Keresés

Részletes keresés

015-ös Gringó Creative Commons License 2 napja 0 2 43404

,,Lévén Balatonalmádi bejáraton is fel lett tartva néhány percre  atért volna."

 

 

Szerintem itt dőlt el, mi legyen a 19714-el, végül félretették. Éppenséggel így bele is férhetett volna Alsóörsig, onnan akkor úgy kb. 13:29-kor tudott volna tovább menni, amiből ha nem tudott volna behozni, az 13:41-es érkezés lett volna Füreden, de ha a legjobb esetben hoz is be két percet, akkor 5 perce lett volna késésbe, az már valamivel jobban hangzik.

 

 

,,Eleve úgy félrerakni vonatot, hogy sz ellenirányú még nem ért oda a másik állomásra, nekem erős"

 

 

Igen, ez valóban nem elegáns.

 

 

 

 

Döntöttek, így alakult, véleményem szerint nem akarták a páratlanokat jobban elverni, inkább az amúgy is csak Füredig közlekedőt tették a sor végére.

Előzmény: V43 - 1157 (43403)
V43 - 1157 Creative Commons License 2 napja -2 0 43403

Lévén Balatonalmádi bejáraton is fel lett tartva néhány percre  atért volna.

 

Eleve úgy félrerakni vonatot, hogy sz ellenirányú még nem ért oda a másik állomásra, nekem erős.  Ráadásul a katica menetrend is eléggé laza.

Előzmény: 015-ös Gringó (43401)
015-ös Gringó Creative Commons License 2 napja 0 0 43402

Előzmény: 015-ös Gringó (43401)
015-ös Gringó Creative Commons License 2 napja 0 2 43401

Ez egészen biztos?

 

19714 Balatonalmádiban megállt 13:21-kor. (13:23-kor esélytelen lett volna Alsóörse érnie).

Ha le is vitték volna Alsóörsre, legkorábban kb. 13:29-kor állt volna meg, majd utána Alsóörsről kijár 19745 kb. 13:30, blokkján meg 19705 halad kb 13.32.

 

19714 Alsóörsről indult volna 13:32-kor (két perccel a Balatonfüredi menetrendszerinti érkezése előtt). Füredre érkezett volna kb 13:44. Ez 10 perc késést jelentett volna a menterendjéhez képest, ami messze nem nulla.

 

 

19714-nek Balatonalmádiban alapból volt már 16 perc késése, ha nem lett volna akadálya a haladásának, akkor se hozta volna be a késésének nagy részét ezen a rövid szakaszon.

 

 

 

A késés alapból nem jó senkinek, ilyenkor több rossz közül kell a kevésbé rosszat választani.

Előzmény: V43 - 1157 (43400)
V43 - 1157 Creative Commons License 2 napja -1 0 43400

Kb '23-ra Alsóörsre ért volna, katica előre almádi, jött volna a 19705 is egyből,  a 19714 késése pedig majdnem nulla lett volna.

Előzmény: r1232 (43396)
015-ös Gringó Creative Commons License 2 napja 0 0 43399

Igen, bocsánat, elírtam, köszi az észrevételt.

 

A páratlanokat ne verje el.

Előzmény: zjakabfi (43398)
zjakabfi Creative Commons License 2 napja 0 0 43398

A paros az itt páratlant jelent, ugye? Marmint hogy azokat ne verje el.

Előzmény: 015-ös Gringó (43397)
015-ös Gringó Creative Commons License 2 napja 0 1 43397

Én se értem, mi a gond már megint.

 

Teljesen jó döntés volt így. A 19714 nem is ment tovább Bfüredről, csak Füredig közlekedett és csatlakozásra se kellett Füreden várni emiatt másik vonatnak (mivel ebben az időben nincs vonat Tapolca fele).

Inkább félretették a végállomás előtt a 19714-et, hogy ne verje el még jobban a párosokat, amik előtt ott volt még vagy 130 km út...

 

 

Előzmény: r1232 (43396)
r1232 Creative Commons License 2 napja 0 1 43396

Ezzel most szerintem semmi probléma nincs, ez volt a jó döntés. Így egyik érintett vonatnak sem nőtt tovább a késése. A 19705 is késett 10 percet, ami akkor már eljött Alsóőrsről.

Előzmény: V43 - 1157 (43394)
V63-017 Creative Commons License 2 napja 0 1 43395

Azért kellett, mivel Nagytétényben nincs kiépített peron!

Előzmény: Barry Unger (43387)
V43 - 1157 Creative Commons License 2 napja -3 1 43394

Szezoni késésgyártó húzások, drága teremtőm...:

 

Megáll a késett 19714 15 perc késéssel 13:19-kor Almádiban. Nem vinné el Alsóörsre , amikor onnan 13:21 katica, nem, almádi félre, várja meg a 19705-öt is ami a katica mögött jön. Ahogyan Mucsi Zoltán mondaná: "Ki volt az a jószág, az a vadbarom?!"🤣🤣

815 007 Creative Commons License 2 napja 0 0 43393

Érdekes...

V43 - 1157 Creative Commons License 3 napja 0 0 43392

Másik állt be helyette.

Előzmény: Ashi Valkoinen (43386)
superconductor Creative Commons License 3 napja 0 1 43391

Ehhez képest kicsivel az átadás után nyilatkozta Vitézy, hogy olyan mértékben bővült az utasszám, amit senki sem látott, és a (*khm*) felújított infra máris korlátja a további kínálatbővítésnek. (ezt találtam, de már régebben is mondta: https://iho.hu/index.php/hirek/haromsavu-m7-es-vitezy-david-kritikaja-230314)

Mindenesetre azért továbbra is van Magyarországon vasúttársaság, aminek a felújításai km-re vetítve nem érik el a MÁV-os árszintet. Hanem úgy a tizedét.

Előzmény: V43 - 1157 (43382)
superconductor Creative Commons License 3 napja 0 0 43390

Ez nagyon gáz, de ettől függetlenül nem lenne baj, ha nyáron is lenne valami gyorsvonat jellegű kiszolgálás Tapolcáig.

Pár éve megírtam, még talán a déli part felől átszállva is gyorsabb volt, mint bármelyik vonat az északin.

 

Elvi szinten lehetnének a hullámok végig gyorsok, a Tapolca-Füred kistelepülések közvetlen kiszolgálása meg mehetne akár Tekergővel (nagy bicajszállító kapacitás, Füredtől pedig Alsóörs, Almádi, Fűzfő, Kenese, Akarattya). Napi 4 ilyen biztosan elég lenne.

Előzmény: V43 - 1157 (43376)
Barry Unger Creative Commons License 3 napja 0 0 43389

nekem úgy tűnt. begurultunk, megállt a vonat, aztán megindult mindenki a másikról. majd miután kb. mindenki átszállt, még álltunk vagy 10 percet. közben egyik irányban sem engedtek el semmilyen vonatot, úgyhogy minden késett.

a ledöglött mozdonyos vonat eleve kitérőben állt, nem az áthaladókon, ha jól láttam. a folyosón beszélgető áltszállóktól valami olyasmit hallottam, hogy a mozdony már eleve gyengélkedve indult el a déliből, és hogy nem lepődtek meg, hogy végleg megfeküdt.

Előzmény: zjakabfi (43388)
zjakabfi Creative Commons License 3 napja -1 0 43388

Mindenki simán átszállt? Hol volt az átszállítás?

Előzmény: Barry Unger (43387)
Barry Unger Creative Commons License 3 napja 0 0 43387

A Bakony IC-n utazva tanúja voltam a helyzetnek, hogy a katasztrófavédelem ehhez miért kellett, az azért rejtélyes.

Előzmény: zjakabfi (43384)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 3 napja 0 0 43386

Aztán meggyógyult?

Előzmény: V43 - 1157 (43385)
V43 - 1157 Creative Commons License 3 napja -1 0 43385

Egyesíteném a 08-assal, azt cső. 

 

Egyik este a 9758 indult 30 perccel, mert annak a flirtje adta be a kulcsot.

Előzmény: zjakabfi (43384)
zjakabfi Creative Commons License 3 napja -1 0 43384

Ok, de ezen mar túlvagyunk, továblépni meg csak így lehetne.

 

Bar ma már a villany sem bzitos...

 

Déli pályaudvarról 17:05-kor Tapolcára elindult Kék Hullám késik

A Déli pályaudvarról 17:05-kor Tapolcára elindult Kék Hullám Expresszvonat (Ex 19796) mozdonya Nagytéténynél meghibásodott, emiatt egy másik mozdonnyal, várhatóan 120-150 perces késéssel közlekedik. Utasai a Katasztrófavédelem segítségével átszállhatnak a Bakony InterCity vonatra (IC 908) Székesfehérvár felé.

MÁVINFORM

Előzmény: trebront (43383)
trebront Creative Commons License 3 napja -2 5 43383

már a füredi villamosítás helyett is értelmesebb lett volna dual üzemű mozdony vagy dual motorvonat beszerzése. + a pálya felújítása (vagy a nélkül). csak győzött a szokásos agyhalál döntés (hogy is mondta a zseni? "V43 ide be nem teszi a lábát"?).

de akár most is bérelhetnének ilyet kimondottan a 29-re. nem kell mozdonycsere, felszabadul M41, 30-on mehetne majd 160-nal. mai Bzmot-pótlás is biztos hiányzik valahonnan.

És csak meg kell nézni, h milyen vizuális környezetszennyezés lett az állomások nagy része az 1000db oszloppal.

Előzmény: zjakabfi (43381)
V43 - 1157 Creative Commons License 3 napja -2 1 43382

Itt nem erről szól ez az egész.

 

Eleve nagyon nehezen, és bődületes mennyiségű hazudozáshegyeket összehozva lehetett az egész projektet véghez vinni.
A folytatáshoz ugyanezt kellene tovább csinálni, azóta az árak, és lehetőségek is másképp alakultak.

 

Most tegyük fel, meglenne a folytatás, Tapolca felé is vannak pályagondok bőven, és most megint más miatt késne minden. csak mert megint kitaláltak valamit, meghágják az utasításokat, csak késni lehessen, meg "majd mi megmutatjuk".

Eddig se dízelromantika miatt nem volt villany (eleve miféle fogalom ez... olyan gagyi IHO-Flapflap szintű). hanem mert erre a vonalra felesleges (volt). Pláne abban a helyzetben, hogy mennyi helyen lehetett volna hasznosabban elkölteni ezt a pénzt. 

Fekve maradnak a flirtek, szilik, csörgők, egyforma arányban mostmár. Vannak szabályok amik szerint dolgozni kell, de ha kitalálnak baromságokat, akkor lehet ide gyorsvasút is, az is sz*r lesz.

 

Odáig sikerült süllyedni Szombathelyen, hogy az utas se számít. És mindez csak a csörgőre való cserénél, másik irányba nem, mert ott nem kretén a főnökség (tisztelet a kivételnek). Ez pedig elképesztő. Sehol az országban nem okoz gondot a fékutasítás, itt, csakis itt igen. 

Előzmény: zjakabfi (43381)
zjakabfi Creative Commons License 3 napja -2 5 43381

Én meg korbácsolom tovább.

 

Jó lenne befejezni ezt a füredi bohóckodast, és végig kihúzni a drótot.

En is imadom a dízel hangulatot, de ez már úgysem olyan az igazi, a menetrendzserűsegnek, komfortnak meg jót tenne.

Előzmény: V43 - 1157 (43376)
zjakabfi Creative Commons License 3 napja -1 0 43380

Biztos lesz meg uccsó korrekció a nyári menetrend  beharangozása előtt.

Előzmény: laszlo86 (43379)
laszlo86 Creative Commons License 3 napja 0 2 43379

Ez a Kék hullám-os infó honnan származik? A meghirdetett menetrend szerint megáll az említett 3 megállóhelyen a Kék hullám IC

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/29_nyar_v0407_jav.pdf

Előzmény: V43 - 1157 (43376)
zjakabfi Creative Commons License 3 napja -1 0 43378

Na ez szarul hangzik.

Lesz egy füred fövenyes pótlóbusz?

Előzmény: V43 - 1157 (43376)
zjakabfi Creative Commons License 3 napja -1 0 43377

Előszezonban sosem volt a Vizipókhoz csatlakozás tovabb, maximum napi 1-2szer hétvégenként.

 

Előzmény: trebront (43375)
V43 - 1157 Creative Commons License 3 napja -2 0 43376

Na akkor hogy én is felkavarjam az indulatokat:

 

Először is Almádiban gázolás történt, és áll a közlekedés. 

 

Másodszor:

 

A főszezoni Kékhullámok ezentúl nem állnak meg Aszófőn, Örvényesen, és Fövenyesen sem.

Az ok egyszerű: addig hajtogatta valamelyik szombathelyi balf#sz ezt a fékpróba baromságot,  míg kihisztizte, hogy több idő kell a gépcserére. Csak a csörgőre való cserekor természetesen,  lévén a másik igazgatóságon tudnak utasítást értelmezni,  de ha nem is tudnának, az ottani mozdonyvezetők valószínűleg megvédenék magukat, és nem csinálnának hülyét magukból. 

Úgyhogy Balatonfüred és Aszófő között a fenti település utasai kapnak egy pótlobuszt ajándékba.  👏🏆🎖

trebront Creative Commons License 3 napja 0 0 43375

az előszezoni expressesítésben még az is "jó", hogy már nem lehet 3db 24órás megye.napijeggyel 1 napon belül megjárni Bp-et, mert expressre kieg.helyjeggyel sem használható.

még nem IC, ezért okosjegy sincs..

és már nincs a vizipókhoz csatlakozó betét sem Füred-Tapolca között. csak a 2óránkénti express. persze a sikerpropaganda szerint bővült az előszezoni menetrend.

Előzmény: Dzsibzon (43374)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!