Bár nem írod, hogy a tiéd pontosan melyik kivitel, de nekem volt ilyen autóm. Az enyém a 4 ajtós verzió volt, 1998-ban vettem újonnan és 2005-ben adtam el, mentem vele 150 ezer km-t, tehát elmondhatom, hogy ismerem a típust.
Az enyém soha nem fogyasztott 6,8 liternél kevesebbet (nyaraláskor, a lehető legnyugodtabban autózva) és soha nem fogyasztott 20 liternél többet (padlógázon Hegyeshalomtól Pestig, nem is lehetett volna többet menni vele így, mert a 40 liter benzin pont kifogyott Pestre érve).
Télen, Pesten soha nem tudtam 320-350 km-nél többet menni egy tankkal (42 literes a tankja), tehát kb. 12-13 litert fogyasztott 100 km-en.
Országúton el lehetett vele poroszkálni 7-7,5 literes fogyasztással, de autópályára felmenve már ismét 9-10 liter körül kezdett enni (klímával, a klíma mindeig dobott fél litert a fogysztáson).
Szóval sok jó tulajdonsága van ennek az autónak, de az alacsony fogyasztás nem tartozik ezek közé :-)
Most egy turbódízel autót használok, Görögországba menet tankolok Pesten, aztán a görög határ előtt Macedóniában, de nem azért, mert kifogyott az üzemanyag, hanem azért, mert ott olcsó a gázolaj. Amikor Hondával menünk le, akkor odaúton kétszer kellett tankolni, mert már fogyóban volt az üzemanyag...
Ha alacsony fogyasztásra gyúrsz, akkor dízelt vegyél, ha Hondát vettél, akkor ne nézd a fogyasztást :-)
Pár jótanács. Ha bekapcsolod a klímát, akkor eléggé visszaesik a teljesítmény. Előzés előtt vagy kapcsolj vissza, vagy még jobb, ha padlógázt nyomsz, olyankor ugyanis automatikusan lekapcsolja a klímát és felerősödik a motor. Euro3-as a motor, a motorirányító elektronikát ennél még felülbírálja a tövig nyomott gázpedál (Euro4-től már nem így van, ott már a fullgáz esetén is korlátoz az elektronika). Szóval bátran nyomj padlógázt, ott látod meg, hogy milyen egy Honda :-)
Ha a tiéd is 4 ajtós, akkor fúrd ki a csomagtér alját a pótkerék alatt, mert ott összegyűlik a víz és rozsdásodni kezd a lemez (a lámpákkal mindegy, hogy mit csinálsz, azok mindig párásak lesznek).