,,Lévén Balatonalmádi bejáraton is fel lett tartva néhány percre atért volna."
Szerintem itt dőlt el, mi legyen a 19714-el, végül félretették. Éppenséggel így bele is férhetett volna Alsóörsig, onnan akkor úgy kb. 13:29-kor tudott volna tovább menni, amiből ha nem tudott volna behozni, az 13:41-es érkezés lett volna Füreden, de ha a legjobb esetben hoz is be két percet, akkor 5 perce lett volna késésbe, az már valamivel jobban hangzik.
,,Eleve úgy félrerakni vonatot, hogy sz ellenirányú még nem ért oda a másik állomásra, nekem erős"
Igen, ez valóban nem elegáns.
Döntöttek, így alakult, véleményem szerint nem akarták a páratlanokat jobban elverni, inkább az amúgy is csak Füredig közlekedőt tették a sor végére.
19714 Balatonalmádiban megállt 13:21-kor. (13:23-kor esélytelen lett volna Alsóörse érnie).
Ha le is vitték volna Alsóörsre, legkorábban kb. 13:29-kor állt volna meg, majd utána Alsóörsről kijár 19745 kb. 13:30, blokkján meg 19705 halad kb 13.32.
19714 Alsóörsről indult volna 13:32-kor (két perccel a Balatonfüredi menetrendszerinti érkezése előtt). Füredre érkezett volna kb 13:44. Ez 10 perc késést jelentett volna a menterendjéhez képest, ami messze nem nulla.
19714-nek Balatonalmádiban alapból volt már 16 perc késése, ha nem lett volna akadálya a haladásának, akkor se hozta volna be a késésének nagy részét ezen a rövid szakaszon.
A késés alapból nem jó senkinek, ilyenkor több rossz közül kell a kevésbé rosszat választani.
Teljesen jó döntés volt így. A 19714 nem is ment tovább Bfüredről, csak Füredig közlekedett és csatlakozásra se kellett Füreden várni emiatt másik vonatnak (mivel ebben az időben nincs vonat Tapolca fele).
Inkább félretették a végállomás előtt a 19714-et, hogy ne verje el még jobban a párosokat, amik előtt ott volt még vagy 130 km út...
Ezzel most szerintem semmi probléma nincs, ez volt a jó döntés. Így egyik érintett vonatnak sem nőtt tovább a késése. A 19705 is késett 10 percet, ami akkor már eljött Alsóőrsről.
Megáll a késett 19714 15 perc késéssel 13:19-kor Almádiban. Nem vinné el Alsóörsre , amikor onnan 13:21 katica, nem, almádi félre, várja meg a 19705-öt is ami a katica mögött jön. Ahogyan Mucsi Zoltán mondaná: "Ki volt az a jószág, az a vadbarom?!"🤣🤣
Ehhez képest kicsivel az átadás után nyilatkozta Vitézy, hogy olyan mértékben bővült az utasszám, amit senki sem látott, és a (*khm*) felújított infra máris korlátja a további kínálatbővítésnek. (ezt találtam, de már régebben is mondta: https://iho.hu/index.php/hirek/haromsavu-m7-es-vitezy-david-kritikaja-230314)
Mindenesetre azért továbbra is van Magyarországon vasúttársaság, aminek a felújításai km-re vetítve nem érik el a MÁV-os árszintet. Hanem úgy a tizedét.
Ez nagyon gáz, de ettől függetlenül nem lenne baj, ha nyáron is lenne valami gyorsvonat jellegű kiszolgálás Tapolcáig.
Pár éve megírtam, még talán a déli part felől átszállva is gyorsabb volt, mint bármelyik vonat az északin.
Elvi szinten lehetnének a hullámok végig gyorsok, a Tapolca-Füred kistelepülések közvetlen kiszolgálása meg mehetne akár Tekergővel (nagy bicajszállító kapacitás, Füredtől pedig Alsóörs, Almádi, Fűzfő, Kenese, Akarattya). Napi 4 ilyen biztosan elég lenne.
nekem úgy tűnt. begurultunk, megállt a vonat, aztán megindult mindenki a másikról. majd miután kb. mindenki átszállt, még álltunk vagy 10 percet. közben egyik irányban sem engedtek el semmilyen vonatot, úgyhogy minden késett.
a ledöglött mozdonyos vonat eleve kitérőben állt, nem az áthaladókon, ha jól láttam. a folyosón beszélgető áltszállóktól valami olyasmit hallottam, hogy a mozdony már eleve gyengélkedve indult el a déliből, és hogy nem lepődtek meg, hogy végleg megfeküdt.
Ok, de ezen mar túlvagyunk, továblépni meg csak így lehetne.
Bar ma már a villany sem bzitos...
Déli pályaudvarról 17:05-kor Tapolcára elindult Kék Hullám késik
A Déli pályaudvarról 17:05-kor Tapolcára elindult Kék Hullám Expresszvonat (Ex 19796) mozdonya Nagytéténynél meghibásodott, emiatt egy másik mozdonnyal, várhatóan 120-150 perces késéssel közlekedik. Utasai a Katasztrófavédelem segítségével átszállhatnak a Bakony InterCity vonatra (IC 908) Székesfehérvár felé.
már a füredi villamosítás helyett is értelmesebb lett volna dual üzemű mozdony vagy dual motorvonat beszerzése. + a pálya felújítása (vagy a nélkül). csak győzött a szokásos agyhalál döntés (hogy is mondta a zseni? "V43 ide be nem teszi a lábát"?).
de akár most is bérelhetnének ilyet kimondottan a 29-re. nem kell mozdonycsere, felszabadul M41, 30-on mehetne majd 160-nal. mai Bzmot-pótlás is biztos hiányzik valahonnan.
És csak meg kell nézni, h milyen vizuális környezetszennyezés lett az állomások nagy része az 1000db oszloppal.
Eleve nagyon nehezen, és bődületes mennyiségű hazudozáshegyeket összehozva lehetett az egész projektet véghez vinni. A folytatáshoz ugyanezt kellene tovább csinálni, azóta az árak, és lehetőségek is másképp alakultak.
Most tegyük fel, meglenne a folytatás, Tapolca felé is vannak pályagondok bőven, és most megint más miatt késne minden. csak mert megint kitaláltak valamit, meghágják az utasításokat, csak késni lehessen, meg "majd mi megmutatjuk".
Eddig se dízelromantika miatt nem volt villany (eleve miféle fogalom ez... olyan gagyi IHO-Flapflap szintű). hanem mert erre a vonalra felesleges (volt). Pláne abban a helyzetben, hogy mennyi helyen lehetett volna hasznosabban elkölteni ezt a pénzt.
Fekve maradnak a flirtek, szilik, csörgők, egyforma arányban mostmár. Vannak szabályok amik szerint dolgozni kell, de ha kitalálnak baromságokat, akkor lehet ide gyorsvasút is, az is sz*r lesz.
Odáig sikerült süllyedni Szombathelyen, hogy az utas se számít. És mindez csak a csörgőre való cserénél, másik irányba nem, mert ott nem kretén a főnökség (tisztelet a kivételnek). Ez pedig elképesztő. Sehol az országban nem okoz gondot a fékutasítás, itt, csakis itt igen.
Először is Almádiban gázolás történt, és áll a közlekedés.
Másodszor:
A főszezoni Kékhullámok ezentúl nem állnak meg Aszófőn, Örvényesen, és Fövenyesen sem.
Az ok egyszerű: addig hajtogatta valamelyik szombathelyi balf#sz ezt a fékpróba baromságot, míg kihisztizte, hogy több idő kell a gépcserére. Csak a csörgőre való cserekor természetesen, lévén a másik igazgatóságon tudnak utasítást értelmezni, de ha nem is tudnának, az ottani mozdonyvezetők valószínűleg megvédenék magukat, és nem csinálnának hülyét magukból.
Úgyhogy Balatonfüred és Aszófő között a fenti település utasai kapnak egy pótlobuszt ajándékba. 👏🏆🎖
az előszezoni expressesítésben még az is "jó", hogy már nem lehet 3db 24órás megye.napijeggyel 1 napon belül megjárni Bp-et, mert expressre kieg.helyjeggyel sem használható.
még nem IC, ezért okosjegy sincs..
és már nincs a vizipókhoz csatlakozó betét sem Füred-Tapolca között. csak a 2óránkénti express. persze a sikerpropaganda szerint bővült az előszezoni menetrend.