Keresés

Részletes keresés

Scatty29 Creative Commons License 1 napja -3 3 5792

AAHK421 kecsón 14.-én

félinfós Creative Commons License 3 napja 0 0 5791

Jogos, benéztem, köszi!

Előzmény: Isubusz (5790)
Isubusz Creative Commons License 3 napja 0 0 5790

IOA-679 lesz az amit átrendszámoztak.

Előzmény: félinfós (5789)
félinfós Creative Commons License 3 napja -2 0 5789

IUN-280 -> AE-HD 877

zsig Creative Commons License 3 napja 0 0 5788

Tudtommal az ipar nem tudott olyan anyagminőséget előállítani, ami az egyfokozatúhoz kellett volna, illetve nem is volt szándék sokféle típusú híd gyártására, egy olyat akartak, ami kb. mindenbe jó, csak az áttétel megváltoztatásával lehessen az adott feladathoz adaptálni. Kb. ugyanaz a filozófia, mint a 200-as Ikarus kifejlesztésénél. 

Előzmény: Tomsz85 (5786)
Tomsz85 Creative Commons License 2024.05.10 -1 1 5787

A tervezoket kéne megkerdezni. :) 

Előzmény: Tomsz85 (5786)
Tomsz85 Creative Commons License 2024.05.10 -1 1 5786

Igen, mert minimum 3 bolygokerek adja át az erőt az agynal. Meg a magasabb fordulatszám miatt kisebb átmérőjű feltengely elég, ami sulymegtakaritas. Ezeket írtam is az elején, más szavakkal, csak ez egy busznal nem tűnik jelentősnek a mai ésszel. 

Előzmény: torqmatic (5785)
torqmatic Creative Commons License 2024.05.10 -1 2 5785

De kisebb erőhatások érik, így kisebb eséllyel roncsolódik és hosszabb lesz az élettartama...

Előzmény: Tomsz85 (5784)
Tomsz85 Creative Commons License 2024.05.09 -1 1 5784

Bocs, de ezzel nem igazán győztél meg. A bolygomuben több fogaskerék van, ráadásul belső fogazasu is, azt nem egyszerűbb gyártani és ahhoz inkább kell minőség,  mint egy feltengelyhez.  Ezen kívül a Rába azért minőséget gyártott futóműbol,  nem véletlenül tudott Amerikában is eladni.  

Előzmény: torqmatic (5783)
torqmatic Creative Commons License 2024.05.09 -1 2 5783

Tudtommal az anyagminőség miatt: akkoriban jellemző volt más cégeknél is, hogy a buszok, teherautók külső bolygóműves hidat kaptak, mert akkoriban - csúnyán mondva - ezeket a "hitványabb" alkatrészeket tudták gazdaságosan előállítani és ehhez a kialakításhoz ez is megfelelt. Később mintha a "csendes" hidaknál előfordultak volna különböző elnyírások, berágódások, gondolom ezért nem is nagyon erőltették sokáig, illetve pl a BKV-s Ikarusok egy része ezért érkezett ZF hajtott híddal.

Előzmény: Tomsz85 (5782)
Tomsz85 Creative Commons License 2024.05.09 -1 1 5782

Ha már előjött a téma.  Tudja valaki hogy anno miért a ketfokozatu (tehát a kerékagy bolygomuves) futomuveket rakták a 200-as Ikarusokba? Oké hogy kisebb átmérőjű a differenciálmuve,  mert két lépcsőben lassít, de igazából ez szerintem egyik 200-asnal se gond, elég magas a padlojuk, meg aztán később a bolgygomu nélküliek is elfértek alatta. Másik előnye a kerékagy bolygomuves futóműnek hogy nagyobb lassító  átvételt lehet csinalni vele, nagyobb nyomatékot tud átvinni, ezért ilyen van általában a terepjaro nehezteherautokban is, de egy busznal ez se igazán szempont. 

Előzmény: Tomsz85 (5781)
Tomsz85 Creative Commons License 2024.05.09 -1 1 5781

Valami biztos más a belsejében kicsit. Egyébként előbb is láttam hazafelé jövet,  egyik buszmegállóban (illetve mellette) várta a holnap reggelt. 

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (5777)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2024.05.09 -1 1 5780

Köszi.

Előzmény: robbanómotor (5779)
robbanómotor Creative Commons License 2024.05.09 -1 1 5779

A '99-es C56-osok még 256-osokként lettek regisztrálva. 

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (5778)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2024.05.09 -1 1 5778

Érdekes, hogy pl FSJ-769, GVP-953, 948 vagy GVM-407 is gyári C56, de ott 256-ként jelenik a típus. 

Vagy alvázszám alapján lett feltotlve? 

Előzmény: LSU 106 (5762)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2024.05.09 -1 1 5777

Igen, viszont azért nem szól úgy, mint a gyári nagy híd. 

Előzmény: Tomsz85 (5776)
Tomsz85 Creative Commons License 2024.05.09 -1 1 5776

Tehát akkor ez is bolygomuves. 2 napja láttam, és ennyire azért értek hozzá azt tudom. :)

Hogy buszos szlengben milyen néven fut az más.  Többféle változata van a bolygomuvesnek is, kicsit másképp is néz ki, meg más a tipusszama. 

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (5775)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2024.05.09 -1 1 5775

Ez közép-csendes hidas (BDI) 

Ezt viszont most én is elnéztem, úgy emlékeztem már kishidas. Abban viszont biztos voltam, hogy nem nagy hídja van.

Előzmény: Tomsz85 (5774)
Tomsz85 Creative Commons License 2024.05.09 -1 1 5774

Pedig a GZF-220-at nem néztem el. A HSW-ben nem voltam biztos, ahogy írtam is. 

Ezt hívják nagyhidasnak ugye? Aminek bolygóműves kerékagya van. 

https://fotobus.msk.ru/photo/3229393/ 

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (5764)
Blue McIntyre Creative Commons License 2024.05.09 0 1 5773

Nagyon köszi :)

Előzmény: dhp (5772)
dhp Creative Commons License 2024.05.09 -1 2 5772

a GMY alapvetően azon a vonalon mozog, de előfordul ritkábban helyijáraton is. nem minden  nap ugyanazon a fordán van.

LOC

6.35 Pétfürdő-Veszprém

7.35 Veszprém-Berhida-Várpalota

10.05 Várpalota-Fűzfő gyt.

11.15 Fűzfő gyt-Várpalota

12.10 Várpalota-Hkér-Veszprém

13.40 Veszprém-Öskü

14.10 Öskü-Veszprém

14.35 Veszprém-Várpalota

15.45 Várpalota-Ősi

16.10 Ősi-Várpalota

ez tanítási időben, munkanapokon, tanszünetben sofőrrel együtt váltó, azaz bárhol előfordul.

Előzmény: Blue McIntyre (5771)
Blue McIntyre Creative Commons License 2024.05.09 -1 1 5771

Melyek GMY-382 és LOC-730 fordái? Mikor, honnan indulnak?

Előbbi most 6-kor ment Pétfürdőre.

Előzmény: Teaskannna (5769)
dhp Creative Commons License 2024.05.09 0 1 5770

ezt kiegészíteném annyival, hogy az a bizonyos új szerződés még nagyon nincs aláírva. egyelőre kampány van, aminek része, hogy "egy rakat szar a tömegközlekedés, de majd mi megmutatjuk, hogy tudunk jobbat".

 

Előzmény: Teaskannna (5769)
Teaskannna Creative Commons License 2024.05.08 -1 4 5769

Ezek a kocsik mivel lesznek érintve? 

GMY-382 pétfürdői fordás gép az SRD-349-cel (max a helyi körök helyett, amelyek a fordáikban szerepelnek, kapnak helyettük új másik hk-s járatokat. )

LOC-730 szintén fordás, köztük van veszprémi járata is. Időnként vezénylik csak be helyire

HHR-810 meg tartalék, de lesz annak is helye. 

C56, EAG csak tartalékként fordul meg a helyin ha kell.

 

Helyis fordát, ami állandó nagyjából csak agglós MAN visz meg pár másik, amiket majd átraknak valszeg máshová helyizni. (Sopron pl ) 

Előzmény: Peraltada (5767)
18-09 Creative Commons License 2024.05.08 0 1 5768

Setrákat? :)

Előzmény: htibor (5765)
Peraltada Creative Commons License 2024.05.08 0 1 5767

Szolgáltatóváltás. A Véghbusz váltja a Volánbuszt.

Előzmény: Teaskannna (5766)
Teaskannna Creative Commons License 2024.05.08 0 1 5766

Mi lesz ? Beszerzés?

Előzmény: htibor (5765)
htibor Creative Commons License 2024.05.08 -1 1 5765

A nagy csodálat még kb. 8 hónapig fog tartani, onnantól kezdve majd más csodálatot lehet helyben nézegetni.

Előzmény: Teaskannna (5761)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2024.05.08 -1 1 5764

GZF-220 már egy ideje kis hidas.

Győr: GZF-212 Mononmagyaróvár: GTZ-882 és Encs: GXD-417 ez a nagy hidas 263-as állomány. 

 

HSW-656 már egy ideje KCM-re van átrendszámozva.

HSW-659 múlt héten, vagy azelőtt műszakizott, az van frissen fújva. 

Előzmény: Tomsz85 (5763)
Tomsz85 Creative Commons License 2024.05.08 -1 1 5763

A GZF-220 is nagyhidas 263-as, és külsőre szépen rendben van, az Ikarus feliratot kivéve, nemrég láttam egyik GyMS megyei faluban, nem 100%, de mintha frissen lett volna fényezve.  HSW-656-ot (vagy 650, 657, bocs) szintén gyakran látom ugyanott forgalomban. 

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (5751)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!