Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lecso719 Creative Commons License 2024.01.17 0 0 1254

Köszönöm a tippeket... tényleg a tengely volt berágódva, már forog.
A motor, a szénkefék 16 év után is rendben vannak.

Előzmény: Nagyon vidéki (1249)
-csövi- Creative Commons License 2024.01.11 0 0 1253

Szerintem mind a két fényszóró izzó kiégett és az elakadás kapcsoló lehet rossz.

Előzmény: István Király (1252)
István Király Creative Commons License 2024.01.11 0 0 1252

Sziasztok! Olyan problémám lenne, hátha járt már így valaki.2001 Golf4 1.9Tdi az alany.
Az első fényszórók és az irány jelző nem működik.Elakadásjelző működik,biztosítékok átnézve/cserélve, fényszóró kapcsoló cserélve. Esetleg valakinek volt hasonló ?Előre Is köszönöm 

lecso719 Creative Commons License 2023.12.22 0 0 1251

Köszönöm a tanácsot, de jobban megnézve a szerkezetet kiderült, hogy nem csavarokkal van a motor
háza felfogva, hanem behajlított, préselt fülekkel.

Nehéz lenne szerelni, az eredmény bizonytalan, marad a teljes csere :-(

Előzmény: Nagyon vidéki (1249)
-csövi- Creative Commons License 2023.12.15 0 0 1250
Előzmény: Zsc137 (1248)
Nagyon vidéki Creative Commons License 2023.12.14 0 0 1249

A szikra nagy áramfelvételt jelent, de ez nem minden esetben rövidzár.

Előfordulhat:

Elkopott a szénkefe, a rugó meg összemarta a kommutátort--- ez esetben csere

Beázott és összerohadt a hajtása - talán tisztítva, zsírozva menthető

A motor ázott be és rohadt össze  --- csere

A motorban elszabadult az állandó mágnes -- talán vissza tudod ragasztani

  Kb ennyi jutott eszembe

Előzmény: lecso719 (1247)
Zsc137 Creative Commons License 2023.12.14 0 0 1248

Sziasztok. Pár hónapja motorfelújításon esett át a 4-es golfom benzin 1.6 16v. Azóta van egy Check Engine lámpám. “Emission Workshop” üzenettel. Azóta beleraktam 2000Km-t KB, és ez idők alatt 4x jelentkezett egy probléma. Az  első 2 alkalommal, menet közben felvillant a műszerfalon az Aksi jel pirosan, és elment a szervóm 3 másodpercre majd visszajött. A 3. esetben mikor megálltam a piros lámpánál, ugyanez az aksi jel felvillant viszont a kocsi is leállt. Pöcc röff indult. A 4. esetben mikor megálltam a zebránál, hogy át engedjem a gyalogost, ugyanúgy leállt, viszont itt már nem is indult. Egy fél órás időintervallumon belül próbáltam indítgatni, viszont csak tekert és nem indult(Ez reggel 8 órakor történt). Elmentem dolgozni, és délután 17:00 fele mikor visszamentem a kocsihoz pöcc röff indult. Most 3 hétig állt autóvillamossági “szakembernél”, és nem jött rá a hibára. Próbálta ki olvasni, de valami szelep dologra kapta a hibakódot. Az első szerelő aki a motorfelújítást csinálta, ő ajánlotta ezt a szakembert. Az ő elmondása szerint az autó motorikusan rendben van, és ez elektromos hiba ezért lényegében tovább passzolt. Az autóvillamosági szakember főtengely jeladót cserélt, viszont az ő elmondása szerint erre kellett volna valamilyen “hibakódot” kapnia és mivel az autó semmit nem jelzett így végül nem cserélte ki. Az akkumulátort mérték, a generátort is, és elvileg azok rendben vannak. Igazából ötletem sincs mit csináljak, most van egy 3. ember akihez elvinném, de reménykedem benne, hogy itt pontosabb segítséget kaphatok ezzel kapcsolatban. Alapesetben eladnám és nem szenvednék vele, de már nem kevés pénz áll benne a motor felújítás miatt, és nem tudom mit kezdjek vele. Ez a 4 eset kb 2000KM alatt történt, és teljesen véletlenszerű időközönként. Esetleg valakinek volt már ilyen tapasztalata, vagy van valami ötlete, esetleg mit kezdjek vele, hova forduljak? Előre is köszönöm a válaszokat.

lecso719 Creative Commons License 2023.12.14 0 0 1247

Üdv!

Hátsó ablaktörlő motorja vsz. zárlatos.
(Feszültséget adva rá picit szikrázott, és a csomagtér lámpa
átmenetileg kialudt. A biztosíték ép maradt).

A kérdés, hogy esélyes-e a motor szétszedése, tisztítása, javítása,
vagy a komplett szerkezetet cserélendő?
Előre is köszönöm.

Nagyon vidéki Creative Commons License 2023.12.03 0 0 1246

Kb így ahogy írod.

A kapcsoló jó lehet, ha a másik világít, lámpánál találsz vezeték színt, és számot. Ha azon próbalámpával nézve a lámpánál nem találsz áramot, akkor mész befelé.

Előzmény: Bence4093 (1245)
Bence4093 Creative Commons License 2023.12.02 0 0 1245

Bsi-nél hogy?

 

A biztit mérjem ki, hogy folyik e áram át rajta? Ha nem, akkor gondolom a bsi-nél lehet a gond ,ha igen, kábel hiba ?

Előzmény: Nagyon vidéki (1244)
Nagyon vidéki Creative Commons License 2023.12.02 0 0 1244

Üdv!

A hátsó részen jó esetben a gumi átvezető harmónikában lehet eltörve a kábel.

Azelején is érdemes a bsi-től elindulni, és végignézni az előremenő kábeleket.

Előzmény: Bence4093 (1243)
Bence4093 Creative Commons License 2023.12.02 0 0 1243

Adott egy Peugeot 206 SW , aminek a jobb oldali első helyzetjelzője és tompítottja (H7-es) nem ég, de a reflektor igen, baloldalt elől, illetve hátul minden oke.

 

Biztosítékok átnézve, izzók is, hol érdemes keresni a hibát?

 

Illetve a hátsó csomagtér ajtón az ablaktörlő s a szélvédő fűtés se megy, de az ablakmosó igen.

 

Előre is köszönöm.

-csövi- Creative Commons License 2023.11.20 0 0 1242

Szerintem nem mert nyilván innen is kap valami tápot...

Előzmény: Törölt nick (1241)
Törölt nick Creative Commons License 2023.11.19 0 0 1241

Üdv!

 

Egy 2012-es KIA SPORTAGE-ben valami állóhelyben lemerítette az aksit.  Kimértem , valami folyamatosan 320mA-t fogyaszt. Minden biztosítékot kiszedtem sorban egymás után, és mértem hogy eltűnik-e a 320mA. Meglett a problémás biztosíték (a képen a 13-as), viszont erre több dolog van rákötve, pl. A/C vezérlő modul, műszerfal (IND), pipere lámpa, utastér lámpa stb. Néhány ezen kívül más biztosítékra is rá van kötve. A kérdésem az, hogy ha pl. ha a A/C modul más biztosítékon is rajta van, és annál nem jelentkezett a probléma, kizárhatom pl. a A/C modul hibáját?

 

Köszönöm

-csövi- Creative Commons License 2023.11.11 0 0 1240
Előzmény: Akárkiiiii (1239)
Akárkiiiii Creative Commons License 2023.11.10 0 0 1239

Ha szemből nézek rá, akkor jobb oldalt van a 49-es láb, bal oldalon a 31, harmadik láb pedig a 49a. Jól sejtem, hogy akkor ez jobb plusszos?

Előzmény: Akárkiiiii (1238)
Akárkiiiii Creative Commons License 2023.11.10 0 0 1238

Kiszereltem. Egy kérdésem van már csak, honnan tudom, hogy jobb plusszos vagy bal? Mert ledes index reléből találtam jobb plusszosat és balosat. A gyári egyébként 3 lábas, és a lábakhoz ez van írva: 49a, 49, 31. A 49 és a 31 van egymással szemben, a harmadik a 49a.

Előzmény: somytomy (1236)
Akárkiiiii Creative Commons License 2023.11.10 0 0 1237

Na mégis megtaláltam, ami jó hír, a rossz, hogy fogalmam sincs hogyan szedjem ki. Meg kell bontani valószínű hozzá a műszefalat, mert a belső biztosítékdobozhoz van hozzácsatlakoztatva, és nincs hely csak úgy kiszedni. Magát a biztosítékdobozt sem egyszerű kihalászni.

Előzmény: somytomy (1236)
somytomy Creative Commons License 2023.11.10 0 0 1236

Valami nyilván villogtatja az indexet, de lehet nem annak a kattogását hallod. Pölö 2004-es Renault Scenicben is kattog az index, de valójában a műszeregységbe épített piezo adja a hangot

Előzmény: Akárkiiiii (1235)
Akárkiiiii Creative Commons License 2023.11.10 0 0 1235

Vagyis valami van benne, mert hallom, hogy kattog, de egybe van építve a belső biztosíték dobozzal.

Előzmény: Akárkiiiii (1234)
Akárkiiiii Creative Commons License 2023.11.10 0 0 1234

Most néztem, de az enyémben sajnos nincs index relé. Biztosíték van. 

Előzmény: -csövi- (1233)
-csövi- Creative Commons License 2023.11.09 0 0 1233

Lényegében ugyanaz a kettő. Talán az állítható jobb mert tudod állítani az ütemet. A láb kiosztás a fontos ugyan az legyen. Az autó akkumulátor 12 V-os tehát álló helyzetben 12 volton müködik minden. Ha jár a motor a generátor 14.2 V-al tölt tehát azon a feszültségen müködik minden. 

Ha sima izzó van benne és bekapcsolod az elakadás jelzőt akkor 4x21 W villog összesen 84 watt. Ha még utánfutót is rá akasztasz + 2x 21 W = 42 tehát összesen  126 W esetleg még oldal villogók de a 150 W-ba belefér. 12 V-on 150 W fogyasztás 12.5 A fogyasztást eredményez.

Előzmény: Akárkiiiii (1232)
Akárkiiiii Creative Commons License 2023.11.09 0 0 1232

Na majd akkor holnap meg is nézem, hogy milyen van az autómban. 2006-os Chevrolet Aveo sedan egyébként.

https://royaltuning.hu/termek/ledes-index-rele-3labas/

Ezt néztem ki, vagy pedig ez: https://www.autovillcentrum.hu/INDEX-rele-ledekhez-allithato-villogasi-utemmel?utm_source=olcsobbat&utm_medium=shopping&utm_campaign=olcsobbat_shopping_auto_vill_centrum&gclid=EAIaIQobChMIpZfQjdC3ggMV0ZrVCh2UoAJjEAQYASABEgKFRPD_BwE

 

Csak azt jó lenne tudni, hogy mi a különbség a 12 és a 12.8 voltos között, meg egyiken amperben van a tól-ig érték, a másikon wattban. Mindenesetre először azt nézem meg, hogy milyen van gyárilag.

Előzmény: -csövi- (1231)
-csövi- Creative Commons License 2023.11.09 0 0 1231

Igen az az. A legtöbb kihúzom bedugom nem nehéz kicserélni. Több idő megkeresni hol van.

Előzmény: Akárkiiiii (1230)
Akárkiiiii Creative Commons License 2023.11.09 0 0 1230

Index automata alatt index relét értesz? Mennyire bonyolult azt kicserelni?

Előzmény: -csövi- (1229)
-csövi- Creative Commons License 2023.11.09 0 0 1229

Szerintem 10W-tól már gyorsabban fog villogni. Kettőt kellene bele tenni vagy egyet + terhelő ellenállást. Esetleg az index automatát kicserélni ami ledeshez való.

Előzmény: Akárkiiiii (1228)
Akárkiiiii Creative Commons License 2023.11.09 0 0 1228

Üdvözlet!

 

Kérdésem, ha az autómba ledes irányjelzőt szeretnék, akkor minimum hány watt fogyasztású ledet vegyek, hogy ne villogjon gyorsan? Úgy tudom, a gyári hagyományos izzók 21 watt körül fogyasztanak, ezért van az, ha például egy 5 watt fogyasztású ledet teszek bele, akkor gyorsan villog (kipróbáltam). Kipróbáltam egy másik led izzót is, annak a fogyasztása 21 watt volt, így nem villogott gyorsan, nem jelezte hibaként az autó, viszont az erős, 2100 lumenes fény miatt nem akartam bennehagyni. Tehát most ott tartok, hogy kinéztem egy izzót, ami csak 250 lumenes, fogyasztása 10,2 watt. Egyelőre nem szeretném megvenni, tanácsot kérnék, hogy a 10,2 wattos fogyasztás vajon elég lesz-e ahhoz, hogy ne villogjon gyorsan? Mennyi a minimum érték?

 

Köszönöm a választ! 

-csövi- Creative Commons License 2023.10.09 0 0 1227

Hőtágulás miatt lehet ha már nagyon kopott a kefe és épphogy hozzáér.

Amikor nem indít meg kellene próbálni kicsit megkocogtatni.

Előzmény: somytomy (1226)
somytomy Creative Commons License 2023.10.09 0 0 1226

Na, tegnap sikerült összekevernem kicsit a dolgokat, a hiba valójában egy fokozattal furcsább, mert leállítás után közvetlenül indítható, de 2..3 perccel később már nem, majd újabb pár perc várakozás után megint igen. Hidegen 10-ből 11-szer teker.

Így is lehet szénkefe? De miért csak meleg motornál rendetlenkedik?

Előzmény: -csövi- (1225)
-csövi- Creative Commons License 2023.10.09 0 0 1225

Talán kopott a kefe önindítóban. 

Előzmény: somytomy (1224)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!