Keresés

Részletes keresés

csufi.rulez Creative Commons License 2017.12.04 0 0 12

Most találtam rá mestska lóvasutas bejegyzéseire a PT infó oldalon. Jó szívvel ajánlom minden érdeklődőnek!

siófoki35 Creative Commons License 2017.02.21 0 1 11

Pozsony-Nagyszombat lóvasútról gyűjtögettem pár képet netről:

csufi.rulez Creative Commons License 2017.02.21 0 0 10
Előzmény: csufi.rulez (9)
csufi.rulez Creative Commons License 2017.02.20 0 0 9
Előzmény: csufi.rulez (8)
csufi.rulez Creative Commons License 2016.05.20 0 1 8

Itt kezdődött a történet: Újpesti lóvasút.

 

(forrás: Wikipedia)

csufi.rulez Creative Commons License 2014.12.21 0 0 7

Lóvasút a magyar wiki-n.

csufi.rulez Creative Commons License 2014.12.21 0 0 6

(két katt)

 

Előzmény: csufi.rulez (4)
csufi.rulez Creative Commons License 2014.12.21 0 0 5

Így jobban látható (két katt a képre)

 

Előzmény: csufi.rulez (3)
csufi.rulez Creative Commons License 2013.12.02 0 0 4

Ez volt az ún. lebegő vasút, azaz a lovak a kocsikat nem egy a földre lefektetett sínpályán vontatták, hanem az építőanyagot szállító kocsik egy pilonokon álló, gerendákkal, kötelekkel megerősített szerkezeten gurultak. A vállalkozás teljes csőd volt, az olcsó puhafából épített fapálya nem bírta a terhelést.

 

A kinagyított metszetrészleten jól látszik a szerkezet lényege.

 

 

A pálya hossza kb. 7,5 km volt. de miért is készült ez a lebegővasút?

József nádor elfogadta Bodmer János Gáspár badeni sóbánya-igazgató tervét egy a Pestet Szolnokkal és Debrecennel összekötő vasútra. A terv technikai megoldása a négykerekű lebegő vasút terve volt. Ami szerint földbe vert bakok során hosszában fektetett gerendákra erősítették a sínpárt, amelyen a kocsi négy kereke gurult. A kerekek tengelyére erősítették két oldalt (középen a tartó bakoknak helyet hagyva) a teherhordó részeket. Ez a lebegő vasút mindenképpen olcsóbb volt, mint a fekvő, mivel az alépítmény kevesebb anyagot, földmunkát igényelt. József nádor a tervet kísérletnek kívánta alávetni, és azt javasolta, hogy a vonal Kőbányáig vezessen, mert a pesti építkezésekhez nélkülözhetetlen építőanyag szállításával igen hasznosan lehet bizonyítani az ötlet életrevalóságát. A kísérleti pályát aztán meg is építették.

Előzmény: csufi.rulez (3)
csufi.rulez Creative Commons License 2013.12.02 0 0 3

Az első lóvasút Magyarországon, 1827-ből. Nem is klasszikus lóvasút volt még, hanem kísérleti jelleggel egy lebegővasutat építettek.(metszet: saját gyűjtemény)

 

 

 

64estuja Creative Commons License 2013.12.01 0 0 2

KÖSZÖNJÜK SZÉPEN...:))

Nekem nagyon kételyes, hány vágányt látunk ? Mind a lóvasúté?

csufi.rulez Creative Commons License 2013.12.01 0 0 1

Egyfogatú lóvasúti kocsi a Közvágóhíd - Nyugati pályaudvar viszonylaton (fotó: korábbi gyűjteményemből)

 

csufi.rulez Creative Commons License 2013.12.01 0 0 0

L0vasút.

csufi.rulez Creative Commons License 2013.12.01 0 0 topiknyitó

Lóvasút. A meghatározás szerint: a lóvasút kötöttpályás, lóval vontatott közlekedési eszközöket jelent; a lóvasút a vasút egyik elődje. A lóvasút volt az első, tömegszállítási igényeket is kielégíteni képes, a maga idejében korszerűnek tekinthető közlekedési eszköz, mely viszonylag gyors és rendszeres közlekedésével közelebb hozta egymáshoz a kiterjedt város egyes részeit, és ezáltal a következő években a városfejlődés fontos tényezője lett.

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!