A múltkori hsz.-hez , kicseréltem a kettőstömegűt egy hagyományosra ,jelenleg semmi komoly eltérést nem tapaszatalo, nincs rezonancia ....csupán a terhelés váltás nem olyan lágy.....
Előzmények : PD elemek kiszerelés bevizsgálás, tömítés csere, indikátor órás visszaszerelés
EGR szelep kiszerelés, tisztítás
pillangószelep tisztítás
DE! Ha már úgy is szét volt szedve a gép, főtengely szimmering csere is megtörtént, a kellő procedúrával, célszerszámmal.
Gyönyörűen indul , pöcc-röff szokás mondani, szépen húz stb-stb. Viszont ahogy bemelegszik , úgy 1800-2000 fordulat körül , mint egy benzines gyújtás kimaradás, teljesen random módon belerángat, jellemzően motorfék útán. Ha átlépem ezt a sávot intenzívebb gyorsítással , mindem tökéletesen megy.
Kérdésem : Szerintetek merre keressek hibát ? Diagon még nem voltam vele .
Cserélt-e valaki kettőstömegű lendkerék+ kupplung szettet egytömegűre (komplett szett )? Mik a tapasztalatok? Annyi borzalmat hallok , kétségeim támadtak ..
Illetve azt gondolom ellen véleményként , a kereskedők és gyártók külföldön sem kockáztatnának akár tömeges pereket ha az egytömegű nagy károkat okozna, ha egyáltalán okoz.
Hallottam olyat , eltörik a főtengely, szétrázza a kocsit, a váltót stb....
Néztem pár jutubos videót , nem igazán jött le negatív vélemény .
Üdv 2007-es Caddy 1.9 diesel , Utóbbi időben azt vettem észre ,hogy 13-as biztositékot (vezető melletti táblán) veri random időközönként , próbáltam beazonosítani mikor jöhet elő ,de változó mikor veri ki a biztosítékot. Olyankor pl. kigyullad az ABS , ESP és a kézifék jel villog, leállítom várok vele pár percet újraindítom megyek vele és érezhető ,hogy több funkció nincs meg a kocsin pl. váltásnál kuplongolás másképp érződik. Kicserélem a biztositékot és megy tovább rendesen akkor nincs semmi érezhető hiba , minden funkció fasza ,de van mikor egyből újra kiveri , természetesen azóta már a motorhibakód is kivillant. Megy szerelőhöz, de valakinek addig valami ötlete csak kíváncsiságból , találkoztatok már ilyennel ?
Sziasztok!Járok egy céges,2011-es,CAYE motorkódos,55Kw-attos Caddy-vel.1,6-os motor.Találkozott e már valaki olyan hibával,hogy olajszivattyú csere után,ami gyári,bejelez az olajnyomás lámpa?Leállitva,újra inditva elalszik.Aztán érdekesen csinálja.Ha menet közben jelez,és nem állok le vele,a sipolás megszűnik.Alapjáraton meg el is alszik a lámpa.Van,hogy nem szólal meg huzamosabb ideig.Majd újból kezdi.Autószerelőnk tanácsára járok igy vele tegnap óta.Azt mondja,hogy a motorvezérlőn keresztűl megyen a jel.És az dönti el az értékekből,hogy jó e a nyomás,vagy sem.
Ha nem igy van,javitsatok ki.Annyi van még nála,hogy rendelt egy olajgombát.Gyárit.Mivel utángyártott van rajta.Azt mondja,hogy ha azzal sem lesz jó,akkor szedni kell széjjel a motort.De kérdem,miért???Én is szerelő vagyok.Nekem ez kicsit logikátlan.Ha mechanikusan jó az olajnyomása,akkor elektromos baj lehet......szerintem.
Valakinek esetleg tipp?
Egyébként megyen szépen a motorja.Nem kopog,nem ad semmi jelet arról,hogy olajnyomás probléma miatt,valami lenne vele.Órán mérve van olajnyomása.
Volkswagen Caddy vásárlása előtt állok. Kis segítséget kérnék, mert nem ismerem ezt a típust. Mire figyeljek vásárláskor. Kasztni, motor, kuplung, furcsa hangok, rohadás?
Évjárat 2005 és 2008 között, motor 1.9 pdTDi 105 lovas. Sajnos rövid utakra használnám, de kell a diesel mert vontatnom is kell.
Nyilván ezeket nem rövid távra találták ki, de kérdés hogy tolerálják-e valamilyen szinten.
Amit néztem eddig, mindegyikben 300000 km körül van, már ha ez valós. Talán ettől nem kell félni mert ez egy tartós motor. Úgy hallottam.
Azt is hallottam, hogy volt olyan széria ebből a fajtából, amiknek az olaj szivattyúnál volt valamilyen gyenge pontja és hamar tönkre ment a motor.
Állítólag ezt motor szám alapján lehet tudni. Ha ezzel kapcsolatosan van valami infótok vagy jó tanácsotok kérlek osszátok meg velem.
Sziasztok! Caddy 2.0 TDI 102 Le (2015-16) vásárlásán gondolkodom. Mennyire kell félni a DSG váltótól? 150-200ekm futású autókat nézegetek......Előre is köszönöm a személyes tapasztalatokat!
Segítséget kérnék, nem rég lettem tulajdonosa egy Caddynek 1.2 TSI hybrid, benzin/LPG s.
A következő hibát produkálja bejelez a motorchek lámpa (már harmadszórra mióta nálam van) hibát kiolvastuk ami P0299 (turbó feltöltő alacsony nyomás) az autó nem szabályoz le, húz megy rendesen, benzin és gáz üzemben is!
Amit még észre vettem, hogy alacsony fordulaton nagyon "csörömpölnek" a szelepei, úgy 2000 fordulatnál elhallgat, szintén mindkét üzemben.
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkalsegítsen,stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban!
Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Részlet az új Rigotech cikkből:
"
Chiptuning kedvenc! Egyik leggyakoribb (régi) 1.6 CR motor EUR5 környezetvédelmi besorolással, amelyet 2007-2016 közt szereltek az Audi, Volkswagen, Seat, Skoda 38-féle modelljébe. Ezekben Siemens / Continental PCR2.1 motorvezérlő elektronika üzemel, amelyre az első években semmilyen chiptuning megoldás nem létezett, majd kb. 2009-10 körül kiszerelés és megbontás után lehetőség lett a programozására, de ma már a felszereltebb tuningműhelyek – mint a miénk is – már megbontás nélkül OBD-n keresztül tudják biztonságosan kezelni.
Ezek a motorkódok jöttek ezzel a rendszerrel: CAYB, CAYC, CCSA, CLNA, CAYA, CAYE, CAYD. Ennek az 1.6 CR motornak ... " FOLYTATÁS ITT.
Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon a cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem.
Értem. Az enyém 2017 végi gyártás, IV-es széria. DFSD motorkód, 5 sebesség. Tény, hogy nem gyorsulásbajnok, de gondolom, megvolt az oka, hogy ezt tették bele. Viszont potenciál van benne, az összes blokkot lehet felfelé tuningolni, hiszen a köbcenti azonos. Üzletpolitika.
Mióta ég a sárga check engine sárga motor jel azóta jobban megy a kocsi. Sokkal jobban. Mi lehet az oka? Azt hittem ilyenkor lassabb és szarabb lesz a járgány de nem. Mi lehet?
2.0 TDi-m van, 102 LE-vel, 2018-as modell (Caddy Maxi). Mivel ez teherautóból készült alapvetően, ne számíts lágy rugózásra (laprugós is ezért)...:-)
Rossz utakon használva tehát mindent át is hoz a beltérbe, de nem annyira vészes.
A diesel átlagfogyasztása nálam 6 liter alatt van. Alulról picit nyomatékszegény, pl. városban nem tudsz 5.-et kapcsolni - ez viszont autópályán teljesen jól van áttételezve, szerintem bőven megfelelő. Amit én kerülnék (ha újabb modell is szóba jöhet) az az 1.0 TSi, egyszerűen kevés egy ilyen nagy bódéhoz. :-)
Caddy vásárláson gondolkodom (2015 utáni), normál napi használatú személyautónak használnám + a hátulját mini campernek csinálnám meg. Mindenképp a hosszított verzióban gondolkodom mert magas vagyok és a 2 méteres matracnak be kell férni hátra az első ülések döntögetése nélkül.
Az lenne a kérdésem, hogy a Life és a tgk kivitel között van-e különbség a futóműben/rugózásban? Tesztekben azt mondják, hogy haszonjárműves a rugózása de tapasztalatotok alapján mennyivel rosszabb a menetkomfortja egy személyautóhoz képest és mennyivel jobb mondjuk mint egy Transporter? Nem magyarországon élek, itt valamivel jobbak az utak de azért akkor sem mindegy.
Motorok közül melyik az ajánlott és mi a kerülendő? Először az 1.4 TSI-re gondoltam mert nem mennék sokat vele de miután utánaolvastam elment tőle a kedvem. Maradt 2.0 TDI. Vélemény? Mire kell figyelni egy ilyen auto vásárlásakor? Köszi.
Én is a klimával bajlódom, 2 éve elszakadt a kompresszor hajtás hardy gumija . Arra gyanakodtunk, hogy szorúl a kompresszor. Cseréje után 1 évet bírt és ismét a hajtás, a kuplung ment tönkre . Nálad mi a gond, miért kell cserélni ? Amúgy én 2 éve Valeo -t kaptam hozzá cca 75000,-ért. Szintén 2006 .1.9 tdi BLS.
Bár nem vagyok profi de én elektronikára gyanakszok! Ezek a mai verdák sajnos tele vannak mindenféle érzékelővel pl.légtömeg mennyiség mérő, töltőnyomás érzékelő, fordulatszám érzékelő, szívócsőnyomás érzékelő, üzemanyag szivattyú relé, stb...
Szerintem érdemes lenne a légtömeg mennyiség mérőt első körben megvizsgálni hátha az adta meg magát!
Csak a csatlakozót kell lehúzni és figyelni, hogy javul-e a motor járása, vagy multiméterrel is kitudod mérni a hibát. A lambda szondát is érdemes lehet kiiktatni egy indításra mert ezek össze játszanak!
Az autó befecskendező rendszerének fontos eleme a légtömegmérő, hiszen felügyeli, hogy mennyi oxigén jut egy adott pillanatban a motorba. Az általa mért adatokból dönti el az autó vezérlőegysége, hogy ehhez milyen mennyiségű üzemanyagot fecskendezzen be. Amikor a szenzor jól működik és megfelelő adatokat szolgáltat, ideális mennyiségű üzemanyag jut az erőforrásba, vagyis a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás is a lehető legalacsonyabb marad.
A légtömegmérő, tulajdonképpen egy érzékelő, ami azt érzékeli, hogy mennyi az a levegőmennyiség, ami az adott pillanatban a motorba jut. Erről a mennyiségről tájékoztatja a motorvezérlőt és a motorvezérlő ennek az információnak a birtokában, plusz a lambda-szonda által küldött adatok alapján fogja eldönteni, hogy mennyi üzemanyag kerüljön befecskendezésre ahhoz, hogy a motor a legideálisabban működjön, és ebbe beletartozik az is, hogy a legkevésbé szennyezze a környezetet