Keresés

Részletes keresés

Normann Trancer Creative Commons License 2010.01.21 0 0 3916
Azért annyira ne igyunk előre a medve bőrére, mert a KDJ-355,356 fog még meglepetéseket okozni a tesztek során.
A 358 az aki talán még át megy a teszteken, de a 355,356 az nagyon de nagyon kérdéses.
Előzmény: verval (3912)
smoon Creative Commons License 2010.01.21 0 0 3915
Appám, ezek a HCT-k zsírabban néznek ki, mint újkorukban.
Előzmény: Csoki bácsi (3911)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.21 0 0 3914
Lenne kérdésem:

1;A 20-son vissza állt a régi rend? (csúcsidőben csuklós, csúcsidőn kívűl szóló)
nagyonrégen 5éve láttam utóljára teljes csuklós fordát petőfin a 20-son.
2;A KDJ-358 at mikor nézik át? (Nagyon szaggató hangot ad ki a motorhangja, meg
gyorsításnál eléggé lomha--egyre jobban)
3;Ebben az évben milyen buszok beszerzése várható, és hány darab?
Csoki bácsi Creative Commons License 2010.01.20 0 0 3913
Kár értük.
Előzmény: verval (3912)
verval Creative Commons License 2010.01.20 0 0 3912
KDJ-357 tapasztalatai jók, tehát jelen állás szerint áll a helyközibe helyezéses buli.
Előzmény: Csoki bácsi (3908)
Csoki bácsi Creative Commons License 2010.01.20 0 0 3911
Várjuk ki a végét, a Volánnál úgyse fogják elkapkodni a fordamódosításokat :-)

Pár kattintás a mai napról:
elr435hct511hct515kay557kdj357
Előzmény: Mrija (3910)
Mrija Creative Commons License 2010.01.20 0 0 3910
Momentán esik az olajár megint, meg a Volán amúgy sem kúti áron veszi gondolom, úgyhogy odébb van még ez :)
Citaro helyköziről nem tudok semmit. De látatlanban is azt mondom, nem igazán alkalmas oda ilyen ülésekkel és klíma nélkül, alig nyitható ablakokkal..
Előzmény: Csoki bácsi (3908)
KZR-283 Creative Commons License 2010.01.20 0 0 3909
Én csak annyit tudok a helyközis Csitáról, hogy a helyközis fogyasztása, nem sokban tér el a városi fogyasztástól, egy ideje a HXG-925 sofőre hajtja, nem tudjátok, hogy miért?
Előzmény: Csoki bácsi (3908)
Csoki bácsi Creative Commons License 2010.01.20 0 0 3908
Jelenleg valóban ez a helyzet, de hogy hosszabb távon is ilyen árak maradnak-e, azt nem lehet tudni. Néhány szakértő ugyan ezt nyilatkozta, de ismerve a körülményeket, még bármi történhet gázolaj/gázár ügyben.

1-2 gázos busz így is többet fut társainál, ha jól érzékeltem (GOX-156-ot szoktam látni még 11 óra után is dolgozni, sőt talán még GOX-154-et is). KDJ-357 helyközi szerepléséről milyen vélemények vannak, hallottál valamit erről, hogy mennyire állja a sarat helyköziben?
Előzmény: Mrija (3906)
Tourismo Creative Commons License 2010.01.20 0 0 3907
Egy-két szám:

Típusa: IKARUS 417.14
Motor: MAN D2866LUH20
Teljesítmény: 310 LE (228 kW)
Fogyasztás: 50-55 liter/100 km

Típusa: IKARUS 280.4AG
Motor: RÁBA DELTEC gázmotor
Teljesítmény: 258 LE (190 kW)
Fogyasztás: kb. 50 kg/100 km CNG-ből.

Típusa: IKARUS 415.26
Motor: RÁBA D10
Teljesítmény: 280 LE (206 kW)
Fogyasztás: 26,5 - 28 liter/100 km

Nem szándékosan raktam be a legnagyobb fogyasztásút, de erről volt adatom.
Előzmény: Mrija (3906)
Mrija Creative Commons License 2010.01.20 0 0 3906
Sok (osztott)forda van 260-assal kiadva, sztem van vagy 8-10. Ezek ugye zömmel régebbi buszok. Továbbá a 2-es szemlék idejére is kell tartalék busz. Úgy rémlik, több beszerzés nem lesz mostanában.
Nagy kérdés még, mi lesz a gázosokkal. Mostmár jóval olcsóbb a gáz, mint a gázolaj, bár maga a gázbusz nem olcsóbb, mert ugye többet eszik, bár a Conectokkal, VOlvokkal összevetve lehet hogy már olcsóbb, mert ezek ugye többet esznek, pl szóló Conecto 34-35 liter, 260 gázos meg 45 kilo körül. Tehát ha tovább drágul a dízel(a gáz meg nem), akkor könnyen déli váltásban találhatják magukat a gázos buszok :) Néhány Conecto vagy Volvo meg beeshet osztottba(nyilván átszerkesztett fordákkal, hogy az osztottban lennének az AP-s járatok), amúgy valszeg a JAW-os Volvok mennének osztottba, mert azok a legproblémásabbak, meg legöregebbek is. Ja meg az IDZ-k.
Előzmény: Csoki bácsi (3901)
verval Creative Commons License 2010.01.20 0 0 3905
Öh, számomra se. De azért köszönjük a hosszú és hibás listát..
Előzmény: Csoki bácsi (3904)
Csoki bácsi Creative Commons License 2010.01.20 0 0 3904
Miért nem mondtad azt, hogy tartalékok lettek? Sokkal egyszerűbb :-))
A letétbe helyezés nem teljesen ezt jelenti számomra.
Előzmény: Normann Trancer (3903)
Normann Trancer Creative Commons License 2010.01.20 0 0 3903
Látom a letét fogalmát nem értettétek, de se baj, lényeg, hogy a műszaki vizsga lejártáig közlekednek lovagló autóként.
Vagy bent állnak a telepen ha nincs rájuk szükség.
Előzmény: Törölt nick (3902)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.20 0 0 3902
Erről ennyit:D
Énis láttam a CJN-035-öst.
Sőt a jó öreg AHA-t is láttam bár 99-esben ment valamerre....
Csoki bácsi Creative Commons License 2010.01.20 0 0 3901
BPZ-965, BRN-856/857 még a LIF-széria érkezése után lett selejt :-)))
CJN-035 ma még futott, BPZ-769 szintén.
Előzmény: Normann Trancer (3900)
Normann Trancer Creative Commons License 2010.01.20 0 0 3900
Fől lehet fogni úgy is, hogy szörnyű, stb., az tény, hogy nekem is hiányzik a retro feeling, de azért ki lehet jelenteni, hogy a TV büszkélkedik a legjobb 200-asokkal.
Ezek a fényezések annyira újjá teszik a gépeket, és most példaként fől lehet hozni a 770-et, szinte új gép lett így teljesen.
Motorikusan is jók az ELR-569 nagyon pöpec lett és újra gazdás gép (Dorozsma), habár ami annyira nem jó hír, hogy a CJN-010 haldoklik de talán még menthető a dolog.
Akkor egy kis selejt lista 280-asaokból, elég sok lett sajnos.
AHA-604 (Letétbe rakva a műszaki vizsga lejártáig)
BRN-962
BRN-963
ELR-435
BOX-605 (Letétbe rakva a műszaki vizsga lejártáig)
BPZ-882 (Letétbe rakva a műszaki vizsga lejártáig)
BPZ-965
BRN-856
BRN-857

A nagy túlélők, idén még biztos kint lesznek.

BPZ-895
BHJ-909
CJN-294
CJN-356
CJN-357
BPT-946

260-as letét, illetve selejt lista

CJN-033 (Letétbe rakva a műszaki vizsga lejártáig)
CJN-035 (Letétbe rakva a műszaki vizsga lejártáig)
CJN-038
CJN-405
CMX-981
BPZ-769 (Letétbe rakva a műszaki vizsga lejártáig)

A 260-as túlélők idényre

BOS-576
BOS-578
BPT-973
BRT-053
CJN-283
CMX-849 (Új műszakit már nem fog kapni)

Számításokat számolgattuk, 2011 közepére 260 illetve 280-asból a CCP-és és a DUD-os széria fog maradni, meg persze a gázosok.
Meg kell hagyni szép lett az állományunk, magasan visszük is Magyarországon a prímet átlagéletkorba az tutira merem állítani.
Előzmény: Milkabika (3896)
Csoki bácsi Creative Commons License 2010.01.20 0 0 3899
Erre azért ne vegyél/igyál mérget... :-)
Előzmény: Törölt nick (3898)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.20 0 0 3898
Nyugi van még remény!
Lesz ráncajtós, trilexes 260-as ha a Volán vissza veszi a városőrségtől az AKF-999-et:D
Nem ártana ott rohad a Tesco elött...szegény...
Előzmény: verval (3883)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.20 0 0 3897
A KDJ-358-al jólenne valamit csinálni, mert rettenetes hangja van a motorjának!!!
Eléggé nehezen vált 2-es be is.

A LPK-533 nagyon csinos gép lett, egy mama is nézte aztán szóvá tette hogy "nagyon szép a zászló" stb...
Milkabika Creative Commons License 2010.01.20 0 0 3896
Ez szörnyű... Már abban az értelemben, ahogy Balázs mondta. Egyébként van lehetőség buszt menteni, mondjuk 266-ost, persze nem ártana, ha anyagilag jobban el lennénk eresztve. (Nem feltétlenül TV állományba valaha is tartozó buszról beszélek, bár ki tudja).
Előzmény: sosiforda (3882)
JOX-722/1 Creative Commons License 2010.01.20 0 0 3895
Jó kis kocsik, csinosak.
Előzmény: Tourismo (3893)
Csoki bácsi Creative Commons License 2010.01.19 0 0 3894
Nincs ezen semmi fura, csak LIF-764-ról átkerült ez a díszcsík :o))
Előzmény: Tourismo (3893)
Tourismo Creative Commons License 2010.01.19 0 0 3893
Vajon mi a furcsa ezen?
Szerintem ezzel a dízájnal sokkal vagányabb a gép!



JOX-722/1 Creative Commons License 2010.01.19 0 0 3892
verval Creative Commons License 2010.01.19 0 0 3891
Ebből az oldalból nézve teljesen igazad van. Elég aggasztó, hogy a Volán állományában már alig van "retro" kocsi. Egy DUD-os (vagy olyan szintre felújított) 200-ason már nagyon nincs mit eltenni.. :S
Előzmény: Dénes Balázs (3890)
Dénes Balázs Creative Commons License 2010.01.19 0 0 3890
Ezt senki se vonja kétségbe, bár azért kisebb tömjénfüsttel is értelmezhető a dolog :P

Ennek a kocsinak volt egy rendkívül különleges előélete, az akkori dizájnnal együtt: én pl. szívesen láttam volna eredeti állapotúra felújítva, sárgára fényezve retro kocsiként. Mások nem így gondolkodtak, mert kevésbé tartják fontosnak a múlt egy jelentős darabkájának megőrzését, és itt nem erre a konkrét kocsira célzok, hanem a 200-as szériára, annak már 35-40 éves pályafutására. Ezt a kocsit speciel több okból is érdemesnek tartottam volna erre a célra, de nem így történt. Ez van.
Előzmény: verval (3889)
verval Creative Commons License 2010.01.19 0 0 3889
Igen, ez is csak egy a sok gyönyörűen felújított kocsi közül. :P

Azért ha megnézzük a 260, 280, 415, 395/E95 elég szépséges kocsikkal találkozhatunk a cégnél. Meg merném kockáztatni, hogy a DUD-széria és a 415-ösök az országban a legszebben lettek felújítva.. :)
Előzmény: Dénes Balázs (3888)
Dénes Balázs Creative Commons License 2010.01.19 0 0 3888
Most már ez is csak egy a sok .... közül. Innentől tőlem akár kiskanalat is hajlíthatnak belőle.
Előzmény: verval (3887)
verval Creative Commons License 2010.01.19 0 0 3887
Persze, de még mindig jobb, hogy nem dobták ki a kocsit, mert trilex+ráncajtós.. :)
Előzmény: Dénes Balázs (3884)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!