Csak most látok ilyet először, de a szürkén alul 2 réteg tűnik fel, van rajta 4 ilyen kopoltyú szerű, ott mehet be, elindul fel és valahol a sapka alatt léphet be, de ott meg nem látok semmi rést körben a felső gumi karikán belül. vagy hiányzik valami fontos még belőle.
Ez a T4K most került hozzám. Volt már ez a szamovár formájú légszűrője másnak is? A gép 1975-ös, gyárinak tűnik a légszűrőház is. Két dolgot nem értek:
1. Az összes esővíz belecsurog körben a peremnél és megáll az aljában.
2. Nem jövök rá a levegő útjára, ami a kék színű későbbi szűrőháznál egyértelmű volt. Ott ugyanis fönt belépett a levegő a kupola alatt és lement egy csövön. Alul irányt váltott és lecsapódott az olajban a szennyeződés, majd a szűrőbetéten keresztül (a palást és a középső cső között) felfelé haladva a palást oldalán kilépett a motor felé. Ennél azt látom, hogy oldalt alul (ahol a víz is befolyik rendesen) ott belép a levegő, de alul középen megy is tovább a motor felé.
Gyöször! Segíts nekem még abban, hogy milyen gyűrűt vegyek. Írtad, hogy nem eredeti dugóm van. Néztem a hornyait egyforma, sima mind a négy.
Rendelésnél írták, hogy gyári készlet, választható 4 sima, vagy 2 trapéz alakú és 2 sima. Nem tudom ennél a dugónál van-e jelentősége a trapéz alakúnak.
Igaz, hogy orosz a videó, de ha a fordítást beállítod sok mindent kilehet hámozni belőle. Több tz4k szerelős videót is találsz a neve alatt. Hátha segít.
Meg kellene nézni, hogy nyom-e olajat a pumpa. Én úgy emlékszem kivéve kézzel forgartva elég kitartó munka volt, hogy egy kicsi olaj eltűnjön a szívó furatból.
Én valami injekciós fecskendő + henger olajbevezető furatba hekkelt csővel kézi olajozásra váltanék és úgy próbálnám járatni, hogy nyomok be neki valószílűleg többszörös mennyiségű olajat.
Csakhogy meg ne szoruljon. Ekkor ha jár akkor olajozás baj van.
De egyébként mikor megdöglik visszaforog még a főtengely, annyira nem szorulhat a motor.
Viszont elég kínlódós hangja lesz lerohadás előtt. Ez nemtom csak gázolaj hiány pld adagoló vagy porlasztó hiba miatt. Vagypedig tényleg szorulás olajhiány miatt..
Ha jár fecskendővel olajozva akkor közben figyelni kéne, hogy a gyári nyomócsövet mennyi idő alatt tölti meg a szivattyú olajjal. Ha jön az olaj akkor jó. Arra is gondolok, hogy mi frissen fúrt blokkot hengerfej nélkül összeraktuk és esztergapadban bőszen olajozva bejárattuk. Melegedett a henger szépen, pedig a max fordulat 500 volt.
Így kb fél óra alatt töltötte meg a nyomócsövet motorolajjal.
Meg is jegyeztük, hogyha ezt beindítva járattuk volna úgy beáll mint a gerej.
Lehet, hogy neked is ezért kínlódik mert mikor szétszedted kiürült a cső és soká telik meg.
Mi fél óra után még forgattuk egy kicsit, hogy minden légbuborék eltávozhasson. Így friss plajjal megbízható olajzással teljesítette a bejáratási ciklust.
Ha megnézed a képeimet, rájössz, hogy a te verziód szerint felszerelt lámpákkal kissé bonyolult lenne a tankolás meg néhány egyéb művelet. :-) Az üzemanyag és a hidraulika tartály a motorháztető alatt középtájon van.
Hétvégén lekötöm az olajcsövet,ami a kenést adja.Flakonból adom neki a gázolajat, amibe rakok kis motorolajat,h azért kenése legyen. Nekem olyan mintha sok motorolaj menne a dugattyúhoz,és az befullasztaná.Pedig másodszorra 20w50et raktam bele,hátha.
Asszem kavicsos szokta innen drótpostázgatni. Én is kértem volna már, hogy ha valakinek kell oda tudjam adni. De még nem tudom, mintjárt visszamegyek a garázsba lefényképezem az idevágó pár oldalt és elküldöm. Ha tudok emailt.
Tedd át a videó hozzáférhetőségét link birtokában bárki -re. Így látatlanban porlasztó hiba. Vedd ki szereld össze a nyomócsővet kifordítva a hengeren kívül a porlasztóval. Forgasd a motort kurblival vagy önindítóval és nézd, hogy mit csinál mind az 5ön porlassza e a gázolajat vagy csak pisil.
Ez nem gyári dugó. Direkt vadásztam a gyári túlméretest.
Mindenképpen mérj én meg ma este megnézem a könyvben a méretet.
Nekem gyárban belelapátoltak mindenféle tömítést minden méretben. Ha fúrás után 14 loerős lett a gép akkor a gyárból 7 lóerősen jött ki annyira semmi erő nem volt benne 22 évig. De nem tudtuk, azt hittük ez ilyen és ennyi. Nem volt viszonyítási alap. Túl sok volt a tömítés, 90es évjárat a gép nem mérte senki csak gyorsan rakták össze ami volt a csőd előtt. Talajmaró szöghajtás ugyan ezért kopott szét, beleraktak mindenféle hézagolót ami csak volt. Volt benne 2db 1es meg egy feles. Mire tönkrement a csapágy már késő volt elkopott a fogaskerék hegye, mert csak az ért össze. Mindösszesen csak a feles lemez kellett alá.
Megtakarítottam a dugót, nem tudom eredeti-e. A gyűrűk egyik oldalának belső széle le van peremezve. A hengerfej alatt 2 db 0,2-es, 2 db 0,1-es alátét van. Nem tudom, ha ugyanannyit visszarakok jó lesz-e, vagy mindenképpen mérjek?
Úgy nézem az első tulajdonosnál már volt bontva a henger. A szomszédom volt a második tulaj és én a harmadik. Rosszul fogalmaztam, tulajdonképpen olajpárás volt a henger hátsó fele és arra rakódott a por. A hengertalp tömítés nem volt pasztázva.
Szerinted a tz4k-hoz lehet valahol javítási kézikönyvet találni? Keresem, keresem, de semmi.
Üdv. Segítségre lenne szükségem. Vettem, egy 2 éve nem indított, lelakott,egyhengeres tz4k-t.
Letakarítgattam,vezetékeket bekötöttem,felöntöttem olajjal,szűrőket cseréltem-kitakarítottam,üz.rendszert kitakarítottam,adagolót megnézettem(jó).Elsőre indult a gép gyönyörűen,mentem vele,járattam,szépen jár.Azt vettem észre,h nem füstöl, ezért levettem az olajszivattyút,nehogy besüljön.2 golyós szivattyú.Szétszedtem,kitakarítottam,bentebb tekertem a csavart,h többet kapjon.Visszaszereltem és azt csinálta,h pöccre indul,20 mp után elkezd kopogni füstölni,majd leáll.Mintha valami lefojtaná.leszereltem megint a szivattyút,visszaállítottam a csavart,visszaszereltem.Ugyanazt csinálja.Indulni indul most is szépen,majd elkezd füstölni kopogni és erölködve leáll.befullad.Kérdezném,h valaki járt-e már így?Vagy valakinek ötlete?
Ez nem gyári dugó, V alakú gyűrűkkel, ugye? A könyv szerinti résméret ha jól emlékszem 1,2 mm. Hengerfej széle és a dugó közt. Levágtam 4 db rövid kis forrasztó ón darabot, valami 1,2 nél vastagabbat. Azt rátettem a dugó 4 oldalára a szélére. Felszereltem a hengerfejet lehúzva, találomra valamennyi hengerfejtömítéssel és átforgattam. A kapott lapított cin vastagságokból kiszámolhatod mennyi tömítést kell még berakni vagy kivenni. Azért 4 kis darab mert ha megbillen a dugó, akkor becsap csúnyán. Könyv úgy mutatja, hogy a porlasztó helyén dugjunk be 1et.
Olaj honnan folyik ki? Kifújt a pakolás? Pasztáztam a tömítések mindkét oldalát, így nem taknyolja magát össze. Egy réteg nagyon vékonyan kent paszta lehúzva 0,05-0,1 mm nek adódik kb tapasztalatom alapján.
Ma megbontottam a TZ4K hengerét karbantartás gyanánt. Amit találtam: A hengeren (annak ellenére, hogy tavasszal megbontottam a burkolat elejét és kiverettem a koszt) jelentős volt az olajsár, illetve szennyeződés a hátsó részén, a dugattyúgyűrűk közül csak a felső mozgott a helyén megfelelően, a másodiknak a fele, a harmadik, negyedik pedig teljesen mozgásképtelen volt, bekokszosodott a nútjába. Olajozása rendben, a dugattyú körbe olajos volt. Ha valakinek fontos: a hengeren lévő olajfurat a dugattyú alsó holtpontja esetén az alsó gyűrű alatt 4 mm-re van szintben. A gyűrűk hengerrel érintkező részén alul, felül körben kicsi perem képződött. A henger belseje rendben van.
Van-e valakinek tapasztalata, hogy gyűrűk hol milyen minőségben kaphatók és a hengerfej alá 0,2-es vagy 0,4-es tömítés kell?