Keresés

Részletes keresés

Peraltada Creative Commons License 2024.05.07 0 0 7218
f_k Creative Commons License 2024.05.05 0 5 7217

Egy régi 2007-es fotóm a HPS-514 esről...

f_k Creative Commons License 2024.05.02 0 2 7216

Szeged-Mátraháza-Parádfürdő 1969 nyári menetrendváltástól közlekedik:

 

https://www.volanbusz.hu/hu/menetrendek/vonal-lista/vonal?menetrend=1515

 

 

Szeged-Eger 1991.06.02-től

https://www.volanbusz.hu/hu/menetrendek/vonal-lista/vonal?menetrend=1515#

 

Galyatetőre nem volt szegedi járat tudtommal.

A helyes válasz 1991.06.02-től mindkét járat folyamatosan közlekedik azóta is...

 

A 1991- es Eger-Szeged AGRIA Volán járat is 1991.06.02-től indult, a korábbi Eger-Szolnok meghosszabbításaként, eleinte érintve Jászszentandrást is, a mostaninál kicsit eltérő útvonalon Jászkísértől Szolnokig eleinte Besenyszögön át.

 

A Gyöngyös-Szeged Mátra Volán Gyöngyös járat 1985.09.01-től indult "ellenjáratként"

 

Helyes válasz:

Galyatetőre nem volt szegedi járat, menetrendszerintiben.

A Szeged-Eger és a Szeged-Mátraháza-Parádfürdő  1991.06.02-től közlekedik "együtt"....

 

Előzmény: trizs77 (7215)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 7215

Volt olyan időszak amikor az Eger - Szeged és a Galyatető/Mátraháza - Szeged egyszerre közlekedett ?

 

 

f_k Creative Commons License 2024.05.02 0 1 7214

1991 menetrendváltástól van Eger-Szeged

Előzmény: szeletelek98 (7209)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 7213

Na holnaptól vagy két hétig országos osztálykirándulások.

 

Szilvásvárad felé/felől néha még a tetőn is fognak ülni.

félinfós Creative Commons License 2024.05.01 0 0 7212

Lerobbant a Setra, így valahogy meg kellett oldani a pótlást.

Előzmény: szeletelek98 (7211)
szeletelek98 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 7211

Hopp egy érdekesség! Reggel még az NDC-529 volt induláskor rajta. Most szolnoki PNG-040.

Obus Creative Commons License 2024.04.30 0 1 7210

Sziasztok!

A HAE-194 teljesen ad hoc jár, vagy tartósan helyettesít valamit?

szeletelek98 Creative Commons License 2024.04.28 0 0 7209

Sziasztok!

 

Melyek voltak az Eger-Szeged járat törzskocsiai? '80-90-es évektől kezdődően? Mikortól van ez a járat?

f_k Creative Commons License 2024.03.31 0 11 7208

2007-es fotóm Nyíregyről...

retek2 Creative Commons License 2024.03.22 0 0 7207

Elég valószínű,hogy S jelet kap . 

Előzmény: Obus (7204)
szeletelek98 Creative Commons License 2024.03.20 0 0 7206

A 13:45-ös debreceni járaton egri busz? Azon debreceni gép szokott lenni. Vagy helyettesített?

Frigyes360 Creative Commons License 2024.03.19 0 0 7205

Noc-270, Noc-278-almi van hogy nincsenek? 

Obus Creative Commons License 2024.03.19 0 0 7204

Köszi. Mennyire károsodott?

Előzmény: mavmakettek (7203)
mavmakettek Creative Commons License 2024.03.19 0 0 7203

NRJ-191, a 13:45-ös Debrecen-Eger járaton.

Előzmény: Obus (7202)
Obus Creative Commons License 2024.03.19 0 0 7202

Sziasztok, erről tud valaki bővebbet?

 

Kigyulladt egy busz Demjénnél

2024.03.18. 16:54Tűzeset

A 25-ös főútra vonultak ki a tűzoltók.

Kigyulladt egy autóbusz motortere a 25-ös főút 3-as kilométerénél, Demjénnél. Az egri hivatásos tűzoltók egy vízsugárral eloltották a lángokat. Az egység megkezdte a jármű visszahűtését.

szeletelek98 Creative Commons License 2024.03.18 0 0 7201

Köszönöm az infót.

Előzmény: mavmakettek (7200)
mavmakettek Creative Commons License 2024.03.16 0 2 7200

Március elején el lett cserélve a gyöngyösi SSM-702-vel.

Előzmény: szeletelek98 (7199)
szeletelek98 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 7199

Sziasztok!

Ma reggel a 5:20-as Heves-Budapest járaton SWW-286 robog. Ez egy salgótarjáni busz lenne, miért van ezen a járaton?

vererke Creative Commons License 2024.03.15 0 0 7198

Mert helyette megy, kb. ugyanazon az útvonalon kétóránként a 1050-es busz.

Előzmény: Frigyes360 (7197)
Frigyes360 Creative Commons License 2024.03.15 -1 0 7197

Jó napot!

 

1379-es Miskolc-Eger-Gyöngyös buszt miért szüntették meg? 

GHP404reload Creative Commons License 2024.03.07 -1 1 7196
Előzmény: félinfós (7192)
7down. Creative Commons License 2024.03.06 0 0 7195

Köszönöm.

Előzmény: félinfós (7194)
félinfós Creative Commons License 2024.03.06 -1 2 7194

Nem Salgótarján adta le, hanem el kellett hozni. Semmi köze a listához.

 

A 785 épp most Egernél van, de ezeket a dolgokat be sem írom, annyi a kölcsönadás oda-vissza.

A LIR-570 az NNT-621 helyett jár 5.15-kor Debrecenbe, délután még Ózdra.

Előzmény: 7down. (7193)
7down. Creative Commons License 2024.03.05 -2 1 7193

Tudni Tarján miért adta le? Olvasni lehetett pár negatív véleményt mind az utas, mind a sofőr részlegről. Nem beszélve arról, hogy a ll-es Conecto rontott a kocsipark klímás részarányán. 

 

+akkor már kérdeznék még kettőt.

HFF-785 meddig marad Gyöngyösön? (Egyáltalán ott van e ?) Utas-alapján a Gyöngyös környéki járatokon látom intenzíven, gondolom nem csak forda szerinti körökről van szó, hanem kölcsön/átadásról. 

LIR-570 mostanában milyen buszok helyett szokott előfordulni? Januárban láttam róla Ikaruosos fan csoportokban Tarján és környékén készült képeket, hol hófehéren van. Megnézném a kocsit így új külsejével.

 

Előzmény: félinfós (7192)
félinfós Creative Commons License 2024.03.05 0 6 7192

Az IKP-867 ma selejtezésre került, a KZR-279 pedig szintén a mai nappal az egri helyi járati üzem állományába érkezett meg.

gvm-408 Creative Commons License 2024.02.29 0 2 7191

Úgy tudom, Hatvanba. 

Előzmény: szeletelek98 (7190)
szeletelek98 Creative Commons License 2024.02.28 0 0 7190

Sziasztok!

Tudja esetleg valaki, hogy NZA654 és 655 hová kerültek végül is?

f_k Creative Commons License 2024.02.17 -1 7 7189

1984.01.01

Kényelem, több szabad idő Nyugdíjba ment a munkásvonat

Autóbusz kanyarog a Tárna völgyében Az idegeneknek is feltűnő: a Mátravidéki Fémművek parkolójában valami megváltozott. Korábban vagy száz személygépkocsi állt itt, most csak néhány várakozik. A műszakváltások idején azonban a megszokottnál több autóbuszt látni a kapu előtt. Harminc esztendő után „nyugdíjbament” a munkásvonat, január 1-től buszok szállítják dolgozókat a Tarnavölgye településeiről. Ez a változás mintegy 800 embernek naponta egy órával több szabad időt jelent. Köztudott, hogy a síneket a domborzati, és a társadalmi gazdasági okok miatt annak idején a falvaktól két-három kilométerre fektették le. Ezzel szemben a völgyekben jellegzetes településforma az úgynevezett útifalu, ahol az egyetlen közút mentén építették a házakat. Ebből vetkezik a tény: innen busszal járni kényelmesebb. A vasútállomásra ki kell menni — ez nemcsak fáradságos, de időt rabló is. Ugyanez volt a helyzet eddig a gyárnál: — a munkásvonat nem a kapunál, hanem attól nyolc-tíz perces gyalogútra állt meg. Sokan jártak hát kocsival. De vajon miért nem korábban tértek át? Azért, mert különösebben nem igényelték a dolgozók, sőt az az igazság most sem mindenki örült a döntésnek, ők arra hivatkoznak, hogy nem bírják a buszt — magyarázza Marsa Ferdinánd gazdasági igazgató. — De volt egy nyomósabb indok is: a Volán egyszerűen nem vállalkozott feladatra.Tíz szerződéses járatunk már volt, de erre a vonalakra akkor nem jutott jármű. Tény, hogy a szállítási díjakat az elmúlt évben a duplájára emelték, amit húsbavágóan érez ma is mindkét vállalat, mert jócskán csökkent utasforgalmunk. A vasút vezetői hogyan fogadták a döntést? Nem örültek, ez nyilvánvaló. De elmondtuk az okokat, melyeket kénytelenek voltak elfogadni és udvariasan megköszöntük a három évtizedes szolgálatot. Békében váltunk el egymástól. Ha rossz a főpróba sikeres lesz a premier,szokták mondani, ez talán erre az ügyre is igaz. Történt ugyanis, hogy a szerződéses járatok egyike az év első munkanapján az árokban kötött ki. A vezetőnek döntenie kellett, hogy a váratlan forgalmi helyzetben embert gázol, vagy az árokba kormányozza járművét. Nyilvánvaló, hogy az utóbbi, a „jobbnak” látszó megoldást választotta. Személyi sérülés szerencsére nem történt, a járműben is csak ezer forint alatti kár keletkezett.Azóta nem volt probléma, a járatokon varendért a vezetőn kívül a kocsibizalmi is vigyáz. Minden járatra választottak egyet maguk közül az utazók — mondja Pál Dezsőné,a munkásellátási osztály csoportvezetője. Ők intézkednek rendkívüli esetben, jelzik a késéseket, helyet biztosítanak a kismamáknak, vagy a gyerekekkel utazóknak, felelnek az utazási szabályok betartásáért. Az elmúlt napok tapasztalatai szerint a busszal való utazás bevált, dolgozók elégedettek.Kisebb módosításokra persze, szükség lesz, ezeket februárban esedékes megbeszélésen tolmácsoljuk majd a Volán képviselőinek. Az az elképzelésünk, hogy a gyárkapu előtt korszerű busz-körforgót építünk majd, de a pénzügyi feltételek hiánya egyelőre hátráltatja a munka elkezdését veszi át a szót az igazgató. — Tárgyaltunk már az illetékesekkel abban az ügyben, hogy a Tarnaszentmária és Kőkút között lévőéles kanyart levágják, hiszen balesetveszélyes.Távlati terveink között szerepel, hogy csuklós járműveket közlekedtetünk majd, hiszen azokkal egyszerre több személy szállítható. A volánosok hozzáállására jellemző hogy a munkarendtől eltérő időpontokban is küldenek nekünk kocsit, ha ezért előre szólunk. Például a különböző rendezvények után is várják dolgozóinkat. Amíg a vonat helyett az Erdőtelek, Kál-Kápolna, Al- és Feldebrő, Verpelét, Tarnaszentmária útvonalon is elindult az első szerződéses autóbuszjárat, többen is gigjárták az útvonalat, megnézték a megállókat, ellenőrizték a menetidőket. Kapcsolatuk a partnervállalattal most sem szűnt meg, hiszen az első napokon minden buszon utazott egy volános, s a barna egyenruhások alkalomszerűen még most is elkísérik a Liszkóba tartókat. Nem véletlenül, hiszen a siroki gyárnak van a megyében a legnagyobb vonzáskörzete. Negyvennyolc községből most már kizárólag a Volánjárműveiösszesen 19hozza-viszi az utasokat. januári átállást megelőzően a korábbi menetrendet is módosították, hiszen a gyárban lépcsőzetes a munkakezdés. A Mátravidéki Fémművek eddig évente 22 millió forintot költött dolgozói szállítására. Most erre valamivel nagyobb összeget kell kiadni, mert a busz drágább, ám kényelmesebb és gyorsabb. A munkások költsége viszont változatlan maradt. Talán ennek is szönhető, hogy a gyárba a korábbinál is többen jelentkeztek felvételre. A munkaerő-gazdálkodásban ismert versengés közepette ugyanis nemcsak a jobb fizetéssel, de a szociálpolitikai kedvezményekkel is csatát, embert nyerhet egyik vállalat a másikkal szemben. Fazekas Eszter

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!