Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

3244 Creative Commons License 1 napja 0 0 62739

Sziasztok!

 

2017-es, 1.6 benzines, Nissan motoros Dusterem kijelzőjén narancssárga piktogram van, járó motor mellett is.

 

Következő olajcsere, stb, júliusban esedékes, akkor lesz 7 éves.

Kell ezzel kezdenem valamit?

 

Segítséget előre is köszönöm.

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2 napja 0 0 62738

amit ilyenkor szokás nézni:

kondenzvíz kivezető nincs-e eldugulva, pangó büdös víz marad a rendszerben?

 

Mivel nem láttam még közelről a szellőzőrendszert az autóban, így konkrétumot nem tudok mondani.

De sajnos simán lehet bent döglött állat is. Kollegám fordjában is találtak a légcsatornában. Bement, kimászni nem tudott, odadöglött.

 

Előzmény: augur87 (62736)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2 napja 0 0 62737

Don't fos!

 

Az adBlue rendszer szoftverének téves riasztást orvosolja a javítás.

 

Amúgy a renault hungária is elhajtott ezzel a válasszal: nem tudjuk.

Már bocs, de azért ülsz ott, vedd fel azt a  kurva telefont és kérdezd meg a gyárat bazze... 

Innen nézve lusták.

 

ui: az összes verda megkapta, változást nem észleltünk semmiben.

 

 

 

 

Előzmény: Csillagporos (62734)
augur87 Creative Commons License 5 napja 0 0 62736

Sziasztok!

 

2022-es Dusterben ha bekapcsolom a levegőkeringetést büdös "dög" szag van, úgy, hogy a klíma nincs bekapcsolva. 

Múlt héten voltam ózonos klímatisztitáson, és a pollenszűrőt is cseréltem aktív szenes szűrőre.

Belenéztem a motortérbe hátha ott van valami döglött álatt de nem láttam semmit. Eddig nem volt ilyen probléma.

Van valakinek valalmi ötlete mi lehet a gond?

 

saválló Creative Commons License 5 napja 0 0 62735

Szerintem mindegy milyen autóból ül át az ember, ha az új/másik valahol "szorít" vagy bármilyen szempontból kényelmetlen akkor az nem lesz A következő megfelelő autó. 

Vagy neadjisten annyira jó ajánlat, hogy még ezek ismeretében is vállalható. :)

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62733)
Csillagporos Creative Commons License 5 napja 0 0 62734

Szervusztok !

 

2022 tavaszi/nyári kiadású Duster 1.5 dCi malacomnál esedékes a két év/30000 km revízió.

Arról is tájékoztattak, hogy „visszahívás” keretében a befecskendező rendszer elektronikus vezérlésének átprogramozása is szükséges, de azt a munkafelvételen nem tudták megmondani, hogy miért.

A NET-en nem találtam erre vonatkozó információt, az angol Duster-fórum az zárt körű.

 

Ahogy visszaolvastam a fórumot, eddig senki nem tud semmit a mit-miértről.

 

Ha csak a „méregzöldek” miatt kell csökkenteni a károsanyag-kibocsátást, abból köszönöm nem kérek, az Euro-6 mellett már „szagtalan” a kipufogó gáz.

 

Még a korai szériás 1.5 dCi-knél előfordult hajtókar törést, de már évekkel korábban áttervezték ezt az alkatrészt.

Van valami egyéb probléma ? ( hengerfej? dugattyú? Főtengely? ).

Visszatekintve a korábbi évek dCi-re 90 ill 110 lóerős teljesítmények voltak, tehát a nálam is levő 115 LE-s motornál felmerül, hogy „gyári chiptuning” történt.

 

Korábbi-, más gyártmányú erőforrások nyomatékát visszanézve a 260 Nm nagyon szép ennél a löket-térfogatnál, nem szeretném, ha kisebb nyomatékkal kellene közlekedni az 1800-2800/min fordulatszám tartományban.

 

Egyébként ha csökkentenék a teljesítményét, akkor új forgalmi engedély kell, illetve a gépjármű-adó is megváltozna ( amit erre az adóévre már befizettem )

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62662)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 6 napja 0 0 62733

Az egyéni preferenciákat rendkívüli módon befolyásolja, hogy miből ülünk át :)

És ja, nem kell csak azért megvenni, mert jó ajánlat. 

Nekem pl az 1.6 szívó volt olyan a  próbaúton, hogy na ezt nem. Kimentünk vele az elkerülőre és nagyon nemtetszett. Majdnem másik autót vettünk, de a dci motor kisegítette a Dustert :)

 

Előzmény: TgY (62732)
TgY Creative Commons License 2024.05.01 0 0 62732

Ugyanez volt a problémám az első úton amikor hoztam haza a kocsit s még utána is még pár alkalommal, nagyon kényelmetlen volt amikor a lábszáramat nekitámasztottam a középkonzolnak. Aztán úgy tűnik valahogy ösztönösen találtam valami 'kényelmesebb' pozíciót, mert most majd 4 év után már csak a hsz-ed juttatta eszembe hogy ilyen ergonómiai kényelmetlenség volt. 

Előzmény: 3244 (62726)
saválló Creative Commons License 2024.04.30 0 0 62731

Én is ugyanígy cselekednék, ha vmi nem passzol, kényelmetlen akkor inkább kihagynám.

Előzmény: 3244 (62729)
saválló Creative Commons License 2024.04.30 0 0 62730

Azért az érdekes, hogy ezidáig még senki mástól sem hallottunk ilyen problémáról, pedig nem mai csirke a Duster II sem.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62728)
3244 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 62729

Így van, ha nem lehet a magasítást normálisan eltávolítani, akkor maradok a jelenlegi Dusteremnél.

Előzmény: saválló (62727)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.04.30 0 0 62728

Úgy-úgy! Az autó legfontosabb része az ülés és környéke. A többi csak sallang... :)

 

Előzmény: saválló (62727)
saválló Creative Commons License 2024.04.30 0 0 62727

Értem, biztosan van alapja annak amit írtál vagyis a kényelmetlenségnek.

Én megint csak azt tudom erre mondani, hogy nem éppen mélynövésű vagyok hanem inkább hosszúpuska, hosszú lábakkal, de nekem eddig még nem volt kényelmetlen a Dustert vezetni még hosszú távon sem.

 

Persze nem vagyunk egyformák, ami nekem megfelelő az másnak lehet éppen pont az ellenkezője.

 

Ha neked ez a középkonzol magasítás már a próbabeülésen kényelmetlen akkor gondolom nem is fog szóbakerülni egy ilyen "kényelmetlen" autó megvétele.

Előzmény: 3244 (62726)
3244 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 62726

Engem azért zavar a magasított rész, mert - főleg az alja - túl vastag, kb. 4-5 cm. Egyszerűen kényelmetlen a lábamnak, mivel nem tudom a gázpedálon tartott lábamat jobbra kidönteni, hanem csak szinte függőleges helyzetben fér el a lábam. Nekem iszonyat kényelmetlen.

 

Ezért kérdeztem, hogy el lehet-e távolítani azt a magasítást úgy, hogy közben nem barmoljuk szét a középkonzolt.

Előzmény: saválló (62724)
GToni Creative Commons License 2024.04.30 0 0 62725

Nem gondolom, hogy az összes többi márka tulajdonosa mindig precízen cseréli a fékolajat csak a Suzukisok nem és emiatt romlanak el az ABS kockák csak náluk. Mindamellett egy szerelő vélemény nem sokat számít. Például lehet olyan drágán javítanák, hogy nem viszik hozzájuk ABS kocka cserére az autókat. 

 

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/09/09/ha_ez_elromlik_hivhatod_a_trelert/

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62720)
saválló Creative Commons License 2024.04.30 0 0 62724

Ez a magasított középkonzol rész meg sosem zavart, attól függetlenül, hogy oda teszem minden alkalommal a telefonomat a párom pedig onnan veszi ki a napszemüvegét a tokjából. 

Még sosem volt zavaró mert "magasított" a két oldala.

Előzmény: 3244 (62721)
Spriccpumpa Creative Commons License 2024.04.30 -1 0 62723

 

 Kötelező??!!

 

 Az EU feldughatja magának az elektromos autóit.

Egy eleve döglött elképzelést nem kellene erőltetni.

Persze, a pénz és a gazdasági érdek most még mást mond...

 

 Szomorú!!!

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62716)
Spriccpumpa Creative Commons License 2024.04.30 0 0 62722

 

 Autóm azért van, hogy menjek vele.

Amíg nekem elfogadható keretek között zabál (<15 liter), nem érdekel a tényleges fogyasztása.

Mindig legyen menetkész és vígan guruljon...

3244 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 62721

Sziasztok!

 

Még mindig gondolkodom a Duster megvásárlásán 0% THM-mel. Beültem egybe és rendkívül zavaró volt a középkonzol alsó része, az alábbi képen mutatom, hogy hol:

   

 

 Szerintetek ezt a magasított, függőleges oldalát le lehet venni normálisan úgy, hogy a többi része nem sérül? Hogy úgy nézzen ki, mint az én Malacomban, azaz így:

 

 

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.04.30 0 0 62720

ABS kocka: Van egy Ignisem családban használják. Azt mondta a felújító, ha cseréled a fékfolyadékot rendszeresen, akkor nem fordul elő. Nem tették, oda is lett. 50e alatt megcsinálta.

Benzinpumpáról nem hallottam, az is ilyen elfáradós?  

Előzmény: GToni (62719)
GToni Creative Commons License 2024.04.29 -1 1 62719

De az ABS kockákbol és benzinszivattyúkból már igen. ;-)

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62717)
saválló Creative Commons License 2024.04.28 0 0 62718

Véget ért az az idő mikor még "sorbanálltak" a vevők az új autókért, a chiphiány, és még ki tudja mikre fogott hiánygazdaság miatti hosszú várakozási idők, amelyek néhány hónaptól, fél évig, de volt aki 1.5 évet várt az új autójára.

 

Ennek vége lett, már nincs hiány semmiből sem csak vevőkből, újra kénytelenek akciózni, hogy ne maradjon rajtuk a készlet.

 

Most már biztosan nem mondja egyik kereskedő sem, hogy ....."nem kell akcióznunk, árengedmény adnunk, bármennyi új autót el tudunk adni kedvezmények nélkül is."

 

A használtpiacon is megállt az élet, vagyis pangás van, nehéz vevőt találni.....

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62716)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.04.28 0 0 62717

Mi is megnéztük. Elnézést, nem illik Duster fórumra ilyet írni, de ha most cserélnénk autót, városias használatra a Vitara/S-cross vonalon indulnék el. 

Ami kiütné esetleg a Duster fele billentene: Easy service, vontatási képesség.

(Amikor Bosch szervizben jártam, tett egy megjegyzést a szerelő: még szerencse hogy más is gyárt autót, mert ha csak Suzukik lennének, akkor éhen halnánk. Olaj, fékbetét és gyertya cseréből nem lehet megélni).

 

Előzmény: 3244 (62713)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.04.28 0 0 62716

Azért akciózzák, mert jön az új modell - szerintem.

Meg mert befulladt az autópiac, legalábbis eddig.

Valamint elektromos autót kötelező vásárolnia a polgárnak az EU szerint, pörgetni kell az eddig befektetéseket, felhúzott gyártósorokat.

 

 

 

Előzmény: KVX300 (62714)
Móncsa Creative Commons License 2024.04.26 0 0 62715

27%-os ÁFA + 5% kiskereskedelmi különadó = 32%-os adó nem hazudik!!!

Előzmény: saválló (62712)
KVX300 Creative Commons License 2024.04.26 0 0 62714

Azért én egy kis energiát még tennék abba, hogy meggyőzzem a kereskedőt: "én vagyok a biztos vevő, csak egy kis időre van még szükségem." Azért lássuk be a 6,4 mFt+kts-ek még mindig az a szint, amiért nem tolonganak a vevők (hiszen ezért akciózzák le, mert eddig sem tudták eladni). Egy próbát megér. Mi veszteni valód van rajta? Esetleg megkérdezhetsz egy másik kereskedést.

Előzmény: 3244 (62713)
3244 Creative Commons License 2024.04.26 0 0 62713

Kedves Fórumtársak!

 

Mindenkinek köszönöm a segítségét, hogy leírtátok a tapasztalatokat, véleményeket, javaslatokat a 0% THM-mel megvehető Dusterekről. 

 

Kizárólag azért gondolkozom a megvásárlásán, mert ha most nem veszek újat, akkor vélhetően már nem lesz rá alkalmam anyagilag (most jó áron eladható a Malacom, 0%THM-re lehet venni az újat, közalkalmazottként nagyon alacsony fizetés).

 

Bár az visszarettent kicsit, hogy ilyen rövid idő alatt - kb. 2-3 hét - nem tudom eladni a Malacot, mivel az új autó lefoglalása után 2 héten belül kellene fizetnem az önrészt a lízingbe. Ráadásul ezen rövid időn belül kellene megoldani loganos társunk bevonásával a Malacom gyári eredeti állapotba visszaállítását is (pl. utasoldali ülés csipogás, meg egyéb okosságok).

 

saválló Creative Commons License 2024.04.25 0 0 62712

https://totalcar.hu/tesztek/2024/04/25/dacia-duster-hibrid/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

 

Szép is meg jó is, meg jó drága is.:(

Pl. TCe 130 Prestige 2 éve néhány extrával 6.5-ből megvolt, most az alapára 9.049 M Ft.

 

A hybrid áráról meg ne is beszéljünk.....persze a konkurrenciához képest még így is "olcsó" vételnek számít.

saválló Creative Commons License 2024.04.22 0 0 62711

Hosszú távra, messzire van másik keveset fogyasztó dieselautó, ez munkábajárásra lett véve Skoda Fabia 1.4 PDTDi méregzsák helyett, az elvolt ugyanilyen használattal 5.5-6l gázolajjal, és semmi baja sem volt a sok rövid távtól.

 

De ugye...hogyan is írták itt előbb..új autó az új autó....hát igen, de vajon van-e értelme?

Ez legalább jóval töbebt eszik, de legalább új volt, volt hiszen már 2 éves, és már nem új, és simán benyalja a min. 8 litert.

 

Mikor ca. 600 km-t mentünk vele, autópálya max 130, autóút 110 km/h- val lement az átlagja 7.9-re.

Főúton márkaszervízbe néhányszor oda-vissza 100 km-ek 100-105 km/h tempomattal, átlag nem változott, maradt 8.3 l .

 

Mindennapi korábban leírt használatnál az átlag, kijelző szerint ill. csurgtankolással is ugyanaz, 8.3 l.

Csodák nincsenek, ez 1.3 -as benzines, és szereti a benzint.

Előzmény: KoszegiA68 (62709)
KoszegiA68 Creative Commons License 2024.04.22 0 0 62710

Az 1.0TCe többpontos befecskendézesnek van írva. Az 1.3 a közvetlen befecskendezéses, és a 130 és 150 között a motor programozása a különbség, ami kiadja a +20 lovat, meg a +10Nm-t. Kicsit magasabb fordulatszámon van meg a több ló és nyomaték, az alap ugyanaz. Ez a motor volt, van a Renaultban, Mercedesben és a Nissanban 140 és 160 lóerővel. 

Előzmény: GToni (62707)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!