reléből találtam jobb plusszosat és balosat. A gyári egyébként 3 lábas, és a lábakhoz ez van írva: 49a, 49, 31. A 49 és a 31 van egymással szemben, a harmadik a 49a.
Na mégis megtaláltam, ami jó hír, a rossz, hogy fogalmam sincs hogyan szedjem ki. Meg kell bontani valószínű hozzá a műszefalat, mert a belső biztosítékdobozhoz van hozzácsatlakoztatva, és nincs hely csak úgy kiszedni. Magát a biztosítékdobozt sem egyszerű kihalászni.
Valami nyilván villogtatja az indexet, de lehet nem annak a kattogását hallod. Pölö 2004-es Renault Scenicben is kattog az index, de valójában a műszeregységbe épített piezo adja a hangot
Lényegében ugyanaz a kettő. Talán az állítható jobb mert tudod állítani az ütemet. A láb kiosztás a fontos ugyan az legyen. Az autó akkumulátor 12 V-os tehát álló helyzetben 12 volton müködik minden. Ha jár a motor a generátor 14.2 V-al tölt tehát azon a feszültségen müködik minden.
Ha sima izzó van benne és bekapcsolod az elakadás jelzőt akkor 4x21 W villog összesen 84 watt. Ha még utánfutót is rá akasztasz + 2x 21 W = 42 tehát összesen 126 W esetleg még oldal villogók de a 150 W-ba belefér. 12 V-on 150 W fogyasztás 12.5 A fogyasztást eredményez.
Csak azt jó lenne tudni, hogy mi a különbség a 12 és a 12.8 voltos között, meg egyiken amperben van a tól-ig érték, a másikon wattban. Mindenesetre először azt nézem meg, hogy milyen van gyárilag.
Szerintem 10W-tól már gyorsabban fog villogni. Kettőt kellene bele tenni vagy egyet + terhelő ellenállást. Esetleg az index automatát kicserélni ami ledeshez való.
Kérdésem, ha az autómba ledes irányjelzőt szeretnék, akkor minimum hány watt fogyasztású ledet vegyek, hogy ne villogjon gyorsan? Úgy tudom, a gyári hagyományos izzók 21 watt körül fogyasztanak, ezért van az, ha például egy 5 watt fogyasztású ledet teszek bele, akkor gyorsan villog (kipróbáltam). Kipróbáltam egy másik led izzót is, annak a fogyasztása 21 watt volt, így nem villogott gyorsan, nem jelezte hibaként az autó, viszont az erős, 2100 lumenes fény miatt nem akartam bennehagyni. Tehát most ott tartok, hogy kinéztem egy izzót, ami csak 250 lumenes, fogyasztása 10,2 watt. Egyelőre nem szeretném megvenni, tanácsot kérnék, hogy a 10,2 wattos fogyasztás vajon elég lesz-e ahhoz, hogy ne villogjon gyorsan? Mennyi a minimum érték?
Na, tegnap sikerült összekevernem kicsit a dolgokat, a hiba valójában egy fokozattal furcsább, mert leállítás után közvetlenül indítható, de 2..3 perccel később már nem, majd újabb pár perc várakozás után megint igen. Hidegen 10-ből 11-szer teker.
Így is lehet szénkefe? De miért csak meleg motornál rendetlenkedik?