Látom ez a fórum el van laposodva, gondolom a típus kevés száma miatt. Én szert tettem a napokban kettőre is (egy dízel egy v6 benzin) és sok alkatrészhez is. Amennyiben valaki alkatrészt keres fórumon vagy a gerit30@gmail.com- on érdeklődjön.
Üdv. mindenkinek. háát itt nem nagy mozgolódás van de azért megkérdezem hogy 4runner 3.0 cm3 diesel terepjáróhoz van-e valakinek jó állapotú vízhűtője?
Most vettem egy 94-es 3.0 V6 benzin 4Runnert. Sok hasznos infó jött a vásárláshoz is innen, de így, hogy megvan, most már méginkább indokolt a feliratkozás a topikra.
Járgányom még pofozgatásra szorul kaszni ügyileg, bár azt az előző tulaj elkezdte.
Karosszéria elemekre bontókból gondoltam, ha erre tudnátok javasolatot, vagy vannak az alábbi darabokból Nálatok, akkor azt megköszönöm:
Van egy eladó vadi új kerékcsapágyam, eredeti japán, gyári Toyota, cikkszáma: 90363-40020. Ára: 5000Ft. Érdeklődni ezen az e-mail címen lehet: preztige@freemail.hu
A Toyota 1995-ben váltotta le amerikai piacos közepes SUV-jának második generációját. Került bele többek között egy új V6-os, ami már 180 lóerős, és 3 liter helyett 3,4 literes, és kiküszöbölték a modell legsúlyosabb szopófaktorát, a hátsó szélvédőt. Az ugyanis[...] Bővebben!Tovább »
2.4-es benzines 4Runnernél járó motornál az olajbeöntő kupak letekerése után a motor elkezd egyenetlenül járni,dadogni.Ez mennyire normális?Egyik szerelő szerint fals levegőt szív,a másik szerint teljesen normális.Szerinte a kartergáz visszavezető vákumszelepeken megszünik a nyomás és emiatt kezd el dadogni.
Tapasztalt-e már valaki ilyesmit és ez tényleg normális?
SZia : nekem egy 3000-v6 os 92-es kiadásu van . Benzin gáz ( landorenzo) - tapasztalatok = fogyasztás 10-14 liter mindeggy hogy benzin vagy gáz egyforma . irországba járok vala melozni az autopáján nevetve viszi a 120-130 at ekkor kb 10 l ert eszik és a világbol képes kimenni . Én 198cm vagyok és kényelmessen elférek. A lényeg hogy karban kell tartani megfelelö idöszekonként zsirozni olajcsere stb és nagyon meghálálja költeni egyébként nem igen kell rá . Volt ez elött is egy abba 540 000 km volt amikor eladtam és hibátlanul müködött a motor válto minden . Gyenge pont a hátso hid ha valaki terepen megakaszja képes meggörbülni de ellég nagy örült kell ahoz hogy annyira odaverje. Ja én megemeltem az elsö ulést 5 cm-rel igy nagyon kényelmes.
-Az előző hozzászóló, MEB, - nagy szaktekintély a témában, - érdemes megfogadni minden szavát. Régebben olvastam írásait fórumokon, - de ha jól tudom, akkor sajnos a "nagytesóra" váltott, és Land Cruisert használ.
-Jártam téli időszakban Davos - Bp. között, a táv 1.000 km volt, 10 óra alatt, Ford Transittal, de ahhoz igencsak bele kellett hajszolni 140-150km/h-ba, szegény autót, - és csak így jött ki a 100 km/h ÁTLAG(!)SEBESSÉG !!! (Ráadásul az tipikusan "fehér furgon"-ból átalakított 9 fős kisbusz volt, rövid, pörgős teherautós 5.-ik fokozattal.)
Itt jönnek a látókörödbe került autók: - Pajero 2.8 td, ( ? ) - Ssanggyong Musso 2.9D, ( ? ) - Land Rover - Range Rover 2.5 tds a BMW 2.5 143 le dízeljével.( - állítólag a GB autókat mindig szerelni kell, -de a BMW dízel megbízható lehet. - ) - Opel Frontera benzines, ( - van ISUZU motoros dízel is. - ) - 4Runner.
- "A Pajeróról annyit tudok, hogy a szomszéd 2 hetente jár vele németbe, soha nem maradt úton vele, fogyasztás 10 körül van a 2.8 td-nek és 120 körül jár vele."
( - bizonyára így van, de önmagában a nagy hasmagaság, valamint a kocka kaszni, kövér gumik miatt nagy légellenálást kell lekűzdeni, -én nem tudom elképzelni ezt a fogyasztást. - )
Most pedig egy idézet az egyik "TOTALCAR - Népítélet"-ből. "Pajero 2.8 TD GLS - Óriási!" "Az utazó sebessége 110 km/ó volt, ment 140-150 is, de 110 felett minden 10km/h sebességnövelés 1-1,5 liter plusz fogyasztást eredményezett 100 kilométerenként, ráadásul itt már kezdett nagyon zajossá is válni. Be kellett látni ez az autó nem száguldozásra valo."
( -nnnna, ez egy őszinte vallomás és tökéletesen igaz a 4Runner-re is. Az imént MEB is hasonlót írt és ezt én is csak megerősíteni tudom. - )
"A Toyotában bízom, mert volt kettő is és sokan nem hinnék/hiszik, de SOHA nem költöttem egyikre sem alkatrész ügyben. Minden autómnál vigyázok a megfelelő kopó és kenőanyagok idő előtti szervizelésére és a legtöbb autóm meg is hálálta. A Toyoták viszont 0 Ft-os költségmentességgel ajándékoztak meg a törődésért." (-ez egy fontos tapasztalat!!! )
"Külsőre a 4Runner nekem az álomautó minden porcikájában." ( - szerintem is a legszebb autó ebben a kategóriában. - )
"A belső japános egyszerűséggel készült, de nem sikerült beülnöm még sajnos soha a volán mögé. Kényelmes lehet-e?" ( - a vezető munkahelye kényelmes, DE!!! -a jobb egyben valahogy már kisebb a lábtér. Tudom, sakkoztam vele eleget. Mégpedig azért, mert a hátsó ülés lábtere bizony csak akkora, mint egy átlagos személyautóé. Sőt, egy vaskosabb bakancs orra már be sem csúsztatható az első ülés lapja alá. Az első ülés mellé sem lehet a lábat nyújtani, a biztonsági öv és a középkonzol/hátső fűtés miatt. A hátsó üléssor felnőttnek, hosszú távon nem kényelmes. Nehéz ezt kimondani, - de így van. - )
"A dízel lenne a csúcs, de egy jó állapotú ára az egekben van, marad a benzines. A 2.4 kicsi." ( - a 2.4-es is dízel és olvastam -talán szintén a "NÉPÍTÉLET"-en,- hogy valóban kicsi ehhez az autóhoz.)
" és nem biztos, hogy sokkal kisebb az étvágya a 3.0 V6-nál, melyet viszont tudom, hogy igencsak falánk. Pályán 120-as tempót viszont véleményem szerint minden gond nélkül tudná tartani és az 1200 km-es túrát sem bánná szinte megállás nélkül leküzdve.Kijönne-e 10 körül, az itt a kérdés, "
( - Azt el tudom képzelni, hogy a 3.0 V6 teljesítménye megfelelő lehet LPG-gáz üzemre történő átalakítással. PB gázból ugyan mégtöbbet fogyaszt /és gyengébb is,/ mint benzinből, de a gáz ára /egyelőre!!!!/ a legalacsonyabb. Bár én egyáltalán nem vagyok híve ennek a megoldásnak. Winkler, a Totalcarrol néhány hónapja szerelte be a 4Runnerbe az LPG-t. - érdemes ennek is utána olvasni. )
Előnyei: - ritka típus !!! :) - kényelmes (a vezetőnek!!!) , - erős, megbízható, biztonságérzetet adó szerethető autó. - hatalmas csomagtér. - Hi-Lux alkatrészek részben csereszabatosak.
Hátránya: - ritka tipus !!! :( - napjaink átlagához képest magas fogyasztás, - kategóriájához képest a belső tér mérete még éppen elfogadható. - Úgy tudom, hogy csak és kizárólag a 3.0 TD-re jellemző betegség: -a "gátrepedés" a hengerfejben, a szelepfészkek között. - az ötödik (csomagtér) ajtó csak úgy nyitható, ha előtte az ablaküveget leengedjük. (bele sűlyesztjük.) Ez után pick-up módra lehajtható az ötödik ajtó. Ez jó móka és nagyon látványos, - de télen, lefagyott ablakoknál már kényelmetlen is lehet. Ez egy nagyon kényes pontja az autónak.
Összegezve(1). Nekem 3.0 TD 4Runnerem van, 1996. évjárat. Esztétikus a megjelenése, optikailag "nagy autó", -valójában a Mondeo hosszabb nála. (a la Winkler.) Fogyasztása kb. 11 l/100km. városban és országúton, -de nagyon oda kell figyelni, hogy ne legyen több. Tartsuk szem előtt, hogy sok mindent tud, -de kompromisszumokkal. (pl. hasít a pályán, - de zabál.)
Összegezve(2.) IMÁDOM !!!
Aki válaszol, kérem, írja meg: melyik autót javasolja, ismer-e valakit, aki cserélne, és a 4Runner milyen úgy általában, megfelel-e a fenti célnak?
Mindenkinek előre köszönöm, ha válaszol!
Még annyit, hogy a leírt célra lehet, hogy más autóra lesz szükséged. Gondolok itt összkerekes nagy kombi személyautókra, Audi, VW Passat, Mercedes Volvo. Tipusokat most hirtelen nem tudok. Érdemes ezt is átolvasni:
Üdvözletem a Mesternek! Örülök, hogy felbukkantál itt! Sokat olvastam a hozzászólásaidat 4wd fórumokon! Nagyon tanulságosak voltak! Gyönyörű volt a 4Runner-ed, sajnálom, hogy váltottál a "nagytesóra". Röviden írnál az okokról, a különbségekről, és a későbbi tapasztalatokról?? A képtárad már nem működik? Pedig ránéznék a szép 4runnerre!
3.0TD fogyasztása nálam; soha nem volt 10l. alatt. Igaz, épített autóról beszélünk ( nagy kerék, csörlős löklap), de "alap" korában sem evett lényegesen kevesebbet. Nem emlékszem már, hogy ki mondta nekem, de igaza volt-> " annyi liter gázolaj a fogyasztás, amennyivel mész, levágva a 0-t", magyarán 80km/h-nál 8liter ( bár ezt erősen kétlem), 120-nál meg könnyedén elfogy a 12.
Kényelmes autó, megjártam vele Németországot én is gond nélkül, de igazán mégsem eleme az autópálya, úgy érzem.
Üdv mindenkinek! Kellene egy vérbeli gép, amely bírja a hideget-meleget (télen -30 fok, nyáron 30-35 fok is lehet és 1800 méter magasra kell "felmászni" az út pedig 1200 km (Svájc és munka lenne), amit "illik" 12 óra alatt megtenni, tehát 100-as átlag jön ki. A pályára személyautó is megteszi, de az utolsó 200 km főút és ott azért nem az itthoni max. 50 cm hóval kell számolni, hanem akár 2,5-3 méterrel is. Hóátfúvás + egyebek.A keret szűkös, fuvarozó vállalkozó voltam, de csúfos véget ért a vállalkozás, ezért is kell a külföldi munka...Nagy a kínálat mégis nehéz megfelelőt találni. Személyautók által hozzászoktam a kényelmes, esztétikus belsőhöz (BMW 730i és 525 tds, Peugeot 605 svdt, stb) mint pl plüss vagy bőr, fabetét, digit.klíma, sok más. Ebből nyilván engednem kell, de azért vannak elvárásaim. Sok autó után jutottam el az alábbiakhoz:- Pajero 2.8 td, de a belső túl japános és egyszerű, külső jó, talán a fogyasztás is, de a belső miatt kizáródott a sorból végül - Az egyedi dolog: Ssanggyong Musso 2.9D, kivül belül megfelel az elvárásoknak, de egy Mercedes ősrégi szívódízel egy ekkora monstrumban bírja-e a pályán a 120-130-as utazót szünet nélkül? Télen -30 fokban beindul majd? Megbízzak a koreai technikában egy 1200 km-es úton, ahol nem robbanhatok le, mert ez a munka az utolsó mentőöv, mielőtt végleg elsüllyed velünk a hajó a magyar megélhetés tengerén?! Erős kétségeim vannak vele még mindig.- Az egyik legjobb megoldás talán: Land Rover - Range Rover 2.5 tds a BMW 2.5 143 le dízeljével. Külső belső esztétika szinte hiba nélküli, a fogyasztás baráti, viszont igencsak adagoló érzékeny, de hidegben is indul. De lehet, még ez is kicsi a feladatra.?- Opel Frontera benzines, nem igazán tudok bízni benne valamiért és a szépnek is mondható külső ellenére a belső egyszerű és "darabos".És itt a 4Runner. Mindegyik autó 93-96 közötti, tehát évjáratban ez sem lóg ki. Viszont egy megbízható márka kell, hogy ilyen idős terepjáróval is nekivághassak rettegés nélkül ennek az 1200 km-es nem éppen sétagaloppnak. A Pajeróról annyit tudok, hogy a szomszéd 2 hetente jár vele németbe, soha nem maradt úton vele, fogyasztás 10 körül van a 2.8 td-nek és 120 körül jár vele. A Ssanggyongban a neve, a származása és az ősmotorja miatt nem tudok bízni, fogyasztásban pedig verné mindet, hatalmas és belül szép, kivülről meg elfogadható. A Range BMW motorja nekem nem jött be, félek, sok meglepetést tudna tartogatni. Terepjáró képességről azért nem beszélek, mert egyiket sem ismerem, nem is értek a terepjárókhoz, szóval azt sem tudom, melyik állandó összkerekes, melyiknek hajt csak a hátsó tengely (a hóban nem lehet előnyős) összezárás nélkül.A Toyotában bízom, mert volt kettő is és sokan nem hinnék/hiszik, de SOHA nem költöttem egyikre sem alkatrész ügyben. Minden autómnál vigyázok a megfelelő kopó és kenőanyagok idő előtti szervizelésére és a legtöbb autóm meg is hálálta. A Toyoták viszont 0 Ft-os költségmentességgel ajándékoztak meg a törődésért. Külsőre a 4Runner nekem az álomautó minden porcikájában. A belső japános egyszerűséggel készült, de nem sikerült beülnöm még sajnos soha a volán mögé. Kényelmes lehet-e? A belső luxust feladnám a Toyota névért és a külsőért.A dízel lenne a csúcs, de egy jó állapotú ára az egekben van, marad a benzines. A 2.4 kicsi és nem biztos, hogy sokkal kisebb az étvágya a 3.0 V6-nál, melyet viszont tudom, hogy igencsak falánk. Pályán 120-as tempót viszont véleményem szerint minden gond nélkül tudná tartani és az 1200 km-es túrát sem bánná szinte megállás nélkül leküzdve.Kijönne-e 10 körül, az itt a kérdés, mert ha 20 literekre kell számítani, oda-vissza már nem repülő jegyet, hanem saját repülőt vehetek a benzin árán, vagy még egy terepjárót. 2400 km-en 15-ös fogyasztás is hatalmas költség: 24x15x400 = 144.000 FtA mostani Toyotánk ( http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/corolla/toyota_corolla_1.4_linea_terra_hatchback-641078 ), amit 4Runner-re cserélnénk 6-ot eszik: 24x6x400 = 57.600 Ft. Hatalmas a különbség. Ha 10-re le lehet szorítani a 4Runner-t, akkor még bevállalnám.
Aki válaszol, kérem, írja meg: melyik autót javasolja, ismer-e valakit, aki cserélne, és a 4Runner milyen úgy általában, megfelel-e a fenti célnak?
Hali! Nem tudja valaki hogy a 95-ös 2.4td turbo töltését lehet e állítani, pl., nekem nem kezd el csak 2250-fordulaton tölteni, és én azt szeretném hogy már 2000 vagy alatta töltsön! Ha valakinek van ötlete ezzel kapcsolatban légyszi!!!
Inter cooler Egy Nissan intercoolerét szereltem be a motorháztető alá, aminek a hatása nagyon pozitív kimenetelű lett. Nyomatékosabb gyorsulás, érezhetően nagyobb teljesítmény ami jellemzi most a Hiluxot. A turbó szabályzott nyomását nem állítottam feljebb, mert méréseim alapján 0.7-0.75 bar körül fúj le a szelep és a motor élettartalmát nem akarom rontani a túlzott magas nyomással járó plusz terheléssel. Egy Ford személygépkocsi vízhűtő ventillátorát szereltem fel a hűtő alá, ami kb. 3.2A áramot vesz fel és nagyon nagy huzatot képes csinálni. A lapátok köré egy palástot gyártottunk, hogy fokozzam, illetve koncentráljam a ventillátor teljesítményét a hűtendő felületre. A motorháztetőt kivágtuk és egy üvegszálból készített beömlővel takartuk le. Nagyon kevés gumicsövet használtam fel, így a "lufi effektus" nem jelentkezik. Azért is ragaszkodtam a motor feletti hűtőhöz, mert ezt nem tudja eltömíteni a sár ellenben a motor elé szerelhető frontális hűtővel, amit ha eltömít a sár, vagy a virágmag, akkor az kitakarja a vízhűtőt és az a víz melegedéséhez vezethet. Bár kétségtelen, hogy egy frontális hűtőnek nagyobb a hűtő kapacitása, de minez mit ér ha egy patakátkelés után rászárad a hínár és felforr a hűtővíz? És ráadásul sokkal több tömlőre van szükség, ami a nyomás késleltetéséhez vezet. A hűtőn lévő három tartófület -amikben gumiszilentek vannak- összekötöttem a motorral egy-egy laposvassal így a hűtő szinte teljesen együtt mozog a motorral. Persze a két gumicső is nagyot tart, de szükséges volt a plusz három merevítés is. A hűtő tetejére kb. 2-3cm vastagon gumis-szivacsot ragasztottam körbe, ezáltal a beáramlő levegő csak a hűtőn keresztűl tud továbbhaladni. [Ez a szivacsos tömítés egyelőre csak kísérleti stádiuma a tömítésnek, mert még nem talaltam ki igazán a legjobb technológiát.] A gyári csövet ami a turbót köti össze a motorral egyszerűen ki lehetett váltani és azt nem kellett szétvágni. A vákum vezérlésű mágnesszelepes köcölékeknek egy új tartót gyártottam, majd a tömlőket egy kicsit hosszabbra cseréltem. A hűtő mérete: 25cm x 25cm x 6.5cm.