Ano ignisnél kijött sárga lámpa, kat hatásfok alacsony, de egr hibánál is szerelő recept az alábbi volt: Végy egy flakon spurit, öntsd bele, tankold meg evo-val, menj ki pályára, 5-ik fokozat nem létezik, 120-130-ig 3-ban, majd felette 4 padlógáz mellett. Mész 30-40km-et így gyilkolva, műtét befejezve, hiba eltűnik xd
Igen, az volt az első gondolatom, hogy mi lenne, ha nyár lenne... Mert az volt a megoldási gondolatom, hogy visszanyomkodom és biztos van benne valami ami kattanni fog, bekattan és megfogja és minden jó lesz.. de csak ilyen enyhén lubrikált érzés volt ahogy húzogattam fel le, neki lehet jó volt, de én nem élveztem.
Pont így jártam vagy 2éve csak nem S-Crossal, hanem az Ignissel. Dehát tudjuk, hogy vannak megoldások, amihez a Suzuki (és beszállítói) ragaszkodnak évek/évtizedek óta...
Én is azt hittem először, hogy valami megadta magát. Aztán kiderült, hogy csak vissza kell húzni a burkolatot a helyére.
Azóta nem fordult elő, nem is értem, hogy akkor egyszer miért történt vagy miért nem történt meg azóta sem.
Talán nagyon megmelengette a nap és kitágult vagy elengedett valami ragasztó.
Én ilyesmire gondolok, mert nyáron volt arra emlékszem.
Az mennyire általános, hogy a kézifékről a hancúrgumi ma a kezembe maradt? :-) tehát nem úgy kell elképzelni, hogy szétvált és lejött róla, hanem olyan furcsa érzés volt a gombjának benyomásakor, mondom eltört valami benne .. mikor volt időm megállni, akkor konstatáltam, hogy az egész fogó rész azzal a porvédő ívvel együtt felfelé a gomb felé 1-2 centit mozog oda vissza.
Nekem csak a régi szovjet traktoromon van ilyen exhaust gas recurculation. Felvezettük a kipufogót a fülke fölé, de a tákolt csövem kilyukadt a légszűrő mellett...
Valószónűleg itt lehet a kutya elásva (na meg abból amit Te is írsz ott, hogy egy dolog, hogy az EGR kormolódik és baxaxik/tönkremegy - szvsz nem annyira ördöglakat már a legtöbb esetben a szerelése/tisztítása, lásd., illetve a komplett EGR csere is egy tűrhető összeg, nem anyagi csőd, persze ha nem 50ezrenként kotlik meg hanem bőven 100+onként... - szóval közvetlen befecsinél mégérdekesebb, hogy az EGR-el visszaküldve a kipugázt, mit és mennyire ver tele plusz korommal/koxxal > szvsz ez a nagyobb baj, nem az, hogy az EGR nem örökélet).
(a MultiJet dízel OFF-omban is minden második olajcsere alkalmával preventív jelleggel megy az EGR, MAP és MAF szenzor tisztítás....köszöni jól vannak :) ).
Ne feledjük el, az EGR probléma a dízel, és a benzines létére koromtermelő közvetlen befecskendezéses motoroknál fordul elő. A régebbi közvetett befecskendezésesnél kevésbé probléma.
Igen, talán a BoosterJetnél én se aggódnék miatta, de azért nem baj, hogy a K14C-ből kimaradt (a K14D-ben már van...). Valóban a régebbi szívó Suzukik is EGR-esek, azért ezekkel messze nem annyi a nyűg, mint egy dízelben...DE: apum volt SX4ében már kellett EGR-t cserélni (bár lehet egy takarítás elég lett volna, csak nem nálam volt az autó diagnózison :( ), anyum szürke vasaló Swiftjén (2006os 1.5 VVT) és a feleségem 2008as 1.3-asán is kellett már takarítani. A miénk konkrétan azt csinálta, hogy egyszer Tesco parkolóból induláskor feleségemnek csak tekert tekert de bem indult...aztán pár perc múlva fulladva nagy nehezen. Hazajött, diagoltam (az autót is :P ), betárolta az EGR hibát. Otthon is nehezen indult, lehúztam az EGR csatit > pöcc-röff, de emelgette az alapjáratot. Megrendeltem a gyári SGP EGR tömítéskészletet hozzá valami 2000Ft-ért, szétszedtem alaposan kitakarítottam (elvileg hideg zsíroldó is jó, én egrtisztító folyadékot használtam...), másnap száradás után összeraktam az új tömítésekkel, azóta (lassan 4 éve) hibamentes. :) Szóval nem nagy ügy (talán egy közvetlem befecsis turbósnál már igen...), de azért na. :)
Korábbi suzukikba is volt. Itt annyi a difi, hogy mellette egy turbó kicsit más rendszerrel.
Nem az a kérdés meddig bírja, Suzuki jó motorokat dob piacra, hanem a használat milyensége. Ha sok pár km utak vannak, azt kevésbé fogja szeretni, mint a ritka, de hosszúakat. De hát ugye függ hidegen hajtod-e vagy sem, olaj cserék megvannak normálisan, megfelelő olaj megy-e bele és nem más.
Nagyon sok a ha élettartamot tekintve, erre nincs jó válasz
Igen, nekem is mindegyik alkalommal rajta volt. :) Most meg bezzeg (időbeli logisztikák miatt) jó eséllyel megint úgy jön hozzám az ásványszürke S-Cross a kötelező szervizre, hogy autót cserélünk, ittmarad 1 vagy 2 hétig aztán "amikor tudom megcsinálom". :) "nem jó" megint elülteti a bogarat a fülembe, hogy mégis ilyeneket nézzünk (B vagy inkább C tervnek max a kicsit idősebb bamba orrút...) :D utóljára tavaly nyáron vezettem :)
Az ON autóink márkaszervizében amúgy a munkalapon rögzítik a számláló állását, de még az üzemanyag szintet is, negyedes pontossággal. Én is odahordom, a sajátomat, de soha nem volt probléma. De ennek is volt előzménye, amíg a lizingcég nagy nehezen hozzájárult ahhoz, hogy ne egy nevesincs céghez, hanem a Suzukihoz vihessük ezeket az autókat. A flotta VW/Skoda részénél meg valamiért csak kivételes esetben engedik a márkaszervizt, alapból egy általános szervizbe kell járni velük.
Céges autónkkal (nem ON-nal, hanem az egyik Amarokkal) volt közel 100 km, menetlevéllel le nem fedett szervizes út. Pár kilométerért nem szokott szólni ilyenkor a céges flottakezelő részleg, de ezt már szóvá tették. A szerviz elismert 7-8 kilométer próbautat, mi meg eléjük tettük a GPS flottakövetés térképét:-) Csodák csodája, pénteken elment az autó egy "próbaútra" az egyik dolgozójuk ormánsági lakcímére, hétfőn meg visszafelé is ki lett próbálva. Miután visszahelyezték a leesett állukat, leboltolták valahogy a cégközpontunkkal, némi jóváírás formájában.
Azóta van nekem GPS nyomkövető a sajátomban, de szerencsére nem volt még rá szükség.
"SCe vagy TCe motorosak amikkel mernék szemezni" Hát a TCe-ről is elég horror dolgokat lehet olvasni, igaz, 'csak' a korábbi (2012-2016/2018 közötti) gyártásról. A baj az, hogy ezek problémák mindig utólag derülnek ki. Ecoboost, Puretech is többszörös év motorja díjas volt, aztán derültek ki komoly konstrukciós hibák. Honnan tudjuk, hogy 2030-ban majd nem a 2024-es gyártású TCe-kről lesznek rémtörténetek?
Óvodás stílus: megcsináljuk, csakhogy befogjuk a szád de a köcsög te vagy csak tudjad. Imádom ezt az idióta hozzáállást. Én tudom azt mondani, hogy igen ezt én qúreltam el, és vállalom érte a felelősséget, elvárná az ember, hogy más is tudja, de mindig tapasztaljuk, hogy ez nem így működik. Örülök, hogy legalább a kocsit "megtákolták" remélem a javítás minősége nem kifogásolható.
Ebben az országban ezekszerint körbe kell fotózni videózni kívül belül alul felül az autót, ha leadod szervízbe, ez a tanulság. Meg az, hogy azzal se csikartál volna ki belőlük beismerő vallomást, csak a bíróságon jobb esélyekkel indulsz.
Na ígértem, hogy beírom a fejleményeket, meg úgy gondolom így korrekt. Csak röviden, végül a szerviz vállalta, hogy kijavítja a kárt saját költségén, ami a héten meg is történt. Az ugya nem ismerték el, hogy ők okozták, de nekem így is oké, lényeg, hogy megoldódott.
Amúgy jó olvasni, hogy (ok annak ellenére, hogy itt zömében nem 150-200+e km futású autóitok vannak...) ahogy telnek az évek, annak ellenére kisarkítva "az élet legnagyobb gondja" egy S-Crossal a mai napig egyeseknek max a párosodás telefonnal, párásodás, apróbb zörgések stb. és nem valós gyors/váratlan koásból fakadó műszaki hibák (ettől még értem, hogy lehet ez bosszantó akár...), komolyan mondom > bárcsak a legtöbb modellel modjuk 100+e km-el 7 évesen csak ennyi baj lenne! Áh, "ne tudjátok meg" mi van a 10 évnél fiatalabb benzines autók piacán :/ horrorstoris EcoBoostok/TFSi-k, olajzabáló/mállószíjas PureTech-ek...komolyan mondom, hogy az értelmes árú autók közt komoly fegyvertény a BoosterJet-ek (vagy akár a szívó Suzukik) "jósága"...biztos leköptök érte, de hidegfejjel konstrukciós szempontból, alsóbb polcról/ársávból (jó helyen mondom, de kiver a víz, hogy értelmes 7éves autóért 6-7-8M Ft-ot adjon az ember....) még a láncos, nem közvetlen befecskendezéses SCe vagy TCe motorosak amikkel mernék szemezni (mást most ne vonjunk bele, tudom, hogy a sörnyitós márka minőségérzete erősen a Suzuki mögött van, az tényleg spórolós autó..de...). Elgondolkodtam picit a dolgon, de évődök rendesen: az OFFunk továbbra sem kért váratlan kiadást (persze ehhez józan ésszel kell nézni, és nem meglepődni, hogy a tervszerű vezérlés/hosszbordás/görgők/folyadékok stb. nagyszervize februárban 200 felett volt, de az a hülye aki ezzel nem számol egy ilyen/szíjas autónál...szóval hibája/költséges baja továbbra sincs kopp-kopp) így 383e km után köszöni jól van, nem pamacsol stb. Húsvétkor Crikvenicát 6.3as gázolajfogyasztással megjárta lazán (odafele 140, visszafele inkább 150, plusz helyi andalgós csavargások nyomták le...) az 1600kg önsúlyával, síri csendben suhanva méltóságteljesen...utazni azt nagyon tud, ilyenkor "soseakaromeladni" :) de 16 éves, ahogy telnek majd az évek eladni is mégnehezebb lesz, plusz biztos nem fog örökre kiadásmentes lenni (ha meg eseteg megkezdődik valamikor a lakatolási szopófaktor az never ending story). Szóval egyik szemem még bőven tartaná, másik eladná... Igen ám, de most még alacsonyan húznám meg a büdzsét (nem ide tartozik, de a lakáshitel - amiért sajnos az S-Cross is ment :( -, plusz költözés prioritásban van, az "autóbuziságom" ellenére), így S-Crossig most még nem nyújtóznék (inkább max 2/3ad áron egy kombi "sörnyitósért" ami max 6-7éves 100e körül...de azt meg tényleg egyáltalán nem tudnám semmiért "szeretni" :/ ), talán 1-2 év múlva igen. (na de addigra az OFFunk nagykorú lesz...). Aztán itt jön a képbe, hogy várhatóan 1 inkább 2 év múlva az ásványszürke eladó lesz >>> azt lenne logikus megjátszanom. Bonyolítva a dolgot: feleségem most napi 120km-t ingázok autópályán munkába, az hunyorítva alulról évi 30e >>> erre jöhetne dízel is (a mostani nagy OFFot nem szívesen vinné, mert nagy, kicsik a parkolók stb., pedig ésszerű lépés lenne...a Swifttel jár, tudom az is simán bírni fogja még ezt sokáig komoly hiba nélkül...ő meg imádja...én is - őt is :P :D ). Na majd kialakul (szvsz úgyis rugózni fogok még hetekig a dolgon, hogy mi legyen...). Minden esetre apósom most kitalálta, hogy lehet elengedi az i30 CW kezét (azt mondja "nem szoktak össze", meg nyugdíjasként kezd nem tetszeni neki a mélyre ülés)...ééés S-Crossokat nézegetünk neki, kifejezetten S-Crosst (max Vitarát) szeretne, szóval lehet bővül a családi flotta (én meg szerelhetek :D ). ;)
Május közepén jön hozzám a 120e-s szervizre a szürke. Gyertyák, olaj, olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő és ugye "elvileg" könyv szerint talán 60 vagy 75 (nem emlékszem most fejből) a hosszbordások csereperiódusa...na egy biztos > amikor könyv szerint cserélni kellett (volna) megvettem a gyári SGP szíjakat összesen valami kemény 4500Ft-ért, majd az aknában hümmögve, meg gazdinak felülről is mutatva abban maradtunk, hogy annyira újszerűek még a szíjak, öregedésnek semmi jele, hogy maradjanak. Majd 15e múlva is, majd tavaly is... most még nem láttam, de csak 120e van benne, a szíjak meg már megvannak > most már csak feldobnám/illene szvsz mi baj lehet alapon. Amennyire látom/tudom nem én vagyok az egyetlen aki fenthagyta a csereciklus után is...gondoltam hátha valaki már átesett a tűzkeresztségen sk (kgaboroo-nak is mostanság - volt? - esedékes, de ha jól tudom végül nem maga cserélte...), plusz Messengeren egy cartársnak segítettem pár dologban aki rámírt pár hete, hogy neki szopott a szerelője a cserével mert bontani kellett dolgokat :O :O Na ez lepett meg kicsit + vette el a kedvem...na de ha senki többet harmadszor, majd jelentkezek kb 1 hónap múlva :D
Cserélte már valaki sk a két hosszbordás szíjat (K14C)? Mennyire bonyolult művelet (csak görgő lazítás - csere - feszítés vagy van buktatója)? Tényleg bontani kell hozzá sokmindent, hogy hozzáférhető legyen?
48 litert tankoltál? Mert én újkorában 49et, de nem betoltuk a kútra hanem odaatóztunk a szalonból. Tehát még volt is benne, csak rámszóltak a szalon udvaron, hogy ne sokáig ketyegtessük, hanem menjünk tankolni, ajánlották, hogy a legközelebbi kutat célozzuk meg ami 100 méterre volt a szalontól :-)
Ez tipik suzuki betegség. Semmi gond a kocsival, sokan unatkoznak miatta és keresnek gondot maguknak.
Ezt anno 10 éve is láttam másik suzuki fórumokban. Semmi gond a kocsival, de mindig találtak valami baromságot benne, hogy ez miért ilyen szar (volt aki 2 hetente egyszer hallott vmi csörgést, szídta mint a fene, erre kiderült az apró zörög a pohártartóban...)
Scrosst is szídták, hogy zörög, kalaptartó pl, persze, ezeken a csodás utakon...