Keresés

Részletes keresés

Atis57 Creative Commons License 7 órája 0 0 214860

Szia!

 

Azt nem tudom mi indokolja , csak látok ilyet is.... Főleg a Hernád IC+ Saújhelyi Ic kapcsán.

 

Meg amit Endre Bá a 214853 ban leirt...

Előzmény: Mlle. Grenelle (214859)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 16 órája 0 0 214859

Mennyire jellemző, és mi indokolja, hogy egy vonat mindkét végén legyen mozdony?

 

(A motorvonatok, mint zárt egységek, kivételek.)

Előzmény: Atis57 (214858)
Atis57 Creative Commons License 17 órája 0 0 214858

Szia!

 

 Pedig ilyen motorvonatokon gyakori  1 egység --2 egység--3 egység .

 

Tudom mozdonyos ,külön kocsis vonatra gondoltál....

Azokon is gyakori 

 

A tehervonatokon is lehet 1 Diesel+ 1 vill.mozdony.

Előzmény: Mlle. Grenelle (214854)
scsabi Creative Commons License 17 órája 0 0 214857

Endrebá' nem akarok szemétkedni, de a rettegő villanyfűtési lakatost az E1 5.1.12 szerinti ténykedés hivatott megnyugtatni.

Előzmény: endrebá (214853)
scsabi Creative Commons License 17 órája 0 1 214856

A párhuzamos trafókkal ott a gond, ha eltér (jelentősen) a karakterisztikájuk, akkor a terhelést nem egyenletesen fogják magukra venni; rosszabb esetekben kiegyenlítő áram indul meg a trafók között.

 

 

Előzmény: endrebá (214853)
endrebá Creative Commons License 24 órája 0 0 214855

Tényleg nem ez az átlagos hétköznapi helyzet - de amikor mindkét gépen van vezér, akkor műszaki szempontból teljesen rendben van a helyzet.

Nekem az zavaróbb, hogy ma már lehet az enyém a felelősség a vonat végére fölvett hideg gépért is.

(tehát amikor az csak személyzet nélküli vontatmány)

Előzmény: Mlle. Grenelle (214854)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 24 órája 0 0 214854

Az én szememnek nagyon fura, ha egy vonat mindkét végén van mozdony...

Előzmény: endrebá (214853)
endrebá Creative Commons License 24 órája 0 0 214853

Akkor biztosan van védelem emezen a hazai kerekes számítógépen is, csak reteszelő relé és annak kulcsa nincsen..  ez egyszerűen csak nem engedi a ráfűtést ha már fűtőfeszültséget észlel - éskész.

(nade ez a tény nem nyugtatja meg a "birkózógép" -től rettegő fűtési lakatost)

 

A 8225 -ös végére rákapcsolják a kanizsáról érkező gépet, aztán ott laffog Kaposvárig.  Odaérkezve szíjjelakasztják középen a szerelvényt, aztán a hátsó gép máris első gépnek minősül, azonnyomban ő lett a Kaposvárról lefelé induló 8226 -os vonógépe.

És néha ugyanígy lesz a 8551 -es hátsó gépéből a 8550 -es első gépe..  csak azon kifelé nincsen személyzet, nem birizgálja az ujját a fűtéskapcsoló.

 

 

..hm..  szóval a különböző típusok fűtési feszültségei között lehetnek halovány különbözőségek?

Előzmény: scsabi (214852)
scsabi Creative Commons License 1 napja 0 0 214852

Nem tudom, személyvonati mozdonyszolgálattal már nagyon rég nem foglalkoztam. Pontosan hogyan is néz ki ez a 8225-8226 forduló?

 

A kétoldali táplálással az lehet a gond, hogy a transzformátorok bajmentes párhuzamos kapcsolásának vannak feltételei. Mondjuk, ha azonos mozdonytípusról táplálják a két végét, akkor ez nem játszik. Amúgy a Traxx AC2 P160-nál nincs fűtési feszültségvédelem a feszültségre kapcsolás ellen? MS3-nál van.

Előzmény: endrebá (214848)
scsabi Creative Commons License 2 napja 0 1 214851

Hát, ezeknél a fránya tótoknál már a hálózati üzletszabályzatban sem lehet megbízni... :)

 

(ha jól megnézzük, akkor a 24/25 menetrendi időszaktól a Zsolna-Csáca oh. szakasz lesz 3 kV-ról 25 kV-ra átállítva. Egyébként a 3 kV= felsővezetékrendszert is úgy építik ki (pl. az említett Enyicke-Szepsi szakaszon), hogy már 25 kV-ra van kiszigetelve, hogy az átálláskor már a hardvert ne kelljen piszkálni.

Előzmény: Atis57 (214845)
endrebá Creative Commons License 2 napja 0 0 214850

kieg :   ..a fázis-zárlat lehetőségén kívül, milyen bajt rejtegethet..

Előzmény: endrebá (214848)
endrebá Creative Commons License 2 napja 0 0 214849

Szerintem azt akarta hangsúlyozni hogy fázis-zárlat nélkül se jó..

Előzmény: schlumberger (214840)
endrebá Creative Commons License 2 napja 0 0 214848

  Szerintem régen is volt olyan hogy egy vonatból az útja valamelyik közbenső állomásán leválasztottak egy pár kocsit, és a vonat végére kapcsolt mozdony egyből elkezdhette húzni őket visszafelé.  Nem létezik hogy csak manapság találták volna fel, a 8225 - 8226 -os kanyarban például.

   És biztosra veszem hogy ha traxokkal csinálnák ezt a fordulót, akkor azokon ssimán le lehetne égetni a fűtési tekercset a főtrafókban - mert azokon nincsen reteszelő relé.

 

 

Illetve mondd kérlek : milyen bajt rejtegethet, ha két irányból táplálnák a fűtési fővezetéket?

Előzmény: scsabi (214839)
endrebá Creative Commons License 2 napja 0 0 214847

Lényeg hogy amíg az "Arckönyv" felé ment, nem égetett fel minden INDEX -es hidat maga mögött.  :-)

Előzmény: Negyvenes nő (214835)
scsabi Creative Commons License 2 napja 0 0 214846

Elméletben, ha Endrebá' példáját nézzük és közrefogják a fázishatárt.

 

Előzmény: schlumberger (214840)
Atis57 Creative Commons License 2 napja 0 0 214845

Szia!

 Kassán a szigetelők már 25kV-sak...Azóta már csak az átalakitott Skoda mozdonyok járnak arra.

 

 

 

Előzmény: scsabi (214844)
scsabi Creative Commons License 2 napja 0 0 214844

Hát, én is csak hozott anyagból dolgozom.

Előzmény: Atis57 (214842)
szolo001 Creative Commons License 2 napja 0 0 214843

Így a reformátusok köszöntik egymást!Nincs velük bajom...

Előzmény: MTZ-FREDDY bá (214823)
Atis57 Creative Commons License 2 napja 0 0 214842

Szia!

 Én ezt a térképet ismerem...A szines "Déli áramlat "25kV-s . Az idén már Kassán is 25kV van.

Meg a Kassai Vasműhöz  menő széles vágányon 3kV DC.

Előzmény: scsabi (214841)
scsabi Creative Commons License 2 napja 0 0 214841

SK-ban a Kassa-oderbergi vasút, meg az ahhoz keletről kapcsolódó villamosított vonalak 3 kV= villamosításúak. (No meg a Kassa-Hernádcsány és a Kassa-Szepsi (bár ez utóbbi a szlovák útvonalkönyv szerint csak Enyickéig van villamosítva, tehát lehet, hogy nem lettek készen még) szakaszok)

Előzmény: Atis57 (214838)
schlumberger Creative Commons License 2 napja 0 0 214840

ugyanazon a fázison vannak a mozdonyok. 

 

Egy drót alatt huzamosan lehetnének másik fázison is?

Előzmény: scsabi (214839)
scsabi Creative Commons License 2 napja 0 0 214839

Hát Endrebá' elgondolkodtam ezen, de nem nagyon érzem életszerűnek. Az általad leírt helyzet akkor fordulhat elő, ha a vonaton kapcsolt toló van, amit a fűtésbe is bekötöttek ÉS fűtenek ÉS közrefogják a fázishatárt. Nem tudom, hogy milyen gyakran fordul ez elő. Megjegyzem, két gépről fűteni egy vonatot (ha végig össze van rakva a fűtés) akkor sem jó ötlet, ha ugyanazon a fázison vannak a mozdonyok. Távvezérelt, csatolt mozdonynál meg a csatolt gép fűtési kontaktorát akkor sem tudnám bekapcsolni, ha akarnám (legalábbis a gyári kapcsolás szerint).

Előzmény: endrebá (214814)
Atis57 Creative Commons License 3 napja 0 0 214838

Szia!

 Lehagyta ; Szlovákiában teljesen vegyes, mert DC 3000V van , s az ujabb vonalakon meg 25 000V AC

Előzmény: _Nyuszi (214836)
Atis57 Creative Commons License 3 napja 0 0 214837

Szia!

 Akkor pontosabban?

 

Ha DC a vontatási feszültség--akkor DC a fűtés is.

 

Nálunk AC a vontatási feszültség---Ac vel fűtenek.

 

s irtam kivéve......Metró, ....stb

Előzmény: _Nyuszi (214836)
_Nyuszi Creative Commons License 4 napja 0 0 214836

... illetve van olyan ország, ahol DC-vel fűtenek, nem egyeduralkodó Európa ezen felén sem az 1500V AC.

Előzmény: Atis57 (214825)
Negyvenes nő Creative Commons License 4 napja 0 0 214835

Lehet, megint eltelik pár év, mire ideír…

Előzmény: endrebá (214831)
endrebá Creative Commons License 4 napja 0 0 214834

Egyetértek veled.

 

   ..de ha a tények mást mutatnak, akkor a kérdésre nem elég annyit mondani hogy ilyen eset nem fordul elő a szabályzatban.

Előzmény: Mlle. Grenelle (214833)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 5 napja 0 0 214833

Vasúti kocsiknál elméletileg szünetmentesnek kellene lennie a világításnak...

Előzmény: endrebá (214832)
endrebá Creative Commons License 5 napja 0 0 214832

Szia Atis, a mozdonyon a világítási átkapcsolók kapcsolási késedelme miatt volt fázishatárnál világításkimaradás.

Kocsiknál is valószínűleg ez lehet a magyarázat.

Előzmény: Atis57 (214829)
endrebá Creative Commons License 5 napja 0 0 214831

Én is biztos voltam benne hogy ez a nick sem létezik már..

Előzmény: Negyvenes nő (214826)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!