Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Gondolom a fórumtárs arra gondolt, de majd reméljük megerősíti. Nem tudom mi történt azon a viszonylaton, de nem csúcsidőben is mostanában kb tele megy a bz+bzx.
A vágányzár miatt mentek kivételesen Barcs-Pécs viszonylaton, azokat adták ki bz-kkel, mert nincs elég desiro ezekhez az extra járatokhoz. Furcsa, mert amikor láttam, mindig bz mellékkel volt kiadva, de ha jól emlékszem volt egy szergej+halbi is. Ma már helyreállt a rend elvileg.
Olyan busz szerintem most sincs, csak Lábod (Kadarkút) Csurgó felé járnak, pont az említett szakaszt kerülik ki.
Ha végig olvasod pont ezt írtam én is, hogy távolsági forgalomra kell az a rész, de az már mindegy, hogy megáll e vagy sem. Illetve kereszt miatt megáll, akkor utasforgalom is belefér.
Barcs - Gyékényes 59 km, nem árt, ha van két pont, ahol lehet keresztezni :)
Azt itt se írta senki, hogy utasforgalmilag szükség van erre a szakaszra, hanem csak a Barcsról keletre levő részről.
Sőt, itt még arról sincs szó, mint a 35-ösön, Felsőmocsolád és Tab közt, lehet busszal pótolni.
Volt régen Nagykanizsa-Pécs vonat a 41-esen, nem maradt meg.
Lehetne a távolsági forgalmat racionalizálni, mert a buszok is azért mennek arra, mert 40 éve így rajzolták a térképre, de a 61-es melletti falvak se adnak sokkal több utast, max a helyi forgalomba, de akkor már inkább maradjon a 60-ason a Desiro távolságivonat meg párhuzamosan (mert ugye a végén össze érnek :D ) a bokorurgó busz.
Tavaly már elkezdődött valami ezzel kapcsolatban, mert Szentlőrinc felőli részről Szigetvár előtt kb. vadiúj pálya van 2-3 km-en át, ami minimum 80-as. Ha megcsinálnák a maradék szakaszt is és eltűnne az emeletes lassújel Szentlőrincig, már az lehetne egy kis előrelépés.
Így is nagyjából annyit megy a vonat, mint a busz, ha a vonat gyorsabb lenne Szigetvárig, lehet, több utas is jönne.