Azért annyira ne igyunk előre a medve bőrére, mert a KDJ-355,356 fog még meglepetéseket okozni a tesztek során. A 358 az aki talán még át megy a teszteken, de a 355,356 az nagyon de nagyon kérdéses.
1;A 20-son vissza állt a régi rend? (csúcsidőben csuklós, csúcsidőn kívűl szóló) nagyonrégen 5éve láttam utóljára teljes csuklós fordát petőfin a 20-son. 2;A KDJ-358 at mikor nézik át? (Nagyon szaggató hangot ad ki a motorhangja, meg gyorsításnál eléggé lomha--egyre jobban) 3;Ebben az évben milyen buszok beszerzése várható, és hány darab?
Momentán esik az olajár megint, meg a Volán amúgy sem kúti áron veszi gondolom, úgyhogy odébb van még ez :) Citaro helyköziről nem tudok semmit. De látatlanban is azt mondom, nem igazán alkalmas oda ilyen ülésekkel és klíma nélkül, alig nyitható ablakokkal..
Én csak annyit tudok a helyközis Csitáról, hogy a helyközis fogyasztása, nem sokban tér el a városi fogyasztástól, egy ideje a HXG-925 sofőre hajtja, nem tudjátok, hogy miért?
Jelenleg valóban ez a helyzet, de hogy hosszabb távon is ilyen árak maradnak-e, azt nem lehet tudni. Néhány szakértő ugyan ezt nyilatkozta, de ismerve a körülményeket, még bármi történhet gázolaj/gázár ügyben.
1-2 gázos busz így is többet fut társainál, ha jól érzékeltem (GOX-156-ot szoktam látni még 11 óra után is dolgozni, sőt talán még GOX-154-et is). KDJ-357 helyközi szerepléséről milyen vélemények vannak, hallottál valamit erről, hogy mennyire állja a sarat helyköziben?
Sok (osztott)forda van 260-assal kiadva, sztem van vagy 8-10. Ezek ugye zömmel régebbi buszok. Továbbá a 2-es szemlék idejére is kell tartalék busz. Úgy rémlik, több beszerzés nem lesz mostanában. Nagy kérdés még, mi lesz a gázosokkal. Mostmár jóval olcsóbb a gáz, mint a gázolaj, bár maga a gázbusz nem olcsóbb, mert ugye többet eszik, bár a Conectokkal, VOlvokkal összevetve lehet hogy már olcsóbb, mert ezek ugye többet esznek, pl szóló Conecto 34-35 liter, 260 gázos meg 45 kilo körül. Tehát ha tovább drágul a dízel(a gáz meg nem), akkor könnyen déli váltásban találhatják magukat a gázos buszok :) Néhány Conecto vagy Volvo meg beeshet osztottba(nyilván átszerkesztett fordákkal, hogy az osztottban lennének az AP-s járatok), amúgy valszeg a JAW-os Volvok mennének osztottba, mert azok a legproblémásabbak, meg legöregebbek is. Ja meg az IDZ-k.
Látom a letét fogalmát nem értettétek, de se baj, lényeg, hogy a műszaki vizsga lejártáig közlekednek lovagló autóként. Vagy bent állnak a telepen ha nincs rájuk szükség.
Fől lehet fogni úgy is, hogy szörnyű, stb., az tény, hogy nekem is hiányzik a retro feeling, de azért ki lehet jelenteni, hogy a TV büszkélkedik a legjobb 200-asokkal. Ezek a fényezések annyira újjá teszik a gépeket, és most példaként fől lehet hozni a 770-et, szinte új gép lett így teljesen. Motorikusan is jók az ELR-569 nagyon pöpec lett és újra gazdás gép (Dorozsma), habár ami annyira nem jó hír, hogy a CJN-010 haldoklik de talán még menthető a dolog. Akkor egy kis selejt lista 280-asaokból, elég sok lett sajnos. AHA-604 (Letétbe rakva a műszaki vizsga lejártáig) BRN-962 BRN-963 ELR-435 BOX-605 (Letétbe rakva a műszaki vizsga lejártáig) BPZ-882 (Letétbe rakva a műszaki vizsga lejártáig) BPZ-965 BRN-856 BRN-857
A nagy túlélők, idén még biztos kint lesznek.
BPZ-895 BHJ-909 CJN-294 CJN-356 CJN-357 BPT-946
260-as letét, illetve selejt lista
CJN-033 (Letétbe rakva a műszaki vizsga lejártáig) CJN-035 (Letétbe rakva a műszaki vizsga lejártáig) CJN-038 CJN-405 CMX-981 BPZ-769 (Letétbe rakva a műszaki vizsga lejártáig)
A 260-as túlélők idényre
BOS-576 BOS-578 BPT-973 BRT-053 CJN-283 CMX-849 (Új műszakit már nem fog kapni)
Számításokat számolgattuk, 2011 közepére 260 illetve 280-asból a CCP-és és a DUD-os széria fog maradni, meg persze a gázosok. Meg kell hagyni szép lett az állományunk, magasan visszük is Magyarországon a prímet átlagéletkorba az tutira merem állítani.
Nyugi van még remény! Lesz ráncajtós, trilexes 260-as ha a Volán vissza veszi a városőrségtől az AKF-999-et:D Nem ártana ott rohad a Tesco elött...szegény...
Ez szörnyű... Már abban az értelemben, ahogy Balázs mondta. Egyébként van lehetőség buszt menteni, mondjuk 266-ost, persze nem ártana, ha anyagilag jobban el lennénk eresztve. (Nem feltétlenül TV állományba valaha is tartozó buszról beszélek, bár ki tudja).
Ebből az oldalból nézve teljesen igazad van. Elég aggasztó, hogy a Volán állományában már alig van "retro" kocsi. Egy DUD-os (vagy olyan szintre felújított) 200-ason már nagyon nincs mit eltenni.. :S
Ezt senki se vonja kétségbe, bár azért kisebb tömjénfüsttel is értelmezhető a dolog :P
Ennek a kocsinak volt egy rendkívül különleges előélete, az akkori dizájnnal együtt: én pl. szívesen láttam volna eredeti állapotúra felújítva, sárgára fényezve retro kocsiként. Mások nem így gondolkodtak, mert kevésbé tartják fontosnak a múlt egy jelentős darabkájának megőrzését, és itt nem erre a konkrét kocsira célzok, hanem a 200-as szériára, annak már 35-40 éves pályafutására. Ezt a kocsit speciel több okból is érdemesnek tartottam volna erre a célra, de nem így történt. Ez van.
Igen, ez is csak egy a sok gyönyörűen felújított kocsi közül. :P
Azért ha megnézzük a 260, 280, 415, 395/E95 elég szépséges kocsikkal találkozhatunk a cégnél. Meg merném kockáztatni, hogy a DUD-széria és a 415-ösök az országban a legszebben lettek felújítva.. :)