Keresés

Részletes keresés

torokb2 Creative Commons License 2024.01.31 0 0 447

Üllő, Vecsés, Pestlőrinc állomásokon találkoztam vele az átépítés előtt a váltókezelőknél. A kétezres évekig ezek vonóvezetékes állomások voltak, helyi távbeszélőnek használták az LB67-eseket. A forgalmi irodákban az asztalba volt építve a vonali és a helyi távbeszélő is.

Előzmény: JZoli63 (446)
JZoli63 Creative Commons License 2024.01.31 0 0 446

Szerintem igen. Nekünk is volt jónéhány darab a 16_os vonalon, ezek is a vésztartalék LB készülékek voltak, meg az őrházakban is volt, egy két helyen.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (445)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2024.01.29 0 0 445

Rendszeresítve volt-e a MÁV-nál az LB67 rendszerű telefon?

schlumberger Creative Commons License 2023.12.31 -1 0 444

Neked is boldogat - jobbat az ideinél!

Előzmény: radar-nyh (443)
radar-nyh Creative Commons License 2023.12.31 -1 0 443

 

Boldog Újévet kívánok!

HA0LR - Nyíregyháza

R142Gaz66 Creative Commons License 2021.12.01 0 0 442

Szia schlumberger

 

Szerintem megvan a válasz a szombathelyi igazgatóság épületén lévő oszlopra... annak idején a hosszúhullámú kommunikációs rendszerben Szombathely is egy fontos rádiós pont volt, ott is volt az igazgatóság épületének tetején oszlop a hosszúhullámú huzalantenna részére (álltalában 2 oszlopot használtak, tipikusan 30 méter magasak voltak és egymástól kb 100 méterre voltak, közöttük volt kihúzva a "mező" huzalantenna). Miután felszámolták ezt a rendszert, az oszlopok megmaradtak az újabb rendszerek antennáinak felszerelése érdekében.

 

Ha minden igaz akkor hasonló oszlop látható még ma is Budapesten az Andrássy úti 73 tetején.

 

Sziasztok

 

Pista

HA2EBA

R142Gaz66 Creative Commons License 2021.11.14 0 0 441

Szia

 

Nem tudom, hogy az az antenna hogyan nézett ki, látni kellene egy képet róla...de mivel akkor már nem volt használatban a  hosszúhullámú rendszer, ezért valószínűleg 160Mhz -es lehetett, elkezdtem körbeérdeklődni, ha kapok választ akkor megírom szívesen.

 

Amúgy egy nagyon jó összefoglaló látható ebben a videóban:

20150606 Vasúti rádiózás a kezdetektől a GSM R-ig (Kókai Péter) - YouTube

 

Közben én is kérdeznék... esetleg valakinek nincs meg a MÁV régi T.23 -as szabályzata,ami a rádiótávírászatról szólt?

 

Köszönöm

 

HA2EBA

Pista

Előzmény: schlumberger (440)
schlumberger Creative Commons License 2021.11.11 0 0 440

Szia Pista!

1977-ben a szombathelyi igazgatóság épületén még volt nagy antenna. Az mi lehetett?

Előzmény: R142Gaz66 (439)
R142Gaz66 Creative Commons License 2021.11.11 0 1 439

Sziasztok,

Időközben megtaláltam a választ a kérdésemre (videóban lévő eszköz használata a vasútnál és annak rádiós frekvenciája) . Ide is eküldöm, hátha mást is érdekel:

 

1940-ben kezdődött a vasút hosszúhullámú rádióhálózatának (370Kc) kiépítése, erre TELEFUNKEN AS33 és LORENZ 100, 200 rádiókat használtak, ehhez volt csatlakotatva a Hellschreiber melyet a vasútállomáson és nem a vonaton használtak.

 

A világháború után 1948-ban kezdték el felújítani a hosszúhullámú-rádiók hálózatát, ekkor már Telefunken AS33, Lorenz 100, 200, GVsz (Gép és Villamossági Szövetkezet) és Fug10 SL rádió adókat és Autophon (ez van a videón középen és a jobb oldalon pedig a HTG-1 távírógép látható), GVSz (Gép és Villamossági Szövetkezet) és Fug10 EL vevőket használtak.

1958-ban állíttatták le a vasúti távirat-forgalmazást a vasúti hosszúhullámú rádióhálózaton, a ténylegs leszerelésre azonban csak a 60-as évek elején került sor.

 

Sziasztok

Pista

HA2EBA

Előzmény: R142Gaz66 (438)
R142Gaz66 Creative Commons License 2021.11.05 0 0 438

Sziasztok,

Esetleg van valakinek információja a videón látható Hell távgépíró készükéről? A

 

H. N. Vasúti távközlési klub 2.rész - YouTube

 

videó szerint (26:54 mp) a vasúti távközlésben is használták. Azt szeretném kideríteni, hogy milyen rádiókészülékkel együtt használták?

Köszönöm

20-as vonal Creative Commons License 2018.05.30 0 1 437

A 16-os vonalról beszálünk? Mert ott már csak két állomáson,Csornán meg Répcelakon van mávos SDH.A többi el lett bontva,más állomásokon használjuk.

Előzmény: JZoli63 (435)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2018.05.30 0 0 436

Köszönöm a választ. Igaziból nem erre a vonalra gondoltam, hanem általánosságban. Anno a balatoni munkálatok során ismertem meg a Tellabs eszközöket és ami nem lehetett elfeledni a Tisza Cipős logohoz hasonló megjelenés. Csak a T 2 oldala nem volt olyan hosszú meg alján két oldalt nem kerekített.

 

Fonyódon raktak anno le egy hatalmas rack-ot talán 8800-ast? Itt bejött az optika, továbbment, voltak ethernet portok is rajta. Erre emlékszem annyi év után.

Előzmény: JZoli63 (435)
JZoli63 Creative Commons License 2018.05.30 0 1 435

Igen minden állomáson megvan még az SDH, viszont csak egy-két vonal van hozzá csatlakoztatva. Néhány állomáson az invitel használ néhány 2megás csatornát, de ez a vonalon 2-3 helyen van csak. A GySEV saját berendezéseit (IRCS) használja az átvett vonalakon.

Előzmény: oldmumus_v.2 (434)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2018.05.30 0 1 434

JZoli63 fórumtárs.


PanTel idejében sok Tellabs SDH eszköz lett beszerezve meg a rendszerbe iktatva. Ezek megvannak még vagy már más van helyette?

aruzsi Creative Commons License 2018.05.30 0 0 433

Ez a Hegyeshalom-Szombathely nyomvonala?

Előzmény: JZoli63 (430)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2018.05.29 0 0 432

Köszönöm az információkat. Találékony megoldás :-)

Előzmény: JZoli63 (430)
JZoli63 Creative Commons License 2018.05.29 0 0 431

Még érdekel a dolog, ha igen akkor ide töltsem fel, vagy küldjem át? (Ma találtam erre a fórumra. Vasúti távközlős vagyok, ha valakinek tudok segíteni valamiben, csak keressetek.)

Előzmény: jampusz (406)
JZoli63 Creative Commons License 2018.05.29 0 1 430

A "fa karók" azért maradtak meg, mert azokon még MÁV tulajdonú optikai kábel van. Az a Hegyeshalom-Győr vonal tartalék kerülő iránya. Van ugyan a mostani új optikában fenntartva neki több szál is, de amíg a régi megy nem kell bérleti díjat fizetni érte.

Előzmény: oldmumus_v.2 (429)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2018.05.19 -1 0 429

Kérdés: 16-os vonalon Mosonszolnok után miért maradtak meg a fa karók az optikával? Villamosítással felkerült az oszlopokra “normál“ mód szerint. Esetleg nem bontották ela régit? Vagy nem értem az okát.

schlumberger Creative Commons License 2018.04.19 0 0 428

Élni él...

Előzmény: eperc (427)
eperc Creative Commons License 2018.04.19 0 0 427

Él még ez a topic?

Muki95 Creative Commons License 2016.07.13 -1 0 426

Sziasztok!

 

Van-e közöttetek valakinek digitalizált kezelési szabályzata (használati utasításra gondolok) PLANET, NAD, illetve FRK típusú diszpécser rendszerekről, és azt rendelkezésemre is tudná bocsátani?

 

Köszönöm.

schlumberger Creative Commons License 2016.05.24 0 0 425

Ej be kár, hogy Győrtől igen messze van. Szívesen megnézném pedig!

Előzmény: hkv (424)
hkv Creative Commons License 2016.05.24 0 0 424

Senki se feledje, hogy holnap mindenkit szeretettel várunk Békéscsabán a Turisztikai Főpályaudvar hivatalos átadásán, melynek keretében az Utasellátó vendéglátó hely is átadásra kerül. A hazai kisvasútjainkon jellegzetes járművekből került kialakításra ez a különleges hely!

 

20-as vonal Creative Commons License 2015.12.11 0 1 423

A vasútnál telefon-oszlopon légvezetéket(ezt ma már nem használjuk,de régebbről emlékezhetsz rá)légkábelt,és optikai kábelt vezetünk.A mennyiséget az adott vonalszakasz távközlési és adatátviteli kapacítás igényei alapján határozzuk meg.Általában a távközlő szerelvény szobába végződtetjük a vezetékeket.Nagyobb hídakon kábelcsatornában vezetjük át.Nem villamosított vonalak felett a megfelelő védőtáv betartásával átvezethetők.(légvezeték,légkábel esetén)A vasútvonalak mellett más szolgáltatók is telepítettek vezetékeket,ezt általában az ellentétes oldalra rakták.Mikor ezek eltűnnek,akkor földkábeles szakasz kezdődik.

Előzmény: DrMarten (422)
DrMarten Creative Commons License 2015.12.08 0 0 422

A vasúton található régi telefonpóznákkal kapcsolatban lenne pár kérdésem:
-Mi alapján van hogy hova hány vezetékes kell?
-Hova futnak be,honnan indulnak ki?
-Hidakon hogy van átvezetve?
-Vonal felett át lehet-e vezetni?
-Miért van az,hogy néhány helyen 2 oldalon is van, utána hirtelen egyik oldalon se?

schlumberger Creative Commons License 2015.03.14 0 0 421

Az 1-es vonalon is állnak már az oszlopok, Tatabányától Győrig teszteltem.

Vy 73!

Előzmény: HA1GSY (418)
álnokfutó_ Creative Commons License 2015.03.14 0 0 420

Ménfőcsanak állomás (10-es vonal) már áll a torony, antennák is fent vannak, a berendezés viszont még nincs a helyén, ahogy a képen is látható:

 

20-as vonal Creative Commons License 2015.01.23 0 0 419

Egyelőre annyit tudni,hogy a projektben milyen jellegű és kb mennyi készülék lesz beszerezve:

 

Általános rádió: 500 db

Rendszer rádió:600 db

Tolató rádió:    250 db

Ezek kb úgy néznek ki,mint egy hagyományos víz és ütésálló Gsm telefon.

 

Fixen telepített rádió:  100db

Ezek inkább egy diszpécser pultra hasonlítanak.

 

Mozdonyrádió: 100db

 

Előzmény: HA1GSY (418)
HA1GSY Creative Commons License 2015.01.22 0 0 418

Kíváncsian várom mikor lehet majd tesztelni a rendszert, de még semmi infót nem kaptunk róla, hogy milyen rádióval, miként kell majd használni...

Előzmény: 20-as vonal (417)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!