Keresés

Részletes keresés

.ZsL. Creative Commons License 2018.10.04 0 0 81

Továbbított közlemény!

------------------------------

 

Kedves Pilóták!

A csobánkai starthely jelenleg tiltott, mert a tulajdonos 200.000.-forintot kér a terület használatához, de a starthelybizottság ezt nem támogatja.
A tulajdonos rendőrt hív, ha valakit illetéktelenül ott talál.
Ne használjátok!

Üdvözlettel,
HFFA vezetősége

------------------------------

 

Megj:
Aki még nem ismeri eléggé a hazai starthelyeket, a Csobánka melletti starthely nem azonos a Csobánccal. Utóbbi a Balaton nyugati vége közelében levő, önálló hegy, az előbbi pedig (Csobánka) egy kis település Pilisvörösvár közelében.

.ZsL. Creative Commons License 2018.05.07 0 0 80

Továbbított közlemény:

Csobánc szezonnyitó előtti starthely tisztítás!!!

Május 19. szombatra szervezzük a Csobáncra a 5. starthely tisztító napot (eső esetére tartaléknap: május 26.) A munkát akkor tudjuk elvégezni ha legalább 20-25-en leszünk. Szerszámra is szükség lenne, damilos fűnyíró legalább 5-8 kellene, ha van hozzá csillag, akkor azzal és néhány vasvilla is elkelne. A fűnyírókba benzin, olaj, damil, a dolgozóknak üdítő és ennivaló biztosítva starthelyalapból.

 

Találkozó Diszel községi temetőnél reggel 8-kor.

 

A kocsikat itt is lehet hagyni, az embereket és a szerszámokat én szállítom fel a kápolnáig, vagy aki akar, az északi utolsó pincéig feljöhet kocsival, itt kb 8-10 autó részére található parkolóhely,  kb ¼ 9-kor érek fel ide, a megbeszélés itt történik, várjon meg mindenki, mert a cuccokat fel is kell cipelni a hegyre, kérek mindenkit, önállóan ne kezdjen dolgozni.

Akinek a telefonszáma megvan nekem, annak  sms-t is fogok küldeni.

Ernyőt senki se hozzon.

A szervezéshez és a kaja miatt (vega kaját előre jelezni) előzetesen szükséges a várható létszám ismerete, lehetőleg 05.16-ig jelezzetek vissza.

Jelentkezés e-mailben –lehetőleg telefonszámmal–: bibakft kukac gmail.com.

.ZsL. Creative Commons License 2016.09.25 0 0 79

Továbbított közlemény:

 

MRSz főpilóta helyettesi tájékoztató, 2016. szeptember 23. péntek, 17:18

A repülőtéri és nem repülőtéri repülésekről

Az utóbbi jogszabály-módosítás kedvező a szabad repülőkre:

Két esetre bomlik a reptér kérdés:
Az a légijármű, ami lajstromozásra kötelezett , csak minősített repülőtérről szállhat fel (A,B,C, ... kategóra) oda szállhat le, kivéve a kényszerhelyzetet. Repülőtér létesítéséhez hatósági engedély, környezetvédelmi engedély, zajterhelés-vizsgálat, és tulajdonosi hozzájárulás szükséges. LHHH esetén ez utóbbi hiányában a hatóság visszavonta a reptérrendet. 141/95.

A nem lajstromos légijárművek legtöbbje nem repülőmotorral, vagyis segédmotorral szerelt, vagy motor nélküli, azaz a leszállás helye a gép fizikai tulajdonságaiból adódóan olyan, hogy a leszállás helye nem számítható ki előre, akkor a repülőeszköz (légijármű) bárhol fel - és leszállhat.

Jelenleg nincs olyan szabály, ami tulajdonostól engedélyt kötelez, csak az okozott kárt kell megtéríteni.

Nem szabad felszállni, amennyiben a terület CTR-ben van, kiemelt természetvédelmi területen, bioszféra rezervátumban.
Felszállni tilos olyan magánterületen, ahol a tulajdonos ezt egyedileg tiltja.
Az a tiltás, ha ezt táblákkal jelzik, a területet bekerítik. 180/94.

Így a Várpalotán, ahol a katonák a területre kijelölték, hogy "Lőtér. Belépni tilos!" , teljes joggal pereskednek a birtokháborító siklóernyősök ellen. Személyes véleményem, hogy nem tiltogatni, hanem megegyezni kellene. Hétvégén úgy sincs lövészet.

LHHH pedig még szebb eredménnyel kecsegtet: repülni lehet, mert nincs bekerítve és kitáblázva a tiltás. A repülőtérre ne menjetek. Azonban a természetvédelem miatt környezetvédelmi engedély kell. Nos, ez az engedely megvan, hiszen a korábbiakat nem vonták vissza.

A Csúcs-hegy, Kilencfa, Mária-hegy, Újlaki-hegy, Vörös-kővár az MSE a környezetvédelmi engedélyes, az Óbudai starthely pedig az ASE kezelésében, az õ szabályaik szerint, emlékeimben területhasználati vizsgával, szervezeti tagság és starthelyalap befizetésével repülési céllal igényve vehető.

A Kilencfa és Vörös-kővár esetén a reptérrend visszavonása és az új rendelet szerint nem repülőtérként kezelendő a továbbiakban, mint egy természetvédelem alatt álló terület, szabadon repülhető.

Üdvözlettel:
Nagy Richárd
MRSz főpilóta-helyettes

.ZsL. Creative Commons License 2016.06.07 0 0 78

2016.05.24-én megkaptuk az engedélyt Csobánc használatára!

 

Ami fontos!

 

Május 31-ig a terület védettség alatt van, így addig a repülés TILOS! Kérjük, hogy a további jó együttműködés érdekében senki ne menjen a tiltott időszakban ide repülni.

Figyelem!

A jövőben is csak az lesz engedélyezve a csobánci repülésre, aki rendelkezik a hatóság által megkövetelt repülőorvosi minősítéssel (minimum LAPL alkalmaság.).  Ezt az on-line rendszeren, a pilóta adatlapon tüntetheted fel (vagy a klubvezetőd) és ne felejtsétek annak érvényességi idejét is beírni. Az orvosiról szóló nyilatkozatotokat e-mail-ben is megtehetitek a nyilvantartas@hffa.hu e-mail címre. A listát a héten elküldtük a Nemzeti Park megbízottjához, ami később folyamatosan frissítésre kerül. Sokatoknak lejárt az orvosija, vagy egy hónapon belül fog lejárni, így őket nem adtuk le!

Teendők az engedélyhez:

0. lépés: Ellenőrződ, hogy minden papírod rendben van-e. Légialkalmassági, műszaki alkalmasság, orvosi minősítés.

(A hatóság ezen a területen fokozottan ellenőriz.)

1. lépés: kinyomtatod magadnak az engedélyt, és áttanulmányozod.

Ez repüléskor nálad kell legyen!

2. lépés: regisztráció http://csobanc.bfnp.hu/ -n.

Ezután kapsz egy e-mailt, amin vissza kell igazolni a regisztrációdat! Majd a Balaton-felvidéki Nemzeti Park moderátora engedélyez, amelyről szintén e-mail-ben értesítenek. (Ez eltarthat néhány napig, így ne az utolsó pillanatban regisztrálj.)

3. lépés: kitöltöd arra a napra a regisztrációt, amikor repülni szeretnél. Több nap is lefoglalható és a lefoglalás vissza is mondható. (Kérünk, ha nem veszed igénybe, akkor mondd le, mert a pilóta létszám korlátozott, had' repüljön, aki tényleg szeretne!)

A kijelölt engedélyezett terület a honlapon látható! Kérjük, ügyelj a tisztaságra!

A területet csak érvényes engedélyekkel veheted igénybe! A kinyomtatott engedély legyen nálad!

Ha mindez rendben van, akkor már csak szép időt és balesetmentes leszállásokat kívánunk!

:-)

HFFA vezetősége

.ZsL. Creative Commons License 2016.04.08 0 0 77

Egy hír a www.hffa.hu honlapról:

---------------------------------------------

Végre a magyar pilóták legálisan repülhetnek Ausztriában!

 

FLY-AUSTRIA GASTFLUG-VERORDNUNG

 

Legal regulations for guest pilots in Austria in final general review!
We anticipate the decree to be in force by May 1st - just in time for the upcoming flying season and the “Super Paragliding Testival 2016”. Pilots holding a hang gliding or paragliding license from following countries my than lawfully fly in the Austrian Alps:
“Australia, Croatia, Czech Republic, Denmark, Germany, Great Britain and Northern Ireland,  Hungary, France, Italy,  Lithuania, Netherlands, Norway, Poland, Romania, Sweden, Switzerland, Slovakia, Slovenia,  Ukraine."
HG/PG permits from all this countries have been proofed equivalent to Austrian licenses. Flying in Austria pilots must proove appropriate 3rd party liability insurance – just as this is also offered by AXA in Kössen (www.flugschulen.at/axa/english) License and insurance card have to be taken along while flying.

Pilots from all other countries may obtain a special “Guest-Licence” from the local “Austrian Flying School” by providing proof of qualification (e.g. IPPI card, national license,…).
We are looking forward to seeing  you folks safe and lawfully back in the Austrian Alps.

Happy Easter!

Mit besten Grüßen aus Kössen

Sepp Himberger
www.flugschulen.at/axa
www.fly-koessen.at
www.facebook.com/FliegerbarKoessen
Super Paragliding Testival 2016
"Event der Gleitschirmindustrie"
26.-29.Mai 2016
Kössen-Tirol- Österreich

.ZsL. Creative Commons License 2016.04.06 0 0 76

Továbbított értesítés:

---------------------------

 

Sziasztok! Beszéltem a tardosi leszálló gazdájával, aki mellesleg a környékbeli vadászat gazdája is, lényeg az hogy szépen megkért engem, tájékoztassam az ernyős társadalmat, hogy nyugodtan szálljunk le a kaszálóra, de oldalt az úton hajtogassunk, autóval csak az úton közlekedjünk ne a kaszálón, a tanfolyamos rohangászásokat pedig halasszuk az első kaszálás utánra! A baráti kapcsolat érdekében legyetek szívesek védeni a növekedő ős gyepet! Turbós termikben gazdag tavaszt mindenkinek KEMRSE Norbert Varga!

zimi78 Creative Commons License 2016.02.09 0 0 75

Ha találsz új infót rajta, akkor nosza, használd a régi pg.5mp honlap infóit is:
http://pg.5mp.eu/web.php?a=pg&o=yNOM4Ncj8I

Előzmény: Konflikt (73)
.ZsL. Creative Commons License 2016.02.09 0 0 74

Remek!!!

Előzmény: Konflikt (73)
Konflikt Creative Commons License 2016.02.08 0 0 73

sziasztok,

aki barmivel kiegeszitene a terkepet, ne habozzon jelezni:)

 

.ZsL. Creative Commons License 2016.01.26 0 0 72

Továbbított hír:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TÁJÉKOZTATÁS!
Tisztelt Hölgyem/ Uram!
A Magyar Honvédség Bakony Harckiképző Központ megbízott központparancsnoka tájékoztatja a lakosságot, hogy a „VÁRPALOTA CHALLANGE 2016” elnevezésű gyakorlat ( 2016.január 16- 2016. február 22) ideje alatt a lőtér területén lévő túraútvonalakon, kerékpárutakon illetve a várvölgy területén tartózkodni TILOS és ÉLETVESZÉLYES!
Kérem tisztelettel, tájékoztassa a szervezet állományát, hogy ebben az időtartamban kirándulási szándékukat más útvonalakra tervezzék!
Tisztelettel:
Schäffer Mónika hadnagy
MH Bakony Harckiképző Központ
kommunikációs tiszt
06 30/ 777 52 34

.ZsL. Creative Commons License 2015.11.02 0 0 71

Engedélyezett az Apc melletti 200 m szintkülönbségű, Ny-i szélre alkalmas starthely és leszállóterep! Megállapodás született a kalocsai reptér használatával kapcsolatban is!

Lásd itt:

http://www.hffa.hu/

 

.ZsL. Creative Commons License 2015.06.05 0 0 70

Továbbított üzenet Örkényi Márktól:

 

Aki Eged DNY-i oldalon mászik, mérges szömörcére figyeljen. Valahol az ösvényen foglalta el birodalmát, másnapra szép kiütést/hólyagosodást okoz, ahol hozzáérsz. Csak egy infó :)

.ZsL. Creative Commons License 2015.05.08 0 0 69

Továbbított felhívás:

-------------------------------------------------------------------

 

Kedves Oktatók!
Kérünk titeket, hogy aki szeretne a HHH Vöröskő, Kilencfa területeken oktatni, valamint gépkocsijukkal behajtani, az HÉTFŐIG jelezze az info@hffa.hu email, címen. Kérjük, adjátok meg nevetek, és gépkocsitok típusát, rendszámát, amivel behajtanátok a területre.
Köszönjük.
HFFA vezetősége

.ZsL. Creative Commons License 2015.04.24 0 0 68

Figyelem! Aki a Gyöngyös melletti Sár-hegyről szeretne repülni, előtte feltétlenül olvassa el a környékre vonatkozó előírást, majd konzultáljon Fritz Gábor területkezelővel: http://gyssk2001.fw.hu/altalanos.htm

.ZsL. Creative Commons License 2014.09.13 0 0 67

Egy hír:

 

"A HFFA megállapodott a kalocsai repülőtér használatáról."

 

Lásd: www.hffa.hu !

 

(pdf formátumú irat másolata.)

paragabika Creative Commons License 2014.07.08 0 0 66

Sziasztok!

 

Siófok környékén keresek olyan felszállási lehetőséget (természetesen motorral), ahol bőven van javítani való hely, és a növényzet, talaj sem rontja az esélyeket. :-)

 

Köszönöm:

 

PG.

.ZsL. Creative Commons License 2014.05.08 0 0 65

Még egy megjegyzés:

 

Magas startra csak akkor menjen az "A" vizsga előtt álló, ha már eleget gyakorolta a tematika minden pontját, többek között a célraszállást is, kisdombon! 10-20 kisdombos lesiklás nagyon kevés a magasstart bevállalásához. Aki nem tud behelyezkedni minden leszállásánál az általa jól megismert ernyőjével egy földútra, még nem elég érett ahhoz, hogy elhagyja a kisdombot.

Előzmény: .ZsL. (64)
.ZsL. Creative Commons License 2014.05.08 0 0 64

Attila Bereznay‎  továbbított üzenete:

Csolnok-Gete Probléma!

 

 

Kedves Siklóernyősök!

A minap elég sokan repültünk Csolnokon. Ismét beszálltak páran a Gete alatt levő
megművelt szántóföldre. A terület tulajdonosa kérte, hogy ne szálljunk oda, mert
kárt okozunk az oda vetett gabonában.

Ma felhívott, és ismételten megkért, hogy ne szálljunk oda, mert ellenkező esetben
rendőrt fog hívni stb.
Ott van a szántó körül az út, a focipálya. Felmerült a starthelyen, hogy mi van ha
mentőernyőt kell dobni, vagy vészleszállásra kényszerül valaki. Természetesen nem
ezekre a szélsőséges esetekre vonatkozik a kérés, de azt tudjuk hogy ez igen ritka.
A nem megfelelő helyre landolásoknak egész más az oka.

Ezért megkérnék mindenkit, tartsuk tiszteletben a helyiek kéréseit, és ne okozzunk kárt se Csolnokon, se máshol! A Mókus-hegy alatti leszálló továbbra is használható az infó táblán jelzett módon, de autóval oda se hajtsunk be, és ne kupolázzon ott egy egész iskolára való növendék.

Leszállás után hagyjuk el a lehető legrövidebb időn belül a leszállót, hogy ne zavarjuk
az ott legeltetett állatokat, illetve a többi leszállni akaró társunkat! Ha valakinek
kérdése van ezzel kapcsolatban, állok rendelkezésére!

Kérlek benneteket, osszatok meg minél többen az infót, hogy eljusson mindenkihez!

Köszönöm!

Üdv:

Rell György
Csolnoki Siklóernyős SE

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

ZsL. megjegyzése: A Nagy Gete és a Mókus hegy "magasstart"-nak számít, ezért csak olyanok menjenek Csolnokra repülni, akiknek már nincs szükségük a leszállóban a kupolázás gyakorlására, amihez vannak alkalmasabb terepek is, ahol a tulajdonosok időnként nem tiltják, pl. a kaszálás utáni hónapban. Be kell látnunk, hogy a kupolázásra alkalmas sík, vagy enyhén lejtő füves területeket szinte mindenhol kaszálónak használják a tulajdonosok, ahol a kaszáltatás előtti két hétben a taposásunkkal már kárt okozunk. Térdig érő növényzetbe már különben se menjünk, mert használhatatlan a normális gyakorlásra, sőt az elakadás miatt balesetveszélyes.

.ZsL. Creative Commons License 2014.05.08 0 0 63

Továbbított közlemény:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Csobánc:


2014.02.13-án megkaptuk az engedélyt a Csobánc használatára.

Ami fontos!
Május 31-ig a terület védettség alatt van, így addig a repülés TILOS!

Kérjük, hogy a további jó együttműködés érdekében senki ne menjen a tiltott időszakban ide repülni.
A regisztráció ugyanolyan mint eddig. Részletesen a www.hffa.hu

honlapon olvashatjátok.

Újdonság!
A jövőben csak az lesz engedélyezve a csobánci repülésre, aki rendelkezik a hatóság által megkövetelt repülőorvosi minősítéssel.  Ezt az online rendszeren a pilóta adatlapon tüntetheted fel (vagy a klubvezetőd) és ne felejtsétek annak érvényességi idejét is beírni. Az orvosiról szóló nyilatkozatotokat email-ben is megtehetitek a nyilvantartas@hffa.hu email címre.

zimi78 Creative Commons License 2014.01.18 0 0 62

Nincs mese, pályázni kell!
A szélmérőn érdeles lesz jól elgondolkodni..

Előzmény: .ZsL. (61)
.ZsL. Creative Commons License 2014.01.18 0 0 61

Pályázati felhívás sport és képzési célú starthelyek támogatására

 

A pályázók az általuk kezelt starthelyek biztonságosabbá tételéhez 2014. február 28-ig az alábbi tartalmú pályázatokkal pályázhatnak:
-    Információk a kezelendő starthelyről (Starthely megközelítés, szélirány, magasság, leszállók, parkolás, légtér és meteorológiai sajátosságok) a HFFA starthely oldalára.
-    A 2013-ban igényelt és kapott támogatás és a starthelyre 2013-ban fordított saját erő (anyagi és természetbeni) és annak felhasználása.
-    A 2014-as igény és a tervezett munkák.
-    A starthelyre a startalap keretből igényel-e széljelzőt, beülő függesztőt, vagy on-line szélmérő telepítését.
-    A teljes igény megkapása esetén a tervezett további saját erőforrások.

Az elszámolás miatt azok a klubok pályázhatnak, amelyek szervezetünkbe 2014-évre regisztráltak. A pályázatokat word formátumban az info@hffa.hu Email címre küldjétek, a beérkezést követően a lehető legrövidebb időn belül a honlapon közzétesszük.

.ZsL. Creative Commons License 2013.10.27 0 0 60

 

Kis Beus üzenete:

Megnyílt Visegrád-Nagyvillám É-ÉÉNy starthely!
Egyelőre dec 31.ig. (Max 15 fő/alkalom) Haladóbb, technikás hely, de nagyon szép.

Starthely: 47.796152,18.991414
Leszálló: 47.799867,18.991675

Északi starthely!

Szűk (350-10fok) szögben érkező szélre jó, a magas fák miatt, oldalas szélben turbulens.
A starthely gondozott, füves, a hegy meredek, könnyű elemelkedni.
A leszállás során ügyelni kell a megfelelő behelyezkedésre és magasságra.
Haladóbb pilóták számára ajánlott.
Északi irányban TMA-5 2000m AMSL, de vigyázni kell, mert délre közel van a TMA-3 1050m AMSL.
Megközelítése a Visegrádi Bobpálya parkolójából a bobpálya mellett,
vagy az étterem felől, (a bobpálya parkolója fizetős!!) vagy a leszállóból gyalog. A leszálló mellett kiépített, kényelmes parkoló.
A repülésben alkalmanként maximum 15 fő vehet részt.

Starthelyszabályzat: http://www.egenjaro.hu/takeoff/visegrad/takeoffrule.pdf
Engedélyek: http://www.egenjaro.hu/takeoff/visegrad/visegrad_engedely.pdf


Leszálló:

.ZsL. Creative Commons License 2013.06.28 0 0 59

Továbbított hír:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Kardos István
. breaking news - KALOCSA gyorshír!
Most nem tudok részletesen írni, csak a lényegre futja:
A szövetségek részéről az erre a hétre tervezett végleges uszódi megállapodás technikai okokból késik. Ne tessenek mögöttes tartalmat keresni, úgy kell érteni ahogy írtam. A két szövetség az önkormányzat által megfogalmazott feltételeket elfogadó közös álláspontot képvisel a szerződés módosításáról. Ezt a módosító megállapodást június 11-én hivatalosan aláírva eljuttattuk Uszódra. Mivel mindhárom fél egy hosszú távra felvállalható és betartható megoldást keres, ezért több időbe telik a részletek kimunkálása.
.
Ma beszéltem Bedi Gyula polgármester úrral, akivel szóban megállapodtunk a ma legfontosabb dologban. Bár az érvényes szerződésünk 06.30-án vasárnap lejár, a végleges megállapodás kimunkálásáig és megkötéséig továbbra is folyamatosan használhatjuk Kalocsa repülőteret.
.
Mivel nincs időm több helyen publikálni, kérlek adjátok tovább az érdekelt pilótáknak. Talán még ma sikerül egy részletesebb tájékoztatót is megírnom.
Kardos István

istvan1023 Creative Commons License 2013.06.26 0 0 58
Erősebb ÉNY-i szélben az É-i leszállót nehezebb megközelíteni mert a mellette lévő fasor eléggé turbósítja a levegőt felette.Ilyenkor van olyan érzése az embernek, hogy vagy kiadja, vagy nem.Ilyenkor opcionálisan lehet a fasor túloldalán lévő búzatábla előtti füves részt megcélozni.Ill. ha már esetleg picit hosszabra jött ki a dolog, célszerű az ernyőt villámgyorsan ösze szedve a füves részen teríteni a hajtogatáshoz.Ezt nekünk is mondták a helyi erők mikor ott repültünk.Az É-i leszálló végében van egy elektromos vezeték is, tehát érdemes alacsonyan behelyezkedni, különben hosszú lesz és akad az ember.
Az ominózus táblában egyébként olyan vaddisznó csapások voltak, hogy az már sztráda volt leginkább.
Minden leszállóra jellemző, hogy mindenféle, az ernyő műszaki állapotát romboló tüskés cserjekezdemény van, így érdemes nagyon megnézni, hová terít az ember.
Amikor ott voltunk 2 hete, a hegytető nagyon elhanyagolt volt, derékig ért a gaz.Tehát a leakadás garantált volt a startnál.
Egyébként tetszett a Balaton és a látvány miatt a hely, de idén tuti nem megyek többet.
Előzmény: .ZsL. (57)
.ZsL. Creative Commons License 2013.06.25 0 0 57

Továbbított kérés:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Aki a Csobánc-hegyen repül,

fokozottan tartsa be azt, hogy lehetőség szerint a kijelölt leszállókban érjen földet!

Van egy helyi földmüveléssel foglalkozó állampolgár, aki azonnal kihívja a rendőröket, ha valaki beleszáll a búzájába. Volt is a hétvégén rá példa.
Nincs szükség fölösleges konfliktusokra.

Horváth Róbert
Sky Club Győr

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Megj.:

Gabonatáblába leszállni még nálunk, Fedémesen is illetlenség, pedig itt nagyon elnézők a gazdák, és örülnek a siklóernyősöknek, nemcsak a turizmus miatt, hanem mert jelenlétünkkel csökkentjük a vadkárt. Arra is volt példa, hogy szólt a tulaj, vigyázzunk, mert nemrég vegyszerezte a növényzetet, és az árthat az ernyőknek is, nem csak nekünk. Sajnos, nem mindenhol ilyen jóindulatúak, ezért jobb, ha tudunk viselkedni...

istvan1023 Creative Commons License 2013.05.28 0 0 56

Én azt nem értem, hogy Kalocsa eddig gond nélkül tudott működni.Aztán egyszer csak egyik évről a másikra, elkezdett drasztikusan emelkedni a bérleti díja.

Kétségtelenül nagyon jó starthely, kiváló csörlősök teszik a dolgukat, és nemkevés terhet vesz le mondjuk a főváros közeli starthelyekről.Kiváló adottságai miatt nagyon szeretik például távrepülő pilóták, kezdőknek is ideális,tehát nem igazán értem, hogy tudott ez a dolog egyik pillanatról a másikra ennyire elfajulni.

 Csak reménykedem, hogy nem valami érdeklobbi próbálja ellehetetleníteni az évtizedekre vissza nyúló sportrepülést ott.Legyen az a siklóernyőzés, vagy bármi hasonló tevékenység.

Előzmény: .ZsL. (55)
.ZsL. Creative Commons License 2013.05.25 0 0 55

A kalocsai csörlőpályáról érdekes eszmecsere zajlik itt:

 

https://www.facebook.com/groups/digifly/permalink/360979327336786/

 

.ZsL. Creative Commons License 2013.05.13 0 0 54

Továbbított kérés:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sziasztok!
A segítségeteket kérem az alábbi felméréshez. A felmérés részletes adatait a HFFA és a SIRESZ vezetőségével osztom meg, mert a mi munkánkhoz szükséges.
Azt gondolom, hogy ha egy 30 másodperc kitöltési idejű felmérésre nem kapható elég sok pilóta, akkor a szükségesnél pláne kevesebben fognak befizetni Kalocsára.

http://www.kerdoivem.hu/kerdoiv/657667245/

Kérem, hogy minél többen szavazzatok és a linket adjátok tovább, mert itt csak nagyon kevesen találkoznak vele.
Alacsony érdeklődés esetén a "Kalocsa megtartása" kérdés felejthető, ekkor 2013.06.30-án repülhetünk utoljára a reptérről.

Köszönöm a véleményedet, köszönöm a segítségedet!
Kardos István
.ZsL. Creative Commons License 2013.04.21 0 0 53

 

István Hédl 2013. április 21. 5:58 Értesítek minden siklóernyőst hogy a Dunaújvárosi repülőtéren minden hétvégén van csörlés! Hétköznap 15 órától.
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2013.04.12 0 0 52

Amúgy mi számít reptérhasználatnak?

Ha a szegélyjelen kívül, tehát nem a reptér munkaterületén landol az ember, az is szabálytalan?

Egyáltalán mit képzelnek az önkormányzatok, felülírhatják a jogszabályokat?

Nekünk mint olyan légijárműnek, amelyiknek nem tudható biztosan hogy hol ér földet, jogunk van leszállni mindenhol, ha amúgy nem tilos.

Undorodom már ettől az országtól.

Előzmény: .ZsL. (51)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!