Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tothatis666 Creative Commons License 2024.03.26 0 0 219

Szia!

 

Örülök, ha valaki tudja használni a leírásomat.

 

Én ajánlani tudom a Tourneot, de persze ez az én autóm. Lehet, hogy más meg nincs vele megelégedve, amúgy amelyik ismerőseimnek van ilyen buszuk vagy tgk-juk  meg vannak vele elégedve.

 

Ez a 2.2 tdci még szerencsére a láncos motor, a 2 literesek már az olajtérben futó szíjas motorok. Amelyiket vezettem (2 literes dízel mild Hybrid) jó volt nagyon. Kellemesebben jár mint az enyém és halkabb is , igaz sokkal több rajta a műanyag és hab-hangszigetelés és majdnem új volt.

 

Üdv. Ati.

Előzmény: gery7528 (218)
gery7528 Creative Commons License 2024.03.11 0 0 218

Szia,

 

Jó a leírás, köszi.

Pont most néztem ki egy hasonló Custom-ot. 2014-es 155 le. 150.000km. Elvileg minden szerviz papír meg van, Champions Limited.

Sok jót nem olvastam erről a 2,2 TDCI-ről, de a leírásod alapján annyira nem gáz. 

 

Szép estét

Boros Gergely

Előzmény: Tothatis666 (217)
Tothatis666 Creative Commons License 2024.01.25 0 0 217

Sziasztok!

 

Egy 10 éves összefoglalót berakok ide, hogy ha valakit érdekel lássa, hogy mik tudnak lenni egy Customnál.

 

Előzmény: 149 000 kilométerrel vettük az autót 5 évesen Németországból. Cateringes autónak volt használva. 

Az összes szerviz dokumentációt megkaptam hozzá. Frissen volt szervizelve (3. szerviz volt rajta, mivel 50 000km / 2 év a periódus az első hat évben). Friss vizsgával.

 

Ez a 125Lovas 2.2-es Euro 5-ös, láncos motorral van szerelve még.


A gyári 125Le / 350Nm, mint kiderült 170 000 kilométernél csak 119Le / 305Nm lett.

Most; 165Le / 405Nm nagyon kellemes.

 

Szóval amióta nálunk van 75 000 kilométer ment bele az elmúlt majdnem 6 évben.

 

A hibák/szerelgetések a következők voltak: 

 

- 177 452 kilométernél takarítattam ki a DPF-t, de a szerviz szerint "természetesen szennyezett" kategóriában volt koszos. (csak megelőzés volt)

- A mennyezetből kiesett az egyik lámpa, mert a dupla izzó megolvasztotta a műanyagot és a deformáció miatt kiesett. (azóta ki van kötve)

- 1 parkszenzor megadta magát 5000 forint és 3 perc a cseréje (kényelmes tempóban)

- 195 ezer kilométernél eltört a bal első rugó, itt cserélve lett az első pár és a toronycsapágy is. (160 ezer volt anno)

- 200 ezer környékén eltört az első stabilizátor rúd. 60 ezer körül volt (csak gyári van készleten)

- az "anyós" oldali napellenző megadta magát, mindig lehajlik.

- 1 segéd akkut cseréltem (az indító még a gyári 10 éves Ford akksi)

- 2 garnitúra fékbetét cseréltem körbe az elmúlt 70 ezer kilométer alatt ( a mostaniban még csak 10 ezer km van)

- a "középső" kipufogó dobot cseréltem, a régebbi model dobjára (5000 forint és némi mókolás volt, amúgy 70 ezer körül lenne egy dob)

- Tönkre ment a vezető oldali ajtózár.... a legalsó rugó vége a zárszerkezetben tört el, na az szívás. Kiszedni, szétfúrni a patenteket majd összehegeszteni. De így némi mókolással 0 forintból javítottam. (Amúgy csak egyben cserélhető és nem olcsó)

- A Start-Stop nem működik, és sajnos a tempomat sem egy valamilyen központi elektronika hiba miatt... 180 ezer lenne az alkatrész csere és a feltanítás.

- 1 kuplungpedál kapcsoló csere (kb 7000 forint és 2 perc)

- EGR szelepet takarítottam, de nem volt egyáltalán mocskos, csak úgy korom film volt rajta. (megelőzés képen)

- 2023.februárjában 216 192 kilométernél lett benne a kötelező szervizzel együtt 2 hosszbordás szíj cserélve a szíjtárcsával együtt (na itt csak a tárcsa 95 ezer), hozzá a 3 görgő és a egy generátor felújítás a kötelező szervizzel együtt volt 300 ezer forint.

 

Ha azt nézem, hogy az S-max 300 000 kilométerig kb hibamentes volt, ennek sok a baja, főleg az érthetetlen apróságok mint a zár, belső lámpa, napellenző, stab rúd törés...

 

 

Városi fogyasztása nem alacsony, olyan normális, 8-9 liter körül mozog.

Országúton nem sietve 7,5 litert eszik,

autópályán 8-9 között (140km/h alatt maradva)

Vegyesben pedig 8,5 körül van a fogyasztása. (90% feletti a hidegjárás a számítógépe szerint)

 

 

 

 

Tothatis666 Creative Commons License 2024.01.25 0 0 216

Szia!

 

Szia!

 

Bármi is lehet a kiváltó ok, felesleges találgatni. Amikor világít akkor kéne hibakódot olvasni ha lehetséges. Bár ha már egyszer világított akkor azt a hibát el is menti, kivéve ha sokat használod a szervizig, és felül nem írja. 

 

Üdv.

Előzmény: Aknemeth1978 (215)
Aknemeth1978 Creative Commons License 2023.12.18 0 0 215

Sziasztok!

2019 decemberében vettem át egy Ford Transit Custom 2.0 diesel motoros változatot (130 Le).

Meg vagyok vele elégedve (családi csapatszállító), amit furcsállok, hogy meleg időben, kis sebességű hegymeneben időnként bejön a check engine lámpa, ami gyújtás levétel visszarakás után eltűnik.

Első évben kb 10X előjött, márkaszervízben rákérdeztem, nem tudtak rá mondani semmit.

Idén nyáron is előjött egyszer, de el is ment.

Tapasztalt valaki ilyesmit?

levi444 Creative Commons License 2023.03.17 0 0 214

Keresek szakembert AdBlue rendszerben jártas legyen és javításban is érezze a dolgokat!

Márkaszervíz elvérzett nálam, nulla hozzáértés!

Sajnos egyik percről a másikra (egy-két nap alatt) a fogyasztás megnőtt kb ötszörösére. Most 0,8-0,9 Liter/100km. (horror)

Diag megvan, hibák is. Szervíz szerint tankoljak AdBluet máshol. Megtörtént. A helyzet változatlan.

Az autó másfél éves, 210 ezer van benne, kíméletes tempóban pályán, csak Magyarországon belül, nem teljes terheléssel használva.

Ezzel együtt, vagy ezért a fogyasztása is megugrott, most kb. 1-1,5 literrel többet eszik százon.

Kérem, ha ezt olvassa aki tud hozzáértőt, ne kíméljen, ossza meg velem az elérhetőségét, bárhol az országban!

Köszönöm!

Tothatis666 Creative Commons License 2023.02.23 0 0 213

Sziasztok!

 

Van két eladó GTRadial Maxmiler allseason 215/65 R16C gumim. 8.5-9 mm-es profillal. 2020.33. hetében gyártódtak.

Jófogáson is fent van. 

 

Jó állapotúak, hátsó tengelyen volt a családi buszon, így nem terhelt gumik. Kapott 4 egyformát a vas, ezért cseréltem le ezeket.

35 ezer forintért adnám őket párban.

 

Budapest XV. kerületében vannak.

 

06204728206

 

Üdv! 

 

 

 

Tothatis666 Creative Commons License 2022.04.10 0 0 212

Szia!

 

Nem normális, de nem is vészes. Rengeteg autónak csinál ilyet. Ha nagyon sok vizet kap a lámpa akkor nekem is bepárásodik, a lényeg, hogy ki is száradjon. Nekem korábban az Audi A4-es lámpája párásodás után be is penészedett... na az gáz volt. 

 

Az ülések... tudom, hogy nem vígasztal, de nekem még 60:40 arányban osztott van, és az sokkal nehezebb mint a tiéd :-)

 

Amúgy ahol oldalsó állító mechanizmus van kiszerelve (azaz a szélsők) azok nehezebbek mint a középső, madzagos hajtógatós ülések. (nekem a középső és a hátsó sor között van nagy súlykülönbség.

 

A súlyról... biztos lehetne könnyebb is, de gondolom a masszívsága miatt ilyen nehéz, azért ezeken az üléseken van rakományrögzítő fül is. 

 

A kép feltöltése... megesik az index fórumnál, hogy nem lehet képet feltölteni. Aztán egyszer csak lehet.... 

 

 

Előzmény: sosele (209)
Tothatis666 Creative Commons License 2022.04.10 0 1 211

Szia!  Nekem régebbi, Euro5-ös modellem van, és nem tudja kijelezni a regenerációt, de a fogyasztásmérő nekem mindig a pillanatnyin van, így tökéletesen látszik, hogy mikor éget. Az zavaróbb, hogy nem lehet elindítani amikor aktuális lenne, többször volt, hogy autópályázás után a házunkhoz beforduláskor kezdett égetni, aztán lehet ilyenkor plusz egy kört menni... 

Amikor neked kijelezte, akkor el lehetett indítani a regenerációt, vagy csak informált róla, hogy csinálja?

Előzmény: kevcsa70 (208)
sosele Creative Commons License 2021.12.20 0 0 210

Tudja valaki , miért nem tudok képet csatolni?!?!?!?

sosele Creative Commons License 2021.12.20 0 0 209

Szerbusztok Kedves Tömbtársak!

Az normális,??? hogy egy teljesen sérülésmentes, "érintetlen" kavics, ütődés, benyomódás, stb mentes jobb első lámpa így bepárásodjon....a semmitől ...egy 2021 márciusi /FORD Custom M1 Bus M1 Titanium LWB|824|320, 2.00L TDCİ - MHEV (185 Le) M6/  -- VW Caddy-m volt 12 évig, 1x sem láttam rajrta ilyet!!! -pedig egyszer sikerült a jobbost megnyomni egy úttorkolatnál..... 

---Hát már a kezdetektől problémáim vannak a tipussal, pl mi a f.szért kell a középső üléseknek 35, a szélsőknek 39kg-snak lennie.. stb---beleszakadok ki berakáskor-- egy VWT6nál , vagy egy 2000-es Sharonnál megoldották 19kg-ból---

-Nehen leszek így Ford Fun.... :-(   

Ha sikerül feltenni a képet, a lámpa alsó részén (kb 1/5-2/5 nél) látszik a pára...

kevcsa70 Creative Commons License 2021.12.04 0 0 208

Sziasztok. Imádott 2017 márciusi, 2000-es motorral szerelt autómat még sokáig szeretném használni. Amikor megvettem nem volt DPF regenerálás visszajelzés a kijelzőn. 1 évvel később szoftver frissítést végeztek, akkor belekerült. A következő frissítésnél ismét eltünt. A hivatalos Ford szerviz szerint ez a szoftververzió nem támogatja a jelzés megjelenítését. Most csak az alapjárati üzemanyag fogyasztás 0,4 l - el való emelkedése, illetve a motorfék üzemben / alapjáraton megváltozott hangból derül ki, hogy épp regenerál. Van - e bárkinek bevált, működő megoldása egy utólagos visszalelző kiépítésére, erre a tipusra?

Endy101 Creative Commons License 2021.10.12 0 0 207

Tudom, naív kérdés, de van már gyakorlati tapasztalat az PHEV-vel kapcsolatban?

mr.tamasbiro Creative Commons License 2021.07.26 0 0 206

újra írom hátha akad valaki.


Van valakinek frozen-white-hoz javító festék stiftje Budapest és környékén?

Karcos lett az oldala és kellene egy kis fehér szín rá.

Tothatis666 Creative Commons License 2021.07.25 0 0 205

Szia!

 

A Trend felszereltségnél alapesetben nincs ilyen gomb (gombok). A forgó lámpakapcsoló jobb és bal oldalára kerülnek a ködlámpa gombjai. :-(

 

Bocs, csak ilyen képet találtam róla...

 

 

 

Előzmény: matto75 (200)
begat Creative Commons License 2021.07.21 0 0 204

Köszönöm a hasznos, precíz infót!

Előzmény: gyzol (203)
gyzol Creative Commons License 2021.07.20 0 0 203

Szia!Egy jogtiszta,de nem gyári hibakódolvasóval nézte a már emlegetett autószerelő barátom,és mint legvalószinübb hibát jelölte meg a számítógép.A barátom mondta hogy szerinte nem biztos hogy ez a gond,nem is az volt.A valós hibát a márkaszervízben állapították meg,ami a következő volt:A  DPF szűrő üzemanyag elpárologtató szelepe eldugult és nem tudta felfűteni kellőképpen a szűrőt ezért nem tudta azt regenerálni.Hibakódot nem írt,hanem egy üzenet jelent meg a műszerfalon hogy: motorhiba,és kérte a szervízt.Az elpárologtató cseréje megoldotta a problémát ami időnként elkerülhetetlen.A márkaszerviz kompletten cseréli,mert valszeg a javítási protokoll ezt írja elő,de nem javíthatatlan.Ki kell venni és belefúrni a végefelől hogy a beleégett koksz eltávolítható legyen,majd a furatot levakolni.A másik lehetséges hiba hogy a benne lévő izzítógyertya tönkremegy,az cserélhető,csak itthon nem kapható.Külföldön pl.lengyeleknél,van. Ezeken kivül nyilván más is lehet de ezek jellemzöbbek.

Előzmény: begat (202)
begat Creative Commons License 2021.07.18 0 0 202

Szia! A hibakódot kiírta és ezért döntöttél a szenzor cseréje mellett? Mi lett a megoldás, ha a szenzorcsere nem hozott eredményt?

Előzmény: gyzol (181)
gyzol Creative Commons License 2021.07.17 0 0 201

Az enyémen lehet állítani,ott ahol mondod.Szerintem ez nem extra ott kellene lennie.

Előzmény: matto75 (200)
matto75 Creative Commons License 2021.07.12 0 0 200

Sziasztok,

 

köszönöm a hozzászólásokat a 2.2-es motorral kapcsolatban. Megvettem a Transitot, 2017-es 9 üléses 2.0 motorral, 130le verzióra esett a választásom. Az autó Trend felszereltségű, duplaklímás kivitel. Rögtön lenne is egy kérdésem: lehetséges az, hogy a műszerfal világítás erősségén nem lehet állítani? A leírás szerint a lámpakapcsoló mellett jobb oldalon vannak a +/- gombok amikkel állítani lehet, de az enyémben ott a hátsó ködlámpa kapcsolója van.

 

Lehetséges az, hogy a műszerfalvilágítás erőssége fix lenne? Talán 2021-ben ez feláras extrának számít a Fordnál?

 

Válaszaitokat köszönöm.

mr.tamasbiro Creative Commons License 2021.07.07 0 0 199

Van valakinek frozen-white-hoz javító festék stiftje Budapest és környékén?

Karcos lett az oldala és kellene egy kis fehér szín rá.

gyzol Creative Commons License 2021.06.18 0 0 198

Add el gyorsan amíg még jó!!!

Viccet félretéve:Nézesd meg a befecskendezőket,megelőzési célból.Az útfekvése nekem csalódás volt a T4 után,ahhoz képest elég gyenge,de már megszoktam.A kuplungpedál kapcsoló miatt az enyémen sem jó a tempomat.Amikor ment a motor javítása beszélgettem a márkaszerviesekkel a 2 literes motor sem jobb akkor éppen 5db motor várta fadobozban a cserét.Némi vigasz lehetne hogy garanciális cserék voltak de ez a garancia lejárta után már komoly kiadás.

Előzmény: Tothatis666 (197)
Tothatis666 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 197

Szia! 

 

Fene tudja, hogy mi a jó. Én vettem egy Honda robogót, mert mindenki azt írja, mondja, hogy az soha nem romlik el.. az enyém soha nem jó és a Honda szerviz is csak a fejét vakarja:-(

 

Mindenestre mi Németországból vettünk egy 149 000 kilométert futott Tourneot. A belseje nem volt szakadás mentes mert Cateringes cég használta. 

Mindenesetre frissen szervizelt, frissen vizsgázott volt az autó. (kötelező szervizek 50.000 kilométerenként voltak elvégezve rajta.)

Most lesz benne nemsokára 200 000km, én évente hordom szervizelni km futástól függetlenül. De a kézikönyv is csak az első 6 évben ír 2 év vagy 50 000 km intervallumot. Onnantól évente van Inspektion.

Az ára 14 000 euro volt 2018-ban. Talán a legolcsóbb volt ami 8 személyes volt és jól felszerelt. 

Bár a miénk 125 lóerős volt, de a motor ugyan az mindegyik 2.2-es modelnél, csak az elektronika másképp van megírva. 

Valamikor 180 000 kilométer körül takaríttam benne PDF szűrőt, mert nem volt kedvem megvárni, hogy szóljon miatta. 

Most 165 Le a teljesítménye és 405 NM.

Vegyes felhasználásban 8-9 körül eszik. ( jelenleg 92% hidegjáratást ír ki a fedélzeti számítógép).

 

 

Egy baja van, hogy a tempomat nem működik rajta mert valamelyik kuplungpedál kapcsoló jele nem érkezik be a CPU-ba és emiatt letiltja a tempomatot és az ECO módot. 

De ezzel mondjuk együt tudunk élni két éve. 

Amúgy teszi a dolgát szó nélkül.

 

Szóval én az enyémből kiindulva ajánlanám nyugodtan. 

 

Szerintem vezetni is kimondottan jó. Szerintem a futómű is pöpec. (sok laprugós pattog, dübörög, ez nem teszi)

 

A kétliteres állítólag nem jobb (de ezt nem tudom, csak hallottam). De Euro 6-os. Az meg soha nem árt ha tisztább. Ezek csak Euro 5-ös normát tudnak sajnos. (Bár itthon nagy jelentősége nincs)

 

https://nepitelet.hu/autok/ford/tourneo_custom_2012/egy_kellemes_csaladi_kisbusz/

 

Kb ennyi. 

Üdv!

 

 

 

 

Előzmény: matto75 (194)
matto75 Creative Commons License 2021.05.27 0 0 196

Szia,

 

köszönöm a válaszod. Ez nem túl biztató sajnos :( pedig már örültem, hogy megtaláltam a nekem való Transitot, de akkor ezt a 2.2 tdci vonalat el kell engednem és inkább a 2.0 tdci motorosokat nézegetnem. Azok talán jobbak lehetnek? :o

Előzmény: gyzol (195)
gyzol Creative Commons License 2021.05.24 0 0 195

Szia!

Én másfél évvel ezelőtt vettem egy transit custom-ot 2.2 tdci motorral.2014 gyártás külföldről (németország)  törötten behozott.Ezt nem is tagadták.Magas felszereltségű volt jó áron 4,6 millió 146.000 km volt az órában.Edelényben vettem a TRIXON autóház nál.Ezt a kereskedést mindenképpen kerülni kell.Adat/előélet lekérdezés miatt elmentem miskolcon a VAGÉP-hez akik nem voltak hajlandóak segíteni.Ezt a kereskedőt sem javaslom.Végűl a HOVÁNY-nál készségesek voltak,de a németországi múlja miatt nem tudtak semmit kideríteni róla.Mivel jól nézett ki kívűl belül,hát megvettem.Eleinte nem volt vele semmi gond de kb.7-8 hónap múlva DPF problémja lett amit a HOVÁNY-nál profi módon javítottak.Ekkor kértem őket, ha már úgyis itt van az autó alaposan nézzék át.Azt mondták minden rendben jó állapotú az autó.Meg is nyugodtam egy kicsit,mígnem idén márciusban egyik pillanatról a másikra elkezdett háromhengerezni és irdatlanul fehéren füstölni.Hazavontatás után jött a hibafeltárás.Valahogy éreztem hogy ez fájni fog,nem is tévedtem.Az első henger dugattyúja megrepedt és átégett a második henger dugattyúja megrepedt.Mind a 4 befecskendező rossz volt,a nagynyomású szivattyú szelepét cserélni kellett.A felsorolt dolgok cseréje munkadíjal,(félig baráti alapon) 780.000 Ft-ba került,utángyártott de új alkatrészekkel.A hiba bekövetkezése után már valahogy mindenkinek beugrott,hogy jaaa iiigen ezeknél ez előfordul.A FORD-nál annyit tudtak mondani hogy:ezek sajnos ilyenek.Meg hogy mennyi a km? Mondom:200.000 Erre:Akkor az még jó is.Itt már a talpam is kezdett ökölbe szorulni.És ez még csak az eleje volt..........Utána kezdődöttt a FORD idióta alkatrészutánpótlási gyakorlata:Nem lehet a motorhoz venni 4 gyári dugattyút,csak általuk javított fűzött (860.000 Eft) vagy új fűzött blokkot (1.080.000 Eft) ehhez jönne még a hirtele szívhalál kiváltására is alkalmas 22.000 ft-os szervíz óradíj.Itt már tatékzottam a dühtől,de közben mindennek utánajártam,és ezeket derítettem ki:Teljesítményől függetlenűl minden 2.2tdci be fog sz@rni 180-200 ezer km körül.Azért mert tönkremennek a befecskendezők és ez megöli a motort,úgy hogy észre se veszed,mert a szájbab@szott elektronika kiigazítja a befecskendezési értékeket az utolsó pillanatig.A jó hír hogy a befecskendező korrekciós tényezője márkaszervízben kiolvasható.Ezt és a valós km óra állást derítsd ki.A beltér állapota nem mérvadó 400-500 ezret is mennek komlyabb elhasználódás nélkül.     

Előzmény: matto75 (194)
matto75 Creative Commons License 2021.05.19 0 0 194

Sziasztok!

 

Transit Custom vásárlás előtt állok. 8 vagy 9 személyeset keresek, ketté nyíló hátsó ajtóval. Nézegettem, hogy van a 2.2-es motorból 155 lóerős változat is. Kíváncsi lennék a véleményetekre, szabad-e ezzel a motorral szereltet venni, vagy inkább másikat ajánlanátok?

 

Mire figyeljek vásárlással, kiválasztással kapcsolatban?

 

Köszönöm a segítségeteket.

 

Üdv,

Laci

Tothatis666 Creative Commons License 2021.05.10 0 0 193

Sziasztok! Már korábban is néztem, hogy a kínai kollégák nem europai felszereltséggel kapják a Tourneo Customokat. Csak azt nem értem, hogy ha oda mehet elől digit klímával, hátul, a közép boxból szabályozható digitklímával, tetőablakkal, hátsó pohártartóval, gyárilag nagy kijelzős hifivel, és középen csak két üléssel, akkor erre a féltekre ahol gyártják miért nem jött így? 

 

https://www.youtube.com/watch?v=4a5h1QOmxEk

Tothatis666 Creative Commons License 2021.05.10 0 0 192

Szia! Dehogy! Én múltkor pár képet szerettem volna csatolni, nem ment, megpróbáltam később, semmi... aztán letettem róla. 

Előzmény: sosele (191)
sosele Creative Commons License 2021.05.07 0 0 191

beírtam nagy szenvedve 5-10 sort  ez a fos csetrovat a fénykép csatolásnál kitörölte az izzadság cseppeimmel együtt ,,, vagy én vagyok hülye 56 évesen, vagy ez a rovat is,,, és a működése is egy nagy S&R..................................  

Előzmény: Tothatis666 (190)
Tothatis666 Creative Commons License 2021.04.25 0 0 190

Szia. A Transit/Tourneoban gyárilag az anyósülés alatti térben van a levegős kiegészítő fűtés.(ha megrendelte hozzá a vevő) Azaz nem a motortérben lévő,  vizes fűtés van hozzá. Természetesen azt is lehet bele rakatni, de alapból nem ilyet kap. 

Előzmény: sosele (189)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!