Szerintem mindegy milyen autóból ül át az ember, ha az új/másik valahol "szorít" vagy bármilyen szempontból kényelmetlen akkor az nem lesz A következő megfelelő autó.
Vagy neadjisten annyira jó ajánlat, hogy még ezek ismeretében is vállalható. :)
2022 tavaszi/nyári kiadású Duster 1.5 dCi malacomnál esedékes a két év/30000 km revízió.
Arról is tájékoztattak, hogy visszahívás keretében a befecskendező rendszer elektronikus vezérlésének átprogramozása is szükséges, de azt a munkafelvételen nem tudták megmondani, hogy miért.
A NET-en nem találtam erre vonatkozó információt, az angol Duster-fórum az zárt körű.
Ahogy visszaolvastam a fórumot, eddig senki nem tud semmit a mit-miértről.
Ha csak a méregzöldek miatt kell csökkenteni a károsanyag-kibocsátást, abból köszönöm nem kérek, az Euro-6 mellett már szagtalan a kipufogó gáz.
Még a korai szériás 1.5 dCi-knél előfordult hajtókar törést, de már évekkel korábban áttervezték ezt az alkatrészt.
Van valami egyéb probléma ? ( hengerfej? dugattyú? Főtengely? ).
Visszatekintve a korábbi évek dCi-re 90 ill 110 lóerős teljesítmények voltak, tehát a nálam is levő 115 LE-s motornál felmerül, hogy gyári chiptuning történt.
Korábbi-, más gyártmányú erőforrások nyomatékát visszanézve a 260 Nm nagyon szép ennél a löket-térfogatnál, nem szeretném, ha kisebb nyomatékkal kellene közlekedni az 1800-2800/min fordulatszám tartományban.
Egyébként ha csökkentenék a teljesítményét, akkor új forgalmi engedély kell, illetve a gépjármű-adó is megváltozna ( amit erre az adóévre már befizettem )
Az egyéni preferenciákat rendkívüli módon befolyásolja, hogy miből ülünk át :)
És ja, nem kell csak azért megvenni, mert jó ajánlat.
Nekem pl az 1.6 szívó volt olyan a próbaúton, hogy na ezt nem. Kimentünk vele az elkerülőre és nagyon nemtetszett. Majdnem másik autót vettünk, de a dci motor kisegítette a Dustert :)
Ugyanez volt a problémám az első úton amikor hoztam haza a kocsit s még utána is még pár alkalommal, nagyon kényelmetlen volt amikor a lábszáramat nekitámasztottam a középkonzolnak. Aztán úgy tűnik valahogy ösztönösen találtam valami 'kényelmesebb' pozíciót, mert most majd 4 év után már csak a hsz-ed juttatta eszembe hogy ilyen ergonómiai kényelmetlenség volt.
Értem, biztosan van alapja annak amit írtál vagyis a kényelmetlenségnek.
Én megint csak azt tudom erre mondani, hogy nem éppen mélynövésű vagyok hanem inkább hosszúpuska, hosszú lábakkal, de nekem eddig még nem volt kényelmetlen a Dustert vezetni még hosszú távon sem.
Persze nem vagyunk egyformák, ami nekem megfelelő az másnak lehet éppen pont az ellenkezője.
Ha neked ez a középkonzol magasítás már a próbabeülésen kényelmetlen akkor gondolom nem is fog szóbakerülni egy ilyen "kényelmetlen" autó megvétele.
Engem azért zavar a magasított rész, mert - főleg az alja - túl vastag, kb. 4-5 cm. Egyszerűen kényelmetlen a lábamnak, mivel nem tudom a gázpedálon tartott lábamat jobbra kidönteni, hanem csak szinte függőleges helyzetben fér el a lábam. Nekem iszonyat kényelmetlen.
Ezért kérdeztem, hogy el lehet-e távolítani azt a magasítást úgy, hogy közben nem barmoljuk szét a középkonzolt.
Nem gondolom, hogy az összes többi márka tulajdonosa mindig precízen cseréli a fékolajat csak a Suzukisok nem és emiatt romlanak el az ABS kockák csak náluk. Mindamellett egy szerelő vélemény nem sokat számít. Például lehet olyan drágán javítanák, hogy nem viszik hozzájuk ABS kocka cserére az autókat.
Ez a magasított középkonzol rész meg sosem zavart, attól függetlenül, hogy oda teszem minden alkalommal a telefonomat a párom pedig onnan veszi ki a napszemüvegét a tokjából.
Még sosem volt zavaró mert "magasított" a két oldala.
Még mindig gondolkodom a Duster megvásárlásán 0% THM-mel. Beültem egybe és rendkívül zavaró volt a középkonzol alsó része, az alábbi képen mutatom, hogy hol:
Szerintetek ezt a magasított, függőleges oldalát le lehet venni normálisan úgy, hogy a többi része nem sérül? Hogy úgy nézzen ki, mint az én Malacomban, azaz így:
ABS kocka: Van egy Ignisem családban használják. Azt mondta a felújító, ha cseréled a fékfolyadékot rendszeresen, akkor nem fordul elő. Nem tették, oda is lett. 50e alatt megcsinálta.
Benzinpumpáról nem hallottam, az is ilyen elfáradós?
Véget ért az az idő mikor még "sorbanálltak" a vevők az új autókért, a chiphiány, és még ki tudja mikre fogott hiánygazdaság miatti hosszú várakozási idők, amelyek néhány hónaptól, fél évig, de volt aki 1.5 évet várt az új autójára.
Ennek vége lett, már nincs hiány semmiből sem csak vevőkből, újra kénytelenek akciózni, hogy ne maradjon rajtuk a készlet.
Most már biztosan nem mondja egyik kereskedő sem, hogy ....."nem kell akcióznunk, árengedmény adnunk, bármennyi új autót el tudunk adni kedvezmények nélkül is."
A használtpiacon is megállt az élet, vagyis pangás van, nehéz vevőt találni.....
Mi is megnéztük. Elnézést, nem illik Duster fórumra ilyet írni, de ha most cserélnénk autót, városias használatra a Vitara/S-cross vonalon indulnék el.
Ami kiütné esetleg a Duster fele billentene: Easy service, vontatási képesség.
(Amikor Bosch szervizben jártam, tett egy megjegyzést a szerelő: még szerencse hogy más is gyárt autót, mert ha csak Suzukik lennének, akkor éhen halnánk. Olaj, fékbetét és gyertya cseréből nem lehet megélni).
Azért én egy kis energiát még tennék abba, hogy meggyőzzem a kereskedőt: "én vagyok a biztos vevő, csak egy kis időre van még szükségem." Azért lássuk be a 6,4 mFt+kts-ek még mindig az a szint, amiért nem tolonganak a vevők (hiszen ezért akciózzák le, mert eddig sem tudták eladni). Egy próbát megér. Mi veszteni valód van rajta? Esetleg megkérdezhetsz egy másik kereskedést.
Mindenkinek köszönöm a segítségét, hogy leírtátok a tapasztalatokat, véleményeket, javaslatokat a 0% THM-mel megvehető Dusterekről.
Kizárólag azért gondolkozom a megvásárlásán, mert ha most nem veszek újat, akkor vélhetően már nem lesz rá alkalmam anyagilag (most jó áron eladható a Malacom, 0%THM-re lehet venni az újat, közalkalmazottként nagyon alacsony fizetés).
Bár az visszarettent kicsit, hogy ilyen rövid idő alatt - kb. 2-3 hét - nem tudom eladni a Malacot, mivel az új autó lefoglalása után 2 héten belül kellene fizetnem az önrészt a lízingbe. Ráadásul ezen rövid időn belül kellene megoldani loganos társunk bevonásával a Malacom gyári eredeti állapotba visszaállítását is (pl. utasoldali ülés csipogás, meg egyéb okosságok).
Hosszú távra, messzire van másik keveset fogyasztó dieselautó, ez munkábajárásra lett véve Skoda Fabia 1.4 PDTDi méregzsák helyett, az elvolt ugyanilyen használattal 5.5-6l gázolajjal, és semmi baja sem volt a sok rövid távtól.
De ugye...hogyan is írták itt előbb..új autó az új autó....hát igen, de vajon van-e értelme?
Ez legalább jóval töbebt eszik, de legalább új volt, volt hiszen már 2 éves, és már nem új, és simán benyalja a min. 8 litert.
Mikor ca. 600 km-t mentünk vele, autópálya max 130, autóút 110 km/h- val lement az átlagja 7.9-re.
Főúton márkaszervízbe néhányszor oda-vissza 100 km-ek 100-105 km/h tempomattal, átlag nem változott, maradt 8.3 l .
Mindennapi korábban leírt használatnál az átlag, kijelző szerint ill. csurgtankolással is ugyanaz, 8.3 l.
Csodák nincsenek, ez 1.3 -as benzines, és szereti a benzint.
Az 1.0TCe többpontos befecskendézesnek van írva. Az 1.3 a közvetlen befecskendezéses, és a 130 és 150 között a motor programozása a különbség, ami kiadja a +20 lovat, meg a +10Nm-t. Kicsit magasabb fordulatszámon van meg a több ló és nyomaték, az alap ugyanaz. Ez a motor volt, van a Renaultban, Mercedesben és a Nissanban 140 és 160 lóerővel.