Keresés

Részletes keresés

f_k Creative Commons License 3 napja 0 0 4857

https://youtu.be/9AP4FuRZVtc?si=PXRRR-JCLaafwOPm

 

Legalább kiáll(nak) a 142 ért...

Föld alá vinni utópisztikus elképzelés, pénz sincs rá...

Előzmény: zjakabfi (4847)
Fulika Creative Commons License 4 napja -7 1 4856

Ez egy fideszes választási propahanta bohóckodás volt, semmi más.

Előzmény: zjakabfi (4847)
Fizolti Creative Commons License 5 napja 0 0 4855

Az eredetileg tervezett sűrűség elvileg 6 pár vonat/óra, de ez nem egyszer 10 perces követés lenne, hanem egy 15 percező vonat Gyálig és 30 percenként járó zónázó Kecskemétig. 

 

Volt már ezzel kapcsolatban megjegyzés, hogy ez így kissé irreális, ma nagyobb lakosságot rövidebb vonalon jobb vonalvezetéssel érintő vonalon sincs ennyi vonat alapütemben, a ma egyik legforgalmasabb 70-es vonalon 30 perces követéssel megy az elővárosi forgalom Vácig, kijjebb (zónázók) órás ütem, csúcsidőben van sűrítés (tervek persze itt is rég vannak sűrítésre, csak kérdés, hogyha az egyik kevésbé jó adottságú vonalon az alapütemben lenne ennyi vonat, akkor sokkal sűrűbben lakott vonalak mentén mit is szeretnénk csúcsidőben (5 percező személyvonat, 15 percező zónázó?)). 

 

Ha az egyvágányos verzió lesz, erősen menetrendi koncepció függő, mi fér be. Ha egy egységes 10 perces ütem lenne, akkor egy vonatnak két keresztezési hely közötti szakaszra 5 perc alatti idő van. 

Ha abból indulunk ki, hogy:

-Pestszentimre felső előtt szűnik meg a 2. vágány, 

-majd Pestszentimre továbbra is megmarad kétvágányos kitérési lehetőségként, de már kicsit rövidebb vágányútbeállítási időkkel, utasvédelemre való odafigyelési igény nélkül, 

-Gyál határától megint két vágány van Vagy Gyál felső környezetében is egy kétvágányos kitérő van. 

 

Akkor 10 percezés nincs kizárva, a mai, 40 Km/órás pályával is csak 3 perces szakaszokról van szó. Ez esetben zónázás nem lesz, és nyilván elég zavarérzékeny lesz a vonal, 1-2 percnyi túltartózkodásokkal már hosszú ideig meg lesz csúszva a menetrend. 

Ha már zónázást is akarunk, akkor nagyon centizgetni kell, hogy kijöjjön a menetrend, és még zavarérzékenyebb lesz. 

Továbbá mindkét esetben ugyanaz lesz a legsűrűbb csúcsidei menetrend, mint az alapütemes. 

 

 

Előzmény: Dreamy (4854)
Dreamy Creative Commons License 5 napja 0 0 4854

Akkor 1 vágány esetén nem nagyon fog megvalósulni az irányonkénti 15 perces követési távolság.

Előzmény: Fizolti (4851)
Dreamy Creative Commons License 5 napja 0 0 4853

Ui.: erről a posztról van szó, csak nem tudtam belinkelni:

"Vitézy Dávid Hirdetés · Finanszírozó: Vitézy Dáviddal Budapestért Egyesület  · A lajosmizsei vasútvonal az egyetlen dízelmozdonyos, rémes állapotban lévő elővárosi vonal, ahol 40 km/h sebességgel döcögnek a Csörgők, és melynek kétvágányúsítását, villamosítását és korszerű, negyedóránként járó elővárosi vasútvonallá fejlesztését Karácsony Gergely listájának második helyezettje, Szaniszló Sándor DK-s helyi polgármester jó ideje akadályozza, pedig kész vannak a tervek és uniós projektlistán is szerepel a beruházás. ........................."

Előzmény: Dreamy (4852)
Dreamy Creative Commons License 5 napja -2 0 4852

Az már egyértelmű, hogy 15 percenként kellene közlekedniük a vonatoknak egy irányba, már csak ennek a műszaki megvalósítását kellene eldönteni. Most ebben a posztban erre én nem látok még egyértelmű javaslatot, csak a korábbi közlésekből lehet tudni, hogy esetleg magas töltésen kívánták vezetni a vasutat, de végül maradt a földfelszíni vezetés és aluljárók valamint felüljárók építése - ami a vasúton kívüli épített környezetet erősen befolyásolja. Ehhez képest szerintem a részleges bevágásban történő vezetés a legkisebb beavatkozás, még a közúti aluljáró építéséhez képest is. A Bajánsenye - Zalaegerszeg vonalon (ahol teherszállítás is van) a legnagyobb emelkedés 6,5%, tehát a vasúti pálya átjáró alatti átvezetéséhez nagyjából csak 100 méter hosszon szükséges emelkedés és süllyedés + az átjáró és a vasútállomás hossza. Ez vasútállomás esetén nagyjából 400 méter bevágást jelent. Biztos, hogy nem ez az olcsóbb megoldás a közúti aluljáró építéséhez képest? Közúti aluljáró esetén jelentős a kisajátítás, vasúti bevágás esetén az eredeti nyomvonalat kell csak felhasználni. És ez még csak Pestszentimre, nem tudom mire gondoltak az Üllői út és Ady Endre út keresztezésénél?

Fizolti Creative Commons License 6 napja 0 3 4851

A városvezetés ellenállásával. Ha csak egy vágány, némileg csökken a helyigény, meg talán egyes különstintű átjárók sem épülnének meg.

Lehetett egyébként kérdezni mindenféle témában, nekem lett volna néhány, de nem voltam olyan állapotban. Viszont ha lesz valahol még ilyen rendezvény, oda érdemes lehet előre megtervezett kérdésekkel, meg lehetőség szerint kipihent állapotban menni. 

 

Előzmény: Dreamy (4850)
Dreamy Creative Commons License 6 napja 0 0 4850

Mivel kapcsolatban merült fel, hogy Pestszentimrén elegendő az 1 vágány?

Előzmény: Fizolti (4848)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.05.10 -8 2 4849

Könyörgöm!

A mandinert ne tekintsük már releváns információ forrásnak. Ebben a cikkben a szakmaiság messze elmarad a gyurcsányozás mennyiségétől.

Előzmény: zjakabfi (4847)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.10 0 0 4848

Az is szóba került, hogy vizsgálnak egy olyan verziót is, amiben Pestszentimrén maradna egyvágányú a pálya. Ezügyben van némi várakozás, mi lesz az önkormányzati választás eredménye, Gyál esetében pedig igyekeznek meggyőzni a városvezetést. 

 

Többször ki lett jelentve, hogy nem cél a teherforgalom ide terelése, és ezzel kapcsolatban szóba került a Budapestet elkerülő vonal építése. 

 

Nem volt igazán tisztázva, hogy Dabasig, Lajosmizséig, vagy Kecskemétig lenne-e átépítve a vonal.   

 

Járművek ügyében felmerült, hogy a MÁV-val próbálnak egyeztetni, hogy a vonalon jelenjenek meg jobb járművek a felújításig, de erre szűk a mozgástér. 

 

Volt sok más, itt nem releváns téma (reptér visszavásárlás, reptéri vasút, külső körút, rákosrendező, stb). 

Előzmény: zjakabfi (4847)
zjakabfi Creative Commons License 2024.05.10 -1 3 4847

https://mandiner.hu/belfold/2024/05/lazar-janos-lajosmizsei-vonal-felujitasa-utcaforum

 

Nem akarok csúnyább szavakat mondani, aki ezt a vasútvonalat innen elviszi, az ki fog magukkal b*szni.”

 

v46021 Creative Commons License 2024.05.10 0 0 4846

 

Szűkebb környezetemben:

 

Lakópark felépült.

Nemsokkal utána,  Útátjárók, füttyfa:

Narancskönyv: 22 óra után NEM!

Aztán egy idő múlva valahogy a füttyfák átkerültek a PFT udvarára.

 

 

Előzmény: csíkos-háTTú (4844)
v46021 Creative Commons License 2024.05.10 0 0 4845

 

"...És volt olyan, aki kiment, megnézte, és meg is vette..."

 

...és egy idő után ő fog hőbörögni, hogy szüntessék meg, tereljék el, szántsák be mert nem tud aludni, és különben is neki jogai vannak. (csak)

 

 

 

Előzmény: csíkos-háTTú (4844)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.05.10 0 2 4844

Igen, én sem értem ezt a felhajtást.

A dolog úgy néz ki, hogy Pestimre végül is körbe építette a 142-es vonalat. Nyilván tudták, hogy hova építkeztek.

 

Egy kicsit OFF, de kirívó példa:

Üllő egyik külterületén épült egy új, lakópark szerű, családi házas övezet. Egyik oldalán a 100-as vasútvonal, másik oldalán a régi 4-es országút Üllőre vezető szakasza, a harmadik oldalán az M4-ről Monor felé vezető országút (amíg nem volt meg az M4 ez volt az Üllőt elkerülő 4-es), felette meg a Ferihegyi reptér 31 jobb kifutópályára vezető leszállómező végső megközelítési útvonala. Ergo: kapnak elől-hátul-oldalt-felül mindenféle közlekedési zajt: vasút, közút, repülés. 

És valami barom állat kiadta oda a lakóházak építési engedélyét. És volt olyan, aki kiment, megnézte, és meg is vette. No comment... 

Előzmény: bad will hunting (4840)
jbaal Creative Commons License 2024.05.10 0 7 4843

Az tény, hogy az átmenő autóforgalom baromi idegesítő. Amíg csak folyamatos susogás van, az nem gond (bár van, akit éppen ezek a monoton, folyamatos zajok zavarnak, de engem speciel baromira nem).

De azzal együtt jön a szirénázó mentő, hülyemotoros, sportkipufogós gyorsulási versenyek és egyebek. Na az marha idegesítő, mert bármikor előfordulhat és azonnal kizökkenti az embert az alvásból. Zárt ablak mellett meg éljen a franc. Max. akkor, ha van egy olyan szellőztetőrendszered, ami folyamatosan friss levegőt juttat a lakásba és hűteni is tud. A szokásos lakossági klímák nem ilyenek, azok csak a belső használt levegőt hűtik és keringetik. Sokan ezt sem tudják.

Ezért enm értem az ilyen "ablakszigetelési programokat" soha, mert egy normális műanyag ablak már így is kiszűri a zajt. De a baj azzal van, hogy így nem kapsz friss levegőt. Az alváshoz is kell a friss levegő, sokan azért alszanak szarul, mert este az utolsó mozdulatuk az, hogy bezárják az ablakot. Hát azt maximum akkor, ha valóban hideg van kint és amúgy is huzatos a szoba.

 

Aki azért reklamál, mert a negyedórás parasztavkítással szemben reálisan félóránként elsuhan egy-egy Flirt mindkét irányba, de közben nem zavarja a Nagykőrösi úton haladó buszcsorda, mentő, szakadt lyukas kipufogós bontószökevény Suzuki és egyebek, az hülye.

Előzmény: bad will hunting (4840)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.10 -1 0 4842

Igen, az állomásépület felőli első, számozásilag valóban második vágányra gondoltam.

Előzmény: Fizolti (4841)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.10 -1 2 4841

Úri passzióról nem volt szó, az viszont tény, hogy vannak indokolatlan vonatlemondások, pótlások (esetenként egymáshoz hasonló szituációknál van egyetlen állomásköznyi, vagy hosszabb szakaszos pótlás. 

 

A konkrét esetben a hirdetmény nem hivatkozott Kőbánya-Kispesten végzett munkára, csak az állomásközben végzettre. Peronos vágány kizárását a VPE-oldalon sem láttam. 

 

Abban igazad van, hogy Ferencváros esetében nem az első, hanem a másidik vágányról van szó. 

Előzmény: a Zsóti (4839)
bad will hunting Creative Commons License 2024.05.10 0 1 4840

Sőt elég sok helyen éppen a lakók követelik meg ezeket az "elvágó hatásokat", hogy ne legyen átmenőforgalom a környéken. Lakossági tiltakozás miatt nem épült például a 100-as vonal fölött felüljáró Szemeretelepen, pedig az Auchan kifizette volna, de a Lőrinci temető környékén lakók nem akartak átmenő forgalmat. Vagy pont a XVIII. kerületben történt múltkor, hogy a lakók tüntettek az aszfaltozás ELLEN a Flór Ferenc utcában.

Előzmény: csíkos-háTTú (4834)
a Zsóti Creative Commons License 2024.05.10 0 0 4839

A vágányzári technológiát készítő szakemberek a sugallatod ellenére úri passzióból nem mondanak le személyszállító vonatokat, csak indokolt esetben. Kökin is munkát végeznek majd, az egyik peronos vágányt nem használhatják majd az átmenő személyszállító vonatok, a lajosmizseiek a csonkákra lesznek kénytelenek járni.

Ferencvárosban az I. vágányt aligha fogják vonatok használni, lévén az egy rakodóvágány. De azért ötletnek jó is lehetett volna :)

 

Előzmény: Fizolti (4838)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.10 -1 0 4838

Annak ismeretében, hogy egy Ferencváros-Kőbánya-Kispest bokorirtásra hivatkozva le lehet mondani a 142-es vonal vonatait Nyugatitól Kőbánya-Kispestig...

 

v-6_142_majus_11_6703-6.pdf (mavcsoport.hu) 

 

Nem követem a helyzetet, de nekem életszerűnek tűnik, hogy Ferencváros első vágánya a vágányzáraknál jól jön, ha más vonatnak használható. 

 

Előzmény: Ashi Valkoinen (4837)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.09 -2 0 4837

és Fradi 1-re, úgy, hogy amúgy sem járnak a 150-es vonatai?

Előzmény: Fizolti (4836)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.09 0 2 4836

Jelenleg folyik a Kelenföld-Ferencváros szakasz átépítése, három, illetve részleges négyvágányúsítása, ami hosszabb-rövidebb időre a ma menetrend szerint itt közlekedő vonatok esetében is terelésekkel, korlátozásokkal jár - a következő pár évben nem életszerű Kelenföld felé járatni a sűrítőket. . 

Előzmény: Just1min (4835)
Just1min Creative Commons License 2024.05.09 -1 0 4835

Szerintetek megoldható lenne, ha reggeli mentesítő vonatok KÖKI helyett akár Kelenföldig vagy Ferencvárosig járnának tovább? A teljes felújítás még vágyálom min. 10 évig is...

Korábban volt ilyen járat:

 

https://mav142.blogspot.com/2022/09/kelenfold.html

 

Szerintem nagyon jó alternatíva lenne a városi tömegközlekdésben. Talán Ferencvárosnál lenne elég hely a végállomásra. Kérdés persze a kiszolgáló személyzet és tankolás is...

 

csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.05.09 0 8 4834

Nem Neked írom, és lehet, hogy talán nem is itt lenne a helye, de kapcsolódik.

 

Pestimrét ketté vágja a 142-es számű vasútvonal???!!!

Ugyan már kérem!

 

Pestlőrincről a Lakatos lakótelepről vajon hogyan lehet átmenni mondjuk a Ferihegyi út túlodalára?

- Lehet a Ráday Gedeon utcából, ahol a 100-as vasútvonal átmegy a közút alatt.

- Van egy gyalogos híd Pestlőrinc vasútállomás felett.

- Van egy gyalogos híd a Sárkány Centernél, régen itt sorompó volt a Lakatos utca végén, de lezárták évtizedekkel ezelőtt*.

- Vagy el lehet menni Köki-ig, és a Sibrik felüljáron át kerülve.

- Vagy el lehet menni a Szemere telepi sorompóig.

 

Tényleg a 142-es vasút, meg a vele párhuzamos Nagykőrösi út elszigeteli Pestimre két részét? Ez most komoly? Mert viccnek nagyon rossz...

 

*: Bizonyos, néhai Á. Béla tanácsi/önkormányzati képviselő javaslatára. MSZMP/MSZP színeiben politizált. Teljesen elszigetelte ezzel a kerület egy részét.

 

Előzmény: MCA-001 (4831)
Törölt nick Creative Commons License 2024.05.09 0 2 4833

Pilisvörösváron is keresztülmegy a vasút, Piliscsabán is megy lakott terület mellett, nem kis helyen, és teljes felújítás után sem épült zajvédő fal, a lakók meg se hallják kb. a vonatokat, Flirtek hangtalanul mennek át. De Balaton mentén is számtalan helyen megy kb. karnyújtásnyira házaktól, és ott van tehervonat meg nyári menetrendben rengeteg fürdős vonat is és mégsincs berlini fal. 

Előzmény: bad will hunting (4832)
bad will hunting Creative Commons License 2024.05.09 0 7 4832

Adani nagyon jó példát hozott, Dunakeszi és Dunakeszi-Gyártelep között 120-al mennek a KISS-ek a lent látható környezetben, Berlini fal nélkül és egyáltalán nem zavaróan. Ráadásul a Mizsei esetében arról valahogy senki nem beszél, hogy a vasút mellett ott fut a Nagykőrösi út egy regionális főút! Ha kitagadjuk onnan a vasutat, a Vasút utca akkor sem lesz madárcsicsergős.

 

Előzmény: MCA-001 (4831)
MCA-001 Creative Commons License 2024.05.08 -1 1 4831

Íme:

„Kerületünket 120 éve választja ketté a 142-es vasútvonal, amely lényegében acélpengeként vágja Pestszentimrét két részre. Zajos, füstös, nehezen átjárható forgalmi akadály ez, ami mára már el is használódott. A jelenlegi kormányzati terv a vonal felújítását célozza, ami elkerülhetetlen, de a kerületiek érdeke nemcsak az, hogy felújítsák vonalat, hanem hogy a vasút vonala ne a házak között fusson, ”új berlini„ falként egy hosszú zajvédő fallal körülvéve, hanem ott, ahol senkit nem zavar: az M5 autópálya mellett!” – írta a 18. kerületi polgármester, Szaniszló Sándor Facebookon.

https://telex.hu/belfold/2023/06/22/pestszentimre-142-vasutvonal-felujitas-athelyezes-m5-autopalya-szaniszlo-sandor-vitezy-david

Előzmény: urvezeto (4821)
Proart Creative Commons License 2024.05.08 0 0 4830
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.08 0 1 4825

"Felújított vasútvonal"

 

A 70-es?

 

Mit szívsz? Én is kérek.

Előzmény: Törölt nick (4823)
urvezeto Creative Commons License 2024.05.07 -8 0 4824

hát lehet, hogy neked a vasút és a hozzá tartozó infrastruktúrakátványa szép, nekem inkább szükséges rossz ezért nem bármi áron szeretném a felújítást. Szerintem a jelenlegi randa, de legalább nem zavaróan sok.

Németországban mentem egy kertvárosi vasúton, azt el tudnám itt is viselni, ha fél óránként menne egy irányonként és sok zöld felület venné körül, az tényleg a lakosokat szolgálná. Gyalogos átjárókkal párszáz méterenként, csendes és nem utolsó sorban nem nagy szerelvényekkel. Attól tartok, ez egy más kategória amit ide terveznek.

 

Előzmény: Magyar NaBA (4820)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!