Ki mit ért ezalatt?Hogyan gondolja ezek müködését, vagy milyen ismerete van ezírányban?Konkrét példák előnyben.A Világban ezen konstrukcíók hol találhatok?Mi a külömbség a közös kockázatvállaó szolidáris eü bíztosítás és a nyereségérdekelt között.Ezeken kellenne elgondolkodni, mert a káosz egyre jobban kezd elterjedni a dezinformácíók folytán, azért, hogy a balga nép már ne is tudja hogy mit miért véd, vagy utasít el.
Hozzá kell még tenni, hogy az OEP külön kassza volt, melyet 1994 körül olvasztottak be a kségvetésbe. Ezzel az OEP összes vagyona állami tulajdon lett, és bezony privatizálták azokat!
Állam kitalálta a többiztosítós modellt, úgy, hogy a befizetett PÉNZÜNKET kezelik a biztosítók.
Figyeljetek erre! A befizetett pénzünket magánbiztosítók kezelik, ennek fejében szervezik az ellátást!
Magánbiztosítók háta megett nyilván tulajdonosok vannak, végső soron magánszemélyek, akiknek ez a vállalkozása!
Ha valaki beteszi a pénzét egy vállalkozásba mit vár el attól a vállalkozástól?
Nyilván nem azt, hogy kifizeti a telefonkséget, a villany és víz kséget, majd kivesz belőle magának 80 ezer Ft. bttó fizut!
Minimum azt várja el, hogy ha beteszi a pénzét, akkor az a tőke hozza legalább azt a hozamot, amit akkor hozott volna ha a pénzét valamilyen alapba befekteti!
Legyen ez a hozam csak 15%!
Jóindulattal a kségek maradjanak - mint OEP-nél - 0,5%-on.
Akkor a pénzünk kezeléséért az eddig fizetett 0,5% helyett 15,5%-ot fizetünk!
Miből lehet ezt fedezni?
Vagy ennyivel (15%) TÖBBET fizetünk be, vagy ennyivel KEVESEBB ellátást kapunk az eddig befizetett pénzünkért.
Nem most, hanem kb. 130 évvel ezelőtt felösmerték hogy minden ember előbb-utóbb megbetegszik, hosszabb, rövidebb időre. Nem csak munkaképtelenné válik, hanem még komoly kségeket is ki kell fizetnie a gyógyíttatására.
Kiatalálták a szolidaritás alapú biztosítást, melynek lényege, hogy mindnyájan fizetik, és mindenki igénybe veszi, ha rászorul.
Minél többen fizetnek a rendszerbe annál biztosabb, hogy nem lesz több beteg mint befizető.
Tehát a befizetők fedezni tudják a betegek kségeit.
A befizetett pénzeket kezeli, nyilvántartja valaki, akinek dolga figyelni azt is, hogy aki nem fizeti be, annak szól.
A befizetőknek mi az igénye?
Hogy minél kevesebb pénz menjen el arra, hogy a befizetést, könyvelést elvégezze valaki, mert a pénz valójában a segítségnyújtásra kell!
Nagyjából ezt a feladatot látta el OEP, amely a befizetések 0,5%-át használta fel kségekre.
Kségekre, mint pl. az ott dolgozók fizetése, a telefon, a számítógép, a papír.
Most azt szajkózzák az OEP nem látta el rendesen a feladatát!
Én meg azt mondom, ha ez tényleg így volt, akkor nem az OEP a hibás!
Nincs keresletem sem egy szívműtétre, se vakbélműtétre!
Ezekre max. rákényszerülök!
Míg a kenyér, vagy áramfogyasztásomat tudom szabályozni, sőt akár le is mondhatok róla - végső esetben - a nélkül hogy meghalnék, az infarktust MINDENKÉPPEN kezeltetni kell, HA nem a halálom a cél.
Csak úgy mellékesen jegyzem meg, hogy az EU. hozott már erről állásfoglalást!
Sem a gyógyszerértékesítés, sem az eü. ellátás nem kereskedelem a hagyományos értelemben véve, ezért nem liberilázhaható olyan mértékben mint pl. hagyományos kereskedelem.
Az egészségbiztosítás nem valós biztosítás!
Biztosítás lényege, hogy fizetek egy díjat, hogy ha NEM VÁRT esemény következik be
ami egyébként KISZÁMÍTHATATLAN, legyen valamilyen gyors segítségem a probléma megoldására.
Biztos van valamilyen számítás, hogy pl. 100 gépjármű bizt.-ból mennyi totálkárt kell fizetni, de hogy nem lesz az összes totálkáros, az 99%.
Szerencsére a nem várt esemény viszonylag ritkán következik be!
Én pl. 20 éve vezetek és eddig egyszer kellett SZERENCSÉRE igénybe vennem a biztosítást.
Egészségbiztosítás esetén az a 99%-ig biztos, hogy BETEG leszek előbb-utóbb, minél idősebb valaki annál biztosabb, hogy egyre betegebb lesz.
Itt kb úgy működik a dolog, hogy 30 évig fizetem, utána egyre többet veszem igénybe!
A biztosítottak 50-30%-a pedig esetleg többet vesz igénybe, mint amit befizetett.
A többiztosítós modell esetén a betegségemből, a RÁSZORULTSÁGOMBÓL árut csinálnak, ami pofátlanság!
Egy nem valós biztosítást próbálnak valós biztosításként működtetni, ami mindenképpen bukovári a biztosítónak!
Hahn Endre, a Medián piackutató cég vezetője azt mondja: április végi felmérésük azt mutatja, hogy a hálapénz gyakorisága nem csökkent radikálisan, viszont az összege igen. A vizitdíj bevezetése előtt átlagban majdnem 6000 ezer forint volt, utána drasztikusan a felére, 3000 forintra csökkent.
Számítások szerint évente összesen 40 és 100 milliárd forint közötti hálapénzt hagytak a magyar betegek orvosaik zsebében. Az Egészségügyi Stratégiai Kutatóintézet adatai szerint az emberek 36 százaléka életében legalább egyszer adott már paraszolvenciát. Az átlag a kórházi orvosnak 16 ezer, míg a háziorvosnak 6 ezer forintot ad.
Nem tüntem el, csak vártam, hogy milyen vászokat kapok.Egyáltalán világos-e, hogy mit is írt alá, mint paktumot az MSZP és az SZDSZ.
1.A Állami-Nemzeti Bíztósítok nonprofit szervezetek, ahol a munkavállalok jövedelem viszonylatban fix százalékos összeget fízetnek be, valamint a munkaadók is meghatározott százalékban a bérkífízetések után.A társadalom meg szükséglete alapján veszi ígénybe a szolgáltatást.Az EÜ müködéséért, strukturális felépítéséért az Állam Törvényi uton gondoskodik és annak szigorú ellenőrzését is elvégzi, valamint meghatározza azokat az ellátásokat(alapellátás, megelőzés, népegészségűgy), melyet minden polgárának biztosít a legmagasabb színvonalon öszhangban a technikai és gazdasági lehetőségein keresztűl.Ehhez azért van joga, mert a TB járulék kötelező jellegénél fogva KÖZPÉNZ.Tehát az első lépés kellene, hogy legyen, hogy külön alapot kell létrehozni, mely úgy müködik, mint bármely "magántöke", a Kincstárnak coki.Ebbe az alapba az Állam, mint munkáltató is beperkálja az összeget.Ha ez mind megvan, akkor jőhet a Struktura, hogy hogyan müködjön.Ehhez az első lépés az Orvosok és eö szakdolgozok jogállásáról szoló Törvény,(szellemi szabadfoglalkozás) mely lehetővé teszi ezen struktura kíalakítását.Ezek után egy kodex, mely röziti a beavatkozások, szolgáltatások forintositott összegét, mert ebben az esetben fel lehet számolni a hálapénznek nevezett álfegyvert, mivel az adozás és elszámolás egyértelmű.A korházak, klinikák, melyek állami(őnkormányzati, megyei, városí, országos) tulajdonba vannak, azok állapotárúl a fennttartó gondoskodik.Így a tiszta viszonyok után aluról kezdeni a felépítést, háziorvosi hálózat, szakorvosi ambuláns hálózat, a korházi háloza, mely területi súlyponti, országos centrumok.Hozzá tartoznak a sürgösségi ellátás és mentőhálózat, valamint a kronikus ellátási centrumok.Ez kb 8-10 év.Nem lehet megsporolni, s nem lehet a kéménnyel kezdeni, mert az alapok, falak megerősítése nélkűl csak szép kéményünk van, s az épűlet összerogy, s teljesen mindegy, hogy milyen kémény zug a mélybe.A nyereségérdekeltről meg legközelebb, mert így is hosszúra síkeredett.
Minden üzleti biztosító nyereségérdekelt, hiszen azért hozták létre.
Az egészségbiztosítást mindkettő végezheti, de az alapállásukon ez nem fog változtatni. Az üzli biztosítók bevonása mellett kardoskodók pont akzzal érvelnek, hogy a nyereségérdek erősebb, mint a szolidaritásos alapon működő társaságtól elvárható becsületesség/közérdek.