Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Hobbit_G Creative Commons License 26 órája 0 0 19155

Ano ignisnél kijött sárga lámpa, kat hatásfok alacsony, de egr hibánál is szerelő recept az alábbi volt:  Végy egy flakon spurit, öntsd bele, tankold meg evo-val, menj ki pályára, 5-ik fokozat nem létezik, 120-130-ig 3-ban, majd felette 4 padlógáz mellett.   Mész 30-40km-et így gyilkolva, műtét befejezve, hiba eltűnik xd

Előzmény: DKori86 (19144)
Gyöször Creative Commons License 2 napja 0 0 19154

Igen, az volt az első gondolatom, hogy mi lenne, ha nyár lenne... Mert az volt a megoldási gondolatom, hogy visszanyomkodom és biztos van benne valami ami kattanni fog, bekattan és megfogja és minden jó lesz.. de csak ilyen enyhén lubrikált érzés volt ahogy húzogattam fel le, neki lehet jó volt, de én nem élveztem.

Előzmény: ViZo72 (19153)
ViZo72 Creative Commons License 2 napja 0 0 19153

Pont így jártam vagy 2éve csak nem S-Crossal, hanem az Ignissel. Dehát tudjuk, hogy vannak megoldások, amihez a Suzuki (és beszállítói) ragaszkodnak évek/évtizedek óta...

 

Én is azt hittem először, hogy valami megadta magát. Aztán kiderült, hogy csak vissza kell húzni a burkolatot a helyére. 

Azóta nem fordult elő, nem is értem, hogy akkor egyszer miért történt vagy miért nem történt meg azóta sem.

Talán nagyon megmelengette a nap és kitágult vagy elengedett valami ragasztó.

Én ilyesmire gondolok, mert nyáron volt arra emlékszem.

Előzmény: Gyöször (19152)
Gyöször Creative Commons License 2 napja 0 0 19152

Az mennyire általános, hogy a kézifékről a hancúrgumi ma a kezembe maradt? :-) tehát nem úgy kell elképzelni, hogy szétvált és lejött róla, hanem olyan furcsa érzés volt a gombjának benyomásakor, mondom eltört valami benne .. mikor volt időm megállni, akkor konstatáltam, hogy az egész fogó rész azzal a porvédő ívvel együtt felfelé a gomb felé 1-2 centit mozog oda vissza.

BXtwelve Creative Commons License 3 napja 0 0 19151

Bizonyára így van. 

Csak a kép, amit beszúrtál, nem K14-es motor. 

Előzmény: Róbert Gáspár (19150)
Róbert Gáspár Creative Commons License 3 napja 0 0 19150

Ezért veszik el az EGR részére a kipufogó gázt a katalizátor/részecskeszűrő után a K14D motor esetében. Elvileg ott már nem lehet kormos 🙂

Előzmény: BXtwelve (19145)
BXtwelve Creative Commons License 5 napja 0 0 19149

:-D

Előzmény: Gyöször (19148)
Gyöször Creative Commons License 5 napja 0 1 19148

Nekem csak a régi szovjet traktoromon van ilyen exhaust gas recurculation. Felvezettük a kipufogót a fülke fölé, de a tákolt csövem kilyukadt a légszűrő mellett...

Előzmény: BXtwelve (19147)
BXtwelve Creative Commons License 6 napja 0 0 19147

Igen, EGR (exhaust gas recirculation) okozta problémáról írtam, az az igazi baj.

Az EGR szelep tiszitítása, cseréje még vállalható, csak kellemetlen.

Előzmény: DKori86 (19146)
DKori86 Creative Commons License 6 napja 0 0 19146

Valószónűleg itt lehet a kutya elásva (na meg abból amit Te is írsz ott, hogy egy dolog, hogy az EGR kormolódik és baxaxik/tönkremegy - szvsz nem annyira ördöglakat már a legtöbb esetben a szerelése/tisztítása, lásd., illetve a komplett EGR csere is egy tűrhető összeg, nem anyagi csőd, persze ha nem 50ezrenként kotlik meg hanem bőven 100+onként... - szóval közvetlen befecsinél mégérdekesebb, hogy az EGR-el visszaküldve a kipugázt, mit és mennyire ver tele plusz korommal/koxxal > szvsz ez a nagyobb baj, nem az, hogy az EGR nem örökélet).

 

(a MultiJet dízel OFF-omban is minden második olajcsere alkalmával preventív jelleggel megy az EGR, MAP és MAF szenzor tisztítás....köszöni jól vannak :) ).

Előzmény: BXtwelve (19145)
BXtwelve Creative Commons License 2024.05.02 0 0 19145

Ne feledjük el, az EGR probléma a dízel, és a benzines létére koromtermelő közvetlen befecskendezéses motoroknál fordul elő. A régebbi közvetett befecskendezésesnél kevésbé probléma.

Előzmény: DKori86 (19144)
DKori86 Creative Commons License 2024.05.02 0 1 19144

Igen, talán a BoosterJetnél én se aggódnék miatta, de azért nem baj, hogy a K14C-ből kimaradt (a K14D-ben már van...). Valóban a régebbi szívó Suzukik is EGR-esek, azért ezekkel messze nem annyi a nyűg, mint egy dízelben...DE: apum volt SX4ében már kellett EGR-t cserélni (bár lehet egy takarítás elég lett volna, csak nem nálam volt az autó diagnózison :( ), anyum szürke vasaló Swiftjén (2006os 1.5 VVT) és a feleségem 2008as 1.3-asán is kellett már takarítani. A miénk konkrétan azt csinálta, hogy egyszer Tesco parkolóból induláskor feleségemnek csak tekert tekert de bem indult...aztán pár perc múlva fulladva nagy nehezen. Hazajött, diagoltam (az autót is :P ), betárolta az EGR hibát. Otthon is nehezen indult, lehúztam az EGR csatit > pöcc-röff, de emelgette az alapjáratot. Megrendeltem a gyári SGP EGR tömítéskészletet hozzá valami 2000Ft-ért, szétszedtem alaposan kitakarítottam (elvileg hideg zsíroldó is jó, én egrtisztító folyadékot használtam...), másnap száradás után összeraktam az új tömítésekkel, azóta (lassan 4 éve) hibamentes. :) Szóval nem nagy ügy (talán egy közvetlem befecsis turbósnál már igen...), de azért na. :)

Előzmény: BXtwelve (19143)
BXtwelve Creative Commons License 2024.05.01 0 1 19143

Már többször volt róla szó, a K14C motorban nincs EGR.

Hogy jó-e vagy rossz?

Az EGR kb. olyan, mintha az emberrel megetetnék a saját székletét.

Rövid távon még lehet nem káros, de hosszabbon minden, csak nem jó a motornak.

Hobbit_G Creative Commons License 2024.05.01 0 1 19142

Korábbi suzukikba is volt. Itt annyi a difi, hogy mellette egy turbó kicsit más rendszerrel. 

Nem az a kérdés meddig bírja, Suzuki jó motorokat dob piacra, hanem a használat milyensége. Ha sok pár km utak vannak, azt kevésbé fogja szeretni, mint a ritka, de hosszúakat. De hát ugye függ hidegen hajtod-e vagy sem, olaj cserék megvannak normálisan, megfelelő olaj megy-e bele és nem más.

 

Nagyon sok a ha élettartamot tekintve, erre nincs jó válasz 

Előzmény: kispangit (19137)
DKori86 Creative Commons License 2024.04.30 -1 0 19141

Igen, nekem is mindegyik alkalommal rajta volt. :) Most meg bezzeg (időbeli logisztikák miatt) jó eséllyel megint úgy jön hozzám az ásványszürke S-Cross a kötelező szervizre, hogy autót cserélünk, ittmarad 1 vagy 2 hétig aztán "amikor tudom megcsinálom". :) "nem jó" megint elülteti a bogarat a fülembe, hogy mégis ilyeneket nézzünk (B vagy inkább C tervnek max a kicsit idősebb bamba orrút...) :D utóljára tavaly nyáron vezettem :)

Előzmény: FOMA (19140)
FOMA Creative Commons License 2024.04.29 0 0 19140

Az ON autóink márkaszervizében amúgy a munkalapon rögzítik a számláló állását, de még az üzemanyag szintet is, negyedes pontossággal. Én is odahordom, a sajátomat, de soha nem volt probléma. De ennek is volt előzménye, amíg a lizingcég nagy nehezen hozzájárult ahhoz, hogy ne egy nevesincs céghez, hanem a Suzukihoz vihessük ezeket az autókat. A flotta VW/Skoda részénél meg valamiért csak kivételes esetben engedik a márkaszervizt, alapból egy általános szervizbe kell járni velük.

Előzmény: Airbag. (19138)
FOMA Creative Commons License 2024.04.29 0 0 19139

Céges autónkkal (nem ON-nal, hanem az egyik Amarokkal) volt közel 100 km, menetlevéllel le nem fedett szervizes út. Pár kilométerért nem szokott szólni ilyenkor a céges flottakezelő részleg, de ezt már szóvá tették. A szerviz elismert 7-8 kilométer próbautat, mi meg eléjük tettük a GPS flottakövetés térképét:-) Csodák csodája, pénteken elment az autó egy "próbaútra" az egyik dolgozójuk ormánsági lakcímére, hétfőn meg visszafelé is ki lett próbálva. Miután visszahelyezték a leesett állukat,  leboltolták valahogy a cégközpontunkkal, némi jóváírás formájában.

 

Azóta van nekem GPS nyomkövető a sajátomban, de szerencsére nem volt még rá szükség.

Előzmény: Airbag. (19138)
Airbag. Creative Commons License 2024.04.29 0 0 19138

volt olyan hogy 76km-t mentek vele,

próbaút miatt/áálitolag/

csak hogy én mindig fotózom az órát leadáskor...

aztán még hazudtak is hogy hol voltak,

aztán csináltam egy kis vihart,és nem a km miatt,hanem mert a szemembe hazudtak hogy mentek vele 8-10 km ,összesen

és csak a számla felét voltam hajlandó kifizetni...

Előzmény: Gyöször (19135)
kispangit Creative Commons License 2024.04.29 0 0 19137

k14d motor szerintetek meddig bírja? Írta itt valaki, hogy abban már van "egr-szelep" (vagy mi) - az jó vagy rossz..?

Előzmény: NagyMarton (19136)
NagyMarton Creative Commons License 2024.04.29 0 0 19136

OFF

"SCe vagy TCe motorosak amikkel mernék szemezni" Hát a TCe-ről is elég horror dolgokat lehet olvasni, igaz, 'csak' a korábbi (2012-2016/2018 közötti) gyártásról. A baj az, hogy ezek problémák mindig utólag derülnek ki. Ecoboost, Puretech is többszörös év motorja díjas volt, aztán derültek ki komoly konstrukciós hibák. Honnan tudjuk, hogy 2030-ban majd nem a 2024-es gyártású TCe-kről lesznek rémtörténetek?

Előzmény: DKori86 (19133)
Gyöször Creative Commons License 2024.04.25 0 0 19135

Óvodás stílus: megcsináljuk, csakhogy befogjuk a szád de a köcsög te vagy csak tudjad. Imádom ezt az idióta hozzáállást. Én tudom azt mondani, hogy igen ezt én qúreltam el, és vállalom érte a felelősséget, elvárná az ember, hogy más is tudja, de mindig tapasztaljuk, hogy ez nem így működik. Örülök, hogy legalább a kocsit "megtákolták" remélem a javítás minősége nem kifogásolható.

 

Ebben az országban ezekszerint körbe kell fotózni videózni kívül belül alul felül az autót, ha leadod szervízbe, ez a tanulság. Meg az, hogy azzal se csikartál volna ki belőlük beismerő vallomást, csak a bíróságon jobb esélyekkel indulsz.

 

Köszönöm, hogy megírtad!

Előzmény: Dobo77 (19134)
Dobo77 Creative Commons License 2024.04.25 0 2 19134

Na ígértem, hogy beírom a fejleményeket, meg úgy gondolom így korrekt. Csak röviden, végül a szerviz vállalta, hogy kijavítja a kárt saját költségén, ami a héten meg is történt. Az ugya nem ismerték el, hogy ők okozták, de nekem így is oké, lényeg, hogy megoldódott.

Előzmény: Dobo77 (19049)
DKori86 Creative Commons License 2024.04.24 0 1 19133

FélOFF merengés:

 

Amúgy jó olvasni, hogy (ok annak ellenére, hogy itt zömében nem 150-200+e km futású autóitok vannak...) ahogy telnek az évek, annak ellenére kisarkítva "az élet legnagyobb gondja" egy S-Crossal a mai napig egyeseknek max a párosodás telefonnal, párásodás, apróbb zörgések stb. és nem valós gyors/váratlan koásból fakadó műszaki hibák (ettől még értem, hogy lehet ez bosszantó akár...), komolyan mondom > bárcsak a legtöbb modellel modjuk 100+e km-el 7 évesen csak ennyi baj lenne! Áh, "ne tudjátok meg" mi van a 10 évnél fiatalabb benzines autók piacán :/ horrorstoris EcoBoostok/TFSi-k, olajzabáló/mállószíjas PureTech-ek...komolyan mondom, hogy az értelmes árú autók közt komoly fegyvertény a BoosterJet-ek (vagy akár a szívó Suzukik) "jósága"...biztos leköptök érte, de hidegfejjel konstrukciós szempontból, alsóbb polcról/ársávból (jó helyen mondom, de kiver a víz, hogy értelmes 7éves autóért 6-7-8M Ft-ot adjon az ember....) még a láncos, nem közvetlen befecskendezéses SCe vagy TCe motorosak amikkel mernék szemezni (mást most ne vonjunk bele, tudom, hogy a sörnyitós márka minőségérzete erősen a Suzuki mögött van, az tényleg spórolós autó..de...). Elgondolkodtam picit a dolgon, de évődök rendesen: az OFFunk továbbra sem kért váratlan kiadást (persze ehhez józan ésszel kell nézni, és nem meglepődni, hogy a tervszerű vezérlés/hosszbordás/görgők/folyadékok stb. nagyszervize februárban 200 felett volt, de az a hülye aki ezzel nem számol egy ilyen/szíjas autónál...szóval hibája/költséges baja továbbra sincs kopp-kopp) így 383e km után köszöni jól van, nem pamacsol stb. Húsvétkor Crikvenicát 6.3as gázolajfogyasztással megjárta lazán (odafele 140, visszafele inkább 150, plusz helyi andalgós csavargások nyomták le...) az 1600kg önsúlyával, síri csendben suhanva méltóságteljesen...utazni azt nagyon tud, ilyenkor "soseakaromeladni" :) de 16 éves, ahogy telnek majd az évek eladni is mégnehezebb lesz, plusz biztos nem fog örökre kiadásmentes lenni (ha meg eseteg megkezdődik valamikor a lakatolási szopófaktor az never ending story). Szóval egyik szemem még bőven tartaná, másik eladná... Igen ám, de most még alacsonyan húznám meg a büdzsét (nem ide tartozik, de a lakáshitel - amiért sajnos az S-Cross is ment :( -, plusz költözés prioritásban van, az "autóbuziságom" ellenére), így S-Crossig most még nem nyújtóznék (inkább max 2/3ad áron egy kombi "sörnyitósért" ami max 6-7éves 100e körül...de azt meg tényleg egyáltalán nem tudnám semmiért "szeretni" :/ ), talán 1-2 év múlva igen. (na de addigra az OFFunk nagykorú lesz...). Aztán itt jön a képbe, hogy várhatóan 1 inkább 2 év múlva az ásványszürke eladó lesz >>> azt lenne logikus megjátszanom. Bonyolítva a dolgot: feleségem most napi 120km-t ingázok autópályán munkába, az hunyorítva alulról évi 30e >>> erre jöhetne dízel is (a mostani nagy OFFot nem szívesen vinné, mert nagy, kicsik a parkolók stb., pedig ésszerű lépés lenne...a Swifttel jár, tudom az is simán bírni fogja még ezt sokáig komoly hiba nélkül...ő meg imádja...én is - őt is :P :D ). Na majd kialakul (szvsz úgyis rugózni fogok még hetekig a dolgon, hogy mi legyen...). Minden esetre apósom most kitalálta, hogy lehet elengedi az i30 CW kezét (azt mondja "nem szoktak össze", meg nyugdíjasként kezd nem tetszeni neki a mélyre ülés)...ééés S-Crossokat nézegetünk neki, kifejezetten S-Crosst (max Vitarát) szeretne, szóval lehet bővül a családi flotta (én meg szerelhetek :D ). ;)

Előzmény: Gyöször (19129)
DKori86 Creative Commons License 2024.04.24 0 0 19132

Látod-látod > visszatérünk rá pár hét múlva :P :D

Előzmény: Gyöször (19129)
DKori86 Creative Commons License 2024.04.24 0 1 19131

Május közepén jön hozzám a 120e-s szervizre a szürke. Gyertyák, olaj, olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő és ugye "elvileg" könyv szerint talán 60 vagy 75 (nem emlékszem most fejből) a hosszbordások csereperiódusa...na egy biztos > amikor könyv szerint cserélni kellett (volna) megvettem a gyári SGP szíjakat összesen valami kemény 4500Ft-ért, majd az aknában hümmögve, meg gazdinak felülről is mutatva abban maradtunk, hogy annyira újszerűek még a szíjak, öregedésnek semmi jele, hogy maradjanak. Majd 15e múlva is, majd tavaly is... most még nem láttam, de csak 120e van benne, a szíjak meg már megvannak > most már csak feldobnám/illene szvsz mi baj lehet alapon. Amennyire látom/tudom nem én vagyok az egyetlen aki fenthagyta a csereciklus után is...gondoltam hátha valaki már átesett a tűzkeresztségen sk (kgaboroo-nak is mostanság - volt? - esedékes, de ha jól tudom végül nem maga cserélte...), plusz Messengeren egy cartársnak segítettem pár dologban aki rámírt pár hete, hogy neki szopott a szerelője a cserével mert bontani kellett dolgokat :O :O Na ez lepett meg kicsit + vette el a kedvem...na de ha senki többet harmadszor, majd jelentkezek kb 1 hónap múlva :D

Előzmény: BXtwelve (19130)
BXtwelve Creative Commons License 2024.04.24 0 0 19130

Már időszerű?

Nem hinném, hogy itt sokan lennének, akinek már kellett, és maga csinálta.

A klíma szíj stretch, levenni egyszerű--nyissz. Feltevéshez célszerszám kell. Én még sosem csináltam.

Előzmény: DKori86 (19128)
Gyöször Creative Commons License 2024.04.24 0 0 19129

Hehe én úgyvoltam, hogy majd megkérdezlek Téged, mert te már biztos lecserélted az ásványon. :-)))

Előzmény: DKori86 (19128)
DKori86 Creative Commons License 2024.04.24 0 0 19128

Sziasztok!

 

Cserélte már valaki sk a két hosszbordás szíjat (K14C)? Mennyire bonyolult művelet (csak görgő lazítás - csere - feszítés vagy van buktatója)? Tényleg bontani kell hozzá sokmindent, hogy hozzáférhető legyen?

 

Előre is köszi

Gyöször Creative Commons License 2024.04.22 0 0 19127

48 litert tankoltál? Mert én újkorában 49et, de nem betoltuk a kútra hanem odaatóztunk a szalonból. Tehát még volt is benne, csak rámszóltak a szalon udvaron, hogy ne sokáig ketyegtessük, hanem menjünk tankolni, ajánlották, hogy a legközelebbi kutat célozzuk meg ami 100 méterre volt a szalontól :-)

Előzmény: kispangit (19123)
Hobbit_G Creative Commons License 2024.04.22 0 0 19126

Ez tipik suzuki betegség. Semmi gond a kocsival, sokan unatkoznak miatta és keresnek gondot maguknak.

Ezt anno 10 éve is láttam másik suzuki fórumokban. Semmi gond a kocsival, de mindig találtak valami baromságot benne, hogy ez miért ilyen szar (volt aki 2 hetente egyszer hallott vmi csörgést, szídta mint a fene, erre kiderült az apró zörög a pohártartóban...)

Scrosst is szídták, hogy zörög, kalaptartó pl, persze, ezeken a csodás utakon...

 

 

Előzmény: Gyöször (19111)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!