A helyes válasz 1991.06.02-től mindkét járat folyamatosan közlekedik azóta is...
A 1991- es Eger-Szeged AGRIA Volán járat is 1991.06.02-től indult, a korábbi Eger-Szolnok meghosszabbításaként, eleinte érintve Jászszentandrást is, a mostaninál kicsit eltérő útvonalon Jászkísértől Szolnokig eleinte Besenyszögön át.
A Gyöngyös-Szeged Mátra Volán Gyöngyös járat 1985.09.01-től indult "ellenjáratként"
Helyes válasz:
Galyatetőre nem volt szegedi járat, menetrendszerintiben.
A Szeged-Eger és a Szeged-Mátraháza-Parádfürdő 1991.06.02-től közlekedik "együtt"....
Kigyulladt egy autóbusz motortere a 25-ös főút 3-as kilométerénél, Demjénnél. Az egri hivatásos tűzoltók egy vízsugárral eloltották a lángokat. Az egység megkezdte a jármű visszahűtését.
Tudni Tarján miért adta le? Olvasni lehetett pár negatív véleményt mind az utas, mind a sofőr részlegről. Nem beszélve arról, hogy a ll-es Conecto rontott a kocsipark klímás részarányán.
+akkor már kérdeznék még kettőt.
HFF-785 meddig marad Gyöngyösön? (Egyáltalán ott van e ?) Utas-alapján a Gyöngyös környéki járatokon látom intenzíven, gondolom nem csak forda szerinti körökről van szó, hanem kölcsön/átadásról.
LIR-570 mostanában milyen buszok helyett szokott előfordulni? Januárban láttam róla Ikaruosos fan csoportokban Tarján és környékén készült képeket, hol hófehéren van. Megnézném a kocsit így új külsejével.
Kényelem, több szabad idő Nyugdíjba ment a munkásvonat
Autóbusz kanyarog a Tárna völgyében Az idegeneknek is feltűnő: a Mátravidéki Fémművek parkolójában valami megváltozott. Korábban vagy száz személygépkocsi állt itt, most csak néhány várakozik. A műszakváltások idején azonban a megszokottnál több autóbuszt látni a kapu előtt. Harminc esztendő után „nyugdíjbament” a munkásvonat, január 1-től buszok szállítják a dolgozókat a Tarnavölgye településeiről. Ez a változás mintegy 800 embernek naponta egy órával több szabad időt jelent. Köztudott, hogy a síneket a domborzati, és a társadalmi gazdasági okok miatt annak idején a falvaktól két-három kilométerre fektették le. Ezzel szemben a völgyekben jellegzetes településforma az úgynevezett útifalu, ahol az egyetlen közút mentén építették a házakat. Ebből következik a tény: innen busszal járni kényelmesebb. A vasútállomásra ki kell menni — ez nemcsak fáradságos, de időt rabló is. Ugyanez volt a helyzet eddig a gyárnál: — a munkásvonat nem a kapunál, hanem attól nyolc-tíz perces gyalogútra állt meg. Sokan jártak hát kocsival. De vajon miért nem korábban tértek át? — Azért, mert különösebben nem igényelték a dolgozók, sőt az az igazság most sem mindenki örült a döntésnek, ők arra hivatkoznak, hogy nem bírják a buszt — magyarázza Marsa Ferdinánd gazdasági igazgató. — De volt egy nyomósabb indok is: a Volán egyszerűen nem vállalkozott a feladatra.Tíz szerződéses járatunk már volt, de erre a vonalakra akkor nem jutott jármű. Tény, hogy a szállítási díjakat az elmúlt évben a duplájára emelték, amit húsbavágóan érez ma is mindkét vállalat, mert jócskán csökkent utasforgalmunk. A vasút vezetői hogyan fogadták a döntést? — Nem örültek, ez nyilvánvaló. De elmondtuk az okokat, melyeket kénytelenek voltak elfogadni és udvariasan megköszöntük a három évtizedes szolgálatot. Békében váltunk el egymástól. Ha rossz a főpróba sikeres lesz a premier,szokták mondani, ez talán erre az ügyre is igaz. Történt ugyanis, hogy a szerződéses járatok egyike az év első munkanapján az árokban kötött ki. A vezetőnek döntenie kellett, hogy a váratlan forgalmi helyzetben embert gázol, vagy az árokba kormányozza járművét. Nyilvánvaló, hogy az utóbbi, a „jobbnak” látszó megoldást választotta. Személyi sérülés szerencsére nem történt, a járműben is csak ezer forint alatti kár keletkezett.Azóta nem volt probléma, a járatokon való rendért a vezetőn kívül a kocsibizalmi is vigyáz. — Minden járatra választottak egyet maguk közül az utazók — mondja Pál Dezsőné,a munkásellátási osztály csoportvezetője. — Ők intézkednek rendkívüli esetben, jelzik a késéseket, helyet biztosítanak a kismamáknak, vagy a gyerekekkel utazóknak, felelnek az utazási szabályok betartásáért. Az elmúlt napok tapasztalatai szerint a busszal való utazás bevált, s dolgozók elégedettek.Kisebb módosításokra persze, szükség lesz, ezeket februárban esedékes megbeszélésen tolmácsoljuk majd a Volán képviselőinek. — Az az elképzelésünk, hogy a gyárkapu előtt korszerű busz-körforgót építünk majd, de a pénzügyi feltételek hiánya egyelőre hátráltatja a munka elkezdését — veszi át a szót az igazgató. — Tárgyaltunk már az illetékesekkel abban az ügyben, hogy a Tarnaszentmária és Kőkút között lévőéles kanyart levágják, hiszen balesetveszélyes.Távlati terveink között szerepel, hogy csuklós járműveket közlekedtetünk majd, hiszen azokkal egyszerre több személy szállítható. A volánosok hozzáállására jellemző hogy a munkarendtől eltérő időpontokban is küldenek nekünk kocsit, ha ezért előre szólunk. Például a különböző rendezvények után is várják dolgozóinkat. Amíg a vonat helyett az Erdőtelek, Kál-Kápolna, Al- és Feldebrő, Verpelét, Tarnaszentmária útvonalon is elindult az első szerződéses autóbuszjárat, többen is végigjárták az útvonalat, megnézték a megállókat, ellenőrizték a menetidőket. Kapcsolatuk a partnervállalattal most sem szűnt meg, hiszen az első napokon minden buszon utazott egy volános, s a barna egyenruhások alkalomszerűen még most is elkísérik a Liszkóba tartókat. Nem véletlenül, hiszen a siroki gyárnak van a megyében a legnagyobb vonzáskörzete. Negyvennyolc községből most már kizárólag a Volánjárművei— összesen 19 — hozza-viszi az utasokat. A januári átállást megelőzően a korábbi menetrendet is módosították, hiszen a gyárban lépcsőzetes a munkakezdés. A Mátravidéki Fémművek eddig évente 22 millió forintot költött dolgozói szállítására. Most erre valamivel nagyobb összeget kell kiadni, mert a busz drágább, ám kényelmesebb és gyorsabb. A munkások költsége viszont változatlan maradt. Talán ennek is köszönhető, hogy a gyárba a korábbinál is többen jelentkeztek felvételre. A munkaerő-gazdálkodásban ismert versengés közepette ugyanis nemcsak a jobb fizetéssel, de a szociálpolitikai kedvezményekkel is csatát, embert nyerhet egyik vállalat a másikkal szemben. Fazekas Eszter